Oud 28-06-2003, 23:47
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Nou, ik zat dus laatst te denken.. Ik heb tegenwoordig per maand ongeveer E200.. En geef het meestal uit aan prut.
Eerst waren het schoenen, kleren, kettingkjes, ringen etc.
Maar nu heb ik ongeveer 937919893 kledingstukken en noem maar op hoeveel schoenen..

Dus.. Het was tijd om een nieuw doel te zoeken..!
Iets om voor te sparen.. Dus toen dacht ik.. Wat wil je nou graag ? Ik kon niet veel bedenken,maar opeens wist ik het !

Een scooter !!

Dát is waar ik voor wil sparen.. Het lijkt me toch wel een super ding en het zou me ontzettend veel tijd besparen.
Máár.. een scooter is duur.Mijn vraag :
Hoe duur is zo'n ding ? (desnoods tweedehands!)
Waar kan ik er een kopen/leasen ?
En , voor de scooterbezitters onder ons, hoeveel ben je eraan kwijt per maand ?

.. Ik hoop dat jullie wat ideeën hebben !
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 02:45
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Hehe lol , nee zou ik echt niet doen. scooters zijn

- Kost duur
- Onderhoud kost duur
- Bekeuringen zijn erg hoog
- Ze zijn traag . 45 km per uur maximaal


Ik spaar momenteel voor een auto, das veel leuker.... dus ik zou zeggen, spaar en fiets nog ff 2 jaartjes



Antwoord op je vragen:

2e hands kosten ze tussen de 700-1500 euro ...erg duur ja . nieuw kosten ze boven de 2000

je kunt ze kopen / leasen in

http://www.2dehands.nl ... dan naar scooters/brommers
http://www.marktplaats.nl .... dan naar scooters


succes met het vinden van een scooter
__________________
Live Life.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 02:48.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 09:19
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Noscooter, spaar voor je rijbewijs of een auto. Voor dat je het geld hebt ben je 17,5. Kan je op je scooter naar je theorie examen en dan kan je hem voor de helft weer verkopen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:39
squat
squat is offline
Inderdaad, rijbewijs of auto. Je bent toch 18 voor je het weet.

PS: waar verdien jij €200 per maand?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 29-06-2003 @ 15:39:
PS: waar verdien jij €200 per maand?
Dat kan overal zelf verdien ik 250,- p/maand werk ik wel 13 uru per week.

Maar ehm ik zou het niet doen kost veel geld aan bekeuringen en benzine + onderhoud
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 29-06-2003 @ 02:45:
Hehe lol , nee zou ik echt niet doen. scooters zijn

- Kost duur
- Onderhoud kost duur
- Bekeuringen zijn erg hoog
- Ze zijn traag . 45 km per uur maximaal


Ik spaar momenteel voor een auto, das veel leuker.... dus ik zou zeggen, spaar en fiets nog ff 2 jaartjes



Antwoord op je vragen:

2e hands kosten ze tussen de 700-1500 euro ...erg duur ja . nieuw kosten ze boven de 2000

je kunt ze kopen / leasen in

http://www.2dehands.nl ... dan naar scooters/brommers
http://www.marktplaats.nl .... dan naar scooters


succes met het vinden van een scooter
Damn.. jaja wat kost dat duur he... dat kost niet goedkoop
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:13
Verwijderd
Een scooter kopen is alleen handig als je op het platteland woont. Ze zijn ontzettend duur. (reken maar eens uit wat het je per maand kost aan verzekeringen, benzine, afschrijving, onderhoud)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:14
mR
Avatar van mR
mR is offline
Altijd weer die anti scooter lui hier op scholieren.com forum... *zucht*

Heb je er het geld voor zou ik het wel doen, het is altijd handig vooral als je school en vrienden niet bepaald binnen fiets afstand liggen.

Een goede nieuwe scooter koop je voor ongeveer 1500 tot 2000 Euro. Ga je voor een 2de hands scooter, koop em dan het liefst via een dealer of neem iemand mee die er verstand van heeft.
Dit kan je veel geld en een miskoop besparen.

Enkele tips voor 2dehands scooters vind je hier.

Daarnaast komen nog de kosten van een helm, ongeveer 100 euro, een goed slot, ook ongeveer 100 euro en natuurlijk de verzekering van ongeveer 120 euro per jaar (dit is alleen WA verzekering, all risk is onbetaalbaar voor scooters ...).

Koop je de scooter via een dealer, dan krijg je er altijd 2 onderhoudsbeurten bij, die gratis zijn.
Je hebt dus in principe geen kosten aan onderhoud.

Opsomming van vaste kosten:
- Scooter: 1750 Euro *
- Helm: 100 Euro
- Verzekering: 120 Euro **
- Slot: 100 Euro

[b] Totaal: [b] 2070 Euro

*= Gemiddelde prijs nieuwe scooter
**= Prijs van een verzekering van Mei tot Mei.
Sluit je nu een verzekering af betaal je alleen maar het bedrag tot Mei 2004.

Daarnaast komen ook nog eens de benzine kosten.
Dit is verschillend per scooter en aantal kilometers dat je rijd en of je scooter opgevoerd is of niet.
Bij mij is 1x per anderhalve week tanken genoeg, wat uitkomt op ongeveer 5 a 6 euro.
Ook moet er olie in voor de smering, wat ongeveer neerkomt op een liter per 2 maand (anderhalve liter kost 10 tot 15 euro).

Heb je nog serieuze vragen pm me dan of snuffel n beetje rond op scooterforum.net.
Daar zitten altijd wel mensen die je kunnen helpen met je keuze qua scooter en andere informatie.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:21
mR
Avatar van mR
mR is offline
Owh, nog een hint, een scooter via marktplaats kopen of een andere internetsite lijdt bijna altijd wel tot ellende.

Bespaar je de moeite en onderhoud en begin daar niet aan, 70% van die scooters is gestolen, 1% is eerlijk en goed en de overige 29% vergt ontzettend veel onderhoud.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:49
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
zonde van je geld vind ik. Mja, dat vind ik

nutteloos
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:45
Verwijderd
Van de site van het nibud af:


Een scooter

Aan een scooter ben je meer kwijt dan alleen de kosten van de aanschaf. Een scooterverzekering kost ruim 50 euro per maand. Benzine en olie kosten je ongeveer 3,5 eurocent per kilometer. Voor reparatie en onderhoud moet je ongeveer 3 eurocent per kilometer rekenen.

Wat kost een scooter?
Kijk in de tabel bij het aantal kilometer dat je per jaar rijdt.

Aantal

kilometers per jaar
Kosten per jaar (*)
Kosten per kilometer

3.000
€ 1090,-
€ 0,39

6.000
€ 1252,-
€ 0,23

10.000
€ 1497,-
€ 0,16

(*) Hier zitten de kosten van de aanschaf en de afbetalingen NIET in.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:00
mR
Avatar van mR
mR is offline
€50 per maand.... grappig!

Een scooter rijd, onopgevoerd, gemiddeld 1 op 25.
3000/25=120

120x1.12*= 134 Euro

(*= kosten Euro 95 per liter)

Hierbij komen dan dus ook nog eens de kosten van de olie die je 1x in de 2 maand bij moet vullen (wat ongeveer neerkomt op 5 euro per maand).

Zoals ik al eerder heb vermeld is onderhoud van een scooter niet noodzakelijk, zolang je em maar bij een erkende dealer koopt.

Dus Alex, dat Nibud weetje van je slaat dus totaal niet op de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:08
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-06-2003 @ 20:45:

Aan een scooter ben je meer kwijt dan alleen de kosten van de aanschaf. Een scooterverzekering kost ruim 50 euro per maand.

*Zoekt bonnetje van de Univé*

Grappig, ik heb 140.22 betaald voor mijn verzekering, wat inclusief opzittende verzekering is (koste geloof ik zonder rond de 120).

140.22/12= 11.685 Euro / maand.

Vraag me af waar het Nibud die cijfers vandaan goocheld...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:09
Verwijderd
*zucht* ik haal dit gewoon van de site van het NIBUD. Ik neem aan dat ze weten waar ze het over hebben. Misschien is die verzekering allrisk ofzo?

http://www.jeugd-en-geld.nl/uitgeven/scooter.html

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:13
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-06-2003 @ 21:09:
*zucht* ik haal dit gewoon van de site van het NIBUD. Ik neem aan dat ze weten waar ze het over hebben. Misschien is die verzekering allrisk ofzo?
Kennelijk weten ze t niet waar ze t over hebben aangezien, vergeleken met mijn ervaringen, er ver naast zitten.

Met een Allrisk verzekering zou die €50,-/maand nog wel eens kunnen kloppen ja.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:05
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ik was totaal voor 1 jaar verzekering (ook voor diefstal), helm slot en scooter 2100 euro kwijt..

Een WA verzekering kost 175 euro per jaar (dus 15 euro per maand) aan benzine ben ik per maand iets van 10 euro kwijt en de totale onderhoudskosten per jaar is 200 euro (dus 17 euro per maand).. Dus dat is per maand totaal dan 42 euro per maand...

Je kan een scooter overal kopen (rijwielhandelaar) maar het is wel aan te raden om hem bij een merkdealer te kopen, omdat je daar dan ook het onderhoud kan laten doen en je scooter meer waard blijft..

Voor een tweedehandsscooter kan je soms ook bij een rijwielhandelaar kijken je weet dan wel dat het goed is en je kan teruggaan, alleen betaal je uiteraard wel iets meer.. Anders idd via internet alleen heb je dan geen garantie..

Het is inderdaad heel handig alleen moet je wel het geld ervoor over hebben want je fiets is nog altijd goedkoper
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
het klinkt een beetje alsof je iets wil kopen, omdat je geen ander doel weet. maar je hóeft niet persé iets te kopen. het is niet zo dat als het ene doel voldaan is (kleding, schoenen kettinkjes enz) er een nieuw doel moet komen...
koop dus echt alleen zo'n ding als je hem heel graag wil en niet omdat het je volgende idee is om je geld aan uit te geven.
bedenk jezelf of je hem nodig hebt (moet je heel vaak lange afstanden fietsen of is alles betrekkelijk in de buurt?)

ik heb helemaal niets tegen scooters, maar vind wel dat je d'r heel goed over na moet denken en 't ding dus ook echt nodig moet hebben (of écht heel graag moet willen) wil je over gaan tot zo'n uitgave die in feite maar voor 1,5 jaar nuttig is (daarna gaan de meesten toch wel over op rijbewijs halen en dan 'n auto)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:58
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
dus voor twee gratis beurten ben je voor de rest van je leven klaar. hij gaat wel meer stuk dan dat hoor.

en ik geloof nibud meer dan een scooter fanaat.

je hebt ook een ditje een datje dan gaat de koppakking stuk dan een lamp dan is er schade aan de panelen. en dat reken je er niet bij en dat kan nog hoog oplopen.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2003, 13:04
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 30-06-2003 @ 12:58:
dus voor twee gratis beurten ben je voor de rest van je leven klaar. hij gaat wel meer stuk dan dat hoor.

en ik geloof nibud meer dan een scooter fanaat.

je hebt ook een ditje een datje dan gaat de koppakking stuk dan een lamp dan is er schade aan de panelen. en dat reken je er niet bij en dat kan nog hoog oplopen.
3 gratis beurten om precies te zijn.
Als je gewoon normaal en zuinig rijd zijn extra beurten en onderhoud niet nodig ...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:33
Studentje
Studentje is offline
Als je niet in een hutje op de hei woont zou ik lekker van dat geld op vakantie gaan, sparen voor je rijbewijs of voor een auto.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 01:45
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
ik spaar sinds mijn 16e voor mijn rijbewijs en mijn uitzet

ik ga net als jou ook altijd geld uit aan pruts dingen enzo,

maar ik begon steeds meer te werken en ik verdiende ook steeds meer had zo 400 euro per maand dus toen heb ik een spaarrekening geopend en in augustus ga ik een intake doen en in september ga ik beginnen met lessen.

echt die 2 jaar zijn voorbij dat je het weet en dan heb je spijt dat je niet hebt doorgespaard.
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 02:26
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
vrijgezel schreef op 01-07-2003 @ 01:45:
ik spaar sinds mijn 16e voor mijn rijbewijs en mijn uitzet

ik ga net als jou ook altijd geld uit aan pruts dingen enzo,

maar ik begon steeds meer te werken en ik verdiende ook steeds meer had zo 400 euro per maand dus toen heb ik een spaarrekening geopend en in augustus ga ik een intake doen en in september ga ik beginnen met lessen.

echt die 2 jaar zijn voorbij dat je het weet en dan heb je spijt dat je niet hebt doorgespaard.
now we're talking
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 09:35
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Geen scooter! Ik heb een ontzettende hekel aan die rijdende toiletpotten.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:14
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 01-07-2003 @ 09:35:
Geen scooter! Ik heb een ontzettende hekel aan die rijdende toiletpotten.
En dat is voor haar een reden om geen scooter te kopen ? :\
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:00
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-06-2003 @ 18:10:
Damn.. jaja wat kost dat duur he... dat kost niet goedkoop
Nee he kost cker duur

Maar goed, ff ontopic: Idd, het lijkt wel alsof je met het geld dat je hebt gewoon IETS MÓET kopen maar wat dacht je van sparen voor een auto of sparen voor later? Een scooter is echt nutteloos, idd fiets gwoon nog 2 jaar en voor je het weet zit jij in een prachtige auto!
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 15:54
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Surprise schreef op 01-07-2003 @ 15:00:
Nee he kost cker duur

Maar goed, ff ontopic: Idd, het lijkt wel alsof je met het geld dat je hebt gewoon IETS MÓET kopen maar wat dacht je van sparen voor een auto of sparen voor later? Een scooter is echt nutteloos, idd fiets gwoon nog 2 jaar en voor je het weet zit jij in een prachtige auto!
Waarom is een scooter nou weer nutteloos dan .. ?
Dat jij, schijnbaar, een hekel aan scooters hebt betekent nog niet dat zij zich der niet mee kan vermaken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:57
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mR schreef op 01-07-2003 @ 11:14:
En dat is voor haar een reden om geen scooter te kopen ? :\
Ja.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:57
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 01-07-2003 @ 21:57:
Ja.
Sorry, maar denk niet dat jouw mening haar ook maar enigszins kan beïnvloeden bij het maken van de keuze.

Ach... je hebt het in ieder geval geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 23:43
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Nou ik heb ook een scooter, gekregen dan wel, maar ik vind het echt ideaal.
Je kunt (bijna) overal komen..geen last meer van windkracht 10 tegenwind..

Mijne rijdt trouwens heel zuinig.
Ik heb pas 2x voor €3,- getankt in 2 maanden of zo, terwijl ik er wel veel mee rijd.

En ik geloof dat mn ouders €200,- betaalden voor verzekering trouwens, gewoon WA...zijn ze opgelicht?
Ik ben er erg blij mee, volgend jaar moet ik ook naar een stage die best ver is, dan is het echt ideaal.

Als je goed zoekt kun je trouwens al een hele goede scooter voor €1000,- vinden hoor. Okay, niet nieuw. Maar waarom zou je geen goede gebruikte willen.
Je moet trouwens beetje slijmen..ik kreeg er na een beetje zeuren een goed slot+ helm bij! En er ging nog iets van de prijs af ook. (uiteindelijk was ie dan €1250,- geloof ik, een Piaggo Diesis)

Nou ja, je moet zelf weten, als ik van mijn ouders niet had gehad was ik er ook voor gaan sparen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 03:27
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Nogmaals, spaar voor een auto..... rijbewijs wordt steeds duurder enzo

scooters zijn voor kleuter-pubers die denken dat ze rijk zijn, geloof me...

een auto is veel handiger, en nu je nog jong bent ga je gewoon lekker fietsen ( 2 jaartjes )
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:25
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 02-07-2003 @ 03:27:
Nogmaals, spaar voor een auto..... rijbewijs wordt steeds duurder enzo

scooters zijn voor kleuter-pubers die denken dat ze rijk zijn, geloof me...


Yeah right. Ik heb er net als vele andere hard voor gewerkt.
Ik gebruik m'n scoot ook niet om mee te pimpen, puur voor vervoer.

Citaat:

een auto is veel handiger, en nu je nog jong bent ga je gewoon lekker fietsen ( 2 jaartjes )
Ja zeker, jij komt in spits sneller met je auto de binnenstad in dan iemand op scooter.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:27
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 01-07-2003 @ 23:43:
*knip*

En ik geloof dat mn ouders €200,- betaalden voor verzekering trouwens, gewoon WA...zijn ze opgelicht?

*knip*
Niet opgelicht, alleen een beetje verkeerd uitgekozen

Bij sommige verzekeraars is de premie hoger, als je jonger bent.
Dit komt omdat ze ervan uitgaan dat jongeren eerder schade maken dan ouderen (wat in de praktijk ook wel zo uit zal komen..)

Daarom had je eiglijk op zoek moete ngaan naar een verzekeraar die voor elke leeftijd dezelfde premie hanteerd (zoals bijv. Univé)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:28
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Rustig mR iedereen zijn mening
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:43
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 02-07-2003 @ 11:28:
Rustig mR iedereen zijn mening
Ow ja hoor, begin alleen die voorgekauwde meningen over scooter rijders soms een beetje zat te worden.

Altijd maar die gedachtes dat scooterrijders fout zijn, zich lomp gedragen in het verkeer en ze tot 120 opvoeren.

Er zitten ook wel nette rijders tussen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:31
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
scooters zijn klote! ga fietsen, zoveel gezonder, zowel voor jou als het milieu!!
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:50
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik sluit me aan bij het algemene 'no-scooter' gevoel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2003, 13:18
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 29-06-2003 @ 15:39:
Inderdaad, rijbewijs of auto. Je bent toch 18 voor je het weet.

PS: waar verdien jij €200 per maand?
Nou dat doe je makkelijk! In super markt zit je al gauw boven dat bedrag
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:44
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 03-07-2003 @ 12:50:
Ik sluit me aan bij het algemene 'no-scooter' gevoel.
Goed onderbouwd :\
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:14
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mR schreef op 01-07-2003 @ 22:57:
Sorry, maar denk niet dat jouw mening haar ook maar enigszins kan beïnvloeden bij het maken van de keuze.

Ach... je hebt het in ieder geval geprobeerd.
Ze vraagt toch naar meningen? Lijkt mij dat ik wel degelijk invloed heb op haar.

Waar ik je een beetje van verdenk, is dat je er niet tegen kan dat mensen kritiek hebben op die ondingen. Een beetje het "ik ben klein en zij zijn groot"-idee met betrekking tot de paria tegen de rijdende toiletpottenbrigade.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:20
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
voor die mensen die scooters en brommers afkraken.....

ik zit in 4vwo ben nu 16, ik wil natuurlijk ook een auto, dat betekent dat ik in 6vwo mijn auto krijg ---> heb ik niks aan want kan ik nergens parkeren.... daarna naar de universiteit.. kan ik ook niet parkeren in een drukke stad. daarom heb ik nu een brommer (zundapp) lekker sleutelen en toch snel op school
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:38
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 03-07-2003 @ 15:14:
Ze vraagt toch naar meningen? Lijkt mij dat ik wel degelijk invloed heb op haar.

Waar ik je een beetje van verdenk, is dat je er niet tegen kan dat mensen kritiek hebben op die ondingen. Een beetje het "ik ben klein en zij zijn groot"-idee met betrekking tot de paria tegen de rijdende toiletpottenbrigade.
Sorry, maar waar zie jij de topic starter naar meningen vragen ?
Ze vraagt wat de kosten zijn, welke onverwachtse kosten kunnen optreden en wat de scooterbezitters er aan kwijt zijn.

Dat er dan een groot aantal nerds met scooter trauma's komen aanzetten dat ze bang zijn voor de enge knetterende gevaartes en dit ook nog onderbouwen met de meest onzinnige argumenten, vind ik gewoon sneu. Altijd maar dat eeuwige vooroordeel over scooterrijders probeer ik hier met tegenargumenten om te gooien.

Dus zeker geen "ik ben klein en kan niet opboksen tegen de grote ubernerds die alleen maar met nibud cijfertjes aan komen zetten die toch nergens opslaan" idee.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:54
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
mR schreef op 03-07-2003 @ 15:38:
Sorry, maar waar zie jij de topic starter naar meningen vragen ?
Ze vraagt wat de kosten zijn, welke onverwachtse kosten kunnen optreden en wat de scooterbezitters er aan kwijt zijn.

Dat er dan een groot aantal nerds met scooter trauma's komen aanzetten dat ze bang zijn voor de enge knetterende gevaartes en dit ook nog onderbouwen met de meest onzinnige argumenten, vind ik gewoon sneu. Altijd maar dat eeuwige vooroordeel over scooterrijders probeer ik hier met tegenargumenten om te gooien.

Dus zeker geen "ik ben klein en kan niet opboksen tegen de grote ubernerds die alleen maar met nibud cijfertjes aan komen zetten die toch nergens opslaan" idee.
Wat een gelul. Scooterrijders zijn over het algemeen gewoon laagopgeleide kansloze hanggroep jongeren. Dat weet toch iedereen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:51
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 16:54:
Wat een gelul. Scooterrijders zijn over het algemeen gewoon laagopgeleide kansloze hanggroep jongeren. Dat weet toch iedereen.
Right, wat betekend dat er ook nog een groep overblijft die wel normaal op een scooter kan rijden.

Ik zeik toch ook niet over alle autorijders omdat er een een paar 18 jarige debielen tussenzitten die me met 120 je voorbijrazen op een 50km/u weg ?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:20
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
mR schreef op 03-07-2003 @ 17:51:
Right, wat betekend dat er ook nog een groep overblijft die wel normaal op een scooter kan rijden.

Ik zeik toch ook niet over alle autorijders omdat er een een paar 18 jarige debielen tussenzitten die me met 120 je voorbijrazen op een 50km/u weg ?
Nope, dat is namelijk slechts een kleine groep van alle automobilisten. Terwijl de door mij bedoelde groep juist een grote groep binnen alle scooterrijders is.

Zie je het verschil?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:26
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 18:20:
Nope, dat is namelijk slechts een kleine groep van alle automobilisten. Terwijl de door mij bedoelde groep juist een grote groep binnen alle scooterrijders is.

Zie je het verschil?
Ken jij alle scooterrijders persoonlijk ?

Weet wel zeker dat er meer 'normale' scooterrijders zijn baldadige rijders.
't gaat hier trouwens weer lekker offtopic ...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:30
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
mR schreef op 03-07-2003 @ 18:26:
Ken jij alle scooterrijders persoonlijk ?

Weet wel zeker dat er meer 'normale' scooterrijders zijn baldadige rijders.
't gaat hier trouwens weer lekker offtopic ...
Inderdaad, behoorlijk offtopic. Maar 't was niet persoonlijk bedoelt, ik wilde gewoon aangeven dat jouw poging om ons beeld te veranderen vruchteloos zal blijven.

En het beeld van de gemiddelde scooterrijder is toch wel behoorlijk zoals ik het schetste, hoor.

Ik heb trouwens ook niks over de rijstijl gezegd. Als ik daar over ga beginnen, ben ik nog wel even bezig.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:37
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Citaat:
mR schreef op 03-07-2003 @ 18:26:
Ken jij alle scooterrijders persoonlijk ?

Weet wel zeker dat er meer 'normale' scooterrijders zijn baldadige rijders.
't gaat hier trouwens weer lekker offtopic ...
Ben het hier trouwens helemaal mee eens! Alleen denk ik dat de groep die niet normaal rijdt meer opvalt..

Hoe we het ook bekijkt een scooter is wel handig..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:42
mR
Avatar van mR
mR is offline
Denk dat het negatieve beeld je langer bij blijft dan een positief beeld van een scooterrijder.

En je beeld is behoorlijk goed wat je schetste ?
"laagopgeleide kansloze hanggroep jongeren"?

Bij mij op school staan ongeveer 20 tot 25 scooters, doe zelf havo, locatie gaat van havo tot gymnasium, dus daar gaat je punt laagopgeleid.

Dit aantal is trouwens meer dan op bijv. de mavo locatie, waar er 'slechts' 15 staan op ongeveer hetzelfde aantal leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:51
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
mR schreef op 03-07-2003 @ 18:42:
Denk dat het negatieve beeld je langer bij blijft dan een positief beeld van een scooterrijder.

En je beeld is behoorlijk goed wat je schetste ?
"laagopgeleide kansloze hanggroep jongeren"?

Bij mij op school staan ongeveer 20 tot 25 scooters, doe zelf havo, locatie gaat van havo tot gymnasium, dus daar gaat je punt laagopgeleid.

Dit aantal is trouwens meer dan op bijv. de mavo locatie, waar er 'slechts' 15 staan op ongeveer hetzelfde aantal leerlingen.
25 scooter verdeelt over 3 verschillende opleidingen, waaronder een gymnasium, waar vaak leerlingen bij zitten die van verder komen, tov 15 bij 1 opleiding, waar je in principe op je 16e al mee klaar bent....

Je maakt het me wel erg makkelijk, zeg...
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:53
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 03-07-2003 @ 18:37:
Ben het hier trouwens helemaal mee eens! Alleen denk ik dat de groep die niet normaal rijdt meer opvalt..

Hoe we het ook bekijkt een scooter is wel handig..
Handig kan het zeker zijn, als je bijvoorbeeld in een boerendorp woont en in de stad naar school moet. En ik heb niks over rijstijl ofzo gezegd, zoals ik al eerder zei. Als we daar over gaan beginnen, dan zijn we nog wel even bezig.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.