Oud 08-10-2018, 15:09
Verwijderd
Ik begin te radicaliseren
Advertentie
Oud 08-10-2018, 16:43
Verwijderd
Ga je voor is strijden?
Oud 08-10-2018, 16:54
Verwijderd
Ik zou voor eens strijden.
Oud 08-10-2018, 21:38
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Ga je voor is strijden?
Abu straatmeid
__________________
HANDTEKENING
Oud 12-10-2018, 12:06
Verwijderd
Hahahahahah

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas...quis_de_Favras

Citaat:
Often seen as a martyr of the Royalist cause, Thomas was executed for his part in "planning against the people of France" and is known for saying "I see that you have made three spelling mistakes" upon reading his death sentence.
wat een held
Oud 28-11-2018, 00:28
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
De buren van mijn schoonzus hadden een potje vogelpindakaas in de tuin gezet maar dit was de volgende dag ineens weg. Zij hebben een camera in de tuin hangen en keken de beelden terug omdat ze nieuwsgierig waren geworden. Midden in de nacht komt er een vent met capuchon en sjaal voor z'n gezicht de tuindeur binnen. Hij blijft daar even staan, draait zich om en verdwijnt weer achter de schutting. Na een paar minuten zie je hem weer terug in beeld en neemt hij de pot pindakaas uit het vogelhuisje mee dat direct naast de deur hangt en verdwijnt.

__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 28-11-2018, 08:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is creepy
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-11-2018, 08:48
Verwijderd
Ik zou er een bouwlamp met detectie opzetten met duidelijk zichtbaar: WIJ ZIEN JE als hij zich omdraait.
Oud 28-11-2018, 18:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou er een bouwlamp met detectie opzetten met duidelijk zichtbaar: WIJ ZIEN JE als hij zich omdraait.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-12-2018, 21:53
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Heeft iemand hier een voedseldroger? Zo ja welke en wat vind je ervan? Miekje naamzoek ik vind jou hier een type voor.

Ik wil er eentje maar ik weet niet welke. Al die rekjes zien er te smal uit voor wat ik erin wil doen (cashew kaas).
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 13-12-2018, 23:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb er één op mijn verlanglijstje staan! Heb er nog niet goed naar gekeken, maar ik wil in ieder geval eentje met een deurtje/klepje aan de voorkant, waar je de rekjes in schuift. Gewoon omdat dat ruimtetechnisch het meest praktisch is. Waarom zou zo'n rekje te smal zijn voor je kaas?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-12-2018, 02:50
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Te smal was niet het goede woord, ik bedoelde meer de hoogte. Als ik de meeste van die rekjes zie dan gaat het allemaal om platgesneden dingen zoals schijfjes appel/banaan. Dat is echt niet diep genoeg!
En toevallig heb ik er nu ook zo eentje gevonden als jij omschrijft, ziet er meer uit als een oventje maar is meteen weer zo huge.

het lijkt me niet dat hier een kaas in past (evengroot als een camenbert)
https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-voed...8.ProductImage

dit is het oventje:
https://www.bol.com/nl/p/turbotronic...5.ProductImage

KEUZES KEUZES.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 14-12-2018, 12:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou sowieso voor metaal gaan. En als je iets dikkers wilt drogen, schuif je er toch twee rekjes in in plaats van vier? Die ronde is best een optie voor als je weinig ruimte het/het ding relatief weinig gebruikt. Ik vind die ronde heel kut werken, oven-format is denk ik het meest ideaal.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-12-2018, 23:08
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik zou sowieso voor metaal gaan. En als je iets dikkers wilt drogen, schuif je er toch twee rekjes in in plaats van vier? Die ronde is best een optie voor als je weinig ruimte het/het ding relatief weinig gebruikt. Ik vind die ronde heel kut werken, oven-format is denk ik het meest ideaal.
Nee dat kon dus niet bij heel veel, dan zat je vast aan de diepte van de rekjes.
Maar ik heb zojuist de metalen besteld, zeer benieuwd ook veel zin om m'n eigen kruiden te maken.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 15-12-2018, 23:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee dat kon dus niet bij heel veel, dan zat je vast aan de diepte van de rekjes.
Maar ik heb zojuist de metalen besteld, zeer benieuwd ook veel zin om m'n eigen kruiden te maken.
Nice! Laat maar weten hoe hij bevalt!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 17-12-2018, 18:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Armani had een van mijn favoriete geurtjes uit de collectie gehaald, op internet alleen nog te importeren voor ongeveer 3 tientjes meer. Nou ging ik vandaag gewoon even kijken in de parfumerie die we hier hebben en ik heb de laatste fles
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-12-2018, 21:16
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Nice! Laat maar weten hoe hij bevalt!
Ik ben echt zo'n domme gans ik had er eentje moeten kopen die 35 graden kan en deze begint bij 50. Heeeeeelemaal niet opgelet.
Gaat dus weer retour.

'effe' een kaasje maken, ben zowat een week verder en ik heb nog niks
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 18-12-2018, 11:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben echt zo'n domme gans ik had er eentje moeten kopen die 35 graden kan en deze begint bij 50. Heeeeeelemaal niet opgelet.
Gaat dus weer retour.

'effe' een kaasje maken, ben zowat een week verder en ik heb nog niks
Oh, bummer! Doet me er wel aan denken dat ik daarop moet letten als ik ga kijken voor één!

Maarreh... 35 graden? Waarom leg je je kaas dan niet gewoon boven de radiator?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-12-2018, 11:42
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Die kaasjes moeten 24 uur constant in 35 graden liggen, sommige zelfs 48 uur. Ik ben bang dat het smelt op de kachel

Ik heb het maar even opgegeven voor nu wat betreft deze kaasjes, want al die andere units voldoen niet aan mijn eisen of zijn meteen 170+ euro en dat gaat me te ver.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 19-12-2018, 11:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Om te fermenteren zeker, niet om te drogen? Dan komt het niet zo krap.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-12-2018, 18:06
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Om te fermenteren zeker, niet om te drogen? Dan komt het niet zo krap.
ja, ik denk het maar ook om een wat rijpere smaak eraan te geven en een beetje uit te drogen.
Maar ik heb al andere recepten gevonden zonder droogmachine en schimmelculturen besteld dus hoe dan ook ligt volgende week op de kaasplank een cashewbert, rijstkomijnenkaasje en roquefort
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 19-12-2018, 23:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nais! Als je de recepten wilt delen, houd ik me aanbevolen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-12-2018, 08:43
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Nais! Als je de recepten wilt delen, houd ik me aanbevolen
Alle recepten komen dit geval van vegetus, sowieso een goede site om te leren dingen te veganiseren met veel supermarktvriendelijke en budgetvriendelijke opties

https://vegetus.nl/vegan-blauwschimm...n-cashewnoten/
Edit: oeps, 4-5 weken laten liggen, dat wordt dus niet met kerst

https://vegetus.nl/cashewbrie/

https://vegetus.nl/vegan-rijstkaas/
Dit recept was laatst aangepast door iemand op facebook en dat ga ik volgen, ipv 2 e.l edelgistvlokken ga ik er 10 doen + komijnzaadjes.

https://vegetus.nl/knoflook-kruidenroomkaas/
Deze al een paar keer gemaakt, superlekker. Ik doe het alleen met zijdentofu ipv stevig, vind ik lekkerder. Is net als boursin deze.


Over 10 eetlepels gesproken, mijn neefje van 5 vindt koken heel leuk dus ik had hem laatst een kookboek gegeven. Zijn vader las een recept voor, was iets waar je 10 eetlepels van moest indoen. Hij rende naar de keuken en kwam even later weer terug met de mededeling dat ze het gerecht niet konden maken omdat er niet genoeg lepels in de la lagen. Aaahw
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.

Laatst gewijzigd op 20-12-2018 om 09:05.
Oud 20-12-2018, 10:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Thanks voor de tips!

En ahww
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-12-2018, 19:16
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Vandaag 8 kaasjes gemaakt, van elk 2. De roquefort, cashewbert, rijstkaas (een met komijn en een zonder) en amandelknoflookkaas. De eerste is morgen klaar en de laatste over 5 weken, mits er geen verkeerde schimmels per ongeluk op gaan groeien.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 24-12-2018, 21:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Spannend!

Wolter heeft vandaag veganistische blauwe bessen cheesecake gemaakt voor het dessert morgen en de onderdelen waren echt zo lekker. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zijn moeder proefde zonder te weten wat het was een zei 'iets met kaas ofzo'
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-12-2018, 22:46
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Spannend!

Wolter heeft vandaag veganistische blauwe bessen cheesecake gemaakt voor het dessert morgen en de onderdelen waren echt zo lekker. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zijn moeder proefde zonder te weten wat het was een zei 'iets met kaas ofzo'

Op basis van noten? agar agar met alpro? tofu?

Ik heb vandaag de amandelknoflookkaas gebakken in de oven en die geur was precies als rijpe kaas nu moet ie nog 2 dagen staan, ik ben zo benieuwd.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 24-12-2018, 22:59
Verwijderd
HEY FITEMATRULLE LEKKER DIER <3 <3 <3 Fijne kerst.
Oud 25-12-2018, 09:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Op basis van noten? agar agar met alpro? tofu?

Ik heb vandaag de amandelknoflookkaas gebakken in de oven en die geur was precies als rijpe kaas nu moet ie nog 2 dagen staan, ik ben zo benieuwd.
Cashewnoten!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-12-2018, 11:44
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
HEY FITEMATRULLE LEKKER DIER <3 <3 <3 Fijne kerst.
HAAAI HAAAAAAAI, jij ook, ik ga het lekker op het zuipeeeeee zetten straks en jij?

Citaat:
Cashewnoten!


wolter, deel het even met ons please je recept.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 25-12-2018, 11:54
Verwijderd
Citaat:
HAAAI HAAAAAAAI, jij ook, ik ga het lekker op het zuipeeeeee zetten straks en jij?
Ik vrees dat m'n broertje, m'n schoonzusje en ik straks horizontaal eindigen ergens
Oud 25-12-2018, 11:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Fijne kerst allemaal!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-12-2018, 12:06
Verwijderd
Ga jij nog een beetje scharen deze kerst, LP?
Oud 25-12-2018, 13:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
wolter, deel het even met ons please je recept.
http://littleveganbear.com/2015/09/1...y-cheesecakes/

Ze zien er echt geweldig uit ook
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-12-2018, 14:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh en Fitematrulle, ik heb deze bietenbrownies gemaakt voor bij de koffie en ze zijn echt HEMELS

https://www.ah.nl/allerhande/recept/...coladebrownies
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-12-2018, 19:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ga jij nog een beetje scharen deze kerst, LP?
Zover ik weet niet
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-12-2018, 21:35
Verwijderd
Jammer.
Oud 26-12-2018, 04:07
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik vrees dat m'n broertje, m'n schoonzusje en ik straks horizontaal eindigen ergens
en?
hier voelt de vloer als wolkjes maar ik ben geestelijk zo sharpy. Tegelijkertijd weet ik hoe lame dat klinkt en dat het daarom misschien niet waar is. Maar dat is hoe ik me eige foel.
Oh wow <3 zeker mooi. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat bijna al die vegan bodems zo healthy zijn, ik geef de voorkeur aan koekbodem met suiker.
Alhoewel ik laatst een raw vegan taart op had die echt zo niet normaal goddelijk was, ik denk er vaak aan terug. Was dus zo'n gezonde unit die niet gezond smaakte, heerlijk echt.

Citaat:
Oh en Fitematrulle, ik heb deze bietenbrownies gemaakt voor bij de koffie en ze zijn echt HEMELS

https://www.ah.nl/allerhande/recept/...coladebrownies
Oeh, leuk recept, ik heb ook een keer brownies gemaakt met courgette, was superlekker
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 26-12-2018, 16:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh wow <3 zeker mooi. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat bijna al die vegan bodems zo healthy zijn, ik geef de voorkeur aan koekbodem met suiker.
Alhoewel ik laatst een raw vegan taart op had die echt zo niet normaal goddelijk was, ik denk er vaak aan terug. Was dus zo'n gezonde unit die niet gezond smaakte, heerlijk echt.
Mijn schoonmoeder kan niet tegen geraffineerde suiker, dus dit was een bewust recept zonder. Hij smaakte ook niet echt heel healthy, dat scheelde En ik ben dol op dadels, dat scheelt ook
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-12-2018, 21:58
Verwijderd
Citaat:
en?
Uiteindelijk allemaal relaxed gegaan hoor, veel minder gedronken dan gedacht. Vandaag beetje ingehaald.

Citaat:
hier voelt de vloer als wolkjes maar ik ben geestelijk zo sharpy. Tegelijkertijd weet ik hoe lame dat klinkt en dat het daarom misschien niet waar is. Maar dat is hoe ik me eige foel.
gwoon je eige
Oud 30-12-2018, 14:12
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Uiteindelijk allemaal relaxed gegaan hoor, veel minder gedronken dan gedacht. Vandaag beetje ingehaald.


gwoon je eige
morgen weer een inhaalronde?

Ik wel
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 30-12-2018, 18:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sinds wanneer drink jij echt te bizar, ik was altijd zo trots op dat rare feitje dat onze ouders zo veel dronken en wij allebei helemaal niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-12-2018, 18:07
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Whahah dit jaar heb ik gedronken met O&N, met A dr verjaardag, op vakantie en met kerst. Dus valt mee toch
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 30-12-2018, 22:08
Verwijderd
Citaat:
morgen weer een inhaalronde?

Ik wel
Groetjes uit *hik* Kopenhagen.
Oud 31-12-2018, 00:02
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Groetjes uit *hik* Kopenhagen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 31-12-2018, 19:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Whahah dit jaar heb ik gedronken met O&N, met A dr verjaardag, op vakantie en met kerst. Dus valt mee toch
Je dronk nooit
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 31-12-2018, 21:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had Noor gisteravond een pilletje gegeven voor O&N en ze is echt de hele nacht knetterhard aan het trippen geweest ze was onhandig en wankel, is zelfs twee keer van het bed gevallen (de eerste keer schrok ik op uit mijn bijna slaap en keek ze me aan alsof ze altijd zo uit bed gaat ) en heeft de hele nacht lopen mauwen. Zij is normaal gesproken degene die over mijn volle tafel kan lopen zonder iets om te gooien en ze mauwt alleen als ze aandacht wil.
Vanochtend direct met de dierenarts gebeld en ze had schijnbaar een vrij heftige reactie, met haar gewicht zou ze niet zo moeten reageren. Ik heb haar om half 3 een half pilletje gegeven en nu gaat het wel. Ze is wel high, maar niet te high. En super schattig, ze wil wel verstoppen, maar ze wil ook bij me in de buurt zijn dat is voor het eerst, vorig jaar zat ze de hele avond in de kast. Ik heb nu het huisje van een krabpaal naast me op de bank gezet, zodat ze zich bij mij in de buurt kan verstoppen en dat vindt ze wel fijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 31-12-2018, 21:50
Verwijderd
Ayla zit hier al de hele avond achter de wasmachine en Jinx blèrt wat af zodra ik in beweging kom. Als ik maar gewoon blijf zitten, is er biks aan de hand. En het klinkt wel echt een beetje als een oorlogsgebied hier, dus ik ben best onder de indruk

Overigens liggen Jos en Doris ook al vanaf 2045 te slapen
Oud 31-12-2018, 23:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Luna is er heel rustig onder. Gisteren vond ze het allemaal nog heel spannend, maar inmiddels is ze redelijk gewend aan al het geknal.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-01-2019, 02:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ze zijn hier echt al weken bezig en er gingen hier echt bommen af, zeker vanavond. Ik zag de abri verderop en daar was niks meer van over. Idioten
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.