Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2011, 12:15
xSanne_S
xSanne_S is offline
Ik zit een beetje in een dilemma.
Ik doe nu wiskunde A en zit in 4vwo maar dit bevalt me eigenlijk niet zo goed met al die procenten en kansberekeningen.
We hebben nu al 4 hoofdstukken gehad, waarvan ik er maar 1 snapte en dat was een wiskunde B onderwerp, ontbinden in factoren. Dat ging me dan weer heel makkelijk af.
Vorige jaar is mij ook geen wiskunde A of B aangeraden, ik koos wiskunde A en mijn leraar zei er verder niks over.
Ik doe nu een NG-profiel en als ik wiskunde B zou gaan doen dan heb ik een NG en een NT-profiel.
Maar ik heb wiskunde B niet perse nodig voor mijn studie, ik wil medicijnen gaan studeren.
Ik heb ook gehoord dat wiskunde B je helpt bij natuurkunde, en natuurkunde is niet echt mijn beste vak...

Nu is mijn vraag aan jullie, denken jullie dat dit een handige beslissing is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2011, 14:51
stefano12
stefano12 is offline
Ik doe zelf wiskunde A en de ervaring is dat mensen die overstappen (in beide richtingen) tot de conclusie komen dat wiskunde A makkelijker is, misschien wel veel makkelijker. Normaal gesproken zou ik overstappen naar wis B als wis A mij te makkelijk is. Ik zou dus niet overstappen en proberen een 6 te blijven staan voor wiskunde A. Maar ja, dat is slechts mijn advies. Succes met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 18:48
Verwijderd
Ik wil als eerste even zeggen dat kansberekening mij ook gewoonweg niet lag. Maar goed, wiskunde ligt me überhaupt niet.

Je kunt het altijd proberen. Vraag eens aan je wiskundedocent, wat hij of zij ervan denkt, of het een goed idee. Kijk eens wat wiskunde B boeken in, of kijk of je een keertje een les erbij kan zitten.

Het wordt voor jou denk ik wel zwaar, want je moet flink wat stof inhalen dan. Dus als je het wil zou ik het zo snel mogelijk regelen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 21:32
Bird.
Avatar van Bird.
Bird. is offline
Wiskunde B is echt heel lastig hoor, maar dit is natuurlijk heel persoonlijk. Sommige mensen hebben er gewoon aanleg voor, maar goed als wiskunde je niet ligt zou ik gewoon lekker wiskunde A blijven doen.

Dan even om te reageren op de relatie tussen natuurkunde/wiskunde B, dat komt maar heeeel af en toe terug, bijvoorbeeld bij een LOG (ook bij sk denk aan pH etc.) en bijvoorbeeld dingen als haakjes wegwerken maar dat leer je bij wiskunde A ook wel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 05:43
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou proberen over te stappen, aangezien wiskunde B inderdaad vrij handig is bij natuurkunde. En sowieso, als wiskunde A je niet ligt, is er nog wiskunde B, wat je dan waarschijnlijk wel ligt.

En de moeilijkheidsgraad van wiskunde B ten opzichte van wiskunde A valt heel erg mee, als je alles bijhoudt en goed in de les oplet is het allemaal wel goed te doen. Dus laat je daar niet door afschrikken .

Doen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 05:59
Verwijderd
Ik zou het eerst even op school overleggen om te kijken wat ze daar zeggen. Bij ons kan je al niet eens meer overstappen naar een ander vak aangezien je dan al te ver achter loopt. Maar misschien is dat bij jou op school wel anders en kan je wél overstappen. Je moet dan wel rekening ermee houden dat je al bijna een half jaar lang stof gemist hebt en dat je dat allemaal moet in gaan halen. Alleen nog denk ik, want waarschijnlijk staat je leraar er niet op te wachten om je drie uur in de week extra wiskunde te geven. Eerlijk gezegd zou ik de gok niet wagen dus, want als het dan tegenvalt heb je echt een probleem.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 12:48
Schreale_bever
Schreale_bever is offline
het is sws een handige beslissing om van wiA naar wiB over te stappen
ik heb het ook gedaan aan het eind van VWO 4. wiskunde B is veel logischer naarmate je het langer volgt. + je 'unlocked' de mogelijkheid om technische geneeskunde te gaan studeren. een hele leuke studie, leuker dan normale geneeskunde. Ook is de normale medicijnen/geneeskunde studie makkelijker als je wiskunde B hebt gehad. het is wel geen vereiste, maar zeker niet overbodig!

Ten laatste is het beter voor je status, als je 2 profielen hebt krijg je meer aanzien op je school, en dat is het zeker waard

conclusie: ik denk dat het een goede beslissing is om over te stappen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 19:22
Violina
Violina is offline
Eind 4 VWO heb ik die overstap ook proberen te maken en dat is niet gelukt (ingehaalde stof heb ik overigens wel altijd voordeel bij gehad).. als je dus wilt overstappen zou ik de kerstvakantie eraan geven en zsm die overstap maken.. Het is zeker de moeite waard!
Zelf ben ik uitgeloot en studeer nu Farmacie en nu nog spijt van WiA.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 16:13
xSanne_S
xSanne_S is offline
Ik heb de overstap gemaakt en heb ik de Kerstvakantie 3 hoofdstukken van wiskunde B ingehaald wat best veel werk was. Maar de leraar vond het erg knap van mij!
Net mijn 1e cijfer van wiskunde B gekregen een 7,5
Veel beter dan mijn wiskunde A cijfers!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Moeite met vergelijkingen {Wis-B}
Chris-Verhoeckx
16 10-06-2011 17:40
Studeren Laat wisselen van wiskunde
Taer
7 24-04-2010 17:19
Studeren N&G haalbaar?
Charl0tteee
31 01-08-2006 18:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Wiskunde]
shinchan
7 19-01-2006 16:07
Algemene schoolzaken Overstap N&G --> C&M
Dory
18 18-11-2003 12:02
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.