Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 11:34
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Hebben jullie dat op school?

Bij mij begint dat maandag. Dan hebben we proefexamens in de gymzaal, zodat je alvast kunt wennen aan de omstandigheden tijdens het examen...
Meteen na het proefexamen kijken we het na en kun je dus zien voor welke vakken je nog extra moet leren.

Ik vind het heel handig, zo begin je alvast wat eerder met leren
Advertentie
Oud 07-05-2004, 12:00
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
nee, dat hebben wij niet op school. lijkt me idd wel handig jah. maar aan de gymzaal ben ik al wel gewend, want we hadden onze laatste SE-week in de gymzaal, met de havo erbij. dus de sfeer ben ik al wel gewend.
Oud 07-05-2004, 12:42
Punkiej-Fish
Avatar van Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Jah dat heb ik ook. Van maandag tot en met donderdag, ik heb gekozen voor wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis en nederlands. Het is idd zeer handig, omdat je nu al begint met leren voor de proef examens, en meteen nakijken. Dan weet je ook meteen of je genoeg geleerd hebt, of dat je voor de examens beter moet leren.
Oud 07-05-2004, 13:43
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij gaan er een doen met wiskunde, maar dat is gewoon het initiatief van mn leraar, de school organiseert niet zoiets.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 13-05-2004, 16:09
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-05-2004 @ 14:43 :
Wij gaan er een doen met wiskunde, maar dat is gewoon het initiatief van mn leraar, de school organiseert niet zoiets.
hebben wij met nederlands gehad, kregen het herexamen van vorig jaar. Opzich qua tijdsdruk enzo wel handig, maar verder organiseerde school niets. Alleen een uurtje examentraining waarin de regels enzo werden uitgelegd, en ciijfers controleren (waar geen F*CK van klopte NEE ik ben niet AGRESSIEF )
Oud 13-05-2004, 17:22
dls
Avatar van dls
dls is offline
hebben wij ook niet...

jammer.. we moeten alles thuis voorbereiden en zien op de 1e examendag wel hoe het gaat
Oud 13-05-2004, 18:03
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Dat hadden wij niet, ik zie onze school dat ook niet zo snel doen, gezien de organisatie ed. We hadden wel per vak oefenexamens.
Ik denk inderdaad dat het wel heel handig is. Heel veel mensen hebben niet geoefend met oude examens en weten dus niet wat ze te wachten staat. Ik denk dat ik er wel heen was geweest, alhoewel je zo wel kostbare tijd "verpest" (niet echt maar zo voelt het wel)
__________________
I like to say what I want to say
Oud 13-05-2004, 22:15
Verwijderd
We hebben het niet op die manier gehad, maar bij bijvoorbeeld Engels en Frans 2 hebben we wel geoefend met een 'echt' examen van 2,5 uur
Oud 14-05-2004, 12:46
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
alpha schreef op 13-05-2004 @ 19:03 :
Dat hadden wij niet, ik zie onze school dat ook niet zo snel doen, gezien de organisatie ed. We hadden wel per vak oefenexamens.
Ik denk inderdaad dat het wel heel handig is. Heel veel mensen hebben niet geoefend met oude examens en weten dus niet wat ze te wachten staat. Ik denk dat ik er wel heen was geweest, alhoewel je zo wel kostbare tijd "verpest" (niet echt maar zo voelt het wel)
het oefenen op school is misschien handig voor de "sfeer"... maar denk dat het gewoon het handigste is als je ritme krijgt in het 3 uur lang naar-je-blaadje-kijken idee.... en niet te gauw in de stress schiet
Oud 14-05-2004, 12:52
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-05-2004 @ 13:46 :
het oefenen op school is misschien handig voor de "sfeer"... maar denk dat het gewoon het handigste is als je ritme krijgt in het 3 uur lang naar-je-blaadje-kijken idee.... en niet te gauw in de stress schiet
idd
dat kun je thuis ook wel oefenen
Oud 14-05-2004, 13:25
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
m'n coordinator zei tegen me dat die regel dat je het eerste uur de zaal niet mag verlaten, voor de mensen is die zo erg in de stress schieten, dat ze het gelijk willen opgeven. Je zit dus gewoon gevangen maar opzich wel goede regel

en als je al in de stress schiet, zei ie dat je zo simpel mogelijk moet nadenken, veel info is vaak al gegeven, en je moet ervanuitgaan dat het examen makkelijker is dan het tentamen, dus niet te snel te diep ingaan op een vraag. Beter iets opvlakkig en 1 vd 2 punten, dan er diep op ingaan en fouten maken wat geen punten oplevert.

En ik las ook ergens, weetniet meer waar, dat wanneer je de nummer 1,2,3 bij de letters A,B,C, moet doen, en je weet het echt niet, gewoon A=1 B=1 C=1, vaak toch nog wel 1 puntje
Oud 14-05-2004, 15:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben alleen met scheikunde een soort van examentraining, je kan zelf een onderwerp opgeven wat je graag nog een keer besproken wilde hebben en daar kon je dan naartoe gaan voor extra uitleg. Als afsluiting moet je dan thuis het examen sk1 of sk1,2 maken en dat gaan we dan bespreken met de docent erbij. Ik was alleen de enige die het gedaan had (voor sk1,2) dus het was priveles). Voor andere vakken hebben we zoiets niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-05-2004, 15:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-05-2004 @ 14:25 :
m'n coordinator zei tegen me dat die regel dat je het eerste uur de zaal niet mag verlaten, voor de mensen is die zo erg in de stress schieten, dat ze het gelijk willen opgeven. Je zit dus gewoon gevangen maar opzich wel goede regel
Volgens onze afdelingsdirecteur is het ook om twee andere redenen:
- het eerste halfuur kunnen er nog mensen komen die hun examen nog mogen maken en als jij die op de gang tegenkomt als je weggaat zou je nog wat dingen kunnen doorgeven.
- het heeft ook te maken met het tijdverschil op de Nederlandse Antillen waar ze precies hetzelfde examen maken, als jij binnen dat uur weggaat kan je nog snel wat dingen daarheen sms-en voor ze daar aan het examen beginnen.

En ik denk dat die reden van jou coordinator ook best meespeelt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-05-2004, 16:27
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
en de redenen die jij geeft ook

ik ken alleen niemand in die hoek
Oud 14-05-2004, 16:45
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Ik had vandaag proefexamen Engels, we kregen het examen van 2003. (Vlak bij de gymzaal was een sportveld waar een sportdag plaatsvond: met muziek door de luidsprekers en allerlei dingen die omgeroepen werden... irritant!) Ik had wel een 7,2
Oud 14-05-2004, 21:10
evaluna
evaluna is offline
kep helemaal geen oefenexamens gehad , is wel kuttig. maar de afelopen 2 jaar hebben we al onze tentamens met t hele jaar in de aula gemaakt. tis in t begin wel ff wennen, maar als je even bezig bent merk je niet meer dat er allemaal mensen om je heen zitten, je bent vooral met je eigen examen bezig. dus maak je allemaal niet te veel zorgen over. t komt allemaal goed. veel succes!
__________________
succes
Oud 14-05-2004, 21:34
Verwijderd
Huh, dat hebben wij niet, maar ach... ik geloof dat we het in lokalen hebben en in de aula... en daar ben ik eigenlijk ook wel aan gewend..
Oud 14-05-2004, 21:56
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Kris schreef op 14-05-2004 @ 22:34 :
Huh, dat hebben wij niet, maar ach... ik geloof dat we het in lokalen hebben en in de aula... en daar ben ik eigenlijk ook wel aan gewend..
ja wij ook, aantal in de gymzaal en aantal in een lokaal geloof ik. In een lokaal lijkt me wel verrot, al die mensen op de gang, altijd wel een of andere ***** die denkt datie grappig is door te gaan schreeuwen........
Ads door Google
Oud 14-05-2004, 23:34
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ga maandag een examen engels maken maar dat was door de lerares zelf georganiseerd
Oud 15-05-2004, 09:07
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
We kunnen het zelf regelen met (sommige) leraren, maar dat is dan gewoon in een klaslokaal.
Ik heb vorig jaar mijn laatste toetsenweek wel in examenopstelling gemaakt, maar dit jaar is het toch in een andere ruimte... Maar ik weet wel hoe de sfeer zo'n beetje is enzo.
Oud 15-05-2004, 13:01
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 15-05-2004 @ 10:07 :
We kunnen het zelf regelen met (sommige) leraren, maar dat is dan gewoon in een klaslokaal.
Ik heb vorig jaar mijn laatste toetsenweek wel in examenopstelling gemaakt, maar dit jaar is het toch in een andere ruimte... Maar ik weet wel hoe de sfeer zo'n beetje is enzo.
sfeer is opzich denk ik niet zo heel erg anders dan bij onze laatste toetsweken, toen we toetsen hadden die redelijk zwaar wogen.
Examens wegen natuurlijk nog wel wat zwaarder dus ik denk dat iedereen wel wat meer gespannen zal zijn. En 't moet allemaal zoooooooo officieel, geeft t ook wel een apart tintje (wij hadden dit jaar een paar keer een surveillant bij een tentamen die het thema van de toets zag ofzo, en dan gewoon begon te praten... (istie wel op afgestraft hoor, en niet te mis-verstande-bewoordingen ))
Oud 17-05-2004, 18:21
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik heb vorige week van alle vakken proefexamens gehad.
__________________
L'exit du *Squarelty*
Oud 17-05-2004, 19:13
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb er vandaag een van wiskunde gehad maar t ging echt voor geen meter, dus na een uur ben ik er maar mee gestopt.
__________________
Hela världen är så underbar
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Havo WAAR examentraining???
DoorPunt
5 27-04-2012 08:19
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Examentraining
DoorPunt
1 26-04-2012 17:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] 2-2-daagse examentraining in wis/na/sch in Utrecht of Amsterdam
WisMon
8 05-04-2012 23:56
Studeren Examentraining TIJDVAK 3 (staatsexamen)
Leppie
1 14-07-2008 10:39
Eindexamens 2008 Examentraining
Nijn*
1 25-04-2008 20:38
Eindexamens 2004 examentraining Leiden
amz
55 17-05-2004 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.