Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 20:54
amz
amz is offline
Wie gaat er hier allemaal examentraining vwo bij de Universiteit Leiden? of wie heeft het gedaan? Tips, opmerkingen?
Ik ga dit jaar wiskunde A12 doen.
Advertentie
Oud 04-03-2004, 15:41
Verwijderd
Moest vorig jaar examen doen, een meisje uit mijn klas was gezakt op wiskunde B2. Ze heeft toen zo'n training gedaan, en is voor haar herexamen wederom gezakt...
Oud 04-03-2004, 15:46
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
was van plan om voor economie te gaan, maar weet et niet meer zeker
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 04-03-2004, 17:40
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
lareno schreef op 04-03-2004 @ 16:41:
Moest vorig jaar examen doen, een meisje uit mijn klas was gezakt op wiskunde B2. Ze heeft toen zo'n training gedaan, en is voor haar herexamen wederom gezakt...
Kan ook dat het gewoon aan haar ligt.
Oud 04-03-2004, 17:49
scala
scala is offline
Heb ik twee jaar geleden ook gedaan voor economie, was echt handig je moet wel hard werken, maar er wordt goed les gegeven. Alles wat je in drie jaar behandeld op school doe je daar in een paar dagen;o omdat je er zo intensief mee bezig bent en je alles kunt vragen (zijn ook 3 leraren per klas ofzo) leer je er echt veel van.

Op de laatste dag sluit je af met een proef examen maar dat is vooral voor jezelf. Na die cursus snapte ik alles beter en ging het leren echt beter. Ow en uiteindelijk heb ik 't gehaald ook
Oud 05-03-2004, 11:19
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Is er eigenlijk ook een site waar je hier informatie over kunt vinden? Ik heb ff op de site van universiteit Leiden gekeken.. maar kon niks vinden.
Hoe gaat het in zijn werk? Is het zo'n soort kamp of verschillende dagen langskomen? Hoeveel kost het? Enz..
Oud 05-03-2004, 12:01
Verwijderd
Het kost volgens mij wel een paar honderd euro, maar verder weet ik het ook niet.
Oud 05-03-2004, 13:10
snoopy17
snoopy17 is offline
Ik ga ook voor wiskunde A12 en biologie1.2 samen met een vriendin! Tis idd duur, het is 225 per vak, maar blijven zitten is altijd nog duurder
Oud 05-03-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 04-03-2004 @ 18:40:
Kan ook dat het gewoon aan haar ligt.
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet aan haar ligt. Ik zeg het gewoon zoals het is. Wanneer je echt heel erg slecht bent in een vak, en dan bedoel ik ook echt heel slecht, wordt dat heus niet binnen 2 dagen veranderd. Zeker niet onder de examenstress waar je dan toch al mee zit.
Oud 05-03-2004, 22:38
scala
scala is offline
Citaat:
Shadina schreef op 05-03-2004 @ 12:19:
Is er eigenlijk ook een site waar je hier informatie over kunt vinden? Ik heb ff op de site van universiteit Leiden gekeken.. maar kon niks vinden.
Hoe gaat het in zijn werk? Is het zo'n soort kamp of verschillende dagen langskomen? Hoeveel kost het? Enz..
lang leve google:
http://www.leidenuniv.nl/ics/herkans...ursus/main.htm
kan je alles vinden
Oud 06-03-2004, 10:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb het gedaan voor 6vwo wiskunde B1 en natuurkunde 1.


Voor wiskunde B1 stond ik een 5,5 > na de cursus haalde ik een 7,8 voor m'n examen.
Voor natuurkunde 1 stond ik een 5,7 > ik haalde op het centraal examen een 6,8

Nou ja ik ben er dolenthousiast over, en twee vrienden van me hebben het ook gedaan, met ongeveer dezelfde resultaten.

www.examencursus.com is de site
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-03-2004, 12:28
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Thanx voor de site.
Oud 30-03-2004, 18:18
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
scala schreef op 04-03-2004 @ 18:49 :
Heb ik twee jaar geleden ook gedaan voor economie, was echt handig je moet wel hard werken, maar er wordt goed les gegeven. Alles wat je in drie jaar behandeld op school doe je daar in een paar dagen;o omdat je er zo intensief mee bezig bent en je alles kunt vragen (zijn ook 3 leraren per klas ofzo) leer je er echt veel van.

Op de laatste dag sluit je af met een proef examen maar dat is vooral voor jezelf. Na die cursus snapte ik alles beter en ging het leren echt beter. Ow en uiteindelijk heb ik 't gehaald ook
Ik heb een vraagje.. moet je al een beetje/heel erg voorbereid zijn? Of gaan ze daar niet van uit? En wat stond je eigenlijk voor eco voor je ging? En wat heb je voor het examen gehaald?
Oud 30-03-2004, 18:46
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
amz schreef op 03-03-2004 @ 21:54 :
Wie gaat er hier allemaal examentraining vwo bij de Universiteit Leiden? of wie heeft het gedaan? Tips, opmerkingen?
Ik ga dit jaar wiskunde A12 doen.
Ik ga wa1 doen. (heb alleen maar 3-en gehaald zo ongeveer. )

Heb vorig jaar in de vakantie ec1 bijscholing gedaan, heeft me echt geen reet geholpen. Mijn leraar zegt dat ik er echt niets aan had enzo. Maarja, ik denk toch nog dat ik er bij t CE wat aan ga hebben. (Want mn leraar economie is een lul. )
Ik vond het wel heel zwaar, ongezellig en echt kut. Om drie dagen non-stop het allerkutste vak ever te moeten doen. Brrr. Maarja.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Oud 30-03-2004, 18:47
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Shadina schreef op 30-03-2004 @ 19:18 :
Ik heb een vraagje.. moet je al een beetje/heel erg voorbereid zijn? Of gaan ze daar niet van uit? En wat stond je eigenlijk voor eco voor je ging? En wat heb je voor het examen gehaald?
Nee, ze gaan gewoon alle CE stof behandelen. Dus niets voorbereiden.
(Ik heb ook eco gedaan en stond een 5. Deed die cursus. En stond een 4. Dus- al die goede reacties zijn zo walgelijk overdreven. Maarja. Ergens zal iedereen er wel wat aan hebben. *hoopt*)

Er zijn trouwens wel te weinig leraren. Je moet bijna alles vragen (iig, ik) en dan zit je best wel lang te wachten, zelfs met 5 leraren zoals ik had.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch

Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 18:49.
Oud 01-04-2004, 15:24
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
--> Eindexamenforum
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Oud 03-04-2004, 14:39
Prudentulo
Prudentulo is offline
Ik ga de 2e periode voor natuurkunde oude stijl.. Verder verwacht ik weinig medestudenten
Oud 03-04-2004, 16:05
the tourist
the tourist is offline
Ik vind het echt te duur (€295,-) en mijn ouders betalen het niet, dus ik ga niet.
Ads door Google
Oud 03-04-2004, 17:07
C-QUAD
C-QUAD is offline
Ik ga voor economie1,2 naar Leiden. Het is wel duur maar er staat wel wat tegenover: grotere kans dat je slaagt. Het zal niet iedereen lukken maar ik denk dat het voor veel mensen net het juiste steuntje in de rug is.
Ik ga er heen omdat het mij gewoon niet lukt om alles zelf te leren. Dat gaat veel te lang duren
Oud 03-04-2004, 21:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vorig jaar op bijspijkerkamp geweest aan de TU in Enschede en ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel aan gehad heb als wat ik ervan verwacht. Ik ga nu dus ook geen eindexamenkamp doen of een andere vorm van eindexamentraining. Ik ga in eerste instantie proberen om het zelf te redden en misschien dat ik nog een weekend ofzo naar m'n tante ga voor wat extra wiskunde en natuurkunde uitleg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2004, 11:18
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Als ze nou latijn hadden... maar nee de vakken die ze aanbieden haal ik toch wel.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 04-04-2004, 12:30
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-04-2004 @ 22:41 :
Ik ben vorig jaar op bijspijkerkamp geweest aan de TU in Enschede en ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel aan gehad heb als wat ik ervan verwacht. Ik ga nu dus ook geen eindexamenkamp doen of een andere vorm van eindexamentraining. Ik ga in eerste instantie proberen om het zelf te redden en misschien dat ik nog een weekend ofzo naar m'n tante ga voor wat extra wiskunde en natuurkunde uitleg.
Het viel mij ook best wel tegen, dat bijspijkerkamp.. De bloemetjes&bijtjes begeleiders, de hitte en de werkplekken.
Maar goed, hier krijg je serieus les naar het schijnt en word de gehele CE-stof behandeld. Bovendien hoef ik dan niet op gedwongen tijden in een blokhut te slapen .. (ik reis dan vanaf amsterdam heen en weer).
Oud 06-04-2004, 12:32
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Ik hoop dat ik het haal zonder een cursus, maar 't natuurlijk wel zuur als je 't niet haalt en je opzich de mogelijkheid gehad had om zo'n cursus te volgen. Ga denk ik zelf leren en naar de bijspijkerlesjes op school....
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 07-04-2004, 08:29
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
je kan die cursus toch ook na je examen doen, en dan voor de herkansingen? dat zou wel handig zijn, scheelt misschien weer wat geld zegmaaaar
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Oud 07-04-2004, 10:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
siegjeuh schreef op 07-04-2004 @ 09:29 :
je kan die cursus toch ook na je examen doen, en dan voor de herkansingen? dat zou wel handig zijn, scheelt misschien weer wat geld zegmaaaar
ja, dat wou ik ook zeggen.
__________________
Dit is een coole sig.
Advertentie
Oud 07-04-2004, 11:48
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Je mag toch maar 1 vak herkansen?
Oud 07-04-2004, 17:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 07-04-2004 @ 12:48 :
Je mag toch maar 1 vak herkansen?
ja, iedereen heeft een herkansing
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-04-2004, 18:30
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
Citaat:
Shadina schreef op 07-04-2004 @ 12:48 :
Je mag toch maar 1 vak herkansen?
ja, maar als je zou zakken doordat je n onvoldoende teveel staat, kan je dan nog die cursus doen voor die herkansing?
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Oud 07-04-2004, 19:10
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Ik ga wiskundeA en economie doen hier in Leiden. In periode 2 en eentje in periode 4.
Oud 07-04-2004, 19:11
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-04-2004 @ 17:05 :
Ik vind het echt te duur (€295,-) en mijn ouders betalen het niet, dus ik ga niet.
Het is 225 per cursus toch?
Oud 07-04-2004, 20:27
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Angel schreef op 07-04-2004 @ 20:11 :
Het is 225 per cursus toch?
Utrecht ja. Leiden is volgens een leraar van mij €295,-.
Maar het blijft veel, vind ik.
Oud 07-04-2004, 21:27
Verwijderd
Jups, ik heb me ook ingeschreven voor Economie 1,2 ga alleen in vestiging sneek
Oud 08-04-2004, 10:24
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
siegjeuh schreef op 07-04-2004 @ 19:30 :
ja, maar als je zou zakken doordat je n onvoldoende teveel staat, kan je dan nog die cursus doen voor die herkansing?
Ja oke. Maar je hebt wel een probleem als je 2 onvoldoendes teveel staat.
Oud 08-04-2004, 11:30
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 07-04-2004 @ 21:27 :
Utrecht ja. Leiden is volgens een leraar van mij €295,-.
Maar het blijft veel, vind ik.
Ik heb me al lang opgegeven. En er hangen hier briefjes in school rond, het is 225 als je alleen voor die cursus gaat. als je intern gaat (dus blijft logeren hier in leiden) dan is het duurder.
Oud 09-04-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Angel schreef op 08-04-2004 @ 12:30 :
Ik heb me al lang opgegeven. En er hangen hier briefjes in school rond, het is 225 als je alleen voor die cursus gaat. als je intern gaat (dus blijft logeren hier in leiden) dan is het duurder.
Ik zou willen dat het niet zo duur was!
Oud 17-04-2004, 09:56
Appeltje_Eitje
Appeltje_Eitje is offline
ik ga in 7e periode voor wiskunde A1...was vrij laat dus was er geen plek meer in de andere periodes
__________________
You'll be surprised to know how far you can go from the point where you thought it was the end
Ads door Google
Oud 17-04-2004, 10:23
scala
scala is offline
Citaat:
Shadina schreef op 30-03-2004 @ 19:18 :
Ik heb een vraagje.. moet je al een beetje/heel erg voorbereid zijn? Of gaan ze daar niet van uit? En wat stond je eigenlijk voor eco voor je ging? En wat heb je voor het examen gehaald?
Nee je hoeft je niet voor te bereiden, tenminste dat heb ik toen niet gedaan en dat was geen probleem. Precies mn cijfers weet ik niet meer, rond de 5 ofzo (ik had nog twee risico vakken terwijl ik maar twee 5en mocht hebben en eco was het handigst om op te halen vandaar) Uiteindelijk stond ik een 6 op mn eindlijst. Je moet geen wonderen verwachten i guess, gewoon gaan voor die 6
Oud 22-04-2004, 19:09
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Appeltje_Eitje schreef op 17-04-2004 @ 10:56 :
ik ga in 7e periode voor wiskunde A1...was vrij laat dus was er geen plek meer in de andere periodes
Mijn zusje gaat in periode 5 ook voor a1, en die baalde al enorm dat t zo laat was. Laat staan periode 7!

Anyway veel succes allemaal!
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 23-04-2004, 09:57
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb 2 jaar geleden daar geschiedenis gedaan. Heb m'n examen gehaald, das alles wat ik kan zeggen
__________________
Tsja
Oud 23-04-2004, 16:33
Toscane
Toscane is offline
Volgens mij zal het niet heel veel nut hebben, tenzij je op school een hele slechte leraar hebt. En als ik die prijs dan zie . Ik vind dat echt te duur hoor, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, zelf leren. Ik vraag dan op school wel extra les, ga niet nog een kei veel betalen daarvoor.
__________________
..:: Sometimes Your Certainties Turn Out To Be Proven Lies ::..
Oud 04-05-2004, 18:21
allielove85
allielove85 is offline
Ik ga ook naar Leiden... laatste kans op voldoende!! Ik ga voor Wiskunde 1,2 Havo. Zijn er meer mensjes die gaan... Ben alleen in een onwijze kut periode ingedeeld!! Week 7 dat is tussen alle examens!!! heb woensdag Frans en de dinsdag erna Geschiedenis en dan die prijs!!! Hoop echt dat het wat is want veel zin heb ik niet ook al is t mijn eigen keuze
Oud 04-05-2004, 19:27
wissie
wissie is offline
Ik ga wiskunde b1 doen. Ik sta er redelijk voor nu, en ik krijg ook wat bijles van mijn docent, en ik hoop dat dat samen met de cursus genoeg zal zijn om vier a vijf jaar wiskunde achterstand in te halen in een paar weken
Oud 10-05-2004, 11:24
amz
amz is offline
Ik heb wiskunde A12 gedaan in Leiden in periode 3. Ik heb er echt wel wat aan gehad, want je krijgt meteen hulp als je vastloopt en alles wat normaal niet in het examen aan bod komt wordt weggelaten.
Zijn er trouwens hier nog mensen die in dezelfde klas zaten als ik (hoofddocent Nan) en het mailadres hadden opgeschreven waar je je cijfer straks naartoe kan mailen? Ben het zelf weer vergeten...
Oud 10-05-2004, 12:03
PV
PV is offline
tering wat veel mensen die zoiets doen had ik niet gedacht. ik vind zoiets echt zulke onzin, je kan het examen echt wel op eigen benen halen hoor, dat heb je als het goed is je hele schoolperiode al gedaan.
Oud 10-05-2004, 18:31
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Meisje uit mn klas was er paar dagen geweest geloof ik.. Die was zo gaar als een eend.. om 9 uur beginnen en om 9 uur s'avonds ging ze weer weg.. dat zou ik niet trekkn hor
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 10-05-2004, 19:24
Nyenna
Nyenna is offline
ik ben er gisteravond vandaan gekomen, ik had de cursus voor wiskunde a 1,2 gedaan. Het is inderdaad ontzettend hard werken, maar heeft een paar grote voordelen:
* je krijgt alles op een rijtje, goed samengevat, dingen aangewezen die niet geleerd hoeven te worden, aangewezen wat erg belangrijk is en alles in stappenplannen
* voor iemand die niet zo veel discipline heeft om te leren: hier moet je wel, je doet het vanzelf
* je doet op de laatste middag een proefexamen van 3 uur. zo kun je wennen aan die lange examens
* er waren bij ons zo'n 32 leerlingen in de groep en 7 docenten. veel individuele aandacht dus!

wat ik wel jammer vind is dat overal reacties in folders te vinden zijn als "ik ben 2 punten omhoog gegaan", "mijn cijfer is verdubbeld" en dergelijke. Aan de resultaten van de gemaakte proefexamens te zien gaat dit niet voor iedereen op, de meeste mensen uit de klas bleven rond de 5 of lager met hun cijfer. Al is dat natuurlijk geen garantie voor je echte examencijfer.
Oud 11-05-2004, 08:39
amz
amz is offline
Citaat:
Nyenna schreef op 10-05-2004 @ 20:24 :
ik ben er gisteravond vandaan gekomen, ik had de cursus voor wiskunde a 1,2 gedaan. Het is inderdaad ontzettend hard werken, maar heeft een paar grote voordelen:
* je krijgt alles op een rijtje, goed samengevat, dingen aangewezen die niet geleerd hoeven te worden, aangewezen wat erg belangrijk is en alles in stappenplannen
* voor iemand die niet zo veel discipline heeft om te leren: hier moet je wel, je doet het vanzelf
* je doet op de laatste middag een proefexamen van 3 uur. zo kun je wennen aan die lange examens
* er waren bij ons zo'n 32 leerlingen in de groep en 7 docenten. veel individuele aandacht dus!
dan zat ik denk ik bij jou in de klas! blijf jij thuis examens oefenen of kijk je alleen nog de aantekeningen door?
Oud 12-05-2004, 08:16
Verwijderd
Ik ga morgen naar Sneek, voor de eindexaming training, Economie 1,2 volgen
Oud 12-05-2004, 13:30
Thania
Thania is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 22-04-2004 @ 20:09 :
Mijn zusje gaat in periode 5 ook voor a1, en die baalde al enorm dat t zo laat was. Laat staan periode 7!

Anyway veel succes allemaal!
ik ga ook A1 doen in periode 5: morgen dus

*ril*

heb er echt geen zin in: maarjah, moet een 6 halen minimaal

vorig jaar, ben dus gezakt, had ik nog een 5.7, dus opzich met die cursus moet het helemaal haalbaar zijn

nog meer mensen die morgen dus voor A1 naar Leiden gaan?

Groetjes,

Gaby
__________________
Maarja.....wie ben ik om dat te zeggen?
Oud 12-05-2004, 13:47
amz
amz is offline
Citaat:
Thania schreef op 12-05-2004 @ 14:30 :
ik ga ook A1 doen in periode 5: morgen dus

*ril*

heb er echt geen zin in: maarjah, moet een 6 halen minimaal

vorig jaar, ben dus gezakt, had ik nog een 5.7, dus opzich met die cursus moet het helemaal haalbaar zijn

nog meer mensen die morgen dus voor A1 naar Leiden gaan?

Groetjes,

Gaby
Het is best wel te doen hoor, en trouwens ook handig als je de stof al een klein beetje beheerst (makkelijker ophalen en je kan nog vragen wat je niet snapt). Zelf vond ik de eerste dag erg zwaar maar daarna valt het mee!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] 2-2-daagse examentraining in wis/na/sch in Utrecht of Amsterdam
WisMon
8 05-04-2012 23:56
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie vwo economie examentraining Leiden 2012! Ervaring?
doorzetter_27
12 05-03-2012 15:46
VWO warming-up Leiden
muts8848
2 15-05-2005 20:21
Eindexamens 2003 Doen jullie een Examentraining?
D@mien
10 22-03-2003 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.