Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 13:43
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
keb weer eens zo vaag gevoel. wat moet ik doen? ik ben alleen thuis, zit alleen maar allerlei sites te bekijken, doe niks nuttigs wat ik overigens wél wil! ik wil wel dansen en zingen nu op me kamer maar zit alleen maar niks te doen......

maar ik moet huiswerk doen, ik maak gewoon nooit me huiswerk of doe niks voor me stage. en waarom niet? omdat ik t gewoon niet doe, geen luiheid of geen zin, ik weet niet wat t is. Ik sta vroeg op met de motivatie van 'vandaag hard werken!' en aant eind van de dag heb ik alleen maar wat rondgelopen in me huis en kamer en muziek geluisterd en gehangen op de bank, ik kan me er domweg niet toezetten. Ik voel me nu zo niks en leeg. zo saai en nutteloos, zo van, ik ben nergens nodig.

ik doe me werk toch niet......wat moet ik dan doen? ik weet niet wat t is, maar tis zon rare bui en ik kom er niet vanaf, ik ga dansen, hoewel ik wat moet doen voor stage......maar toch, ik ga dansen.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2003, 13:52
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi,

ik heb ook wel eens van die dagen en ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat iedereen dat wel eens heeft.
Maar jij hebt het dus blijkbaar altijd?
Ik weet niet of dit echt een goede tips zijn, maar je kan ze wellicht proberen?

- beloon jezelf met iets als je wél wat nuttigs hebt gedaan. (dus, ga lekker een stuk lopen/fietsen, ff naar een vriendin / ff tv kijken/ ff wat lezen ff een koppie koffie (thee) en een koekje, verzin wat) en daarna ga je weer verder

- vertel iemand uit je omgeving die wel vaak in de buurt is (ouders, als je nog thuis woont, of kamergenoten als je in een studentenhuis woont) dat je vandaag écht wat wilt gaan doen. als je net zulke zeurouders heb als ik, ga je het uiteindelijk wel doen omdat ze echt door lopen te zeiken anders.

- bedenk de gevolgen als je het niet doet (het jaar over moeten doen enz.) dan ben je misschien meer gemotiveerd...

tja, ik weet het niet.
probeer dit maar eens...

suc-6 ermee! wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 13:56
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Hmm, ik heb er ook vaak genoeg last van. Probeer met iets wat je van plan was te doen, te gaan beginnen. Leg je werk voor je neus, spreek jezelf "moed" in. Push jezelf ertoe om met iets te beginnen. Weet waarvoor je het doet...Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het moet echt uit jezelf komen...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 17:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ken het volkomen... Omdat ik bijna geen college's heb, en op dit moment ook geen bijbaantje, zit ik 3 dagen in de week thuis, 'huiswerk te maken'... Er is meestal 1 dag van die 3 dat ik echt huiswerk maak, omdat er dan drang achter zit, anders is mijn huiswerk niet af.
Een echte manier om je aan je werk te zetten, zou ik niet weten... Bij mij helpt het zoals ik net al zei vooral door de dwang die erachter zit dat mijn huiswerk anders niet af is, en ik dus achter ga lopen met behandelde stof...
Misschien moet je een 'beloningssysteem' invoeren: eerst een hoofdstuk van dit behandelen/samenvatten/maken, daarna mag je een half uurtje computeren. Zoiets.

Alle begin is moeilijk. Ben je daar eenmaal doorheen, dan loopt het meestal als een trein - althans, dat is mijn bevinding...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:00
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
bij mij helpt het soms om mezelf een klap in mn gezicht te geven en mezelf vervolgens te dwingen huiswerk te gaan maken. gewoon tanden op elkaar (dit klinkt dom) en boeken en pen pakken en huiswerk gaan maken. als ik dan eenmaal bezig ben dan gaat het wel. beginnetje maken is alleen wat lastig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:19
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 17-05-2003 @ 23:00:
bij mij helpt het soms om mezelf een klap in mn gezicht te geven en mezelf vervolgens te dwingen huiswerk te gaan maken. gewoon tanden op elkaar (dit klinkt dom) en boeken en pen pakken en huiswerk gaan maken. als ik dan eenmaal bezig ben dan gaat het wel. beginnetje maken is alleen wat lastig.
Ik weet niet of die klap in je gezicht letterlijk bedoeld is, maar op dat na, doe ik ongeveer het zelfde: gewoon doen. Dit werkt ook het beste, is mijn ervaring. Heel soms, bv. als ik meerdere dingen tegelijk wil doen, spreek ik met mezelf iets af als 'eerst tien blz. van dat, dan tien blz. van dat, enz'. Dat werkt over het algemeen best aardig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:27
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 17-05-2003 @ 14:43:
keb weer eens zo vaag gevoel. wat moet ik doen? ik ben alleen thuis, zit alleen maar allerlei sites te bekijken, doe niks nuttigs wat ik overigens wél wil! ik wil wel dansen en zingen nu op me kamer maar zit alleen maar niks te doen......

maar ik moet huiswerk doen, ik maak gewoon nooit me huiswerk of doe niks voor me stage. en waarom niet? omdat ik t gewoon niet doe, geen luiheid of geen zin, ik weet niet wat t is. Ik sta vroeg op met de motivatie van 'vandaag hard werken!' en aant eind van de dag heb ik alleen maar wat rondgelopen in me huis en kamer en muziek geluisterd en gehangen op de bank, ik kan me er domweg niet toezetten. Ik voel me nu zo niks en leeg. zo saai en nutteloos, zo van, ik ben nergens nodig.

ik doe me werk toch niet......wat moet ik dan doen? ik weet niet wat t is, maar tis zon rare bui en ik kom er niet vanaf, ik ga dansen, hoewel ik wat moet doen voor stage......maar toch, ik ga dansen.
Ik ken het!
Ik vraag me ook soms af wat normale mensen eigelijk doen in hun leven!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:38
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 17-05-2003 @ 23:27:
Ik ken het!
Ik vraag me ook soms af wat normale mensen eigelijk doen in hun leven!
Misschien dezelfde dingen als jij en wie dan ook? Waarom praat je jezelf aan dat jij anders bent dan 'normale' mensen? Wat maakt je anders? Ik vind het hooguit 'anders' dat je steeds maar blijft herhalen dat je 'anders' bent en dat je anderen als 'normale mensen' betiteld. En zelfs dat is nog niet eens echt 'anders', er zijn zoveel mensen die dat doen...zeker pubers/jongeren/ed.

Sorry, offtopic, maar het moest even...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:42
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Zoek afleiding. Ga op een sport of iets dergelijks. Het klinkt gek, maar door afleiding krijg je vaak energie om iets te gaan doen (en dan ook echt te gaan doen)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:55
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-05-2003 @ 23:38:
Misschien dezelfde dingen als jij en wie dan ook? Waarom praat je jezelf aan dat jij anders bent dan 'normale' mensen? Wat maakt je anders? Ik vind het hooguit 'anders' dat je steeds maar blijft herhalen dat je 'anders' bent en dat je anderen als 'normale mensen' betiteld. En zelfs dat is nog niet eens echt 'anders', er zijn zoveel mensen die dat doen...zeker pubers/jongeren/ed.

Sorry, offtopic, maar het moest even...
Ik schrijf de dingen op die ik voel en daarbij voel ik me beter bij.
Zo ondek ik mezelf ook een beetje hoe ik in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:59
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Ik denk wel veel aan mezelf aan dit forum als ik in een verkeerde stemming zit.
Maar ik wil gewoon de mensen om me heen niet lastig vallen.
Ik voel me nu al heel weer opgepept na mezelf op veel topics te hebben afgekraakt.
Raar maar waar.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-05-2003 @ 23:19:
Ik weet niet of die klap in je gezicht letterlijk bedoeld is, maar op dat na, doe ik ongeveer het zelfde: gewoon doen. Dit werkt ook het beste, is mijn ervaring. Heel soms, bv. als ik meerdere dingen tegelijk wil doen, spreek ik met mezelf iets af als 'eerst tien blz. van dat, dan tien blz. van dat, enz'. Dat werkt over het algemeen best aardig.
dat doe ik serieus.
en het helpt bij mij.
om mezelf even wakker te schudden. dat het echt nodig is omdat ik anders mn toekomst verpest.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
wallflower schreef op 18-05-2003 @ 11:01:
dat doe ik serieus.
Niet te hard doen, he...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hoe ik me voel
D3nn1s
5 18-01-2015 21:29
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
Faerie
14 06-02-2005 19:14
Psychologie vaag gevoel.
Takumi
10 20-07-2004 19:52
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 11:08
Liefde & Relatie uit en het gevoel.
Musk
9 18-10-2003 18:19
Verhalen & Gedichten Als jij me pijn doet
Da Girl
1 22-08-2001 06:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.