Oud 04-10-2018, 12:45
sanne.c
sanne.c is offline
Nederland moet meer investeren in het leger. Als we nu aangevallen worden, zijn we kansloos. We moeten ons kunnen verdedigen. Ook moeten we het dienstplicht weer invoeren, zodat mensen verplicht moeten werken in het leger voor een bepaalde tijd.

wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2018, 12:46
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Hier ben ik het totaal niet mee eens, Nederland heeft misschien een klein leger maar we hebben ook geen groot leger nodig als we de EU gewoon in stand houden. Als de EU heel blijft en we die niet verlaten heeft een groot leger geen zin, er is dan toch geen dreiging.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 12:48
sanne.c
sanne.c is offline
Citaat:
Hier ben ik het totaal niet mee eens, Nederland heeft misschien een klein leger maar we hebben ook geen groot leger nodig als we de EU gewoon in stand houden. Als de EU heel blijft en we die niet verlaten heeft een groot leger geen zin, er is dan toch geen dreiging.
We kunnen ook aangevallen worden door landen buiten de EU. Ook met het in stand houden van de EU kan het op een gegeven moment fout gaan, en dan moeten we voorbereid zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 12:49
sanne.c
sanne.c is offline
Ik ben ook tegen de EU, ik vind dat we uit de EU moeten stappen.
We zouden daar veel meer geld mee besparen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 12:51
Melle2.0
Melle2.0 is offline
De EU is misschien duur maar het bied je veel meer dan je lief is, er uit stappen is zonder beschutting het oorlogsveld opstappen.

Maar dit is niet het onderwerp van deze topic, laten we door discussiëren over het leger!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 15:38
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
Tegenwoordig kan je aangevallen worden met atoombommen en andere zooi..
__________________
We were born to be real, not to be perfect.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 20:14
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Wat denk je, dat dat alleen 1 land aantast... Hiroshima en Nagasaki zijn nu nog steeds onder invloed van die straling. Een atoombom is veel grootser als dat. Als er nu atoombommen worden gebruikt dan wordt dat het einde van de menselijke samenleving... Dat is denk ik niet wat je er mee wil bereiken... haha
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 21:13
Verwijderd
Citaat:
het einde van de menselijke samenleving
Wat mij betreft meer dan welkom
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 21:44
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Nederland moet meer investeren in het leger. Als we nu aangevallen worden, zijn we kansloos. We moeten ons kunnen verdedigen. Ook moeten we het dienstplicht weer invoeren, zodat mensen verplicht moeten werken in het leger voor een bepaalde tijd.

wat vinden jullie hiervan?
De grootste onzin, wie zouden ons willen aanvallen? En als we worden aangevallen hebben we genoeg bondgenoten.
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 21:51
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Citaat:
De grootste onzin, wie zouden ons willen aanvallen? En als we worden aangevallen hebben we genoeg bondgenoten.
Dat is precies het zelfde als wat ik zeg, maar ze heeft gelijk dat als we uit de EU stappen dat niet meer het geval is. Daarop voorbereiden of voorbereiden op de ondergang van de EU is wat mijn betreft niet nodig. De EU heeft nog meer dan genoeg leden en als je ziet dat het echt uit elkaar aan het vallen is, dan pas moet je gaan investeren. Als Sanne.c denkt dat dat nu het geval is kunnen we best wat gaan investeren in het leger, maar ik vind veel meer nu nog niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 22:02
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Dat is precies het zelfde als wat ik zeg, maar ze heeft gelijk dat als we uit de EU stappen dat niet meer het geval is. Daarop voorbereiden of voorbereiden op de ondergang van de EU is wat mijn betreft niet nodig. De EU heeft nog meer dan genoeg leden en als je ziet dat het echt uit elkaar aan het vallen is, dan pas moet je gaan investeren. Als Sanne.c denkt dat dat nu het geval is kunnen we best wat gaan investeren in het leger, maar ik vind veel meer nu nog niet nodig.
VN
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 04-10-2018, 23:24
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Citaat:
VN
Daar heb je wel een punt ja... 😅
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 09:30
Melle2.0
Melle2.0 is offline
De EU is ooit ook begonnen om de talrijke bloeddorstige oorlogen met buurlanden te stoppen. Maar dat heeft nu inderdaad meer te maken met de VN. Maar mijn punt is dat je veel sterker staat als EU, er waren bijvoorbeeld al ideeën als een Europees leger. Als je uit de EU stapt ben je gewoon veel afhankelijker van de landen om je heen, als EU staan wij sterk en dat moeten we zo houden!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 09:42
Verwijderd
Zo sterk vind ik de EU niet; het is vooral een mislukte poldervariant zonder daadkracht geworden over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:15
jsano
jsano is offline
ik vind dat de dienstplicht niet per se verplicht moet worden , omdat jongeren toch zelf de keuze moeten kunnen maken of ze in het leger willen werken
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:20
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Ja, als nu wordt geprobeerd het leger aantrekkelijker te maken voor jongeren dan kunnen er misschien vanzelf meer jongeren in dienst gaan. Het leger verplichten zorgt er voor dat je niet gemotiveerde soldaten (zoals bijvoorbeeld mij) krijgt, dat is niet de bedoeling denk ik...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:30
Verwijderd
Want leger is nu niet aantrekkelijk voor jongeren?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:47
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Ik denk dat aantrekkelijker maken geen kwaad kan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2018, 15:40
Verwijderd
Waarom dan? Ben je op de hoogte van de selectieprocedure bij defensie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europees leger.
arPos
19 10-12-2010 07:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Van Baalen polste leger over coup'
Verwijderd
33 15-12-2009 00:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Leger VS martelt in Afghanistan'
LaResistance
54 15-03-2004 18:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leger oppositie trekt Irak vanuit Iran binnen - VS niet blij met actie
Gatara
12 25-02-2003 20:32
Psychologie Over het Leger des Heils... en de 'jeugdhulpverlening'
Rabbi Daniel
27 18-08-2002 09:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het leger afschaffen
Rabbi Daniel
73 25-04-2002 13:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.