Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2007, 07:37
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik ben op zoek naar een externe HD die z'n voeding via de USB bus krijgt en een 7200 rpm HD heeft. Tot nu toe kwam ik alleen op een lelijk oranje geval van LaCie uit: de Rugged All-Terrain Drive:
(http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10721).

Weet iemand hier misschien van een ander merk ext HD's die zowel een snelle 7200 rpm schijf heeft en tegelijkertijd bus powered is??

Alvast dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2007, 11:47
J-roenn
J-roenn is offline
neem aan 3.5" schijf ?
ik heb wel eens zó'n behuizing gezien, met 2 USB-plugs ( 1 voor data+stroom en 1 voor alleen de extra stroom ) maar weet niet hoe die heten.
ik weet wel dat www.megawebshop.com een ruime keus heeft aan behuizingen voor hd's ( ac-ryan rocks )
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 21:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
een 3.5'' schijf kan nooit bus powered zijn als je het mij vraagt. ik neem aan dat dit over een 2.5'' schijf gaat..

vraag me echter af of je veel verschil in performance gaat merken als een 2.5'' disk 7200 toeren is, je bent toch gelimiteerd door de snelheid van een usb of firewire poort

wil je ze bus powered hebben kan dit volgens mij wel dan heb je idd die kabel met 2 usb pluggen nodig om voldoende stroom te krijgen. echter voor zover ik weet moet je dan wel een losse behuizing + schijf nemen.

daarnaast wat is er zo erg aan de oranje kleur?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 08:37
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik krijg het vermoeden dat je je een beetje verkijkt op de hoeveelheid stroom die een schijf gebruikt, en wat een USB poort kan leveren.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 22:38
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 07-02-2007 @ 22:27 :

wil je ze bus powered hebben kan dit volgens mij wel dan heb je idd die kabel met 2 usb pluggen nodig om voldoende stroom te krijgen. echter voor zover ik weet moet je dan wel een losse behuizing + schijf nemen.
Op mijn werk heb ik zown cheap-ass externe behuizing voor noodgevallen.. zitten inderdaad 2 USB stekkers aan maar ik hoef er meestal maar 1 te gebruiken..
Deze *klik*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.