Oud 06-09-2020, 13:41
Friezin
Friezin is offline
Even over mijn situatie, ik woon 6 kilometer vanaf school, ik woon in de polder vlak bij het IJsselmeer en moet eerst 5 kilometer fietsen naar het dorp waar de scholen staan en dan nog 1 km door het dorp om bij school te komen, op zich geen probleem heerlijk tochtje om na school ff mijn hoofd leeg te maken.

Maar ben vorig jaar voor het eerst het hele jaar door op de fiets geweest ( toen nog laatste klas basis school ) en had met warme temperaturen geen moeite met het fiets tochtje, de ergste problemen kwamen in de herfst/winter en lente.
Ik had een goede winterjas , mijn boven lijf bleef heerlijk warm, maar had enorme problemen met mijn benen, die werden behoorlijk koud en verstijfden waar door ik bijna niet vooruit kwam op de fiets wegens kramp.
Heb toen onder mijn spijkerbroek maillots gedragen wat hielp, maar niet optimaal.

Ben nu samen met mijn moeder aan het oriënteren op andere mogelijkheden om toch te blijven fietsen naar school zonder problemen.

Heb inmiddels iets gevonden wat ik denk wat helpt namelijk een thermo overall en thermo laarzen beetje dit idee,



Deze thermo pak komt uit de arctic klasse en gaat tot - 40 graden is water dicht en ademend.

Gezien ik de eerste 5 km door de polder moet fietsen, waar het altijd waait en geen beschutting is ( bijvoorbeeld bomen ) en de wind chill ( wat de gevoels temperatuur nog meer naar beneden brengt lijkt mij dit een prima oplossing.

Nu mijn vraag, zijn er hier ook, die het zelfde probleem hebben en wat is jullie oplossing?

En zou ik met zo'n pak aan niet uitgelachen/gepest worden op school?

Ik vraag dit om dat er een behoorlijke levertijd op zit.

Laatst gewijzigd op 06-09-2020 om 13:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2020, 13:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Op de fiets had ik nooit zoveel problemen, maar op de brommer wel, en ik heb ook met panty’s/leggings onder mijn spijkerbroek gereden. Dat werkt maar even. Daarna heb ik een XL ski broek gekocht die ik gewoon over mijn broek aan deed en dat werkte prima.

Zo’n overall lijkt me een beetje drastisch, zeker aangezien je zegt dat je bovenlichaam wel gewoon warm blijft. Denk dat als je je helemaal inpakt in een thermopak, je heel warm en bezweet aankomt op school. De thermo laarzen klinken wel als een uitkomst, maar ik heb eigenlijk altijd koude voeten
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 15:19
Friezin
Friezin is offline
Citaat:
Op de fiets had ik nooit zoveel problemen, maar op de brommer wel, en ik heb ook met panty’s/leggings onder mijn spijkerbroek gereden. Dat werkt maar even. Daarna heb ik een XL ski broek gekocht die ik gewoon over mijn broek aan deed en dat werkte prima.

Zo’n overall lijkt me een beetje drastisch, zeker aangezien je zegt dat je bovenlichaam wel gewoon warm blijft. Denk dat als je je helemaal inpakt in een thermopak, je heel warm en bezweet aankomt op school. De thermo laarzen klinken wel als een uitkomst, maar ik heb eigenlijk altijd koude voeten
Alleen met mijn winterjas blijft mijn boven lichaam lekker warm, heb het idee om mijn winterjas en maillots te vervangen door deze thermo overall, dus de overall gewoon dragen over mijn spijkerbroek en trui heen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 18:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het lijkt mij niet handig omdat je dan ook geen losse jas meer hebt als je even naar buiten gaat met klasgenoten ofzo. Soms is het ook 's ochtends koud en 's middags niet. Ik vraag me ook af of je hier makkelijk in kan bewegen. Een skibroek lijkt me makkelijker of een thermobroek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 18:51
Friezin
Friezin is offline
Citaat:
Het lijkt mij niet handig omdat je dan ook geen losse jas meer hebt als je even naar buiten gaat met klasgenoten ofzo. Soms is het ook 's ochtends koud en 's middags niet. Ik vraag me ook af of je hier makkelijk in kan bewegen. Een skibroek lijkt me makkelijker of een thermobroek.

Maar dan heb je weer losse delen, zal een pak uit een geheel niet warmer zijn?
Om dat hij uit een geheel bestaat transporteert hij de warmte van boven naar beneden en vice versa.
En als je een beetje een ruim zittend pak hebt zal je denk ik er ook makkelijk in bewegen.

En deze pak die ik gezien heb is geheel gewatteerd van binnen, net als bij een slaapzak, en heeft nog als extra een teddy fleece laag/voering wat de pak goed warm maakt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 19:06
Verwijderd
Als je een lange jas hebt en een skibroek, moet dat warm genoeg zijn. Kou is vervelend, maar het is ook niet alsof het hier 4 maanden aan een stuk min 30 graden. Ik denk inderdaad dat een pak erg onhandig is omdat er momenten zullen zijn waarop het wellicht noet koud genoeg is voor een pak maar te koud voor een tussenjas. Dan heb je meer aan een aparte jas en broek. Voor kinderen heb je volgens mij van die skipakken waar je de broek en jas aan elkaar vast kunt maken als je wil, maar ook los van elkaar kunt gebruiken. Misschien is zoiets er ook voor volwassenen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 20:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de meeste skijacks en broeken zitten van die lussen en drukknopen dat je ze aan elkaar kan maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 20:31
Verwijderd
Zou dit niet kopen!

Ik deed het met panty's en maillots ja... Zou idd dan een skibroek of een thermobroek doen. Dit is een beetje te groot en te heet vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 20:33
Verwijderd
Voor de rest: laagjes dragen!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 20:52
Friezin
Friezin is offline
Citaat:
Voor de rest: laagjes dragen!
Laagjes ook al mee geëxperimenteerd was geen succes laagjes kropen steeds uit mijn broek zat strak minder bewegingsvrijheid en lastig op school, een zo’n pak is volgens mij handiger je trekt het zo uit en stapt er zo in geen gedoe en je stopt het zo in een kluisje of hangt het aan de kapstok
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 21:22
Verwijderd
Het klinkt alsof je er al van overtuigd bent dat je zo'n pak gaat kopen. Als jij denkt dat dat handig is, moet je dat vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 21:28
Friezin
Friezin is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je er al van overtuigd bent dat je zo'n pak gaat kopen. Als jij denkt dat dat handig is, moet je dat vooral doen.
Nog niet zo overtuigd, maar heb vorig kaar wel veel geprobeerd wat op niets uit liep eigenlijk.

En een ski broek met lussen die je aan een jas kan vast maken nog niet gezien, wel een soort ski broeken die lijken op een tuinbroek.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 21:59
Verwijderd
Ik denk oprecht dat je te veel geld gaat uitgeven aan iets dat niet praktisch is. Koop een losse skibroek en een goede parka.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2020, 22:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het lijkt erop dat je overtuigd bent, aangezien je op alle logische argumenten om het niet te doen een antwoord hebt waarom je het wel wil doen. En als je het wil moet je het vooral doen, maar wat als je in de pauze naar buiten wil om even een snackie te halen ofzo (geen idee of dat overal mag in de brugklas maar je snapt wat ik bedoel), ga je je dan helemaal aankleden? En je moet sowieso zorgen dat je ruim op tijd op school bent om het ding uit te trekken en in je kluisje te proppen.

Het lijkt me gewoon enorm onpraktisch.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2020, 20:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nog niet zo overtuigd, maar heb vorig kaar wel veel geprobeerd wat op niets uit liep eigenlijk.

En een ski broek met lussen die je aan een jas kan vast maken nog niet gezien, wel een soort ski broeken die lijken op een tuinbroek.
De lussen zitten aan de jas, niet aan de skibroek. Dat hebben alle skijacks die ik tot nu toe gehad of gepast heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2020, 05:38
Friezin
Friezin is offline
Citaat:
De lussen zitten aan de jas, niet aan de skibroek. Dat hebben alle skijacks die ik tot nu toe gehad of gepast heb.
Ik heb even gekeken, ik heb een ice peak jas zitten geen lusjes in maar een rits verborgen achter een flap
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek (verhaal) Zij zoenen
Woodstock
7 05-04-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.