Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 18:27
shy girl
shy girl is offline
Heyyyy mensen,
ik heb nervovit gekocht om in te nemen tege de stress , maar nu vraag ik me af, word je juist nie suffer ervan met het gevolg datje t examen misschien wel slechter maakt? mn ouders make me hier bang mee namelijk
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:31
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik vind dit meer iets voor Lichaam en Gezondheid. Omdat het over de bijwerkingen van een medicijn gaat.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:32
Verwijderd
Als je iets wilt tegen de zenuwen bij examens, dan kun je denk ik het beste advies aan een dokter vragen.

Of iets slaapverwekkend werkt ed, staat eigenlijk altijd wel op het doosje en/of in de bijsluiter (al is het maar een waarschuwing dat je bv. geen auto mag rijden als je het gebruikt).
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:37
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik wil best iets over de bijwerkingen opzoeken maar nervovit is een homeopatisch middel, dan is het voor mij lastig om er iets over te vinden.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:39
Verwijderd
http://www.e-gezondheid.be/guide/article_11145_949.htm

Zie vooral de 'waarschuwing', lijken me toch bijwerkingen die je tijdens je examenperiode niet wilt hebben. Er zijn wel dingen die je wel kunt gebruiken, maar daar kun je het beste ff voor naar je huisarts gaan, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:57
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Als je dat wil weten zou je het eigenlijk eerst even vooraf moeten proberen.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:29
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Ik gebruik het ook. Ik heb het getest in een aantal schoolexamenweken, om te kijken of het zou werken voor het eindexamen. Het hielp prima, en het was een goede test omdat ik met tentamens normaal ook gestresst ben (ik heb zelfs een keer door een black-out een belangrijk tentamen wiskunde verknald -ik had het wel goed voorbereid- daarom ben ik ook Nervovit gaan gebruiken. De herkansing is toen uitstekend gegaan ). Dus ik kan het je alleen maar aanraden . Het is niet al te sterk.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:48
Type
Avatar van Type
Type is offline
Bij de dokter verkregen nervovit is niet sterk genoeg om je -bam- in slaap te laten vallen tijdens je examen, so don't worry.

Maak je echter zelf thee van valeriaan of valeriaanwortels, dan kan het als slaapmiddel gebruikt worden. Of wanneer je een extract gebruikt.

Maar de dosering is goed bepaald, wanneer je die dingen gewoon ergens uit een apotheek of iets dergelijks haalt.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 18-05-2004 @ 20:48 :
Bij de dokter verkregen nervovit is niet sterk genoeg om je -bam- in slaap te laten vallen tijdens je examen, so don't worry.
Er zit nogal veel tussen wakker zijn en je goed concentreren en in slaap vallen. Er wordt voor gewaarschuwd dat je er slaperig ed van kunt worden, lijkt me niet zo handig tijdens examens. Maar uitproberen kan natuurlijk altijd (al zou ik dat niet tijdens een examen doen.)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:31
Verwijderd
nee ik vond t wel meevallen, t enigste wat ik merkte aan dat spul was dat ik minder zenuwen had
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 08:50
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2004 @ 08:26 :
Er zit nogal veel tussen wakker zijn en je goed concentreren en in slaap vallen. Er wordt voor gewaarschuwd dat je er slaperig ed van kunt worden, lijkt me niet zo handig tijdens examens. Maar uitproberen kan natuurlijk altijd (al zou ik dat niet tijdens een examen doen.)
Met 'niet in slaap gaan vallen' bedoel ik dus ook dat de dosering valeriaan zo uitgekiend is dat het niets anders doet dan je zenuwen wat wegnemen, bij iemand met normale tolerantie.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik raad je absoluut aan om het eerst zomaar een keer uit te proberen om te zien welk effect het op je heeft. Veel van dat soort middelen verschillen namelijk in effect bij verschillende mensen. Als een ander er niet slaperig van wordt, kun jij dat dus wel worden. Kijk dus eerst even wat het doet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 19-05-2004 @ 09:50 :
Met 'niet in slaap gaan vallen' bedoel ik dus ook dat de dosering valeriaan zo uitgekiend is dat het niets anders doet dan je zenuwen wat wegnemen, bij iemand met normale tolerantie.
Als het dat niet doet, waarom staat er dan wel een waarschuwing over bij? En sowieso weet niemand van te voren of hij of zij een normale tolerantie heeft ed. Uitproberen dus.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:24
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2004 @ 11:11 :
Als het dat niet doet, waarom staat er dan wel een waarschuwing over bij?
Is wettelijk verplicht. Enige bijwerkingen en uitwerkingen in geval van afwijkende tolerantie moet de fabrikant erbij zetten, net als de effecten bij overdosis, long-term effects als die er zijn, ga zo maar door.

Citaat:
En sowieso weet niemand van te voren of hij of zij een normale tolerantie heeft ed. Uitproberen dus.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het enige wat ik duidelijk probeerde te maken was dat het niet zo'n vaart zal lopen.
Testen is natuurlijk bij zoiets wel aan te raden, maar stel dat je het niet doet... het is geen paardenmiddel waarvan je drie dagen onder zijl zal zijn, al ben je heel gevoelig voor valeriaan-oliën.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 19-05-2004 @ 11:24 :
Is wettelijk verplicht. Enige bijwerkingen en uitwerkingen in geval van afwijkende tolerantie moet de fabrikant erbij zetten, net als de effecten bij overdosis, long-term effects als die er zijn, ga zo maar door.
Ik snap dat het verplicht is, maar ze hoeven er voor zo ver ik weet alleen dingen bij te zetten die ooit zijn voorgekomen. Het kan dus en stel dat je net bij de mensen hoort waar dat bij gebeurd...dan is het niet leuk als je daar tijdens je examens achter komt.

Citaat:
het is geen paardenmiddel waarvan je drie dagen onder zijl zal zijn, al ben je heel gevoelig voor valeriaan-oliën.
Heel licht slaperig zijn en/of je niet goed kunnen concentreren is tijdens een examenperiode dan ook al vervelend genoeg.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:22
shy girl
shy girl is offline
Bedankt voor jullie reacties, ik ben t nie lang geslikt, ben ermee gestopt, ben niet meer zo gestresst, maar mocht het te erg worden volgende week dan zie ik wel..ik probeer t niet te slikken, je weet maar nooit. ik heb het dit jaar ook zonder dat spul gedaan dus we zien wel! xxx
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:07
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
ik gebruik zelf ambrazin, is ook biologisch volgensmij, voel me er een stuk minder zenuwachtig door en het zou ook moeten helpen voor eer concentratievermogen maar daar merk ik niet zo heel veel van. Het enige nadeel is dat je er op moet kauwen voor je ze doorslikt en ze zijn echt HEEL erg vies. maja, dat heb ik er dan maar voor over
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:13
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 22-05-2004 @ 13:07 :
ik gebruik zelf ambrazin, is ook biologisch volgensmij, voel me er een stuk minder zenuwachtig door en het zou ook moeten helpen voor eer concentratievermogen maar daar merk ik niet zo heel veel van. Het enige nadeel is dat je er op moet kauwen voor je ze doorslikt en ze zijn echt HEEL erg vies. maja, dat heb ik er dan maar voor over
Ambrazin is voornamelijk een voedingssupplement, een mineralentablet.
Goed voor de zouten in je lichaam, dus voor je zenuwstelsel, maar of je er ook echt rustiger van wordt...?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2003 loopt de stress al op??
MiZz TeRiOuZz
57 15-05-2003 19:24
Eindexamens 2003 poll Wie slikt er antie stress pillen voor zn examens?
Verwijderd
25 13-05-2003 15:28
Liefde & Relatie Misselijk bij denken of zien van vriend(in)
kurtje1
15 19-02-2003 15:02
Lichaam & Gezondheid Insomnia
N*A*Shezbaernon.temp
26 18-12-2002 07:25
Drugs & Alcohol Leren
apekop123
7 18-03-2002 20:01
Lichaam & Gezondheid welke pillen slik je
Secreet
29 30-01-2002 11:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.