Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2010, 10:07
112958
Avatar van 112958
112958 is offline
Hallooo allemaal!

ik moet 1 april een profielkeuze gekozen hebben. Ik weet nu dat ik CM ga kiezen, en dat ik waarschijnlijk daarna Psychologie of MWD ga doen.. maar nu weet ik dus niet of ik wis. A of B. zal kiezen.. Ik heb dus al advies gevraagd aan mijn wiskunde docent. Hij zei dat ik wiskunde B kan, maar dat ik dan wel veel harder moet werken dan ik nu doe. Het is wel zo dat ik 'beter' ben in wiskunde B, want voor 2 reps van wisB-hoofdstukken had ik allebei een 9,3. Maar nu had ik oas een wisA-rep en toen had ik ook gewoon even hard geleerd en een 6,6. En dat vind ik ook een stuk lastiger. Maar wil ik Psychologie gaan doen, dan sluit wisA daar veel beter bij aan. En ook heb ik met WisA minder uur en ik heb ook al 3 keuzevakken ipv 2. Dus heb ik al best veel uren.. Maar nu weet ik het dus niet meer, want WisB vind ik leuker (ik houd meer van puzzeltjes) en ben ik dus 'beter'in. Maar wisA sluit beter aan.. heeft iemand goed advies voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2010, 10:36
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je zou gewoon moeten doen wat je leuk vindt (wiskunde B)

Zoveel wiskunde zul je niet nodig hebben voor psychologie dat je echt spijt krijgt dat je geen wiskunde A had. Zo belangrijk is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 13:02
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Ik kan je in ieder geval vertellen dat je bij MWD totaal geen Wiskunde nodig hebt. Wiskunde A/B maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit voor Psychologie, ik heb er ook voor gekeken en in feite komen ze allebei wel van pas. Ik weet wel dat je bij Wiskunde A bijvoorbeeld statistieken krijgt, en dat zul je wel terugvinden tijdens je Psychologie studie.

Praat er even met je decaan over zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 14:46
Verwijderd
Dat van statistiek klopt en is iets wat je veel meer in WisA dan in wisB tegenkomt. Maar doe liever wat je leuk vindt en wat je kan, dus ik zou zeggen wiskunde B. Al vraag ik me af of dat kan met CM? Ik heb nooit gehoord van CM met Wiskunde B.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 14:47
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Ik wil ook CM doen met wiskunde B, wat ik zeker aan kan, maar ik kreeg geen toestemming.
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 21:33
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 16-03-2010 om 21:33. Reden: OP verkeerd gelezen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 13:16
Verwijderd
Waarom kreeg je dan geen toestemming? Ik denk eerder dat scholen je willen stimuleren iets moeilijks te doen, waarom weigeren ze zoiets dan? Bij mij was er een overstapper (weliswaar EM, maar toch) van A naar B. Eigenlijk mag dat niet meer in de 6e, maar omdat ze het wilden stimuleren mocht hij wel. Of denken de leraren dat het niet gaat lukken? Je kan het altijd proberen en daarna terug naar A.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 14:32
Smile!
Smile! is offline
In C&M kunnen ze geen Wiskunde B aanbieden omdat het nauwelijks te combineren is met het lesrooster (volgens mijn mentor). Naast dat, kun je beter voor E&M gaan als je graag Wiskunde B wilt, dat gaat het combineren al makkelijker, en de overige vakken verschillen niet veel van C&M.

Voor psychologie en mwd sluit wiskunde A inderdaad beter aan, maar zoals hier boven al vaker is gezegd: doe wat jóu interessant lijkt. Ze zullen je niet afwijzen, omdat je een 'moeilijker' vak hebt gekozen! En bij de opleiding psychologie, geven ze soms ook n soort bijscholing in Statistiek voor degenen die er moeite mee hebben! Kun je het beste over informeren bij de school waar je deze opleiding mogelijk zou willen gaan doen.

Groetjes Smile!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 22:30
silentbob
silentbob is offline
mij werd vorig jaar ook afgeraden ak te kiezen als extra keuzevak omdat het ongewoon zou zijn voor een NT'er en er dus roostetproblemen zouden komen, maar ik heb het gewoon gedaan en dit jaar blijkt bijna iedereen met NT ak als keuzevak te hebben
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 19:00
Grapig
Grapig is offline
Citaat:
Waarom kreeg je dan geen toestemming? Ik denk eerder dat scholen je willen stimuleren iets moeilijks te doen, waarom weigeren ze zoiets dan?
Omdat je dan meer kans heb om te zakken en dat gaat ten koste van het slagingspercentage. Het maakt de school niets uit of je nou A of B doet zolang je maar slaagt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 21:16
Verwijderd
Ik zal wellicht een heel vreemd advies geven, maar dit is hem:

Als je school ook wiskunde D aanbiedt, zou ik zeker wiskunde B met wiskunde D combineren. Je hebt daarbij een aantal voordelen:
- Wiskunde B-stof wordt uitgediept.
- Je krijgt het volledige wiskunde A programma erbij + veel extra's die niet in wiskunde A zitten.
- Als je halverwege het jaar wilt wisselen, dan zal het makkelijk lukken.

Ik heb ook C&M gekozen en in eerste instantie wiskunde B. In april vorig jaar werd ik toch jaloers op mijn vrienden die enorm profijt hadden van wiskunde D en alles (en meer) wisten van wiskunde A. Toen heb ik ook maar wiskunde D erbij genomen. Het is ontzettend hard werken (om het ook in te halen), maar het loont wel (zowel bij A als bij B).

Het ligt denk ik wel aan de methode en aan de docent. Wij hebben Getal en Ruimte van EPN en onze docent is zo streng als het maar kan en laat ons heel hard werken, maar daar hebben wij veel aan.

In Getal en Ruimte gaan de eerste vier hoofdstukken over kansberekening die je bij wiskunde A ook hebt. Je werkt er vlot doorheen: het is niet heel lastig. Als je dan halverwege het jaar merkt dat wiskunde A je beter ligt, stap je gewoon over en heb je zelfs een voorsprong op wiskunde A-leerlingen. Maar goed, dat verschilt per school.

Je vertelt dat je al drie keuzevakken hebt, ik weet niet: welke zijn dat (als ik het mag weten)?

Bovendien was het bij mij wel veel gedoe met het rooster, soms moest ik een vak skippen, maar dat moet dan maar... Hoe gaat het bij jullie met roosters?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.