Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 18:27
Birdy 85
Avatar van Birdy 85
Birdy 85 is offline
Oioi,
ik ben van plan om heel binnenkort een laptop te kopen.Ik wil er best veel geld aan uit geven dus geen prul ding ofzo...maar ik wil niet meer geld uitgeven dan nodig is...Maar waar kan ik hem dan het beste kopen???? Internet of gewone winkel en waar dan precies..En heeft er iemand nog tips voor een speciale laptop (er moet in iedergeval een DVD-brander in zitten)!
Alvast heel erg bedankt
__________________
Ik hou van....van alles!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2003, 18:41
mmmoeder
mmmoeder is offline
Als je zelf verstand hebt van computers, of je hebt iemand bij de hand die er verstand van heeft, kan ik je aanraden om een laptop via internet te kopen, aangezien je dat soms wel enkele honderden euro's kan schelen.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Z1-serie van Sony:
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
1sengard schreef op 29-12-2003 @ 19:41:
Als je zelf verstand hebt van computers, of je hebt iemand bij de hand die er verstand van heeft, kan ik je aanraden om een laptop via internet te kopen, aangezien je dat soms wel enkele honderden euro's kan schelen.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Z1-serie van Sony:
[afbeelding]
Heb ik Enige nadeel is dat een dockingstation+ extra stroomadapter 330 euro kost, beetje belachelijk veel voor een laptop die zoveel geld kost.

Ben verder wel erg tevreden met dat ding. Vooral de mega lange standbye tijd is erg fijn

Dvd-brander zit er btw niet in, zat alleen in de eerste z1 modellen, maar nu is er geen model meer op de markt met brander..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:54
mmmoeder
mmmoeder is offline
Tja, ik wil 'm heel graag hebben, maar ik heb 't gevoel dat nu niet het juiste moment is om hem te kopen: in Nederland vind ik hem voor minimaal 2300 euro, in Duitsland voor 1800 euro. Beetje vreemd Bovendien is ie al een tijdje uit, ik moet maar eventjes geduld hebben
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:17
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Dell Inspiron 5150



Mobile Intel® Pentium® 4 Processor, 3.20GHz with HT
768MB DDR, 333MHz
60GB 7200RPM Ultra ATA Hard Drive
4x CD/DVD burner (DVD+RW/+R)
64MB DDR NVIDIA® GeForce™ FX Go5200 AGP 4x Graphics
15inch UXGA
96 WHr Lithium Ion 12-Cell Battery

Rondom de €2700

Zal wel veel accu vreten zo'n vermoeden heb ik.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Laatst gewijzigd op 29-12-2003 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:28
mmmoeder
mmmoeder is offline
Inspiron's zijn zo gruwelijk log en zwaar. Neem dan een Latitude. Maar om weer even wat meer on-topic te komen:

Als je budget niet gering is, let dan op het volgende:

- Centrino technologie (Pentium M processor + Wireless).

- Het gewicht (meestal is het zo dat kant-en-klare laptops als de Sony Vaio's een stuk lichter en compacter zijn dan de Dell Inspiron's, die je zelf aan kunt passen).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:31
Verwijderd
Je moet vooral kijken waar je hem voor gaat gebruiken. Ga je hem vooral voor gebruik in en rond huis gebruiken als desktopvervanger dan maakt een beetje gewicht niet uit.

Wil je hem mobiel gebruiken dan zou ik voor een gewicht van maximaal 2,5 kg gaan en een lange standbye tijd.

dvd-brander is alleen nodig als je dat niet in je desktop hebt zitten.....
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:20
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 29-12-2003 @ 20:17:
Dell Inspiron 5150

[afbeelding]

Mobile Intel® Pentium® 4 Processor, 3.20GHz with HT
768MB DDR, 333MHz
60GB 7200RPM Ultra ATA Hard Drive
4x CD/DVD burner (DVD+RW/+R)
64MB DDR NVIDIA® GeForce™ FX Go5200 AGP 4x Graphics
15inch UXGA
96 WHr Lithium Ion 12-Cell Battery

Rondom de €2700

Zal wel veel accu vreten zo'n vermoeden heb ik.
Juist, en hoeveel weegt die lompe bak?
Ikzelf moet echt geen laptop hebben van zwaarder dan 2kg, die ik nu heb weegt 1.5kg
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Vooral hoe warm en hoeveel lawaai een 3.2GHz Northwood gaat maken, zal mij afschrikken zo'n ding te kopen. 100W is echt niet fijn hoor, al zou de mobile variant vast wel minder verbruiken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:39
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 29-12-2003 @ 23:20:
Juist, en hoeveel weegt die lompe bak?
Ikzelf moet echt geen laptop hebben van zwaarder dan 2kg, die ik nu heb weegt 1.5kg
Hehe, was ff een overdreven voorbeeld.
Hij is idd niet echt praktisch.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:34
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ACER TM 804LCib Centrino 1.7,1024Mb,60Gb-7200R,15",CDRW

UIT VOORRAAD LEVERBAAR !! (10-12-2003) !!

UITSTEKEND NOTEBOOK GESCHIKT VOOR FOTO EN VIDEOBEWERKING OP HET HOOGSTE NIVEAU !!

NU ALS EXTRAATJE TOT 31-12-2003 !! GRATIS Windows installatie + test notebook !! ter waarde van 57,50 Euro

MET WIRELESS LAN (Mobile Intel® Centrino™ Technology) en BLUETOOTH !!

 State-of-the-art prestatie ...
...in een mobiele desktop

 Een nieuwe mobiele ervaring

 Geïntegreerde beveiligingsoplossing

 Een compleet communicatiepakket

De serie Acer TravelMate 800 is speciaal ontworpen voor professionele gebruikers van kleine, middelgrote en grote bedrijven die hun desktop willen vervangen door een elegante en goed presterende notebook die gebaseerd is op een geavanceerd modulariteitsconcept en uitgerust is met uitstekende beveiligingssystemen, maximale verbindingsflexibiliteit en een kwaliteit zonder weerga. De TravelMate 800 is uitgerust met de meest recente ‘mobiele’ technologie en is de complete oplossing voor alle professionele applicaties. Ze garanderen een lange gebruiksduur van de batterij en integreren de meest geavanceerde wireless-architectuur die flexibiliteit in de connectiviteit en de meest recente veiligheidsstandaards garandeert.

NU MET GRATIS NOTEBOOK DRAAGTAS TER WAARDE VAN 79 EURO !! Indien er meerdere notebooks besteld worden dan hebt u ook nog eens de keus uit andere GRATIS duurdere modellen, KLIKT U DAAROM BIJ DE PRODUKTSPECIFICATIE (Draagtas) OP: "KLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE !!"

Kenmerk Omschrijving
Processor: Intel® Pentium® P4M-Centrino 1,7 Ghz
Geheugen: 1024 Mb ( 2 x 512 Mb) DDR-266 SDRAM voor USB Memory Sticks KLIK HIER !!
Cache: 1024Kb L2
Harddisk: 60 Gb - 7200 Rpm / 8 Mb cache Voor EXTERNE HARDDISKEN KLIK HIER !!
DVD drive: CDRW/DVD 24/10/8/24x DVD/CD-RW (COMBO DRIVE)
Floppydrive: OPTIONEEL OPTIONEEL, VOOR EXTERNE FLOPPY DRIVE KLIK HIER !!
Beeldscherm: 15” TFT Kleur SXGA+
Videokaart: ATI® Radeon® 9000, dedicated 64MB DDR video memory, 4× AGP, Simultaneous LCD and CRT display at 1600x1200 @ 75Hz, DualView™ support, POWERPLAY™ support, MPEG-2/DVD hardware assisted capability
Resoluties: 1400 × 1050, 16,7M colours
Multimedia: Audio system with two speakers, SoundBlaster-Pro and MS DirectSound compatible, Built-in microphone Voor Speakers/Dolby Surround en meer Multimedia produkten KLIK HIER !!
Muisbesturing: Built-in touchpad pointing device with ergonomic buttons and four-way integrated scroll key VOOR LOSSE MUIZEN KLIK HIER !! VOOR AZERTY..TOETSENBORD KLIK HIER !!
Batterij: 65Wh Li-Ion battery pack, 75W AC adapter
Interfaces: 1x RJ-11 jack for modem, 1 × RJ-45 jack for Ethernet, 1 × DC-in jack for AC adapter, 1 × ECP/EPP-compliant parallel port, 1 × external VGA port, 1 × speaker/ headphone/ line-out jack, 1 × microphone/ line-in jack, 1 × FIR port, 1 × IEEE 1394 port, 4 × USB 2.0 ports, 1 × S-video-out (NTSC/PAL) port, 1 × 100-pin docking port, 1 × SmartCard interface slot
Fax/Modem/ISDN: 56K ITU V.92 data/fax software modem (with international PTT approval); Wake-on-Ring ready VOOR UITBREIDING MET ISDN-KAART KLIK HIER
Netwerkkaart: 10/100Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready, Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection, BLUETOOTH VOOR MEER NETWERKPRODUKTEN KLIK HIER!!
PCMCIA Slots: 1 × CardBus type II
Software: Microsoft® Windows® XP Professional Nederlands/Engels/Frans, BIOS Set-up, Power-on and HDD passwords, Acer Notebook Manager, Acer Launch Manager, Norton AntiVirus™, Adobe Acrobat Reader, CyberLink® PowerDVD®, NTI® CD Maker™, Acer On-line User’s Guide, Acer System Recovery CD Voor meer Software KLIK HIER !!
Accessoires: TravelMate SmartCard solution including PlatinumSecret™ suite: PlatinumPAS™, PlatinumSecure™, PlatinumKey™, 2 SmartCards VOOR PORT-REPLICATOR KLIK HIER
Draagtas: Gratis notebook draagtas TER WAARDE VAN 79 EURO !! KLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE !!
Gewicht: 2,69 Kg
Afmetingen: 330 (B) × 272 (D) × 27,9-29,5 (H)
Garantie: 1 jaar Carry in met international traveler garantie VOOR GARANTIE UITBREIDINGEN KLIK HIER !!


€ 2.868,99
[incl. 19% BTW]
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:47
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Birdy 85 schreef op 29-12-2003 @ 19:27:
En heeft er iemand nog tips voor een speciale laptop
Koop een Tadpole
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:43
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 29-12-2003 @ 20:17:
Dell Inspiron 5150

[afbeelding]

Mobile Intel® Pentium® 4 Processor, 3.20GHz with HT
768MB DDR, 333MHz
60GB 7200RPM Ultra ATA Hard Drive
4x CD/DVD burner (DVD+RW/+R)
64MB DDR NVIDIA® GeForce™ FX Go5200 AGP 4x Graphics
15inch UXGA
96 WHr Lithium Ion 12-Cell Battery

Rondom de €2700

Zal wel veel accu vreten zo'n vermoeden heb ik.
K heb zelf ook zoiets (die specs) maaruh... accu is in een uur leeg, hij maakt een hoop herrie (omdat de processor continue op dezelfe kloksnelheid draait) en hij is enorm zwaar. 3 kg ofzo.

Dat is echt wel minder, MAAR!!! ik ken wel alle games dr vloeiend op spele en is dus perfect als 2e PC te gebruiken (voor gasten enzo)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:47
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Q schreef op 02-01-2004 @ 13:43:
K heb zelf ook zoiets (die specs) maaruh... accu is in een uur leeg, hij maakt een hoop herrie (omdat de processor continue op dezelfe kloksnelheid draait) en hij is enorm zwaar. 3 kg ofzo.

Dat is echt wel minder, MAAR!!! ik ken wel alle games dr vloeiend op spele en is dus perfect als 2e PC te gebruiken (voor gasten enzo)
Serieus al in één uur leeg? Mét die Dual Lithium ion, of single?
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:57
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 02-01-2004 @ 13:47:
Serieus al in één uur leeg? Mét die Dual Lithium ion, of single?
Single, je ziet em echt leeg slurpen. Ook is de performance een stuk minder, dat merk je goed als je games zoals GTA Vice City speelt. Maar ook al doe je niks dan is die in een a anderhalf uur leeg.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 02-01-2004 @ 13:57:
Single, je ziet em echt leeg slurpen. Ook is de performance een stuk minder, dat merk je goed als je games zoals GTA Vice City speelt. Maar ook al doe je niks dan is die in een a anderhalf uur leeg.
Ik haal bijna de 4 uur (3 uur en 50 minuten), met scherm goed verlicht en een beetje draadloos surfen+ mp3's luisteren
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 00:33
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Wat is de accu-levensduur van een gemiddelde moderne laptop? (Athlon XP/P4).
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 02:01
Nietmachine
Avatar van Nietmachine
Nietmachine is offline
Wat heet modern... Hoeveel Mhz, mobile cpu of niet? Als je iets specifieker aangeeft wat je bedoelt kunnen er misschien ook precieze antwoorden komen ipv bvb "De accu van een moderne p4/xp xpu zal 1~5 uur mee gaan"
__________________
Geen nietmachine = geen leven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2004, 09:37
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 03-01-2004 @ 01:33:
Wat is de accu-levensduur van een gemiddelde moderne laptop? (Athlon XP/P4).
wat mij laatst verteld is hier is dat Centrino's processoren het langste volhouden, daarna een AMD Athlon 2500+ XP-M (333 MHZ) en dan pas pentiums

in tijd weet ik t niet
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:38
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
italianboy schreef op 30-12-2003 @ 21:34:
Acer verhaaltje
Dat is tenminste een laptop . Ik ben zelf totaal geen voorstander van laptops met desktop processoren zoals de Dell die geopperd werd. Het slurpt stroom, is lomp en wordt flink heet.

Een laptop moet een laptop blijven, dus met dito proc en hardeschijf. Zelf heb ik een Acer Travelmate 800LCi met 1,3Ghz Centrino processor en een standaard 4200rpm 40gb schijfje. Wordt totaal niet warm, is erg dun en ik doe 4,5 uur met 1 acculading . Ideaal scherm (15" + 1400x1050) in tegenstelling tot veel concurrenten, die laptops met een 15" scherm en een resolutie van 1024x768 leveren. Behoorlijk naadje in mijn ogen.

Kijk dus eens naar zo'n Acer, Asus heeft ook leuke laptops, maar de Latitude lijn van Dell is ook erg nice .
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:44
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 29-12-2003 @ 23:20:
Juist, en hoeveel weegt die lompe bak?
Ikzelf moet echt geen laptop hebben van zwaarder dan 2kg, die ik nu heb weegt 1.5kg
Mijn Acer Aspire is 7,1 kilogram schoon aan de haak.
Heb je wel 17" TFT overigens.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:51
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
italianboy schreef op 03-01-2004 @ 10:37:
wat mij laatst verteld is hier is dat Centrino's processoren het langste volhouden, daarna een AMD Athlon 2500+ XP-M (333 MHZ) en dan pas pentiums

in tijd weet ik t niet
Banias heeft een 20% lager energieverbruik dan de AMD Athlon XP-M 2500+ (Barton, 333MHz FSB). Daar staat tegenover dat de AMD proc sneller is. Dit gaat veranderen als intel de opvolger van de Banias introduceert: de Dothan. Deze zal clocks tot boven de 2GHz krijgen, maar wel inleveren op gebied van power consumption. De Dothan zal denk ik een volwaardige tegenhanger van de AMD Athlon 64 Mobile worden. Ik ben benieuwd.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.