Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
Bekijk resultaten poll: Examenonderwerpen geschiedenis, boeiend of niet?
Gezagsdragers ; Lancashire 27 14.44%
Gezagsdragers ; Lancashire 44 23.53%
Gezagsdragers ; Lancashire 90 48.13%
Gezagsdragers ; Lancashire 26 13.90%
Aantal stemmers: 187. Je mag niet stemmen in deze poll

 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 15:06
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
gezagsdragers vind ik best leuk onderwerp. dat andere vind ik maar vaag...
Advertentie
Oud 30-03-2004, 17:20
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
ik heb dus vorig jaar eindexamen gedaan, dus eigenlijk heb ik hier niets te zoeken, maar ik vroeg me ineens af:
wat is dat lancashire??? een land? een regering? een machine? het zegt mij namelijk he-le-maal niets
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Oud 30-03-2004, 17:23
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik vind het allebei kutonderwerpen, maar gezagsdragers vind ik toch wel iets erger dan lancashire. Politiek boeit mij dus totaal niet. Wat een ontzettend saai onderwerp(lancashire ook..).
Oud 30-03-2004, 17:24
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Blubje schreef op 30-03-2004 @ 18:20 :
ik heb dus vorig jaar eindexamen gedaan, dus eigenlijk heb ik hier niets te zoeken, maar ik vroeg me ineens af:
wat is dat lancashire??? een land? een regering? een machine? het zegt mij namelijk he-le-maal niets
Is een streekje in Engeland.. waar de Industriele Revolutie begon. Is dat niet ff interessant?
Oud 30-03-2004, 17:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Blubje schreef op 30-03-2004 @ 18:20 :
ik heb dus vorig jaar eindexamen gedaan, dus eigenlijk heb ik hier niets te zoeken, maar ik vroeg me ineens af:
wat is dat lancashire??? een land? een regering? een machine? het zegt mij namelijk he-le-maal niets
Een provincie in Engeland
Manchester en Liverpool liggen daarin. En het is bekend om z'n katoenindustrie. Het boekje gaat dus vooral over de ontwikkeling van de katoenindustrie daar met de industriële revolutie enzo. Nou ja, wat ik er van weet (ik heb me er nog niet echt in verdiept). Ik weet alleen dat het heeel saai is
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-03-2004, 17:25
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Donald Duck schreef op 30-03-2004 @ 10:12 :
Dat ze nu net deze combi moeten maken *zucht*
Precies.
Oud 31-03-2004, 10:02
.krz
Avatar van .krz
.krz is offline
Vind het allebei twee erg leuke onderwerpen. Jammer is dat we in de les alleen de boekjes voorlezen en nauwelijks anders achtergrond informatiekrijgen, maarja dat ligt aan de docent. De onderwerpen op zich vind ik wel boeiend.
__________________
'Tja, dan zit je in dubio. Neem je boterham met ham of met kaas?'
Oud 31-03-2004, 14:50
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Vind beide onderwerpen eigenlijk suf, maar goed geschiedenis is gewoon niet mijn lievelingsvak
Gezagsdragers vind ik echt een saai onderwerp en Lancashire vind ik makkelijker, maar daar hebben we vorig jaar ook al iets over gehad.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 31-03-2004, 16:00
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Shadina schreef op 30-03-2004 @ 18:24 :
Is een streekje in Engeland.. waar de Industriele Revolutie begon. Is dat niet ff interessant?
aha ok tnx (ook @Balance)
Dat gaat dus gewoon echt nergens over
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Oud 01-04-2004, 07:41
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Ik geloof dat ik een van de weinige ben die gezagsdragers niks vind en lancashire wel.. ahoewel ik vind gs sowieso niks maar dan is lanacashire toch best interessant, als we er maar geen examens over hoefden te maken zucht...
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 01-04-2004, 11:56
amerie
amerie is offline
Gezagdragers is idd stukken beter had voor het tentamen een 8,9 (doe maar havo hoor) enne me lerares zei een collega van haar zei dat ie insite info had over het examen en ze zegge dat het akkoord van wassenaer erin komt (that's nice to know!! ) maja ze zeggen wel meer
Oud 01-04-2004, 12:29
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Wat is het akkoord van Wassenaar ook alweer, wij krijgen helemaal geen oefentoetsen, want de leraar doet daar geen moeite voor btje flauw vind ik...
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 01-04-2004, 13:17
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
amerie schreef op 01-04-2004 @ 12:56 :
Gezagdragers is idd stukken beter had voor het tentamen een 8,9 (doe maar havo hoor) enne me lerares zei een collega van haar zei dat ie insite info had over het examen en ze zegge dat het akkoord van wassenaer erin komt (that's nice to know!! ) maja ze zeggen wel meer
Zoals?
Oud 01-04-2004, 13:18
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
heppygirl schreef op 01-04-2004 @ 13:29 :
Wat is het akkoord van Wassenaar ook alweer, wij krijgen helemaal geen oefentoetsen, want de leraar doet daar geen moeite voor btje flauw vind ik...
Wij hebben tot nu toe ook nog nooit een oefenexamen gemaakt ofzo (geloof ik.. of was het vorige tentamen zo? ). Maarre op onze boekenlijst stond geeneens de examenbundel geschiedenis.. dus die heb ik deze week ff besteld en gister gekregen. Lijkt me toch wel handig als ik kan oefenen.
Oud 01-04-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-03-2004 @ 10:14 :
Gezagsdragers vind ik best leuk. Lancashire is helemaal niks.
Oud 01-04-2004, 18:33
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
wat delen er toch veel mijn mening
maar natuurlijk is gezagdragers beter als dat saaie nietige stukje saai en oudbollig engenland
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 01-04-2004, 21:08
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Ja echt niet, ik vind dat LAncashire veel interesanter en ik kan me toch ZOO kwaad maken over dat onge-emanipeerde gedoe, ik weet dat het niet helpt maar ja , en ik vind het echt erg interessant, maar ik ben dan ook erg sociaal aangelegd *kuch* ik weet dat het niet helpt maar ja
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 01-04-2004, 21:43
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik vind het beide wel leuk eigenlijk,
ach niet geweldig... Maar het is wel interessanter dan wiskunde, laten we het zo zeggen
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 02-04-2004, 09:23
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Daar heb je nou helemaal gelijk in
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 02-04-2004, 13:03
Sunray
Avatar van Sunray
Sunray is offline
gezagdragers vind ik 3 x niks, veelste veel details!!
lancashire vind ik stukken beter en ook wel minder leren, omdat je t meeste al best vaak gehad hebt (met industriele revo enzo)
__________________
*there's no better revange than a good life*
Oud 04-04-2004, 21:13
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Gezagdragers is interessant en nuttig, maar Lancashire is drie keer niks. Het boekje over Lancashire vind ik ook erg onsamenhangend en daardoor vervelend om te leren.

Moet mijn tentamen cijfer daarover nog terug krijgen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 04-04-2004, 22:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sunray schreef op 02-04-2004 @ 14:03 :
gezagdragers vind ik 3 x niks, veelste veel details!!
lancashire vind ik stukken beter en ook wel minder leren, omdat je t meeste al best vaak gehad hebt (met industriele revo enzo)
pff, alles wat daarin staat is nieuw voor mij.
in tegenstelling tot gezagsdragers: meer dan de helft heb ik bij maatschappijleer of andere vakken al vaak zat langs horen komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-04-2004, 09:46
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-04-2004 @ 23:49 :
pff, alles wat daarin staat is nieuw voor mij.
in tegenstelling tot gezagsdragers: meer dan de helft heb ik bij maatschappijleer of andere vakken al vaak zat langs horen komen.
bij mij dus precies andersom , veel geschiedenis gehad (minder maatschappijleer enzo)
Oud 05-04-2004, 13:35
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Ik vind dat met die katoenindustrie juist interessanter omdat ik dat nog niet zo veel heb gehad. Ik ben nogal links dus ik vind dat erg interessant hoe dat allemaal ging toen enzo..
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 05-04-2004, 13:48
markeerstift
markeerstift is offline
Ik heb dus echt de meest erge kut-leraar die je je kunt voorstellen.. wij hebben nu alleen nog maar gezagsdragers behandeld.. en 2 lessen aan lancashire.. en jullie hebben gewoon allebei de boekjes al gehad.. toetsen gemaakt en al! .. waarom heb ik voor deze school gekozen!??

Maar goed.. ik weet dus nog niet hoe lancashire is.. maar t intresseerd me nu nog niet veel. Gezagsdragers viel me nogal mee!
__________________
We might as well be strangers.
Oud 05-04-2004, 16:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het onderwerp 'Nederlanders en hun gezagsdragers 1950-1990' vond ik wel boeiend, maar bij 'Met de loep op Lancashire' ben ik voor het eerst in járen mijn interesse bij het vak Geschiedenis verloren.
Oud 05-04-2004, 21:29
anjali
anjali is offline
Ik denk dat Nederlanders en hen gezagsdragers wel te doen is, maar met de Loep op Lancashire is een ander verhaal. Ik heb hoofdstuk 1 en tot paragraaf 2 van hoofdstuk 2 gelezen, maar het dringt niet echt door. Want waar gaat het nou eigenlijk over???? Het gaat over stof! Tot voor kort wist ik niet eens wat Lancashire was en nu moet ik dat allemaal ineens weten en niet alleen dat!!!! Daarnaast vindt ik ook de punten bij hoofdstuk 1: P3 en P4 heel vervelend. Hoe moet je dat nou allemaal stampen. Erg vervelend dus!!! Maar heb geen keus dus ik doe mijn best om het toch nog binnen 3 weken af te krijgen zodat ik 4 weken overhou om beide boeken nog eens door te nemen. (2 weken per boek) Ieder geval Succes Allemaal!
Oud 06-04-2004, 00:12
Garfield
Avatar van Garfield
Garfield is offline
nou precies

lancashire gaat echt best wel nergens over

gezagsdragers mooie verhalen van me moeder over die maffe jongeren uit die tijd en dat jaren 50 gezinnetje...me pa later met van dat championnenhaar... (welke kapper?)... lachen man.
__________________
blow your mind, smoke gunpowder! - get stoned, drink wet cement!
Oud 06-04-2004, 09:56
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Gezagdragers
Lancashire

Lancashire gaat echt steeds over hetzelfde! echt MEGA SAAI!
er kwamen fabrieken en blablablabla

Waarom geen Midden OOsten ofzo! veel interessanter en actueler!
Vinden jullie ook?
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Oud 06-04-2004, 15:56
nehalennia
Avatar van nehalennia
nehalennia is offline
ik vind het allebei wel leuk
Oud 06-04-2004, 22:09
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
nee DAT hoor ik juist al veel te vaak juist omdát het zo actueel is. Doe mij maar vaak hetzelfde kan ik het ook niet fout doen bij het examen
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 08-04-2004, 11:42
littlepunkgirl
littlepunkgirl is offline
Gezagsdragers daar kan ik ook nog wel mee leven.
Vandaag hebben we onze laatste toets over Lancashire. Ik houd het niet eens vol dat boek door te lezen ... echt super saai!!!
Oud 08-04-2004, 19:51
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
vandaag toetsweek.... heb me geschiedenis gehad, en het ging NIET!!!! ach jha, dan maar een her...
vraag: noem een argument van de ondernemers VOOR de corn laws
ANTWOORD: ==> de arbeiders gaan maar aardappels eten

gellof niet dat dat goed is
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 16-04-2004, 13:35
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
ik heb op mijn tentamen lancashire een 8.1
dat was simpel zeg
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Oud 16-04-2004, 17:16
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Wij krijgen helemaal gene tentamens daarover echt flauw, we moet opeens een examen erover maken... Die Corn Laws heb ikt rouwens pas afgelopen les gehad... wat was het ook alweer... graanwetten... met in en uit voer toch en de graanprijzen..
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 16-04-2004, 18:04
Liews
Liews is offline
Ik vin alleen dat van die provo's en die dolle mina enzo boeiend van de gazagsdragers, de rest vink echt NIET boeiend! enne lancashire vind ik helemaal wel leuk, we hadde daar zo'n film over gekeken, die vond ik vet leukk
Oud 16-04-2004, 19:23
heavinly
heavinly is offline
Volgend jaar hebben de geschiedenis leerlingen als eindexamenonderwerp trouwens Lancashire en Vietnam. Nou, dan heb ik dus veel liever deze combi dan die van volgend jaar..
Oud 18-04-2004, 11:06
Verwijderd
Ik doe volgend jaar examen, maar we zijn nu al begonnen met Lancashire.

Het valt me wel mee eigenlijk.
Maar onze geschiedenis leraar zei dat we maar blij moesten zijn, omdat gezagsdragers nog erger was. (Maar dat is dus blijkbaar niet zo). Wij krijgen Vietnam erbij

Edit: Oh, dat staat hierboven al
Oud 18-04-2004, 14:48
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik heb geen geschiedenis.
Het beste wat me is overkomen.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 18-04-2004, 16:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 18-04-2004 @ 12:06 :
Ik doe volgend jaar examen, maar we zijn nu al begonnen met Lancashire.

Het valt me wel mee eigenlijk.
Maar onze geschiedenis leraar zei dat we maar blij moesten zijn, omdat gezagsdragers nog erger was. (Maar dat is dus blijkbaar niet zo). Wij krijgen Vietnam erbij

Edit: Oh, dat staat hierboven al
dat wil ik ook wel... vietnam lijkt me stukken interessanter.
gezagdragers is gewoon meer stampwerk... maar ik vind zowel lancashire als gezagdragers
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 19-04-2004, 16:20
charmedgirl
Avatar van charmedgirl
charmedgirl is offline
ik vind lancashire leuker als gezagsdragers.. ik vind politiek zooo boring.. maar indrev vind ik altijd wel leuk
__________________
'love me for what I am, dont hate me for what I'm not'
Oud 19-04-2004, 19:51
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
heavinly schreef op 16-04-2004 @ 20:23 :
Volgend jaar hebben de geschiedenis leerlingen als eindexamenonderwerp trouwens Lancashire en Vietnam. Nou, dan heb ik dus veel liever deze combi dan die van volgend jaar..
absoluut niet, vietnam oorlog is zekers wel interessant
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Oud 19-04-2004, 20:08
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
dan ben ik blij dat ik dit jaar examen doe. vietnam en engeland, how gives a f*ck
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 19-04-2004, 20:47
heppygirl
Avatar van heppygirl
heppygirl is offline
Lijkt mij ook interessanter dan dit, khou niet zo van politiek
__________________
Drop is viess!! Kijk ook eens op www.heppygirl.tk
Oud 19-04-2004, 21:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 19-04-2004 @ 21:08 :
dan ben ik blij dat ik dit jaar examen doe. vietnam en engeland, how gives a f*ck
Het is 'who gives a fuck' (who= wie en how= hoe). En ik 'give a fuck'. Er is toch niets spannenders dan échte geschiedenis? (quoting Keno Don Rosa)
Oud 20-04-2004, 10:52
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Ik heb allebei op gestemd... Ik vind ze allebei wel interessant =P En voor het Tentamen haalde ik een 6.6 dus dat zit wel goed!
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Oud 21-04-2004, 10:11
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Politiek is echt zwaar klote. Zoveel informatie, veel gebeurtenissen enz. Lancashire was dan wel een heel stuk makkelijker. Dat is veel minder stampwerk. Ik heb Lancashire dan ook veel beter gemaakt.
Oud 21-04-2004, 13:15
mandy18
Avatar van mandy18
mandy18 is offline
Citaat:
amerie schreef op 01-04-2004 @ 12:56 :
Gezagdragers is idd stukken beter had voor het tentamen een 8,9 (doe maar havo hoor) enne me lerares zei een collega van haar zei dat ie insite info had over het examen en ze zegge dat het akkoord van wassenaer erin komt (that's nice to know!! ) maja ze zeggen wel meer

WTF is het acoord van wassenaar dan?
heb vandaar hertentamen gehad en kan me niet herinneren dat ik dat heb gelezen kan zijn dat ik er dan overheen heb gelezen ofzo maar.
kun je me even zeggen waar het dan staat?dan zoek ik t ff op haha
Oud 21-04-2004, 13:28
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 27-03-2004 @ 00:13 :
allebei .
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 22-04-2004, 12:01
angel-nieke
angel-nieke is offline
gezagdragers had k voor me se wel n 9,1 (waren examenvragen van vorig jaar) maar het boeit me niet bepaald... me se van lancashire heb k vandaag gehad en ook dat boeit me niej... examnonderwerp van vorig jaar rusland was volgens mij veel leuker....
en lancashire is klote leren want t staan niet in chronologische volgorde....
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken [Opmerking/Poll] Tijd voor verandering?
>:-)
3 21-03-2011 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.