Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2013, 14:10
Verwijderd
In games (vb. lasergamen,paintball,karten) , sport, als het gaat om computers en autos?

Niet dat meisjes het niet kunnen maar vaak zijn jongens beter ondanks ze het misschien weinig doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2013, 14:22
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Heeft te maken met aanleg.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 14:25
Verwijderd
Miss speelt de testosteron wel een rol. De meeste jongens houden gewoon van actie, snelheid en spanning. Ik denk dat het bij meisjes minder is. (Wil niet zeggen dat er geen meisjes zijn die daar van houden.)
Maar als jongens graag willen paintballen, karten etc.
Kan het zijn dat ze er ook wel 'beter' in worden dan meisjes. Kan ook zijn dat het een eigenschap van ons is. Meisjes kunnen andere dingen beter.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 14:55
Verwijderd
Ik hou ook wel van wat van spanning en snelheid heb weer eens gekart na 3 a 4 jaar en vond het echt leuk net als laser gamen, maar beter dan de jongens was ik sws niet, wel jammer zou het gewoon zo leuk vinden om een jongen te verslaan in zoiets..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 15:02
Verwijderd
blijven oefenen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 15:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Jongens zijn in de meeste dingen die je noemt niet per se beter, jij bent gewoon noob.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Jongens zijn in de meeste dingen die je noemt niet per se beter, jij bent gewoon noob.
Oke er zijn uitzonderingen jij dus.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 16:26
Verwijderd
Fysieke superioriteit.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 21:19
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Jongens en vrouwen zijn anders gebouwd, al is dat vaak vrij subtiel. Jongens hebben een betere diepteperceptie dan vrouwen hebben, wat gewoon helpt met inschattingen maken bij het gooien van ballen en het in parkeren van auto's. Vrouwen hebben dit wat minder, maar hebben wel een breder veld dat ze in een opslag kunnen zien. Dit komt vanuit vroeger, waar vrouwen vaak de hele groep, inclusief de kinderen, in de gaten moesten houden. Mannen moesten daar in tegen veel meer jagen en knokken en dan komt die diepte perceptie ook wel verdomd handig binnen.

Mannen hebben ook veel meer spieren dan vrouwen. Simpelweg omdat ze het vroeger nodig hadden. Combineer dat met wat extra lengte en ze zullen over het algemeen beter zijn in sport, ook mede omdat er nooit borsten in de weg zitten. Hier bovenop komt nog weer eens dat vrouwen hun armen anders gebouwd zijn. Vrouwen kunnen hun armen vaak stukje verder strekken dan mannen, die niet verder komen dan 180 graden wanneer ze hun palm naar boven houden, terwijl vrouwen er een knik naar boven in krijgen. De bouw van mannen staat ze daarom meer toe om stenen op te pakken en iemand neer te bashen dan dat vrouwen doen.

Mannen hebben meer testosteron en 7 a 8 keer meer competitiegevoel dan vrouwen; anders gezegd: ze willen ook beter zijn en dat draagt motivatie met zich mee.

Mocht het nog echt ruk gaan; mannen hebben ook een huid die 20 a 25% dikker is dan die van vrouwen. Daarom rimpeleren vrouwen vaak veel meer dan mannen; maar mocht een man een keer een dreun krijgen dan wordt die toch 25% meer opgevangen door de huid dan bij vrouwen het geval is.

Het is dit inzicht en vroeger opgebouwde logica dat mannen vaak beter zijn in wiskunde, natuurkunde; ruimtelijk inzicht ed. Vrouwen zijn meer de goedmakers bij ruzies van anderen en dan is logica vaak niet nodig; want boze mensen gebruiken geen logica, 'gevoel' speelt dan veel meer dan inzicht. Aanleg is daar dus anders en ook de reden dat vrouwen vaak nog in verzorging zitten en mannen overheersend in de bouw.

Vrouwen hebben wel een dubbele X chromosoom die ze minder vatbaar maakt voor bepaalde ziektes en aandoening dan mannen, die een X Y combinatie hebben. Zo zijn vrouwen bijna nooit kleurenblind waar mannen dat aanzienlijk vaker zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 00:17
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Jongens zijn vaak beter in de wat fysiekere dingen, zoals paintball en sporten. Meiden lijken over het algemeen vaker een aanleg te hebben voor bijvoorbeeld tekenen. De meiden in mijn klas zijn betere tekenaars dan de jongens.
Jomgens zijn gewoon over het algemeen beter op bepaalde vlakken dan meiden, en andersom.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 13:50
Verwijderd
Citaat:
In games (vb. lasergamen,paintball,karten) , sport, als het gaat om computers en autos?

Niet dat meisjes het niet kunnen maar vaak zijn jongens beter ondanks ze het misschien weinig doen.
Is zo door de evolutie gekomen. Geen idee waarom, maar het werkt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Het is dit inzicht en vroeger opgebouwde logica dat mannen vaak beter zijn in wiskunde, natuurkunde; ruimtelijk inzicht ed. Vrouwen zijn meer de goedmakers bij ruzies van anderen en dan is logica vaak niet nodig; want boze mensen gebruiken geen logica, 'gevoel' speelt dan veel meer dan inzicht. Aanleg is daar dus anders en ook de reden dat vrouwen vaak nog in verzorging zitten en mannen overheersend in de bouw.
De fysieke verschillen die je noemt kloppen voor zo ver ik weet allemaal, maar met 'vroeger opgebouwde logica' (lolwat) en 'mannen zijn beter in wiskunde' schiet je mis. Dat je weinig vrouwen ziet bij betastudies komt vooral doordat van meisjes actief verwacht wordt dat ze er slecht in zijn. Of iemand van jongs af aan gedemotiveerd wordt om iets te bereiken speelt een veel ingrijpendere rol dan geslacht. Iets vergelijkbaars zie je overigens ook bij mannen, die weer ontmoedigd worden om gevoel te uiten.

In landen waar van iederéén technisch inzicht verwacht wordt, zoals China, Japan en Rusland, barst het van de vrouwelijke wiskundigen en natuurkundigen. Binnen mijn eigen kenniskring ken ik er zeven.

Zulke dingen zijn een kwestie van je huiswerk maken, niet van geboren worden met een penis.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 01:58
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
ye, intelligentie is aangeleerd, niet aangeboren. Maar de top mensen in betavakken zijn vaak mannen. Ik denk dat het idee van ruimtelijk inzicht, diepte perceptie en hoe dingen er vanuit een ander invalshoek uitzien op veel plekken bij wiskunde bruikbaar zijn. Iets dat in het dagelijks leven beter wordt gedaan door mannen dan vrouwen. Mannen hebben vaak ook een beter richtingsgevoel (niet zozeer in het vinden van de juiste straat, maar wel beter waar ze zijn ten opzichten van iets, of waar het noorden is). Ik denk dat het daarom is dat jongens vaak voorsprongetje hebben met deze dingen en zich er dus verder in ontwikkelen.

Overigens zijn chinezen op elk gebied beter dan wij dutchies. Een schooldag duurt daar ook van 7 's ochtends tot 9 's avonds, terwijl we hier van 9 tot kwart over 3 gaan? Hilarisch artikel hierrr: http://www.theonion.com/articles/rep...us-high,31464/
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 15:03
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat veel professoren mannen zijn (in mijn groep is dat overigens niet zo) heeft ook te maken met de manier waarop de wetenschap georganiseerd is. Vaak is het nodig om meerdere tijdelijke postdocs in het buitenland te doen voor je een permanente positie krijgt. Dit is lastig te combineren met een gezin, en doorgaans zijn pas gepromoveerde fysici nu juist in de leeftijd dat ze aan kinderen beginnen.

De lengte van de schooldag heeft overigens ook niet veel invloed. In Finland gaan middelbare scholieren juist minder lang naar school, terwijl ze qua prestaties bij de wereldtop horen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 01:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
ye, maar daar is onderwijs wellicht beter ingericht. In sommige landen moet je geloof ik post-univeritair (of vergelijkbaar) hebben gedaan om voor de klas te mogen. Bij ons is bijv. pabo één van de wat algemeen beschouwde eenvoudigere hbo studies.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 02:46
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vroeg me dit laatst ook af. Bij al mijn hobby's zijn het mannen die de top domineren, zelfs met breien. Ik ging er maar van uit dat mannen competiever zijn aangelegd op bepaalde vlakken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 09:25
Verwijderd
Bij mij hobby kunnen ze beter zijn maar volgens mij doen jongens my hobby niet vaak..

Maar heb nog niet zo goed antwoord op me vraag hier vind ik.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 13:34
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Nou je vraagt waarom jongens vaak beter zijn in bepaalde dingen. Ik vind genetische aanleg en het feit dat mannen vaak competiever zijn best goede antwoorden.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2013, 13:59
Verwijderd
Wie zegt dat het waar is?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Maar heb nog niet zo goed antwoord op me vraag hier vind ik.
Wat zoek je dan voor antwoord?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 14:27
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ye, maar daar is onderwijs wellicht beter ingericht. In sommige landen moet je geloof ik post-univeritair (of vergelijkbaar) hebben gedaan om voor de klas te mogen. Bij ons is bijv. pabo één van de wat algemeen beschouwde eenvoudigere hbo studies.
Klopt, leraren worden veel beter opgeleid, beter betaald en hebben meer aanzien. Maar de lesdagen zijn kort.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Wat zoek je dan voor antwoord?
Wat voor denk je.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 15:17
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Dat wist ze niet, anders vroeg ze het niet. en ik denk niemand van hier, wij geven antwoord op je vraag en als jij dat niet goed vind, wat zoek je dan wel?
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Wat voor denk je.
Ja pff weet ik veel. Er zijn een aantal antwoorden gegeven maar ze bevallen je niet. Dat is het enige wat je zegt - je geeft niet aan dat je iets specifiekers had verewacht, niet dat je iets in de spirituele richting zoekt, iets wat met universitaire onderzoeken onderbouw wordt. Je hoeft niet zo achterlijk te reageren als ik vraag wat je dan wel zoekt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 15:58
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
In games (vb. lasergamen,paintball,karten) , sport, als het gaat om computers en autos?

Niet dat meisjes het niet kunnen maar vaak zijn jongens beter ondanks ze het misschien weinig doen.
Meer ervaring. Meisjes wordt al meteen aangeleerd dat ze er niks van kunnen, dus die proberen niet eens te leren hoe computers werken en zo. Lekker seksistisch ja, maar er komt vast verbetering in. Over een decennium of wat.

Wat lasergamen betreft, mijn ervaring is dat jongens vooral doen alsof ze er goed in zijn, omdat ze het leuk vinden om er meteen zo'n rollenspel van te maken. Maarja, ik betwijfel te zeerste of mijn ervaring representatief is.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2013, 08:35
Verwijderd
Ik vind lasergamen, karten ook leuk, maar jongens hoeven niet eens ervaring in te hebben om dingen goed te kunnen, de jongens die mee waren die lasergamen ook niet elke dag of karten ook niet elke maand..

dus weet zeker dat het niet komt door meer ervaring.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 10:35
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Nou, dan misschien aanleg. Genetisch gezien.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 10:35
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Of ervaring met soortgelijke situatie's.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 10:50
Verwijderd
Misschien ligt het niet zozeer aan het gehele mannelijke geslacht, maar ben jij gewoon niet zo goed in al die dingen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 11:10
Verwijderd
De hele groep meisjes waren er ook niet zo goed ik was van hun de 'beste' ,dus blijkbaar heeft het wel met geslacht te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 11:30
Verwijderd
Maar waarom vind je de antwoorden die hier gegeven worden niet goed dan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind lasergamen, karten ook leuk, maar jongens hoeven niet eens ervaring in te hebben om dingen goed te kunnen, de jongens die mee waren die lasergamen ook niet elke dag of karten ook niet elke maand..

dus weet zeker dat het niet komt door meer ervaring.
Vreemde en onlogische conclusie. Grote kans dat die jongens ervaring op hebben gedaan met games.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 11:43
Verwijderd
Dat is nog wel anders dan dat je echt rijd, met computer, wat dan ook is het veel makkelijker vind ik.

Ik heb nog wel een voorbeeld,
me vader ging paintballen, kwam helemaal schoon terug maar had wel mensen geraakt, en hij speeld nooit games..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 12:17
Verwijderd
Ja, maar er zijn een aantal antwoorden gegeven die het verschil lijken te verklaren, maar die vind je niet goed genoeg. Wat voor antwoorden zoek je dan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 12:19
Verwijderd
Citaat:
De hele groep meisjes waren er ook niet zo goed ik was van hun de 'beste' ,dus blijkbaar heeft het wel met geslacht te maken.
Nee. Waarom zou dat eerder te maken hebben met de 3,5 miljard mannen, en niet met jou en het soort mensen waar jij vriendinnen mee bent?

Je kunt niet naar 20 mensen kijken en dan conclusies trekken die voor de hele wereldbevolking moeten gelden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Dat is nog wel anders dan dat je echt rijd, met computer, wat dan ook is het veel makkelijker vind ik.
Nouja, als je flink veel schietspelletjes speelt dan kun je verwachten dat je (mits je een degelijke conditie hebt) ook beter presteert bij spelletjes als lasergamen en paintballen. Natuurlijk is het lastiger, maar je hebt een 'beter idee' hoe je zoiets succesvol kan doen dan een meisje (of jongen) die nooit een soortgelijk spel heeft aangeraakt.
Citaat:
Ik heb nog wel een voorbeeld,
me vader ging paintballen, kwam helemaal schoon terug maar had wel mensen geraakt, en hij speeld nooit games..
Dat kan, maar sluit mijn verhaal niet uit. In dit geval denk ik dat je vader vooral veel geluk heeft gehad.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-05-2013, 12:24
Verwijderd
Dat mannen competatiever ingesteld zijn geloof ik overigens wel, al zou ik dat niet zozeer aan de genetica wijten maar gewoon aan dat succesvol zijn voor mannen meer sociale voordelen heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 18:16
Verwijderd
Paranoide, dat snap ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Paranoide, dat snap ik het niet.
Dat verbaast me nou niets. Wat snap je precies niet, dat van de 20 mensen, of dat over genetica en sociale voordelen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 18:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:09
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
volgens mij snapt ze beide niet
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 19:30
Verwijderd
Oww ik snap hem nu
denk ik,
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 21:36
Verwijderd
Oke. Leg dan eens uit in je eigen woorden?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 00:10
Verwijderd
Tientje op dat ze het nog steeds niet snapt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 06:58
Verwijderd
PM je rekeningnummer maar alvast.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 07:28
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
jullie zijn wel beetje gemeen haha, maar hebben wel gelijk.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 14:33
Verwijderd
Nouja, ik ben niet te beroerd om iets uit te leggen, maar als ze zelfs op de vraag wat ze precies niet snapt reageert met blanco verwarring dan zie ik mijn kansen somber in.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 18:36
Verwijderd
Nou paranoide geen tientje want ik snap hem

Duw je hoeft niks uittleggen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 18:47
Verwijderd
Snap je ook dat ik je vroeg om de mysterieuze 'hem' waar je naar refereert uit te leggen, aan mij, in je eigen woorden?

Of om op z'n minst te zeggen welke 'hem' dat dan is, want je hebt nog steeds niet gezegd wat je nou niet snapte?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 19:31
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Tientje op dat ze het nog steeds niet snapt.
't Is per slot van rekening een meisje.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Liefde & Relatie meisje + jongen + kinderwagen = :D
TheOneWhoLeft
27 13-04-2003 21:03
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.