Oud 11-10-2004, 19:09
Verwijderd
Scholen weigeren scholieren-Expreszo
(09-10-2004, 17:48)

Tientallen middelbare scholen in Nederland hebben de scholierenversie van Expreszo geweigerd. Het blad is verspreid in een oplage van 420.000 stuks.

De uitgave is onder meer bekostigd door het Ministerie van Onderwijs. Het magazine gaat over tolerantie op school en probeert homoseksualiteit op een toegankelijke manier bespreekbaar te maken.

angst voor ouders
Expreszo heeft vooral afwijzende reacties ontvangen van christelijke en 'zwarte' scholen. Scholen weigeren het magazine uit angst voor negatieve reacties van leerlingen en ouders.

Hoofdredacteur Merijn Henfling: "Het blijkt maar weer dat er nog veel scholen zijn waar je als leerling maar beter niet kunt vertellen dat je homo bent. Ik ben ervan geschrokken dat er in 2004 nog zo veel schoolleidingen zijn die een discussie over homoseksualiteit moedwillig uit de weg gaan."

Kamervragen
Aanstaande dinsdag bespreekt staatssecretaris Clémence Ross van VWS in de Tweede Kamer haar voortgangsrapportage homo-emancipatiebeleid. Lousewies van der Laan (D66) zal dit debat aangrijpen om Kamervragen te stellen.

Van der Laan vindt het 'schokkend' dat leraren de speciale editie weigeren te verspreiden omdat deze aanstootgevend zou zijn. "Als een schoolleiding een foto van twee zoenende jongens of meisjes aanstootgevend vindt, betwijfel ik of die leiding wel het juiste vak heeft gekozen."

uitgeëmancipeerd
Van der Laan noemt het 'verbazingwekkend' dat Ross het goed vindt gaan met die emancipatie in Nederland. "Ze kijkt alleen naar de wetgeving en denkt dat door de komst van het homohuwelijk de emancipatie is voltooid."

Merijn: "Ross is heel naïef als ze stelt dat homo’s zo goed als uitgeëmancipeerd zijn. Niet alleen Expreszo wordt geweigerd, ook lespakketten blijven op de plank liggen en het COC is op steeds minder scholen welkom om voorlichting te geven."

normen en waarden
Gezien alle reacties onderzoekt Expreszo de mogelijkheid om jaarlijks een scholiereneditie uit te brengen. Hiervoor is een structurele financiële bijdrage van het kabinet noodzakelijk. Merijn: "Een regering die normen en waarden als credo heeft, kan homoleerlingen niet in de steek laten."

Expreszo doet een oproep aan de scholen die het magazine bij het oud papier gegooid hebben. Merijn: "Graag horen we van deze scholen hoe zij vinden dat intolerantie in het onderwijs aangepakt zou moeten worden. Want er zal toch over homoseksualiteit gesproken moeten worden."


Drie voorbeelden van negatieve reacties:


De Jacobus Fruytier Scholengemeenschap te Uddel (gemeente Apeldoorn): "Wij willen onze leerlingen niet informeren met dit soort vrijblijvende informatie. Het past niet bij onze reformatorische identiteit. Graag bespreken we homofilie op onze manier. Wilt u dit blad nooit meer toezenden?"

Het Kalsbeek College te Woerden: "Deze week werden wij verrast met een zending van een aantal exemplaren Expreszo. Wij sturen deze zending retour en wensen het blad Expreszo niet meer te ontvangen."

De unitmanager van het ZPC Rotterdam: "Ik stel het niet op prijs jullie blad ongevraagd te krijgen. Gelukkig zijn er betere manieren om leerlingen voorlichting te geven! Het Praktijkonderwijs en het laagste niveau VMBO vragen meer begeleiding en bespreking van het onderwerp. Ik hoor het commentaar al van de meeste allochtone ouders van onze leerlingen." [MHG]

(bron: Expreszo)

wat vinden jullie? moet iedere school zo'n blaadje uitdelen of heeft een school het recht om zelf te beslissen om het blad uit te delen?

Ik vind het stom dat scholen weigeren zo'n blad uit te delen. Ontzettend sneu voor de jongeren die homoseksueel zijn op een school waar leerlingen het niet accepteren. Dan voelen deze jongeren zich zelfs niet gesteund door de schoolleiding
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 19:13
Verwijderd
hmm, ik zit op een christelijke school en ze zijn juist heel vrij, er hangen bij ons juist posters op, advertenties in de schoolkrant etc
ik snap niet dat scholen zo conservatief kunnen doen, geen leerling of leraar gaat dood als je zo'n blaadje uitdeelt
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:14
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Als de scholen dit soort dingen al tegen gaan houden, krijg je nooit een volledige acceptatie (voor zover dat ooit al gaat gebeuren).

Nieuws & Achtergronden btw
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:20
Verwijderd
Ik ben niet homoseksueel, dus ik maak me er niet druk om.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:26
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-10-2004 @ 19:20 :
Ik ben niet homoseksueel, dus ik maak me er niet druk om.
Als die schooldirecties er nou ook eens zo over dachten
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:30
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Als particuliere school heb je het recht om te weigeren,dus zie ik daar geen probleem.

Als openbare school daarintegen zou je eigenlijk wel moeten.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 11-10-2004 @ 19:14 :
Als de scholen dit soort dingen al tegen gaan houden, krijg je nooit een volledige acceptatie (voor zover dat ooit al gaat gebeuren).

Nieuws & Achtergronden btw
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:02
Ostard
Ostard is offline
kvin et vreemd dat ze ongevraagd worden opgestuurd :\...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:02
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
haha, doet me denken aan twee homo's op mijn school. begon volop te bekken op et schoolplein. iedereen pest ze nu
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:05
Verwijderd
Ik vind het gigantische onzin om er zo'n heisa over te maken. Op mijn school lag 'ie wel gewoon en ik heb 'm dus ook fijn meegenomen. Het is gewoon een heel leuk blad.

Scholen zouden juist heel erg open moeten staan voor dit soort initiatieven, in je pubertijd is seksuele ontwikkeling hartstikke belangrijk, dit blad helpt daar enorm bij. Ik heb er in mijn pubertijd ook heel veel aan gehad, maar toen kocht ik het gewoon in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:14
Oxylos
Avatar van Oxylos
Oxylos is offline
Precies, die scholen die het blad hebben geweigerd zijn gewoon wat chyzofreen (of iets in die richting) en vresen waarschijnlijk dat iedereen die een blik op het blaadje werpt direct homoseksueel wordt
__________________
Status: het bedenken van een goed onderschrift.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:20
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
op echte christelijke scholen worden ze niet geaccepteerd omdat het blad totaal niet aansluit op hun levensstijl en overtuigingen. is dat zo moeilijk te begrijpen? je kunt hoog en laag springen en met allerlei argumenten komen maar je kan die scholen echt niet op andere gedachten brengen. en iedereen die denkt dat hij dat wel kan is dom.
christenen zijn geen homofoobs, het probleem is dat zij geloven dat een man en een vrouw bij elkaar horen. het is natuurlijk bekrompen, maar dat zie je niet in als je zelf christelijk bent, homofilie is dan mijlenver verwijderd van jouw wereldje.

om er een heisa over te maken vind ik onzin. elke imbeciel kon zich bedenken dat bepaalde scholen het blad niet zouden accepteren. en oohhhh wat is iedereen nu verbaasd. n00bs.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:29
onderkoffer
onderkoffer is offline
het verschilt extreem per school op mijn vorige school waren meerdere leraren openlijk homo en leerlingen er werd ook neit echt over gepraat ofzo was neite cht nodig
op mijn huidige is dat nul maar er is denk ik wel ruimte voor discussie

bij ons werd het affiche alle flikkers uit de klas hoe tolerant is jou school binnen een paar uur veravngen door alle turken uit de klas ze zij dus toleranter ten aan zien van homos dan van turken
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:33
Verwijderd
Ik vind het vervelender dat een half miljoen exemplaren Expreszo op kosten van de staat worden verspreid. Hoeveel nut dat blaadje heeft, valt nog maar te betwijfelen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 11-10-2004 @ 20:20 :
om er een heisa over te maken vind ik onzin. elke imbeciel kon zich bedenken dat bepaalde scholen het blad niet zouden accepteren. en oohhhh wat is iedereen nu verbaasd. n00bs.
niet echt, maar ik heb wel mijn beeld over de traditionelere scholen behoorlijk negatief bijgesteld.

maar waarom zou dit geaccepteerd moeten worden? het kwam niet voor niets uit een project voor homo-emancipatie, als iemand zonodig iets tegen homo's moet hebben is dat leuk, maar dan aub op een manier waar het normale deel van de samenleving er geen last van heeft.

dit is weer typisch zoiets waar geloof en de bijbehorende cultuur uit de prive-sfeer wordt gehaalt en anderen door de strot word geduwd, en daar ben ik tegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:49
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Hehehe. Ik dacht dat dit over koffie zou gaan.

*rent hard weg*
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:51
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 11-10-2004 @ 20:20 :
op echte christelijke scholen worden ze niet geaccepteerd omdat het blad totaal niet aansluit op hun levensstijl en overtuigingen. is dat zo moeilijk te begrijpen? je kunt hoog en laag springen en met allerlei argumenten komen maar je kan die scholen echt niet op andere gedachten brengen. en iedereen die denkt dat hij dat wel kan is dom.
christenen zijn geen homofoobs, het probleem is dat zij geloven dat een man en een vrouw bij elkaar horen. het is natuurlijk bekrompen, maar dat zie je niet in als je zelf christelijk bent, homofilie is dan mijlenver verwijderd van jouw wereldje.

om er een heisa over te maken vind ik onzin. elke imbeciel kon zich bedenken dat bepaalde scholen het blad niet zouden accepteren. en oohhhh wat is iedereen nu verbaasd. n00bs.
Christelijke scholen zijn nog altijd landelijke onderwijsinstellingen die geld van de overheid ontvangen om te blijven bestaan.
ALs de overheid verplicht stelt dat er voorlichting over gegeven wordt dienen ook die scholen er de voorlichting over te geven.
Het sluit niet aan op hun levensvisie maar het is nog altijd een vorm van discriminatie als er niet over gepraat mag worden omdat hun het afkeuren om welke reden dan ook
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 11-10-2004 @ 20:20 :
om er een heisa over te maken vind ik onzin. elke imbeciel kon zich bedenken dat bepaalde scholen het blad niet zouden accepteren. en oohhhh wat is iedereen nu verbaasd. n00bs.
daar gaat het ook niet om... ik geef ook toe dat de actie naïef is... en natuurlijk zijn er acties die effectiever zouden werken... maar het is gewoon belachelijk dat zulke onderwerpen op bepaalde scholen onbespreekbaar zijn ze laten homoseksuele leerlingen in de koud staan, terwijl zij juist extra steun zouden kunnen gebruiken... het is gewoon jammer...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2004, 22:26
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-10-2004 @ 22:17 :
daar gaat het ook niet om... ik geef ook toe dat de actie naïef is... en natuurlijk zijn er acties die effectiever zouden werken... maar het is gewoon belachelijk dat zulke onderwerpen op bepaalde scholen onbespreekbaar zijn ze laten homoseksuele leerlingen in de koud staan, terwijl zij juist extra steun zouden kunnen gebruiken... het is gewoon jammer...
vergeet de leraren niet


ik vind het ookr aar dat al die scholen zon ding mogen weigeren dat hadden ze toch van te voren kunnen bedenken
zoek deprobleem plekken en stuur er iemand heen om er wat aan te doen ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:28
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-10-2004 @ 20:49 :
niet echt, maar ik heb wel mijn beeld over de traditionelere scholen behoorlijk negatief bijgesteld.

maar waarom zou dit geaccepteerd moeten worden? het kwam niet voor niets uit een project voor homo-emancipatie, als iemand zonodig iets tegen homo's moet hebben is dat leuk, maar dan aub op een manier waar het normale deel van de samenleving er geen last van heeft.

dit is weer typisch zoiets waar geloof en de bijbehorende cultuur uit de prive-sfeer wordt gehaalt en anderen door de strot word geduwd, en daar ben ik tegen.
als ze dat zouden doen op een manier waar niemand last van had ok
maar als ze het doen op een manier dat mensen er wel last van hebben dan door de strot duwen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:31
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Bij ons is ie vast en zeker linea recta met een flinke brandbrief teruggestuurd...
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-10-2004 @ 22:31 :
Bij ons is ie vast en zeker linea recta met een flinke brandbrief teruggestuurd...
Waarom ?

Ik vind het een heel sneue en trieste actie van betreffende scholen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 23:52
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik vind het heel jammer dat die scholen deze blaadjes terugsturen. Kijk, het doel van het rondsturen is denk vooral om de discussie op school op gang te brengen. Ikzelf heb hem thuisgehad, en ik vind er eigenlijk niets schokkends aan. Het is een leuke uitgave geworden, waarin een aantal mensen verteld hoe er bij hen op school over homosexualiteit gedacht wordt/werd.

Op zich is denk ik het belangrijkste doel dus wel bereikt, want de discussie is wel lekker aangezwengeld. Maar het blijft triest dat er scholen zijn die dit niet bespreekbaar willen maken. Zoiets bevorderd nu niet echt de acceptatie.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 00:02
goodfella
goodfella is offline
ik vind dat die acceptatie me nogal door de neus word gedrukt en van mij hoeft dat niet. Ik hoef geen jongens bij elkaar op schoot te zien op school over 1 a 2 jaar. En die blaadjes tja.... ik begrijp dat christelijke scholen die dingen echt niet graag verspreidt. En zoiezo is dat blaadje een goede verspilling van Overheidsgeld, zorg liever dat er een goede organisatie komt zodat ik weet wanneer ik les heb en niet die stomme onzin hoef te lezen in de kantine
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 00:02
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Leg die blaadjes gewoon ergens neer, wie er een wilt pakt er zelf wel een.

Maarjah, indien er echt homo-propaganda in staat kan ik wel begrijpen dat scholen het weigeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 00:09
Verwijderd
bah wat een kutforum
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 00:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
als er een kussend homopaar in staat dan moet je wel behoorlijk homofoob zijn om direct weg te vluchten en te doen alsof het eind van de wereld daar is.

niemand zet een pistool op je hoofd en dwingt je dat te lezen, dus het bestuur van de scholen in kwestie begrijp ik voor geen millimeter.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 00:43
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 00:09 :
bah wat een kutforum
Schale troost. Er zijn genoeg Expreszo's over om je slaapkamer mee te behangen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 01:12
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
en iedereen maar zeggen dat homo`s in NL getollereerd/geaccepteerd worden....
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:32
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-10-2004 @ 19:09 :

wat vinden jullie? moet iedere school zo'n blaadje uitdelen of heeft een school het recht om zelf te beslissen om het blad uit te delen?

Ik vind het stom dat scholen weigeren zo'n blad uit te delen. Ontzettend sneu voor de jongeren die homoseksueel zijn op een school waar leerlingen het niet accepteren. Dan voelen deze jongeren zich zelfs niet gesteund door de schoolleiding
Ik vind het volkomen begrijpelijk. Het blad liet ten eerste maar een kant horen en stond ook vol met aanstootgevende taal en foto's.

Citaat:
MazeMouse schreef op 11-10-2004 @ 20:51 :
Christelijke scholen zijn nog altijd landelijke onderwijsinstellingen die geld van de overheid ontvangen om te blijven bestaan.
ALs de overheid verplicht stelt dat er voorlichting over gegeven wordt dienen ook die scholen er de voorlichting over te geven.
Het sluit niet aan op hun levensvisie maar het is nog altijd een vorm van discriminatie als er niet over gepraat mag worden omdat hun het afkeuren om welke reden dan ook
Die voorlichting hoeft niet op deze manier gegeven te worden. Als je als instelling een blad verspreidt met schuttingtaal, een aantal pagina's met foto's van zoenende stellen en een eenzijdige blik op homoseksualiteit die door een vrij groot deel van de bevolking niet gedeeld word kun je erop wachten dat het teruggestuurd word. Ook op Christelijke scholen wordt er voorlichting over gegeven maar vanuit een ander perspectief.

Citaat:
bertbart schreef op 11-10-2004 @ 22:17 :
daar gaat het ook niet om... ik geef ook toe dat de actie naïef is... en natuurlijk zijn er acties die effectiever zouden werken... maar het is gewoon belachelijk dat zulke onderwerpen op bepaalde scholen onbespreekbaar zijn ze laten homoseksuele leerlingen in de koud staan, terwijl zij juist extra steun zouden kunnen gebruiken... het is gewoon jammer...
Het weigeren van een dergelijk blad betekent niet dat het meteen onbespreekbaar is. Natuurlijk zal dat op sommige scholen het geval zijn maar daar verander met zo'n uitgave echt niks mee.

Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 11-10-2004 @ 23:52 :
Ik vind het heel jammer dat die scholen deze blaadjes terugsturen. Kijk, het doel van het rondsturen is denk vooral om de discussie op school op gang te brengen. Ikzelf heb hem thuisgehad, en ik vind er eigenlijk niets schokkends aan. Het is een leuke uitgave geworden, waarin een aantal mensen verteld hoe er bij hen op school over homosexualiteit gedacht wordt/werd.
Voor jou is het niet aanstootgevend of schokkend maar voor een heleboel mensen wel.

Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 11-10-2004 @ 23:52 :
Maar het blijft triest dat er scholen zijn die dit niet bespreekbaar willen maken.
Dit magazine weigeren betekent niet dat ze homosexualiteit niet willen bespreken. Slechts dat ze het vanuit een ander perspectief en op een andere willen bespreken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:55
Verwijderd
die expreszo's hebben geen nut.
Dat je die tijdschrift niet wil lezen betekend niet meteen dat je dan homofoob bent.Die scholen weten ook wel dat er niemand op zit te wachten het is gewoon pure geldverspilling.

Zet liever een organisatie op die twijfelende scholieren helpt
dan is het geld tenminste goed besteed
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 09:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Sneu natuurlijk, maar mensen die hier verbaasd over zijn komen vast niet vaak op middelbare scholen. Men ziet onverschilligheid vaak voor tolerantie aan. Pas als mensen geconfronteerd worden met homoseksualtiteit, laten ze hun ware aard zien. En homoseksuele jongeren zijn vaak vaak een gemakkelijk doelwit, het pesten van homo's is nog steeds meer geaccepteerd dan het pesten van mensen van een ander ras of religie.
En dan hebben het nog niet eens over de zeer conservatieve scholen waarover dit bericht gaat. Al met al verbaast het me dat er zo weinig bladen zijn teruggestuurd. Ik ben bang dat er geen gemakkelijke oplossing is, je kunt mensen niet zo gemakkelijk van hun bekrompenheid afhelpen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:45
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ze hadden het in mijn mening gewoon moeten accpeteren, en wie het wel wil lezen die leest het, en wie niet dan niet!
Ook al past het niet bij je geloofsovertuiging betekend nog niet dat het verboden is dat je informatie krijgt over dat onderwerp.
Buiten dat zijn er op genoeg zwarte en chriselijke scholen, mensen die het totaal niet erg vinden en ook niet christelijk of "zwart" zijn.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:01
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-10-2004 @ 09:57 :
Sneu natuurlijk, maar mensen die hier verbaasd over zijn komen vast niet vaak op middelbare scholen. Men ziet onverschilligheid vaak voor tolerantie aan. Pas als mensen geconfronteerd worden met homoseksualtiteit, laten ze hun ware aard zien. En homoseksuele jongeren zijn vaak vaak een gemakkelijk doelwit, het pesten van homo's is nog steeds meer geaccepteerd dan het pesten van mensen van een ander ras of religie.
En dan hebben het nog niet eens over de zeer conservatieve scholen waarover dit bericht gaat. Al met al verbaast het me dat er zo weinig bladen zijn teruggestuurd. Ik ben bang dat er geen gemakkelijke oplossing is, je kunt mensen niet zo gemakkelijk van hun bekrompenheid afhelpen.
Mischien heeft het, zeker bij de niet christelijke scholen, meer te maken met de manier waarop het gebracht werdt. Schuttingtaal e.d. is niet overal geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-10-2004 @ 08:32 :
Ik vind het volkomen begrijpelijk. Het blad liet ten eerste maar een kant horen en stond ook vol met aanstootgevende taal en foto's.
Wat bedoel je met één kant? Hadden er ook meningen van mensen er in moeten staan die homoseksualiteit afkeuren?

Citaat:
Die voorlichting hoeft niet op deze manier gegeven te worden. Als je als instelling een blad verspreidt met schuttingtaal, een aantal pagina's met foto's van zoenende stellen en een eenzijdige blik op homoseksualiteit die door een vrij groot deel van de bevolking niet gedeeld word kun je erop wachten dat het teruggestuurd word.
wat is jouw blik op homoseksualiteit?

Citaat:
Ook op Christelijke scholen wordt er voorlichting over gegeven maar vanuit een ander perspectief.
dat lijkt me bepaalt niet de beste voorlichting die er is en over eenzijdigheid gesproken

Citaat:
Het weigeren van een dergelijk blad betekent niet dat het meteen onbespreekbaar is. Natuurlijk zal dat op sommige scholen het geval zijn maar daar verander met zo'n uitgave echt niks mee.
ik denk dat homoseksualiteit helemaal niet besproken wordt op dit soort scholen, bang voor de reacties van leerlingen en hun ouders

Citaat:
Voor jou is het niet aanstootgevend of schokkend maar voor een heleboel mensen wel.
blijven hangen in de jaren '50? ik vind jou achterlijk

Citaat:
Dit magazine weigeren betekent niet dat ze homosexualiteit niet willen bespreken. Slechts dat ze het vanuit een ander perspectief en op een andere willen bespreken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:49
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Wat een onzin om dit soort bladen te weigeren...Men ontkent gewoon het bestaan van een groot aantal homoseksuele middelbare scholieren .
Als ik erg radicaal zou redeneren zou ik dit zelfs dicriminatie of achterstelling kunnen noemen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2004, 13:49
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
door er zo belachelijk mee om te gaan, máák je het ook onbespreekbaar.
ik vind ook niet dat de school daarover moet beslissen, maar het rijk, komen die dingen dan komen ze, zo komt de school ook niet onder druk te staan door de ouders.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 12-10-2004 @ 13:49 :
Wat een onzin om dit soort bladen te weigeren...Men ontkent gewoon het bestaan van een groot aantal homoseksuele middelbare scholieren .
Als ik erg radicaal zou redeneren zou ik dit zelfs dicriminatie of achterstelling kunnen noemen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:50
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 13:44 :
Wat bedoel je met één kant? Hadden er ook meningen van mensen er in moeten staan die homoseksualiteit afkeuren?
Bijvoorbeeld ja. Een heleboel mensen bekijken het namelijk op die manier.

Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 13:44 :
wat is jouw blik op homoseksualiteit?
Dat doet er niet toe.

Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 13:44 :
dat lijkt me bepaalt niet de beste voorlichting die er is en over eenzijdigheid gesproken
Dan nog is een dergelijke manier niet echt slim. Je jaagt mensen alleen de kast op.

Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 13:44 :
ik denk dat homoseksualiteit helemaal niet besproken wordt op dit soort scholen, bang voor de reacties van leerlingen en hun ouders
Dat valt best mee.

Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 13:44 :
blijven hangen in de jaren '50? ik vind jou achterlijk
Dank je. Vooral gaan schelden als je niks nuttigs meer te zeggen hebt. Over het taalgebruik vielen niet alleen de christelijke scholen maar ook op de zogenaamde 'zwarte scholen'. Hechten aan een fatsoenlijk taalgebruik heeft niks te maken met blijven hangen in de jaren vijftig.

Citaat:
bertbart schreef op 12-10-2004 @ 13:44 :
Weer zo'n verpletterende reply. Je zou de politiek in moeten joh.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:51
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Otis schreef op 12-10-2004 @ 13:49 :
Wat een onzin om dit soort bladen te weigeren...Men ontkent gewoon het bestaan van een groot aantal homoseksuele middelbare scholieren .
Als ik erg radicaal zou redeneren zou ik dit zelfs dicriminatie of achterstelling kunnen noemen
Doe niet zo dom. Ze weigeren het blad niet vanwege homosexualiteit maar vanwege de manier waarop dit besproken wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:00
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-10-2004 @ 13:51 :
Doe niet zo dom. Ze weigeren het blad niet vanwege homosexualiteit maar vanwege de manier waarop dit besproken wordt.
ik heb het blad gelezen, en ik vind dat ze niet zo moeten mierenneuken. ik vind het wel erg conservatief om commentaar te hebben op de manier waarop homoseksualiteit in dat blad wordt besproken.

laat die voorlichting gewoon lekker gegeven worden op deze manier, wie heeft daar nou last van?
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:03
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 12-10-2004 @ 14:00 :
laat die voorlichting gewoon lekker gegeven worden op deze manier, wie heeft daar nou last van?
Laat scholen het lekker op hun manier doen. Heeft ook niemand last van.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:11
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-10-2004 @ 14:03 :
Laat scholen het lekker op hun manier doen. Heeft ook niemand last van.
het is geen initiatief van de scholen zelf, en ze hebben er ook geen last van.

dus laat die organisatie die erachter zit lekker hun voorlichting geven.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-10-2004 @ 14:03 :
Laat scholen het lekker op hun manier doen. Heeft ook niemand last van.
het is niet aan het bestuur van een school om te besluiten wat moreel is dat hun leerlingen lezen.

dat is immers weinig anders dan censuur.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:21
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-10-2004 @ 13:51 :
Doe niet zo dom. Ze weigeren het blad niet vanwege homosexualiteit maar vanwege de manier waarop dit besproken wordt.
alsjeblieft zeg expreszo is geen pornoblad met neukende jongens en meisjes erin , doe niet zo walgelijk bekrompen.
Als er zo n blad wordt bezorgd bij een school betekend niet dat iedereen verplicht is er 1tje mee naar huis te nemen en uit te lezen.
Die bladen zouden op school aanwezig moeten zijn voor de mensen die ze wel zouden willen lezen.
En als een school zelfs dat al weigert , dan is er iets goed mis met deze oh zo progressieve maatschappij
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:23
glorify
glorify is offline
ik vind dat scholen het recht hebben om die blaadjes te weigeren.
zeker als de identiteit van de school het niet 'toe laat' er zijn toch niks voor niks christelijke scholen ect.
maar moeten ze wel een alternatief bieden, met de leerlingen praten over homosekualiteit enzo.
is nog veel efficienter dan een blaadje uitdelen! je bent er met elkaar bewust mee bezig dat er leraren worden gepest.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:49
Verwijderd
als ik dit zo lees denk ik dat veel van jullie het blad niet eens gelezen hebben niet oordelen over dingen waar je geen weet van hebt

en machiavelli de meeste scholen gaven als reden dat ze expreszo's terugstuurde aan dat ze niet eens van de komst op de hoogte waren zodat ze de leerlingen niet konden voorbereiden.Vooral op zwarte scholen schijnt dit belangrijk te zijn.
Waar staat dat het blad volstond met schuttingstaal?

ik ben het geheel eens met steeefje

Citaat:
ik vind dat scholen het recht hebben om die blaadjes te weigeren.
zeker als de identiteit van de school het niet 'toe laat' er zijn toch niks voor niks christelijke scholen ect.
maar moeten ze wel een alternatief bieden, met de leerlingen praten over homosekualiteit enzo.
is nog veel efficienter dan een blaadje uitdelen!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:58
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-10-2004 @ 22:33 :
Waarom ?

Ik vind het een heel sneue en trieste actie van betreffende scholen.
Waarom? Omdat jij vindt dat homoseksualiteit op zo'n manier open en bloot moet kunnen?
Het O.T. gaat uit van een huwelijk, Dat is iets tussen man en vrouw. Niet iets tussen vrouw-vrouw en man-man. Ok, is dat nu zo moeilijk te begrijpen. In het O.T. wordt het afgewezen en wij wijzen homoseksualiteit daarom ook af. Dan worden er ineens ongevraagd enorm smakeloze bijna pornografische blaadjes toegestuurd met zoenende homo's en beschrijvingen van allerlei seksuele handelingen. Dat stokt gewoon niet met onze levensvisie. Klaar.
Dat er mensen zijn die zulke blaadjes wel lezen, ok dat is hun eigen goedrecht, maar wij willen dit niet door de strot geduwd krijgen. Blaadjes over seksualiteit niet en al helemaal niet over 'homoseksualiteit'.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 12-10-2004 @ 14:58 :
Waarom? Omdat jij vindt dat homoseksualiteit op zo'n manier open en bloot moet kunnen?
Het O.T. gaat uit van een huwelijk, Dat is iets tussen man en vrouw. Niet iets tussen vrouw-vrouw en man-man. Ok, is dat nu zo moeilijk te begrijpen. In het O.T. wordt het afgewezen en wij wijzen homoseksualiteit daarom ook af. Dan worden er ineens ongevraagd enorm smakeloze bijna pornografische blaadjes toegestuurd met zoenende homo's en beschrijvingen van allerlei seksuele handelingen. Dat stokt gewoon niet met onze levensvisie. Klaar.
Dat er mensen zijn die zulke blaadjes wel lezen, ok dat is hun eigen goedrecht, maar wij willen dit niet door de strot geduwd krijgen. Blaadjes over seksualiteit niet en al helemaal niet over 'homoseksualiteit'.
ze worden dan gewoon net als de Pauze ergens neergelegd en als je het graag wilt lezen kun je het dan gewoon pakken er is geen sprake van dat je het door je strot geduwd krijgt
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 12-10-2004 @ 14:58 :
Waarom? Omdat jij vindt dat homoseksualiteit op zo'n manier open en bloot moet kunnen?
Het O.T. gaat uit van een huwelijk, Dat is iets tussen man en vrouw. Niet iets tussen vrouw-vrouw en man-man. Ok, is dat nu zo moeilijk te begrijpen. In het O.T. wordt het afgewezen en wij wijzen homoseksualiteit daarom ook af. Dan worden er ineens ongevraagd enorm smakeloze bijna pornografische blaadjes toegestuurd met zoenende homo's en beschrijvingen van allerlei seksuele handelingen. Dat stokt gewoon niet met onze levensvisie. Klaar.
Dat er mensen zijn die zulke blaadjes wel lezen, ok dat is hun eigen goedrecht, maar wij willen dit niet door de strot geduwd krijgen. Blaadjes over seksualiteit niet en al helemaal niet over 'homoseksualiteit'.
Niemand die je dwingt zo'n blaadje te pakken, maar mensen die wel de mogelijkheid willen hebben om zo'n blad te hebben ontneem je wel de mogelijkheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.