Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 11:31
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Kan één van jullie me wat meer info geven over het examen van kunstgeschiedenis? Watvoor examen was het precies en was ie erg moeilijk? Ik vind het best wel een saai vak en ben daarom ook bang dat ik een onvoldoende zal halen omdat het me niet zoveel interesseert. Of is het gewoon stampwerk?
Advertentie
Oud 27-03-2004, 11:42
Miss Pluisje
Miss Pluisje is offline
Ja het lijkt mij ook best moeilijk en dat is het ook. Wij zijn nu namelijk aan het oefenen met examens van de vorige jaren. Dan krijg je afbeeldingen en daarvan moet je bv zeggen bij welke stijl het hoort, waarom, de kenmerken van die stijl, hoe het gemaakt is, met welke materialen enzo...best moeilijk maar als je vaak oefent valt het best wel mee. Zolang je maar weet welke stromingen er zijn en wat de kenmerken ervan zijn, dan ben je al een heel eind op weg..
Oud 27-03-2004, 11:48
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb totaal niet opgelet afgelopen lessen We zien wel wat het wordt. Je mag toch 2 onvoldoendes hebben.
Oud 27-03-2004, 13:39
Verwijderd
examen kunstgeschiedenis?
bedoel je CKV2,3?
Oud 27-03-2004, 14:28
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Nee, bij ons is kunstgeschiedenis echt een apart vak. Je kiest voor tekenen en krijgt daar kunstgeschiedenis bij.
Oud 27-03-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 27-03-2004 @ 15:28:
Nee, bij ons is kunstgeschiedenis echt een apart vak. Je kiest voor tekenen en krijgt daar kunstgeschiedenis bij.
Doe je VWO? Ik heb namelijk een examenbundel gekregen waar alle informatie instaat die je moet weten.Er zou dan ook alleen uit die bundel worden gevraagd. Het thema is Kunst, kennis en kunde. Vervelend is dat er geen oefenexamens voor zijn omdat elk jaar het onderwerp ander is.

Bij mij is het ook zo dat je bij handvaardigheid kunstgeschiedenis krijgt.

Als iemand die vorig jaar examen heeft gedaan in KG even zou kunnen uitleggen wat wordt verwacht, graag, want aan mijn docent heb ik niks
Oud 27-03-2004, 16:29
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Is het eindexamen ckv2?
Bij ons op school sluiten we dat vak af met alleen schoolexamens.
Oud 27-03-2004, 17:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gaat dit over het examen in april (met cd-rom) of over het examen in mei/juni (kunst, kennis, kunde II)?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-03-2004, 17:42
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
kunstgeschiedenis in mei: ik heb het op de have vorig jaar gehad. Het is erg te doen, simpeler dan het soms lijkt. Je moet een beetje weten welke stromingen er zijn en wat de kenmerken daarvan zijn, dan kom je al een heel eind. Verder heb je veel simpele vragen zoals 'door welke elementen lijkt dit gebouw warm' en dan kun je dus antwoorden 'door het lichtgebruik, door de warme kleuren, door de ronde vormen, etc' Easy dus.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 28-03-2004, 09:55
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-03-2004 @ 15:28:
Nee, bij ons is kunstgeschiedenis echt een apart vak. Je kiest voor tekenen en krijgt daar kunstgeschiedenis bij.
Dat heb ik op de havo ook zo gehad.
Ik stond er goed voor, maar verknalde mijn examen zo, dat ik een her ervoor had, iets wat heel onverwacht kwam. Wees gerust, bij mij kwam het door de zenuwen, mijn her had ik heel goed gemaakt
Het vak is saai, maar als je een beetje je best doet is het te doen hoor Het is pittig, maar met leren, goed doorlezen, lukt het je wel.
Oud 28-03-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 28-03-2004 @ 10:55:
Dat heb ik op de havo ook zo gehad.
Ik stond er goed voor, maar verknalde mijn examen zo, dat ik een her ervoor had, iets wat heel onverwacht kwam. Wees gerust, bij mij kwam het door de zenuwen, mijn her had ik heel goed gemaakt
Het vak is saai, maar als je een beetje je best doet is het te doen hoor Het is pittig, maar met leren, goed doorlezen, lukt het je wel.
havo en vwo verschilt. Zoals ik al zei heb je op het vwo een thema, daar is een bundel van verschenen en die moet je kunnen en kennen. (het CSE handvaardigheid en tekenen/kunstgeschiedenis). Dat is dus in mei. Het voordeel is dat je een afgebakend stuk studiestof hebt, het nadeel is dat je het niet kunt oefenen omdat er geen proefexamens voor zijn (er zijn elk jaar andere onderwerpen).

Op de Havo krijg je ook een CSE in mei voor kunstgeschiedenis (telt dus voor handv. of tek.) Dit gaat niet over een thema maar over de algemene kunstgeschiedenis. Dit examen kan dus wel worden geoefend omdat het elk jaar over hetzelfde gaat.
Oud 28-03-2004, 18:42
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Acey schreef op 28-03-2004 @ 16:46:
havo en vwo verschilt. Zoals ik al zei heb je op het vwo een thema, daar is een bundel van verschenen en die moet je kunnen en kennen. (het CSE handvaardigheid en tekenen/kunstgeschiedenis). Dat is dus in mei. Het voordeel is dat je een afgebakend stuk studiestof hebt, het nadeel is dat je het niet kunt oefenen omdat er geen proefexamens voor zijn (er zijn elk jaar andere onderwerpen).

Op de Havo krijg je ook een CSE in mei voor kunstgeschiedenis (telt dus voor handv. of tek.) Dit gaat niet over een thema maar over de algemene kunstgeschiedenis. Dit examen kan dus wel worden geoefend omdat het elk jaar over hetzelfde gaat.
Oh, sorry, ik had niet alles gelezen. Dacht dat het gewoon hetzelfde was.
Oud 14-05-2004, 16:40
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Bij ons heet het BV 2,3 (beeldende vorming)
Maar ik noem het gewoon handvaardigheid

Het is damn moeilijk allemaal!
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Oud 14-05-2004, 18:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-03-2004 @ 14:39 :
examen kunstgeschiedenis?
bedoel je CKV2,3?
nou, weet niet of dat hetzelfde is, maar een vriendin van mij doet toch echt examen in kunstgeschiedenis! (pfieuw! wat ben ik blij dat ik dat vak niet heb, als ik haar stencils ed af en toe zie...)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 15-05-2004, 15:38
Brenda_lelie
Brenda_lelie is offline
ik heb vorig jaar examen kunstgeschiedenis gedaan voor het vwo en ik vond het erg moeilijk hoor, een erg hoog hoe-moet-je-dat-nou-weer-weten gehalte, heel veel dingen kwamen iig helemaal niet bekend voor uit dat boekje wat je moest leren, heb dan ook een zware onvoldoende gehaald maar dat was niet erg omdat mijn praktische werk cijfer hoog was
je kunt als oefening trouwens mischien best wel dat examen van vorig jaar bekijken hoor, het onderwerp was niet heeel verschillend van dit jaar geloof, het is sowiezo wel slim omdat je dan een beetje weet wat voor een SOORT vragen ze gaan stellen, dat scheelt wel, daar kun je wel een beetje inzicht in krijgen mischien
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie TeHaTex examen
VampyMary
1 25-01-2012 21:07
HAVO Kunstgeschiedenis
JustMe88
37 29-05-2006 21:36
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [KG] examen
whertus
3 28-05-2006 15:52
VWO Kunstgeschiedenis
Vogelvrij
134 08-06-2005 16:20
Eindexamens 2003 Havo Kunstgeschiedenis
Verwijderd
12 13-05-2003 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.