Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 22:43
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
De laatste tijd heb ik echt last van stemmingswisselingen...
Vrienden hebben problemen met ouders en hun vrienden...
Ik vind totaal geen motivatie meer voor school... ik trek het niet meer... en ik ben al een keer blijven zitten op 4 HAVO, dus een 2e keer kan niet meer...

Begrepen mensen me maar, ik ben ook zo slecht in dingen te verwoorden Vaak weet ik niet wat ik moet zeggen... en dan zeg ik of niks, of iets heel stoms... en dan verontschuldig ik me daarvoor... maar dat hoeft niet zeggen ze...

Het lijkt alsof niemand meer om me geeft, niemand houdt nog van me... ik voel me zo kut

Zo wil ik niet verder leven... zo onzeker... had ik maar iemand waar ik mijn hart kon luchten, zonder dat diegene daar zelf teveel onder lijdt...

*huilt*

Wat moet ik hier nou mee???!!!(schreeuwt om hulp... )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 23:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Lekker gaan slapen, rust nemen en proberen niet te veel door je gevoel te laten leiden en anders...je hebt mn mail en msn
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 09:51
Merande
Merande is offline
hoi, dit gevoel heb ik ook gehad, ik ben door iedereen naar hulpverleners gestuurd, daar werd ik ook niet bepaald vrolijk van, en moest anti-depressiva gaan slikken, daar kreeg ik zelfmoord neigingen van, en omdat ik al in mezelf snee durfde ik mn polsen ook wel door te snijden, ondertussen ben ik dankzij mijn vrienden van mijn depressie af, maar ik snij af en toe nog wel es in mezelf, maar dat doe ik al 2 jaar, maar daar kom ik ook nog wel es af...
maar probeer je eerst maar es wat vrolijker te voelen, spreek veel af, laat in ieder geval je vrienden nu ehct niet vallen, je hebt ze nodig, meer dan dat je denk!

veel sterke, knuffel Merande
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi Ruudje,

ik voel me nogal aangesproken door dat laatste.. helaas, en jammer dat je er zo over denkt, want weet je, als ik ff geen zin heb om problemen aan te horen kom ik gewoon niet online hoor, En als ik er wel ben, ben ik er dus ook voor jou, en mag je best met je verhaal komen.... (het spijt me dan als ik geen goed antw weet).

Maar jij maakt denk ik van andermans problemen teveel jouw probleem, dat moet je niet doen, want op die manier kan je ze niet helpen. Je moet hun problemen op een bepaalde afstand houden... Je mag wel meeleven maar niet meelijden... Begrijp je?

knuff, wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:36
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Merande schreef op 24-03-2004 @ 10:51:
hoi, dit gevoel heb ik ook gehad, ik ben door iedereen naar hulpverleners gestuurd, daar werd ik ook niet bepaald vrolijk van, en moest anti-depressiva gaan slikken, daar kreeg ik zelfmoord neigingen van, en omdat ik al in mezelf snee durfde ik mn polsen ook wel door te snijden, ondertussen ben ik dankzij mijn vrienden van mijn depressie af, maar ik snij af en toe nog wel es in mezelf, maar dat doe ik al 2 jaar, maar daar kom ik ook nog wel es af...
maar probeer je eerst maar es wat vrolijker te voelen, spreek veel af, laat in ieder geval je vrienden nu ehct niet vallen, je hebt ze nodig, meer dan dat je denk!

veel sterke, knuffel Merande
*geeft knuffel terug*

Ja, dat is ook een heel groot probleem... er zijn bepaalde spanningen tussen mijn 2 besten vrienden en mij... en nu ben ik op zoek naar iemand die daar los van staat...

Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-03-2004 @ 14:03:
hoi Ruudje,

ik voel me nogal aangesproken door dat laatste.. helaas, en jammer dat je er zo over denkt, want weet je, als ik ff geen zin heb om problemen aan te horen kom ik gewoon niet online hoor, En als ik er wel ben, ben ik er dus ook voor jou, en mag je best met je verhaal komen.... (het spijt me dan als ik geen goed antw weet).

Maar jij maakt denk ik van andermans problemen teveel jouw probleem, dat moet je niet doen, want op die manier kan je ze niet helpen. Je moet hun problemen op een bepaalde afstand houden... Je mag wel meeleven maar niet meelijden... Begrijp je?

knuff, wen
*knuffelt heel erg stevig terug*

Ik begrijp het helemaal, maar dat is gewoon zo moeilijk... zoveel vrienden heb ik niet, vandaar dat het mij zoveel aantrekt... en ook omdat ik dan het gevoel krijg dat ik dat veroorzaakt heb... zoals eerder gezegd, er speelt wat tussen mijn beste 2 vrienden en mij... waarvan ik de oorzaak ben, maar dat heeft er niks mee te maken... althans dat zegt ze

Wat wel is... vandaag kreeg ik het punt van mijn praktische opdracht ANW terug... een 8.2
Dit heeft me eigelijk weer een beetje opgevrolijkt... nog 2 onvoldoendes over, waarvan eene een 5,4 is...

Als er nog tips zijn... deze zijn zeer welkom
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:53
Verwijderd
Hellow,

Je zegt dat je niet zoveel vrienden heb; niemand heeft veel ECHTE vrienden.. Dus wees blij met wat je hebt.. Ook al kan ik me goed voorstellen dat het je een kut-gevoel geeft, dat heb ik ook wel eens..
Goed cijfer trouwens!! Als je nu nog maar 1 onvoldoende heb, is t zo op te halen jah!
Dat onzekere gevoel gaat ook over, geloof mij maar! Je voelt je nu ff slecht, maar er breekt altijd weer een mooie tijd aan.. Als ik mij niet gelukkig voel, probeer ik altijd aan die gedachte vast te houden! Moet je ook eens proberen..

Sorry voor het 'drukke' antwoord.. (Heb niet zoveel tijd >> school, maar wilde je wel ff helpen!)

Sterkte! Liefs, Charlotte..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:07
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik weet niet of ik wel naar school ga morgen...
nu heb ik Wendy's vriendin afgepakt... en nu voelt zij zich kut...
kan ik daar wat aan doen dan? *huil* *huil*

wat heb ik fout gedaan wen? ik heb alleen maar met haar gepraat... en als ik jou vertel dat ze mij een beetje vertrouwt... voel jij je gelijk kut... was ik maar nooit hier op het forum gekomen... had ik jou en mir niet leren kennen... *huil* *huil*

was ik maar nooit geboren... het enige waar ik goed in ben is mensen kapot maken... ik ga maar eens naar mijn bedje toe, al kan ik toch niet slapen... eerst maar wat tegen de hoofdpijn halen... hadden we maar iets waardoor ik nooit meer pijn hoefde te voelen...

...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 24-03-2004 @ 23:07:
Ik weet niet of ik wel naar school ga morgen...
nu heb ik Wendy's vriendin afgepakt... en nu voelt zij zich kut...
kan ik daar wat aan doen dan? *huil* *huil*
In de eerste plaats kunnen mensen meerdere vrienden hebben. Sterker nog, het is goed om meerdere mensen te hebben om mee te kunnen praten en op terug te kunnen vallen. Natuurlijk, sommige mensen zijn altij belangrijker dan anderen, maar zoals ik het zie heb jij niets fout gedaan.
En daarnaast: wat weerhoudt jou om vriendschap met mensen te sluiten? Daar heb jij ook recht op en hoe het tussen diegene en een derde zit is niet jouw zaak tenzij je je met hun relatie bemoeit.

Nee, ik kan hier niet zo bij...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:44
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 23-03-2004 @ 23:43:
De laatste tijd heb ik echt last van stemmingswisselingen...
Vrienden hebben problemen met ouders en hun vrienden...
Ik vind totaal geen motivatie meer voor school... ik trek het niet meer... en ik ben al een keer blijven zitten op 4 HAVO, dus een 2e keer kan niet meer...

Begrepen mensen me maar, ik ben ook zo slecht in dingen te verwoorden Vaak weet ik niet wat ik moet zeggen... en dan zeg ik of niks, of iets heel stoms... en dan verontschuldig ik me daarvoor... maar dat hoeft niet zeggen ze...

Het lijkt alsof niemand meer om me geeft, niemand houdt nog van me... ik voel me zo kut

Zo wil ik niet verder leven... zo onzeker... had ik maar iemand waar ik mijn hart kon luchten, zonder dat diegene daar zelf teveel onder lijdt...

*huilt*

Wat moet ik hier nou mee???!!!(schreeuwt om hulp... )
Puberteit, you'll get over it.

Ik er helaas niet meer van maken, je moet er maar van uitgaan dat het ooit over gaat, en dat gaat het, believe me
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:05
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook alles omzetten in negativiteit. Hoe weet je nou dat niemand om je geeft? En wie zegt dat niemand je begrijpt? Misschien laat je wel niets van jezelf zien...(eerlijk gezegd begrijp ik jou ook niet in dit topic omdat ik niet alle informatie heb).

Ik heb jou al een aanbod gedaan, en die is nog steeds geldig, maar jij moet wel de stappen ondernemen, ik ga niet jouw msnadres zoeken. Mailen mag ook hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:40
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
EEEY KOP OP HE!!!

weet jij moet doen?! je moet gewoon geloven dat het snel weer beter wordt! Het is maar een periode, gaat zo weer over! Soms loopt gewoon alles tegen, wil niks en denk je dat niemand om je geeft, maar dat is echt niet zo hoor!! Er zijn echt zo veel mensen die om je geven, en je moet daar ook in geloven! Blijf positief denken, dan komt het allemaal weer goed!!

sterkte ermee!
kus Jola
__________________
don't cry over anyone... who won't cry over you..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:06
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 24-03-2004 @ 23:44:
Puberteit, you'll get over it.

Ik er helaas niet meer van maken, je moet er maar van uitgaan dat het ooit over gaat, en dat gaat het, believe me
ff een "HO" op deze reactie...
Het is misschien wel zo dat puberteit en depressiviteit hand in hand met elkaar lijken te gaan, maar dan moet je niet denken dat als je 18 bent alle depressiviteit >FLOEPS< verdwenen is!
Depressiviteit is een ziekte, waarvoor je geholpen moet worden. Zelf heb ik dit ook in de ergste mate ervaren, waarbij zelfmoord ook regelmatig om het hoekje keek... maar dit is echt geen oplossing. Bovendien doe je dan ook veel andere mensen pijn. PLZ PLZ PLZ ga asjeblief hulp zoeken. Ik weet niet hoe goed je kan met je ouders kan, ga anders naar de huisarts en leg het hem voor. Hij akn je doorverwijzen naar een hulpinstantie. Het is niet makkelijk, moet ik je wel vertellen. Maar de rest van je leven zul je er echt veel aan hebben.

grtz, htJ

PS Ik heb ook veel aan mijn geloof in God gehad, ik weet niet hoe jij erin staat maar als je er oren naar hebt stuur dan ff n pb'tje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-03-2004 @ 23:19:
In de eerste plaats kunnen mensen meerdere vrienden hebben. Sterker nog, het is goed om meerdere mensen te hebben om mee te kunnen praten en op terug te kunnen vallen. Natuurlijk, sommige mensen zijn altij belangrijker dan anderen, maar zoals ik het zie heb jij niets fout gedaan.
En daarnaast: wat weerhoudt jou om vriendschap met mensen te sluiten? Daar heb jij ook recht op en hoe het tussen diegene en een derde zit is niet jouw zaak tenzij je je met hun relatie bemoeit.

Nee, ik kan hier niet zo bij...
ik weet best dat ik niet mag chatten, maar jij hebt ook het verhaal, gister, maar van één kant gehoord. nu blijkt namelijk dat we elkaar helemaal verkeerd hebben begrepen, maar je hebt wel je conclusie. sorry hoor noon.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:40
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
bugge schreef op 25-03-2004 @ 18:05:
Je kan natuurlijk ook alles omzetten in negativiteit. Hoe weet je nou dat niemand om je geeft? En wie zegt dat niemand je begrijpt? Misschien laat je wel niets van jezelf zien...(eerlijk gezegd begrijp ik jou ook niet in dit topic omdat ik niet alle informatie heb).

Ik heb jou al een aanbod gedaan, en die is nog steeds geldig, maar jij moet wel de stappen ondernemen, ik ga niet jouw msnadres zoeken. Mailen mag ook hoor.
De laatste dagen ging er gewoon heel veel mis... en toen kreeg ik dus overal negatieve gevoelens over... en ja, dan ga je je wel afvragen of het niet aan jezelf zou kunnen liggen...
Ik weet nu dat mensen om mij geven... en me begrijpen... maar van de andere kant blijft het toch moeilijk... ik kan niet laten zien hoe ik me altijd voel, dat gaat gewoon niet...

Ik heb je ook toegevoegd nu... dat aanbod heb ik over het hoofd gezien, srry *schaam*

Citaat:
x-Jola-x schreef op 25-03-2004 @ 18:40:
EEEY KOP OP HE!!!

weet jij moet doen?! je moet gewoon geloven dat het snel weer beter wordt! Het is maar een periode, gaat zo weer over! Soms loopt gewoon alles tegen, wil niks en denk je dat niemand om je geeft, maar dat is echt niet zo hoor!! Er zijn echt zo veel mensen die om je geven, en je moet daar ook in geloven! Blijf positief denken, dan komt het allemaal weer goed!!

sterkte ermee!
kus Jola
Ik heb er toch wel de vrienden voor die me willen helpen... als ik het hun echt vertel enzo, die begrijpen dat wel... maar het is voor mij ook moeilijk... ik wil hun ook niet de hele tijd 'lastig vallen', om het zo maar eens te zeggen...
De Maatschappelijk Werker noemde mij trouwens introvert... dwz:
- 'een in zichzelf gekeerd mens'
- 'naar binnen, naar het eigen innerlijk gekeerd => ingekeerd'

Citaat:
thabomb1986 schreef op 25-03-2004 @ 22:06:
ff een "HO" op deze reactie...
Het is misschien wel zo dat puberteit en depressiviteit hand in hand met elkaar lijken te gaan, maar dan moet je niet denken dat als je 18 bent alle depressiviteit >FLOEPS< verdwenen is!
Depressiviteit is een ziekte, waarvoor je geholpen moet worden. Zelf heb ik dit ook in de ergste mate ervaren, waarbij zelfmoord ook regelmatig om het hoekje keek... maar dit is echt geen oplossing. Bovendien doe je dan ook veel andere mensen pijn. PLZ PLZ PLZ ga asjeblief hulp zoeken. Ik weet niet hoe goed je kan met je ouders kan, ga anders naar de huisarts en leg het hem voor. Hij akn je doorverwijzen naar een hulpinstantie. Het is niet makkelijk, moet ik je wel vertellen. Maar de rest van je leven zul je er echt veel aan hebben.
Ik wou er eigelijk niet op reageren... maar doe het dan even toch... ik vond de reactie over pubertijd een beetje te hard, eerlijk gezegd... ik ben 17... en voor mijn leeftijd ben ik redelijk volwassen(zegt de MW'er... en als ik kijk naar andere jongens van mijn leeftijd, ben ik niet eens meer zo kinderachtig...)
Ik heb dus al hulp bij Algemeen Maatschappelijk Werk, en op school bij een counselor...
Die weten van mijn depressies... maar ik zal eens vragen wat er nog meer aan te doen valt...

Citaat:
thabomb1986 schreef op 25-03-2004 @ 22:06:
PS Ik heb ook veel aan mijn geloof in God gehad, ik weet niet hoe jij erin staat maar als je er oren naar hebt stuur dan ff n pb'tje
Ik persoonlijk geloof niet meer in God... maar stiekem ben ik wel een beetje geïnteresseerd in jouw verhaal

Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 25-03-2004 @ 23:36:
ik weet best dat ik niet mag chatten, maar jij hebt ook het verhaal, gister, maar van één kant gehoord. nu blijkt namelijk dat we elkaar helemaal verkeerd hebben begrepen, maar je hebt wel je conclusie. sorry hoor noon.
Hier heeft ze gelijk in... we zijn alllebei fout geweest, maar nu is het weer in orde... laten we zeggen dat we beiden onze dag niet hadden

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 08:25
MeantShape
Avatar van MeantShape
MeantShape is offline
Stuur maar eens een PM. Misschien begrijp ik je wel een beetje....
__________________
Elke seconde van de dag kunnen wij onze houding kiezen... MeantShape: jouw identiteit in de vorm zoals die bedoeld is...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:56
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 25-03-2004 @ 23:40:
Ik wou er eigelijk niet op reageren... maar doe het dan even toch... ik vond de reactie over pubertijd een beetje te hard, eerlijk gezegd... ik ben 17... en voor mijn leeftijd ben ik redelijk volwassen(zegt de MW'er... en als ik kijk naar andere jongens van mijn leeftijd, ben ik niet eens meer zo kinderachtig...)
Het heeft niks met kinderachtig zijn te maken, maar goed, ik heb blijkbaar niet gezegd wat je horen wil. Helaas, de waarheid is soms hard, maar als je het accepteert en uitkijkt naar betere tijden is het makkelijker.
En voor thabomb: Ik heb ook niet gezegd dat puberteit met je 18de verjaardag ineens over is, je groeit er wel overheen. Ik spreek uit ervaring. Laten we het daar op houden.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:13
Verwijderd
Het zal misschien niet volledig de puberteit zijn, maar ik ben het er wel mee eens dat de puberteit een rol kan spelen. Of je nou volwassen bent voor je leeftijd of niet en of je nou wel of niet kinderachtig bent heeft daar weinig mee te maken. En zo hard vond ik de reactie van LaResistance niet eens, hij gaf gewoon zijn mening, net als iedereen.

Ik weet niet of het zo is dat niemand jou begrijpt...jij zal net zo min iedereen begrijpen, denk ik. En misschien begrijpt niemand je volledig, maar ik denk dat er best mensen zijn die jou voor iig een deel zullen begrijpen. Net als dat er mensen zijn die om je geven. In gedachten kun je dingen erg verdraaien (je is hier algemeen bedoeld) en zo kun je (weer algemeen bedoeld) voor jezelf bedenken dat niemand je begrijpt en dat niemand van je houdt, terwijl dat eigenljk niet zo is.

Aan dat een mw'er je 'introvert' noemt, heb je niet zoveel, het lost niks op. (Bovendien zijn zoveel mensen dat.) Je zult er mee moeten leren leven en dan dus andere manieren zoeken om dingen op te lossen.

Maatschappelijk werkers zijn er btw oa voor om je hart te luchten en zij lijden er als het goed is niet (teveel) onder. Zo wel, dan doe ze iets fout en zijn ze niet professioneel bezig.

't kan dat ik nu ook hard over kom, maar dat is dan helaas maar zo. Praat er toch zoveel mogelijk over, iig met bv. die mw'er, doe dingen, blijf niet thuis zitten, enz. Op veel sites over depressies vind je genoeg tips, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:43
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 26-03-2004 @ 10:56:
Het heeft niks met kinderachtig zijn te maken, maar goed, ik heb blijkbaar niet gezegd wat je horen wil. Helaas, de waarheid is soms hard, maar als je het accepteert en uitkijkt naar betere tijden is het makkelijker.
En voor thabomb: Ik heb ook niet gezegd dat puberteit met je 18de verjaardag ineens over is, je groeit er wel overheen. Ik spreek uit ervaring. Laten we het daar op houden.
jah sorry hoor... maar als ik in een dip zit, vind ik dat wel een beetje een eenzijdige reactie
'Tis maar pubertijd'

Ik ben het er ook mee eens dat dat een rol speelt... tuurlijk
Maar er is toch meer... hopelijk zullen gesprekken daar ook meer duidelijk in brengen... ook via msn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2004, 21:23
pizzaforum
Avatar van pizzaforum
pizzaforum is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 25-03-2004 @ 22:06:
jah sorry hoor... maar als ik in een dip zit, vind ik dat wel een beetje een eenzijdige reactie
'Tis maar pubertijd'
Maar toch is het waar, het mensenleven kent 2 depressiviteitsperiodes waarvan er slechts 1 erkent is.. "de middlifecrisis"

natuurlijk helpt deze info geen flikker, maar het is onzin om te denken dat het allemaal met jou klote gaat en met de rest van de wereld niet. ongeveer de helft van alle pubers komt zichzelf keihard tegen en wordt depressief. het is dan ook niet zo'n vreselijk prettige periode als iedereen je laat denken. Je komt er op de harde manier achter hoe kut het leven kan zijn. Het is ongeveer de periode dat oma's en opa's de langste tijd gehad hebben en dat je je verplicht voelt een partner op te zoeken om is prettig te gaan flikflooien, maar die dan vervolgens niet kunt vinden. Ook zul je keihard achterkomen dat vrienden niet altijd zijn wat je dacht en dat het halen van je school niet het belangrijkste van de wereld is(ondanks dat je ouders dat waarschijnlijk wel vinden). ja ja het is KUT... maar you'll get over it. Na regen komt zonneschijn.
__________________
-sporen is voor treinen-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik trek het niet meer
Pimboli92
11 01-10-2016 21:48
Liefde & Relatie Vriendje gaat veel uit, IK TREK T NIET MEER :c
DemoniaXx
15 22-09-2016 22:50
Liefde & Relatie Hij wil het uitmaken, wat moet ik doen?
.:zonnetje:.
36 21-04-2006 11:59
Psychologie ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer....
SimplyABoy19
37 07-10-2004 16:10
Psychologie ik trek het niet meer :'(
Debje
10 28-03-2004 21:01
Psychologie Inferno ziet het niet meer zitten
Inferno
8 04-02-2004 12:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.