Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 17:41
anjali
anjali is offline
Hai Allemaal!

Ik ben iemand die in 5 havo (C&M met als keuzevak Frans 1,2) zit en voor alle vakken aardig goed staat:

Nederlands: 7.3
Engels: 7.0
Frans: 6.5
Duits: 6.0
Geschiedenis: 8.1
Economie: 6.7

Kijk dit zijn dus de enige vakken waar ik examen voor hoef te doen (CKV 2,3 al examen gehad), maar toch ben ik aardig bezorgd. Kijk de lijst ziet er goed uit ik hoef voor niets hoger dan een 5 te halen. Maar stel nou eens dat ik plots voor alles een 3 haal???

Ik ben erg bang hiervoor hebben jullie dat ook of ben ik de enige?
Advertentie
Oud 13-04-2004, 18:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is dat volstrekt normaal, ik doe vwo met N&G met sk2 en m&o en ik sta er opzich niet zo heel goed voor (heb al een onvoldoende voor Frans 1 en Duits 1) maar heb gelukkig wel goede cijfers voor de rest van mijn vakken maar ik ben toch al aardig zenuwachtig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-04-2004, 18:08
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
dan sta je een 4 voor 1 vak... tja, wij kunnen ook niet echt iets voor je doen toch? je weet zelf wel wat je kan en je hebt genoeg mogelijkheden om examens te oefenen! heb vooral vertrouwen in jezelf en doe wat je kunt doen
__________________
nooit meer
Oud 13-04-2004, 18:08
Verwijderd
Ik heb dat ook.
Weet niet wat ik allemaal sta, maar het moet opzich wel te doen zijn.
Toch ben ik doodsbang voor die rotexamens. Stom, want veel mensen zeggen dat t helemaal niet nodig is, maar toch....
heb mn ex zien zakken en daardoor in de put zien raken.. dat wil ik niet..
Oud 13-04-2004, 19:06
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
zo te zien hoef je je egt nergens druk over te maken!

je haalt heus niet voor alle examens een 3, dus dat komt wel goed!
Oud 13-04-2004, 20:40
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Als dit jouw eindcijfers zijn, dan is het practisch onmogelijk om op al je CE's een 3 te halen (tenzij je bewust foute antwoorden gaat geven natuurlijk...)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 13-04-2004, 20:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kijk naar je cijfers: die zijn goed. Leer zoals je altijd leert. Relax. Stay loose, loose as a goose, en alles komt goed. Gewoon effe chillen en het examen uitgerust ingaan en je vooral niet laten opfokken door het gestresste gedrag van je idiote leraren!

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 20:49.
Oud 14-04-2004, 00:33
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Het is zeer onwaarschijnlijk dat je ineens een 3 haalt, aangezien CSE doorgaans gemakkelijker is dan SE
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 14-04-2004, 07:23
anjali
anjali is offline
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik hoop dat jullie allemaal slagen!
Oud 21-04-2004, 18:33
lotje!!
lotje!! is offline
Hoi!

Ik heb vorig jaar ook eindexamen VWO gedaan en k was ook zo ontzettend bezorgd over of ik wel zou gaan slagen. Terwijl ik voor alle vakken min. een 7 stond. Maar dan dacht ik weer van; stel dat...blablabla..maar als ik nu achter kijk, viel t allemaal echt zo ontzettend mee! De examens zijn echt n stuk makkelijker dan de tentamens en je cijfers vallen meestal ook wel n stuk hoger uit. Als je je dus maar n beetje voorbereid hebt, moet t iig makkelijk lukken! Echt waar! Succes ermee...!!
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Oud 22-04-2004, 18:25
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Je haalt heus geen drie, als je zulke cijfers hebt dan beheers je de stof toch goed en haal je toch niet ineens een 3 voor je examen. Als dat wel gebeurt doordat je zenuwachtig bent maken drie 3en in jou lijst niet eens uit of 4 als je voor geschiedenis ook een 3 haalt, dat zou betekenen dat je twee 5en staat en kan je er eentje herkansen, moet toch wel lukken dan?

Ik ben er trouwens niet bang voor, mag ook erg lage cijfers halen gelukkig
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 22-04-2004, 18:42
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Sasz schreef op 13-04-2004 @ 20:06 :
zo te zien hoef je je egt nergens druk over te maken!

je haalt heus niet voor alle examens een 3, dus dat komt wel goed!
zeg dat niet te snel

--> heel triest vorig jaar: een meisje deed ontzettend veel voor dr examens en had dus voor elk examen 3,... behalve voor nederlands
Oud 25-04-2004, 12:08
ellaversa
ellaversa is offline
je moet positief blijven, heb ik gehoord...
als je het hele jaar gemiddeld een 6 scoort of hoger, waarom zou je dan opeens bij je examen laag scoren?
je haalt het wel hoor
Oud 25-04-2004, 12:59
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Ik maak me eigenlijk niet zo druk. Ik heb oude examens ingekeken, en die verschilden van moeilijkheidsgraad niet van normale tentamens, het was alleen langer. Maar je hebt dan ook meer tijd om het te leren. En omdat je al aan de eisen die de school aan je stelt hebt voldaan en het examen op dezelfde lijn ligt maak ik me geen zorgen.
__________________
't Kan verkeren.
Oud 26-04-2004, 18:55
desiree1986
desiree1986 is offline
Idd positief blijven.. ik heb het zelf ook maar je hebt al bewezen dat je het niveau aankan dus gewoon goed leren en die examens maken. Dat gevoel van 'Stel dat..' zul je blijven houden denk ik en dat is niet zo erg, zolang je er maar voor zorgt dat je niet zo zenuwachtig wordt dat je je examens verknalt...

Succes en 'ongeschreven afspraak': We gaan allemaal slagen!!
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 08-05-2004, 09:51
Verwijderd
Ik heb vorig jaar eindexamen gedaan en ik was idd best wel zenuwachtig. (maar stond er ook niet echt goed voor hoor, dus dat scheelt mss ook wel).

Uiteindelijk valt het echt heel erg mee!!!!! Als je gewoon goed je best doe (goed leert en goed concentreert)... Bij de meeste mensen komt het allemaal goed

Heel erg veel sterkte iedereen, en positief blijven denken!!
Oud 08-05-2004, 17:07
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Oud 09-05-2004, 12:46
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
ik moet voor al mn vakken een 6 halen, dan ben ik geslaagd.

dus maak je geen zorgen, en hou je maar vast aan het idee dat er altijd nog mensen zijn, die er slechter voor staan.
Ads door Google
Oud 11-05-2004, 08:39
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
anjali schreef op 13-04-2004 @ 18:41 :
Hai Allemaal!

Ik ben iemand die in 5 havo (C&M met als keuzevak Frans 1,2) zit en voor alle vakken aardig goed staat:

Nederlands: 7.3
Engels: 7.0
Frans: 6.5
Duits: 6.0
Geschiedenis: 8.1
Economie: 6.7

Maar stel nou eens dat ik plots voor alles een 3 haal???
Dat kun je wel zeggen ja. als je een 8 op je eindlijst staat.
Ik mocht hopen dat ik dat had.. . je haalt echt niet voor alle vakken een 3. Ik heb op school al gemerkt dat je erg je best moet doen om een onvoldoende te halen. Leraren doen er alles aan om je toch te laten slagen...
Oud 11-05-2004, 12:42
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 14-04-2004 @ 01:33 :
Het is zeer onwaarschijnlijk dat je ineens een 3 haalt, aangezien CSE doorgaans gemakkelijker is dan SE
ja CE's zijn veeeel makkelijker dan SE's...
ik verwacht niet echt dat ik onvoldoendes zou halen...ik heb oude examens van een paar vakken gemaakt..(terwijl ik nog niks geleerd had../alleen zien hoe veel ik weet) op alle vakken had ik rond 6,5!!! of hoger!!!

dus ik maak me eigenljk niet echt zorgen om!
maar oké we zien het wel..>! volgende week WO eerst CE (frans) btw ik doe ook havo (NG)
Oud 11-05-2004, 13:18
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
~some1-nice~ schreef op 11-05-2004 @ 13:42 :
op alle vakken had ik rond 6,5!!! of hoger!!!

dus ik maak me eigenljk niet echt zorgen om!
maar oké we zien het wel..>! volgende week WO eerst CE (frans) btw ik doe ook havo (NG)
Hoe krijg je dat voor elkaar. Alle proefexamens die ik doe (wel geleerd) 3.9 of zo iets...............
Oud 11-05-2004, 13:47
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 11-05-2004 @ 14:18 :
Hoe krijg je dat voor elkaar. Alle proefexamens die ik doe (wel geleerd) 3.9 of zo iets...............
echt??

ik denk dat ik niet eens hoeft te leren...je weet alles vind ik...
je hebt alles geleerd voor 'SE's

ik ben nog niet eens begonnen met leren....
ik ga alleen maar oefenen...van oefenen leer je beter dan het boek...(denk ik)
Oud 13-05-2004, 12:40
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
~some1-nice~ schreef op 11-05-2004 @ 14:47 :
echt??

ik denk dat ik niet eens hoeft te leren...je weet alles vind ik...
je hebt alles geleerd voor 'SE's

ik ben nog niet eens begonnen met leren....
ik ga alleen maar oefenen...van oefenen leer je beter dan het boek...(denk ik)
hm, ja
hoogste proefexamen is nu 6.1.
Maarre ik denk dat oefenen beter is dan leren. Verschillende leraren bij mij op school hebben al gezegd dat je beter kunt oefenen en als je dan iets niet snapt, je boeken pakken en op die manier leren wat je nog niet weet.
Oud 13-05-2004, 16:11
Gnothe seauton
Avatar van Gnothe seauton
Gnothe seauton is offline
je moet gewoon onthouden dat je allles al een keer eerder hebt moeten leren, dus er is altijd wel iets blijven hangen. ik moet ook examen doen, en ik voel me net zo als jij. ik sta er wel wat minder goed voor, maar het is mogelijk om te slagen. alles is al een keer getoetst, je hebt kunnen oefenen met examens van internet: jij haalt echt geen drieeen. succes!
__________________
Ken U zelve
Oud 13-05-2004, 22:19
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 13-05-2004 @ 13:40 :
hm, ja
hoogste proefexamen is nu 6.1.
Maarre ik denk dat oefenen beter is dan leren. Verschillende leraren bij mij op school hebben al gezegd dat je beter kunt oefenen en als je dan iets niet snapt, je boeken pakken en op die manier leren wat je nog niet weet.
ja oefenen is veel beter...!
Advertentie
Oud 14-05-2004, 08:30
dls
Avatar van dls
dls is offline
idd anders leer je misschien dingen die je al weet en sla je dingen over die je vergeten bent....
Oud 19-05-2004, 10:39
SjuuRd
SjuuRd is offline
stel je niet zo aan zielige maloot
Oud 19-05-2004, 10:50
FoxyRoxy
Avatar van FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
SjuuRd schreef op 19-05-2004 @ 11:39 :
stel je niet zo aan zielige malloot
Nederlands is niet jouw sterkste vak neem ik aan?
Oud 19-05-2004, 12:00
justlikeme!
justlikeme! is offline
nou geloof dat jij je iig geen zorgen hoeft te maken... !

Ik sta nl:
Nederlands: 6,7
Geschiedenis: 6,8
Duits: 6,6
Engels: 6,3
Bio: 5,6
Eco: 5,7

dus... denk datik me eerder zorgen moet maken .. maar ben druk aan het leren *nu ff ontspannen*, maar zie het nog niet helemaal zitten
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Oud 19-05-2004, 13:27
miszz-sweetiej
miszz-sweetiej is offline
hoi mensen...

Nou als ik cdie cijferlijst zag van die persoon bovenaan begin ik gewoon je janken om de mijne... Ik snap niet waar JIJ je druk om maakt... Kijk ik sta geen onvoldoendes maar het is allemaal net net...

nederlands 6,8
duits 6,7
frans 6,1
engels 5,8
geschiedenis 5,8
bio 5,7

das toch veel erger... al zegt iedereen van ach joh je gaat t wel halen.. toch zit ik in de stress.. ben namlijk slecht in leesvaardigheid en zoals je ziet heb ik 4 talen dus 4x leesvaardigheid.. jaja... nou en daar valt bijnA nikx aan te leren.. bio is fucking 12 hoofstukken veel te veel.. dus ik zie het al ik ga zakken!!!!!!!

toch iedereen succes en maak er wat van.. je kunt het

kussiej
Oud 19-05-2004, 13:29
miszz-sweetiej
miszz-sweetiej is offline
enneuh trouwens nog een vraagje.. op welke site kun je gratis examens oefenen... overal moet je voor betalen echt belachelijk!!!!!!!!!!!!!!
Oud 19-05-2004, 14:09
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
miszz-sweetiej schreef op 19-05-2004 @ 14:27 :
dus ik zie het al ik ga zakken!!!!!!!

toch iedereen succes en maak er wat van.. je kunt het

kussiej
eey wij zijn bijna hetzelfde ! haha
maar ff ontopic: je moet in jezelf geloven, en jaaah dat is heel moeilijk (ik weet er alles van..) maar ga flink oefenen, ga goed leren, en het moet wel te doen zijn... dus kom op meid, jij en ik (en de rest die er net zo of nog slechter/beter voor staat) gaan eht gewoon halen dit jaar!!!!!!!!!!!
en voor die oefenexamens: kgeloof dat je op havovwo.nl veel dingen gratis kunt downloaden (oude examens) en ook nog wel op meer site's, weet zo niet welke maar probeer deze anders ff: kennisnet.nl, examenbundel.nl enzow.. !

SUCCES!!!!
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Oud 19-05-2004, 16:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
miszz-sweetiej schreef op 19-05-2004 @ 14:29 :
enneuh trouwens nog een vraagje.. op welke site kun je gratis examens oefenen... overal moet je voor betalen echt belachelijk!!!!!!!!!!!!!!
op www.havovwo.nl en op www.examenbundel.nl kan je gewoon gratis examens oefenen hoor!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle communiceer
Maija
93 28-05-2005 07:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.