Oud 07-08-2018, 10:08
Verwijderd
Dat het in beginsel zaak is om ongewenste zwangerschap te voorkomen, is inderdaad relevant. Echter; wat als bij een gewenste zwangerschap -met een behoorlijk toekomstperspectief voor kind doordat de ouders verstandige, rationele mensen zijn met goede banen etcetera- blijkt dat het kind Down heeft en de ouders dat "leven" niet willen, niet voor zichzelf als ouder van ~ en niet voor het kind zélf? Ik vind dat een prima te verdedigen keuze die -en dit is eveneens heel belangrijk- niet zomaar wordt gemaakt in het kader van "Downie? OK enkeltje kliko, rinse & repeat!".

Het gaat dus niet alleen om ongewenste zwangerschappen, maar ook zwangerschappen die een toekomst bieden voor zowel kind als ouder waar niemand op zit te wachten. Ik voel ook aan mijn theewater dat sommige mensen nu genegen zijn zoetsappige verhalen over of door mensen met 't syndroom van Down aan te reiken waaruit moet blijken dat ze een menswaardig en liefdevol bestaan hebben: don't. In de eerste plaats zal ik dat nimmer ontkennen, in de tweede plaats ben daar ongevoelig voor en het heeft geen invloed op mijn scenario of zienswijze. En Down is maar één miniscuul tintje in een kleurenpalet van redenen tot overwegen van abortus; het dient slechts als voorbeeld.
Advertentie
Oud 07-08-2018, 11:14
Verwijderd
Ik moet ook altijd een beetje lachen om rare gristenen die dan vragen "maar heeft mijn kind met down geen recht op leven dan?".
Euh, nou jah, dat is toch niet wat er gezegd wordt?
Oud 07-08-2018, 11:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Naar goed Australisch voorbeeld. Hopelijk voert men het door.
https://www.parool.nl/binnenland/-mi...eren~a4602538/
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-08-2018, 12:01
Verwijderd
Heeft de huidige regering helaas weinig tot niets mee te winnen. CU en CDA zouden er hun achterban mee schoppen, D'66 ook een klein beetje (de hoogopgeleide niet-vaxers, gok zomaar dat een deel daarvan D'66 stemt of overweegt). VVD nog het minst te verliezen schat ik zo in, maar er is ook zo weinig mee te winnen, electoraal gezien.
Oud 07-08-2018, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dat heb je wel eens...
Uiteraard, maar je zegt eerst dat je het helemaal met CU/SGP eens bent wat betreft aantal abortussen zo laag mogelijk maken. En vervolgens zeg je iets dat volgens CU niet betekent dat je aantal abortussen zo laag mogelijk maakt. Vandaar dat ik het opmerk, niet omdat ik denk dat jij het altijd maar op alle punten met CU eens moet zijn
Oud 07-08-2018, 12:51
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
https://www.nu.nl/binnenland/5400836...amsterdam.html



Wordt verder ook totaal niet uitgelegd in het artikel, wat bedoelen ze daar in hemelsnaam mee?
Een x-aantal zakenrollers en de rest opgepakt wegens pridegerelateerde agressie misschien?
Oud 07-08-2018, 13:54
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Er is net een crimineel koud gemaakt voor mn deur. Wordt steeds gezelliger in Delft

https://www.ad.nl/delft/doodgeschote...ronk~a2d9c54d/

Zo te lezen had hij het er naar gemaakt.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-08-2018, 14:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Uiteraard, maar je zegt eerst dat je het helemaal met CU/SGP eens bent wat betreft aantal abortussen zo laag mogelijk maken. En vervolgens zeg je iets dat volgens CU niet betekent dat je aantal abortussen zo laag mogelijk maakt. Vandaar dat ik het opmerk, niet omdat ik denk dat jij het altijd maar op alle punten met CU eens moet zijn
Zo laag mogelijk als in zoveel mogelijk voorkomen dat mensen ongewenst zwanger raken. Voorkomen dat er überhaupt een abortus overwogen hoeft te worden.

Mensen "dwingen" om een ongewenst kind op de wereld te zetten moet je gewoon niet doen. Natuurlijk kan je het vanuit je levensovertuiging heel erg vinden als mensen zelf een einde aan een leven maken (abortus, euthanasie), maar daar heeft een ander mens niet zo veel boodschap aan. Als iedereen allemaal keurig gristelijk zou leven, geen seks voor het huwelijk, netjes trouwen en dan kinderen krijgen - dan zou abortus vast minder voorkomen, maar dat is gewoon niet de realiteit van de wereld waarin wij leven. Dan denk ik dat er meer winst te behalen is door te zeggen, tsja, mensen hebben nu eenmaal seks, laten we dan voorbehoedsmiddelen en informatie heel toegankelijk maken en zo ongewenste zwangerschap voorkomen i.p.v. dat je daar blind voor bent, en iedereen jouw norm van leven oplegt ("een kind hoort op te groeien in een gezin, geen abortus doen hoor, we regelen wel een subsidie").

Het geen geld hebben voor een kind is meestal geen probleem wat zich niet ineens voordoet als iemand zwanger is, dat geld is er daarvoor ook niet. Dan moeten mensen vooruit denken, makkelijk of gratis toegang krijgen tot voorbehoedsmiddelen, etc. en dan hoeft in veel gevallen denk ik het niet te komen tot een keuze over abortus.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-08-2018, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ik moet ook altijd een beetje lachen om rare gristenen die dan vragen "maar heeft mijn kind met down geen recht op leven dan?".
Euh, nou jah, dat is toch niet wat er gezegd wordt?
Exact. Alsof de last die zij op zich hebben genomen met gelijke munt moet worden terugbetaald door andere mensen in eenzelfde situatie, waar misselijke emotie-argumenten de boventoon voeren.
Oud 07-08-2018, 17:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Er is net een crimineel koud gemaakt voor mn deur. Wordt steeds gezelliger in Delft

https://www.ad.nl/delft/doodgeschote...ronk~a2d9c54d/

Zo te lezen had hij het er naar gemaakt.
Oh dat was bij jou! Shit.

“Ik heb geen vijanden.” Ja, oké
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-08-2018, 21:10
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Oh dat was bij jou! Shit.

“Ik heb geen vijanden.” Ja, oké
Die gap zat blijkbaar in de wiethandel. Misschien had hij dus ook wel iets te maken met die schietpartijen en handgranaten bij de coffeeshops/broodjeszaak/zonnestudio/kledingwinkel en was dit een wraakactie.

De forensische dienst is nog steeds bezig nu trouwens.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-08-2018, 21:17
Verwijderd
Mijn nichtje is daar op lokatie geweest vandaag
Oud 07-08-2018, 21:52
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
is zij van de politie?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-08-2018, 22:05
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Kent hier iemand een persoon die in dit profiel past?

-heeft 1 of meer parkieten
-parkieten zitten in grote volière
-OF parkieten mogen overdag waar mogelijk los vliegen
-heeft interesse in parkiet (M-leeftijd onbekend) uiteraard volledig kosteloos
-de parkiet officieel wil overnemen en daar iets voor wil tekenen/bevestigen

Ik heb tijdelijk een parkiet in huis, is van een cliënt die een ernstig ongeluk heeft gehad en er niet meer voor kan zorgen. Dat beest zit de hele dag in een kooi en ik zou zijn leefgebied een stuk groter willen zien dan dat.
Helaas niemand in m'n eigen netwerk gevonden nog. Naar het asiel brengen is nog geen optie als er ook een kans is dat ie bij een persoon kan komen onder de genoemde voorwaarden.

Dus mochten jullie iemand kennen die een parkiet erbij kan nemen dan houd ik me aanbevolen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-08-2018, 22:12
Verwijderd
Citaat:
is zij van de politie?
Ja, maar ze is geen agent, ze houdt zich fulltime bezig met gewelddadige georganiseerde misdaad.
Oud 07-08-2018, 22:39
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ja, maar ze is geen agent, ze houdt zich fulltime bezig met gewelddadige georganiseerde misdaad.
wat een baan
't zusje van mn huisgenoot zit nu een sollicitatieprocedure voor een soortgelijke functie maar dan gericht op de geldstromen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-08-2018, 22:42
Verwijderd
Een referee bij UFC:



Oud 07-08-2018, 22:42
Verwijderd
Zij praat echt net zo gepassioneerd over haar baan als ik, het is zo gaaf

Ahhh, ja, bij de FIOD neem ik aan dan? Lijkt me ook een leuke organisatie om voor te werken.
Oud 07-08-2018, 22:52
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Werken er wel nauw mee samen maar zij zou dan gaan vallen onder de landelijke recherche als ze het wordt.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-08-2018, 22:55
Verwijderd
Coolcool. Dan mag ze veel meer
Oud 08-08-2018, 03:51
Verwijderd
Citaat:
Een referee bij UFC:

[afbeelding]


ik ga mijn snor ook laten staan, ik wil dit.
Oud 08-08-2018, 08:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Kent hier iemand een persoon die in dit profiel past?

-heeft 1 of meer parkieten
-parkieten zitten in grote volière
-OF parkieten mogen overdag waar mogelijk los vliegen
-heeft interesse in parkiet (M-leeftijd onbekend) uiteraard volledig kosteloos
-de parkiet officieel wil overnemen en daar iets voor wil tekenen/bevestigen

Ik heb tijdelijk een parkiet in huis, is van een cliënt die een ernstig ongeluk heeft gehad en er niet meer voor kan zorgen. Dat beest zit de hele dag in een kooi en ik zou zijn leefgebied een stuk groter willen zien dan dat.
Helaas niemand in m'n eigen netwerk gevonden nog. Naar het asiel brengen is nog geen optie als er ook een kans is dat ie bij een persoon kan komen onder de genoemde voorwaarden.

Dus mochten jullie iemand kennen die een parkiet erbij kan nemen dan houd ik me aanbevolen.
Ik heb ook echt iedereen die ik ken gevraagd
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2018, 08:33
Verwijderd
https://news.vice.com/en_us/article/...ax-law-measles

Godverdomme, anti-vax wet ondertekend in Italië
Oud 08-08-2018, 09:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik snap de mensheid steeds minder
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-08-2018, 09:23
Verwijderd
Citaat:
https://news.vice.com/en_us/article/...ax-law-measles

Godverdomme, anti-vax wet ondertekend in Italië
De ogenschijnlijke besmettelijkheid van deze geestelijke aandoening (in datzelfde kader ook o.a. flat earthers en tinfoils) is schrikbarend.. Daar sta je dan, met je "beschaving". Het is natuurlijk allemaal prima te verklaren, maar je doet er gewoon niets aan.

Dit handgeschreven briefje op de deur van een ijszaak ook echt:
"Free-vax, no-vax,
siete un pericolo per la comunità in cui vivete.

I vostri incolpevoli figli dovrebbero essere tenuti fuori dalle scuole dove, oltre alla propria, metteranno a rischio la vita di quasi 10.000 bambini immunodepressi che per questo non hanno potuto vaccinarsi.

I vaccini sono uno strumento di vita, senza se e senza ma.
Non voglio nel mio paese le vostre leggi omicide e faccio a meno del vostro denaro.

Non siete i benvenuti nella mia gelateria.

Matteo Spinola

Free-vax, no-vax,
You are a danger to the community you live in.

Your innocent children should be kept out of schools where, in addition to their own, they will risk the lives of almost 10.000 children immunosuppressed who have not been able to have them.

Vaccines are an instrument of life without if and without ma.
I don't want your homicidal laws in my country and I do without your money.

You're not welcome in my ice cream shop.

Matthew Spinola"


Wat een tragedie.

Laatst gewijzigd op 08-08-2018 om 09:48.
Oud 08-08-2018, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Kent hier iemand een persoon die in dit profiel past?

-heeft 1 of meer parkieten
-parkieten zitten in grote volière
-OF parkieten mogen overdag waar mogelijk los vliegen
-heeft interesse in parkiet (M-leeftijd onbekend) uiteraard volledig kosteloos
-de parkiet officieel wil overnemen en daar iets voor wil tekenen/bevestigen

Ik heb tijdelijk een parkiet in huis, is van een cliënt die een ernstig ongeluk heeft gehad en er niet meer voor kan zorgen. Dat beest zit de hele dag in een kooi en ik zou zijn leefgebied een stuk groter willen zien dan dat.
Helaas niemand in m'n eigen netwerk gevonden nog. Naar het asiel brengen is nog geen optie als er ook een kans is dat ie bij een persoon kan komen onder de genoemde voorwaarden.

Dus mochten jullie iemand kennen die een parkiet erbij kan nemen dan houd ik me aanbevolen.
Mijn zusje wil graag twee parkietjes, maar is nu op vakantie. Ik weet niet hoe makkelijk parkieten te koppelen zijn?
Oud 08-08-2018, 16:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Parkieten zijn volgens mij best makkelijk. Wij hadden er een en daar hebben we gewoon een andere bij gezet. Niks aan de hand. Kan er ook aan liggen dat het 2 kutjes waren.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2018, 16:44
Verwijderd
Parkieten koppelen gaat vrij makkelijk ALS je de cloaca goed kan zien.
Benodigdheden:
- Een wattenstaafje
- Secondenlijm
- Twee parkieten (al dan niet geplukt)
- Tuigjes om de parkieten in te doen
- Lijmklem

Pak de parkieten en doe de tuigjes om; nu kan dat kutbeest nergens meer naartoe fladderen.
Pak de lijmklem en zet de eerste parkiet klem op de tafel, met de cloaca naar achteren en duidelijk zichtbaar
Dompel van het wattenstaafje één van de uiteinden in de secondenlijm
Breng de gelijmde kant voorzichtig in in de cloaca (dat gekerm van het kutbeest is van ultiem plezier)
Nu staat het wattenstaafje handig in de lucht; doe de lijm nu ook op het andere uiteinde van de wattenstaaf.
Pak de tweede parkiet en schuif deze met de cloaca voorzichtig over het wattenstaafje heen

Nu laat je het geheel ongeveer 10 minuten tot een uur drogen (het kan zijn dat de parkieten nat blijven naar aanleiding van de cloacale stimulatie, dit duurt niet langer dan een half uur, daarna moet de lijm nog wel even uitharden). Vervolgens ontdoe je ze van hun tuigjes

PROFIT
Oud 08-08-2018, 16:56
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Deadlock, wtf
Oud 08-08-2018, 16:57
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Echt meestal op momenten waarop ik denk dat je me niet meer kan verbazen ook
Oud 08-08-2018, 17:00
Verwijderd
Oud 08-08-2018, 17:19
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Mijn zusje wil graag twee parkietjes, maar is nu op vakantie. Ik weet niet hoe makkelijk parkieten te koppelen zijn?
Volgens google gaat dat met parkieten erg makkelijk.

Citaat:
Parkieten koppelen gaat vrij makkelijk ALS je de cloaca goed kan zien.
Benodigdheden:
- Een wattenstaafje
- Secondenlijm
- Twee parkieten (al dan niet geplukt)
- Tuigjes om de parkieten in te doen
- Lijmklem

Pak de parkieten en doe de tuigjes om; nu kan dat kutbeest nergens meer naartoe fladderen.
Pak de lijmklem en zet de eerste parkiet klem op de tafel, met de cloaca naar achteren en duidelijk zichtbaar
Dompel van het wattenstaafje één van de uiteinden in de secondenlijm
Breng de gelijmde kant voorzichtig in in de cloaca (dat gekerm van het kutbeest is van ultiem plezier)
Nu staat het wattenstaafje handig in de lucht; doe de lijm nu ook op het andere uiteinde van de wattenstaaf.
Pak de tweede parkiet en schuif deze met de cloaca voorzichtig over het wattenstaafje heen

Nu laat je het geheel ongeveer 10 minuten tot een uur drogen (het kan zijn dat de parkieten nat blijven naar aanleiding van de cloacale stimulatie, dit duurt niet langer dan een half uur, daarna moet de lijm nog wel even uitharden). Vervolgens ontdoe je ze van hun tuigjes

PROFIT
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 08-08-2018, 17:51
Verwijderd
Haha wtf
Oud 08-08-2018, 22:35
Verwijderd
Deadlock je bent een beetje vreemd. Maar wel lekker.

Ik zal eens informeren? Issie tam? Ze willen graag tamme parkieten.
Oud 09-08-2018, 08:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vannacht om half 3 werd ik wakker met kramp in mijn kuit en het duurde allemaal lang en erger nog, telkens als ik mijn tenen omhoog deed, kreeg ik kramp in mijn voet. Ik heb echt 10 minuten bijna jankend naast mijn bed gestaan voor het over was. 3 uur later werd ik wakker van kramp in mijn andere kuit. Ik ben gisteren naar de fysio geweest, dus mijn schouders en nek doen fucked up zeer en nu allebei mijn benen ook /oud
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-08-2018, 08:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Rondje lopen werkt bij mij beter dan je tenen omhoog doen ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-08-2018, 08:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het was een wonder dat ik naast mijn bed kon komen, zoveel pijn had ik. Ik heb echt wel eens kramp, maar dit was een nieuwe soort hel met dubbele kramp.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-08-2018, 09:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb heel vaak kramp als bijwerking van mijn medicijnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-08-2018, 09:27
Verwijderd
Ik had veel kramp tijdens mijn zwangerschap, zo heftig dat ik er soms drie dagen last van had. Was over toen ik magnesium ging gebruiken.
Oud 09-08-2018, 09:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik ook magnesium.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-08-2018, 14:11
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Deadlock je bent een beetje vreemd. Maar wel lekker.

Ik zal eens informeren? Issie tam? Ze willen graag tamme parkieten.
nee niet tam, maar dat gaat wel snel (gezien op youtube). Ik ga er niet aan beginnen omdat ik hem niet ga houden en ik het niet vertrouw met m'n kat.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 09-08-2018, 14:59
Verwijderd
Ik zal eens bij hen informeren of ze interesse hebben.
Oud 09-08-2018, 16:12
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Thanks Ennie!
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 09-08-2018, 20:11
Verwijderd
Helaas, ze willen echt graag jonge parkietjes.
Oud 09-08-2018, 20:13
Verwijderd
Dus dit werd een arm parknietje
Oud 09-08-2018, 20:50
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Helaas, ze willen echt graag jonge parkietjes.
Toch bedankt voor het vragen!
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 09-08-2018, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Dus dit werd een arm parknietje
Badum. tssss.
Oud 09-08-2018, 20:52
Verwijderd
Zo slecht dat ik het plaatje niet eens ga opzoeken.
Oud 10-08-2018, 06:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik slik ook magnesium.
Ik moet dit ook weer gaan doen ja.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-08-2018, 10:17
Verwijderd
https://www.psypost.org/2018/08/oppo...-experts-51932

Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.