Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2011, 12:27
Verwijderd
haaay!

Ik zal direct met de deur in huis vallen. Binnen een dikke maand komen de examens er weer aan. Ik heb altijd het gevoel dat ik tijdens de examens bijkom. Allee het gevoel.. tis gewoon een feit!

Ik ben nu echt ontzettend bang voor die examens omdat ik nu echt mijn best doe om op mijn lijn te letten en af te vallen. Veel water drinken en niet snoepen en veel uren sport in de week. Maar tijdens de examens heb ik helemaal geen tijd om te sporten.
Ik maak mij hier echt zorgen over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2011, 13:10
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Als je nu gewoon helemaal niet meer snackt tijdens de examens, moet dat toch goed komen? Gewoon geen tussendoortjes meer, zorgen dat je twee stuks fruit per dag eet en gewoon ontbijten, lunchen en avondeten. Dan moet je in ieder geval op gewicht kunnen blijven tijdens die twee weken.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 13:36
Verwijderd
ik eet nooit snacks of koeken tussen door
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 20:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Niet meer op de weegschaal staan en stoppen met je druk maken over je gewicht is in jouw geval waarschijnlijk een betere optie. Want volgens mij was jij ook een van de duisent meisjes met een topic hier met heel veel zorgen en een normaal/'dun' gewicht voor je lengte/leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 20:37
DoubleG
Avatar van DoubleG
DoubleG is offline
Hm, eerst, hoeveel kom je gemiddeld aan? Want als het maar een heel klein beetje is heb je het er ook zo weer af. Dusja. Maargoed ik kan me voorstellen dat als je examens met het feit koppelt dat je ook nog eens aankomt is dat niet echt een goede motivator.

Mensen die helemaal niets snoepen kunnen nog steeds aankomen, waarom? Omdat de energie die jij eet niet wordt gebruikt. Niet gebruikte energie wordt opgeslagen als vet. Dat is gewoon feit. Bijvoorbeeld hoe kan een kind dat geen vette dingen eet maar wel snoep dik worden? Omdat er suikers inzitten. Suikers zijn koolhydraten en you do the math. Dat wordt omgezet in vetten. Maar maak je hierom niet zo druk je lichaam verbrand als als je opstaat uit bed. En hoe meer je sport, hoe sneller je verbrand. Zelfs als je niets doet

Wat ik denk dat een beetje meespeelt is de onbewuste belasting op je mentale gesteldheid.. aka Stress. Examen-Stress of gewoon Stress zijn grote factoren die je verbrandingssysteem of je stofwisseling in de war brengt. Het kan zelfs zo zijn je minder eet dan normaal en aankomt. Dus -uiteindelijk- doe je er helemaal niets aan. Gewoon goed blijven eten en even door de Examens bijten. Wat is 2 weken op een heel jaar? Niets toch? Ben je zo weer door heen en dan kunnen die kleine beetjes die er misschien bijgekomen zijn er weer af worden gebrand.

Kleine bijvoeging: Dingen die snel komen, gaan ook weer snel weg.
__________________
Nothing is true, everything is permitted.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Niet meer op de weegschaal staan en stoppen met je druk maken over je gewicht is in jouw geval waarschijnlijk een betere optie. Want volgens mij was jij ook een van de duisent meisjes met een topic hier met heel veel zorgen en een normaal/'dun' gewicht voor je lengte/leeftijd.
Wat is duisent meisjes?
Ach iedereen maakt zich toch ergens zorgen om. Waarom zou ik die weegschaal weggooien soms kan het ook eens meevallen en zorgt het dat je, je wel eens beter voelt
het zorgt ervoor dat je er ook aan herinnerd wordt waarom je dit of dat doet...

x
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Wat is duisent meisjes?
Ach iedereen maakt zich toch ergens zorgen om. Waarom zou ik die weegschaal weggooien soms kan het ook eens meevallen en zorgt het dat je, je wel eens beter voelt
het zorgt ervoor dat je er ook aan herinnerd wordt waarom je dit of dat doet...

x
In het vorige topic van je over gewicht is je al duidelijk gemaakt dat je een prima gewicht hebt. Maak je dus geen zorgen, die examens komen echt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 10:45
Verwijderd
Ik begin echt al te stressen voor de examens! ik wil zo graag beginnen te leren maar de docenten geven ons nog zoveel taken. We hebben maar 1 week blok voor de examens er aankomen veel te weinig dus!
Ik ben benieuwd wat het gaat geven.

Ik kan zelf niet naar de communie van mijn nicht omdat ik zoveel werk heb voor school en sport
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 10:54
Verwijderd
Waarom is het zo erg om een beetje aan te komen tijdens de examens? Kun je je niet beter richten op het leren en maken van de examens en je dan niet echt te richten op wat je eet?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 11:09
Verwijderd
daar ben ik juist "bang" voor, dat ik mij te hard ga richten op het leren en ga denken jaa omdat je nu in de examens zit mag je van die troep eten want dan heb je dat nodig..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 11:23
Verwijderd
Maar je hebt een goed gewicht. Ik zie het hele probleem niet, alleen dat jij nogal een vertekend beeld van jezelf in je hoofd hebt zitten.
Uit mijn hoofd was je gewicht 68(?), dat is een prima gewicht, en zeker met jouw lengte. Misschien is het een idee om jezelf helemaal niet meer te wegen, en dan moet je je proberen niet druk te maken tijdens je examens. Ik snap dat het lastig is, maar ik denk dat je echt iets moet doen om dat vertekende beeld te veranderen want je hebt een goed gewicht. Maak je niet druk of je wel of niet aankomt tijdens je examens, je komt echt niet gelijk kilo's aan hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 11:47
Verwijderd
nou dat weet je nog verdikke goed ö
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 12:39
Verwijderd
Citaat:
daar ben ik juist "bang" voor, dat ik mij te hard ga richten op het leren en ga denken jaa omdat je nu in de examens zit mag je van die troep eten want dan heb je dat nodig..
Er zit nog wel een groot gebied tussen heel erg op je eten letten en allemaal troep eten. Maar tijdens je examens bv wat meer snoepen dan normaal is echt geen ramp hoor, volgens mij doen heel veel mensen dat zelfs (ikzelf in ieder geval ). Als je na de examens dan weer gewoon gezond gaat eten, is er echt niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 13:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat is duisent meisjes?
Ach iedereen maakt zich toch ergens zorgen om. Waarom zou ik die weegschaal weggooien soms kan het ook eens meevallen en zorgt het dat je, je wel eens beter voelt
het zorgt ervoor dat je er ook aan herinnerd wordt waarom je dit of dat doet...

x
Duisent meisjes zijn heel veel meisjes teveel die hier topics aanmaken over 'mijn gewicht!111!' en vervolgens een normaal of zelfs wat laag gewicht hebben.

En door de weegschaal herinnert worden aan 'waarom je dit doet of dat doet' is geen goed teken, zeker niet met een gezond gewicht. En ook 'soms kan het meevallen, en zorgt het dat je je weleens beter voelt' duidt op dat je humeur dus afhangt van het gewicht in kilo's dat de weegschaal aangeeft. Oftewel: je bent in zekere zin emotioneel afhankelijk van het totaal aan kilo's dat jouw lichaam op dat moment heeft, en dat terwijl je een gezond gewicht hebt en het ongezond is om je dan druk te maken over kilo's. En bovendien is het normaal dat je gewicht verschilt, als je de ene dag 65 kilo weegt en de week erna 66 betekent dat niet meteen dat je meer vet hebt/te dik bent maar dat je misschien net wat meer water gedronken hebt of in een andere periode zit qua hormonen en ongesteldheidshit oid.

En daarom moet je dan ding dus wegmieteren (al dan niet letterlijk) en gewoon niet meer je vrolijk of verdrietig gaan voelen door getalletjes die vooral altijd maar 'lager' moeten zijn, terwijl magere meisjes helemaal niet zo mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 13:30
Verwijderd
oke klinkt super logisch van die weegschaal als ik het hier zo lees
ik ben daar best al in de goeie richting met gegaan. of vind ik zelf toch =D
Ik sta al van 14 jaar zo op de weegschaal. Vroeger woog ik mij echt elke dag 's morgens en 's avonds. Mjaa echt zo stom en het neemt TE veel tijd in beslag. Maar ik ging er niet alleen opstaan ik schreef ook telkens mijn gewicht op. Dus elke morgend en avond op de weegschaal en het gewicht opschrijven. Ik begon het zelf echt door te hebben dit was ridiculous! op dit moment doe ik het alleen nog 's morgens. ik ben in de toekomst echt van plan om het te minderen, maar zo als jij het zegt smijt die weegschaal buiten, ik denk dak na een paar dagen al zot word en een nieuwe ga kopen. gewoon door die onzekerheid die er zou zijn van ach je weet wel
daarom probeer ik het gewoon stap voor stap te doen. Alleen geen idee van hoe lang het nog zou duren.

Ghoo tis eigenlijk best confronterend terwijl ik dit zo aan het typen, door dat je er nooit met iemand overpraat valt het eigenlijk ook niet zo hard op dat het een stom werk is van dat wegen en dat opschrijven.
Daarom vind ik jullie forum zo belangrijk, je kan hier dingen vertellen die op u maag liggen of die je tegen niemand anders kunt vertellen. Je kan het hier vertellen als in een soort dagboek alleen zal er hier altijd wel iemand naar jou luisteren en je wijze raad terug geven.

Dank u Kikaa en Em. !! Jullie zijn echt twee sterretjes
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 14:28
Verwijderd
Goed dat je ermee bezig bent! Is het geen idee om de weegschaal ergens neer te zetten waar je je niet zo snel zou wegen? Als je nog thuis woont zou je met je ouders kunnen afspreken dat de weegschaal beneden komt te staan, en dat je ouders in de gaten houden dat jij je niet elke dag gaat wegen. Misschien kan je dan met je ouders een afspraak maken dat je alleen op zaterdagochtend gaat wegen, en als dat goed voelt dat je je nog maar één keer in de maand gaat wegen. Aan het begin is het misschien lastig, maar ik denk dat het later wel beter zal gaan.
Het zit echt in je hoofd, want je hebt een gezond gewicht. En zoals Em. zegt, je gewicht schommelt elke dag dus het is niet goed om elke dag op de weegschaal te staan. Vooral omdat jouw gewicht je hele stemming beïnvloedt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 14:36
Verwijderd
mmh als ik mijzelf niet zou kennen zou ik zeggen goed idee.
Mijn ouders hebben het totaal niet door, zij zijn te druk met hun eigen dingen bezig...
Ik heb wel een keer mijn weegschaal in de kast gezet en toen vroeg men moeder de volgende dag al waar men weegschaal was

ach zo lang ik alles onder controle blijf houden lukt het wel
ik had gewoon het gevoel dat het er eens uit moest en dat ik het tegen iemand moest vertellen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 16:49
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Mmm, ik snap dat je het lastig vindt om de weegschaal de deur uit te doen. Maar het kan wel zorgen voor ontzettend veel rust in je hoofd. Een belangrijker criterium dan de cijfers die de weegschaal laat zien, is of je kleren nog hetzelfde zitten. Zitten ze goed? Dan zal het allemaal wel toch, dan zie je er nog precies hetzelfde uit als eerst. Zitten ze losser? Dan ben je misschien iets afgevallen door stress/weinig eten/veel sporten (en dat is onhandig, want dan passen je kleren niet meer). Zitten ze strakker? Dan eet je gewoon een koekje minder.

Over je ouders gesproken - je kunt altijd zeggen: "Yo, ik was een beetje obsessief met die weegschaal, laat maar even zitten." Ik snap dat dat lastig is hoor! Maar je kunt ook het smoesje gebruiken dat het je teveel tijd kost omdat je er dan ook weer over na gaat denken; misschien snappen je ouders dat beter?

Goed wel dat je het hier kwijt kunt joh
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2011, 17:47
Verwijderd
haaay Roosje!
Dank u voor de reactie.
je kan het idd met die kleren doen. Zo had ik het nog niet bekeken.
Maar cijfers bieden om de een of andere manier meer zekerheid he

wat de weegschaal betreft zij staat gewoon naast mijn bureau in mijn studeerkamer. En ik heb er eigenlijk nog niet over durven praten met mijn ouders.
Ik denk niet dat het nodig is, ze hebben nu niets door dus. Ik denk dat ik hen moest vertellen dat ik mij zo vaak woog en altijd men gewicht opschrijf dat ze echt te verkeerde dingen gaan denken. Met de gevolgen dat ik dan minder vrij gaan zijn of zo. Alleee ik bedoel dan zullen ze vanaf dan misschien te veel op mijn vingers zitten zien...


Wel een toffe reactie van jou! xx
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 14:57
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik snap dat het voor jou op dit moment fijn voelt dat je afgevallen bent, maar het is echt verschrikkelijk slecht voor je.. je woog al zo weinig en als je op deze manier doorgaat, maak je straks je lichaam nog kapot. Zoek alsjeblieft hulp bij een professional, want ik denk niet dat je hier zelf uit gaat komen als je toch gaat afvallen, terwijl mensen in je eerdere topics heel duidelijk hebben gemaakt dat je eigenlijk al te licht was en een heel erg vertekend zelfbeeld hebt.. je huisarts zou je in ieder geval verder moeten kunnen helpen (verder weet ik helaas niet zoveel van het systeem af, zeker niet in Belgie). Alsjeblieft, zoek hulp.
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 17:01
Verwijderd
Haay Isiyanka

Er zijn zoveel mensen die op dieet gaan voor ze op reis gaan. Dit kun je perfect vergelijken alleen ga ik niet op reis. Ik ga mij nu zekerder voelen en met een gerust gevoel aan de examens kunnen beginnen. het examens duurt een dikke maand dus na de examens ben ik terug bijgekomen en is er niets gebeurt.
Zo kijk ik er nu tegen aan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 05:19
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
duisent
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het bestuur in het Brits Mandaat Mesaaipotamië richt het Iraakse leger op #1921
Verwijderd
500 08-06-2014 05:11
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.