Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 21:35
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Het ziet er naar uit dat Microsoft binnenkort geld gaat vragen voor haar Messenger. Op dit moment is het meest gebruikte chatprogramma van internet nog gratis. The Inquirer ontdekte een stukje tekst in de nieuwe End User License Agreement. Hierin staat vermeld dat Microsoft geld mag gaan vragen voor het gebruik van het programma. Iedereen die MSN installeert moet akkoord gaan met de EULA, anders draait het programma niet. Het grote softwarebedrijf is sowieso al bezig met het aanpakken van MSN. Binnenkort kunnen gebruikers van andere versies dan de nieuwste niet meer chatten via het programma. Ze zullen verplicht moeten upgraden naar de nieuwe versie. Overigens zijn er voldoende gratis alternatieven voor MSN, zoals ICQ, het programma dat de meeste mensen gebruikten voordat MSN aan zijn opmars begon
Bron: www.hetnet.nl

Ik denk dat de meeste van jullie hier niet zo blij mee zullen zijn. Ik in ieder geval niet..Wat jullie??
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2003, 21:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Zou mooi zijn als good old ICq eens terugkomt...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:50
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Dat zou echt ongelooflijk stom zijn van Microsoft. Als je ervoor moet betalen, denk ik dat niemand MSN nog gaat gebruiken. Ik in ieder geval niet.

Maar laten we hopen dat dit een hoax is.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:54
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
ik snap het wel, als ik bill gates was zou ik ook overal geld uit proberen te persen.
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:59
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Infaustus schreef op 25-08-2003 @ 22:54:
ik snap het wel, als ik bill gates was zou ik ook overal geld uit proberen te persen.
Als ik Bill Gates was, zou ik een eiland kopen en niks meer van me laten horen Maja, daarom ben ik waarschijnlijk ook geen Bill Gates
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:11
Verwijderd
Och. Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Microsoft moet het echt niet hebben van de winsten die ze binnenhalen door het laten betalen voor Messenger.

Microsoft vindt het veel belangrijker om veel mensen in contact te brengen met het MSN-netwerk. Dat zijn namelijk potentiële kopers. Als het gebruik van Messenger niet meer gratis is, zal het aantal gebruikers gigantisch dalen. Daar zit Microsoft niet op te wachten. Elke gebruiker van gratis Messenger is een potentiële koper van Windows of Office, en dat vindt de afdeling marketing veel belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:21
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
komop zeg, dit lees je echt elke 5weken wel een keertje, en tot nu toe is het nog steeds niet echt gebeurt...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:27
Verwijderd
Net zoals die forwardmessages op ICQ: 'We need 1.000.000 autographs to keep ICQ free, please forward to all your buddies!'

Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 23:10
Verwijderd
Betalen voor MSN betekent dat MSN haar eigen graf graaft.

Dom, dom, dom, als MSN geld gaat kosten. Ik denk dat het hun eerder klanten gaat kosten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 23:20
Atje85
Atje85 is offline
Onzin
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 23:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zijn denk ik dat dit niet snel gaat gebeuren. Als mensen voor MSN moeten betalen, gaan ze wel ergens anders naartoe. En daar zit Microsoft ook niet op te wachten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 00:04
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
wat n bullshit

al hoop ik stiekem wel ergens dat het waar is

ICQ
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:15
Studentje
Studentje is offline
Als een willekeurige puber kan voorspellen dat MSN zijn eigen graf graaft door er voor te laten betalen, dan kunnen ze dat bij Microsoft ook.

Marketing-technisch zou het wel perfect gedaan zijn. Eerst gratis, dan laten betalen als veel mensen het gebruiken. Maar ook bij Microsoft zullen ze wel weten dat er voor msn te veel alternatieven zijn.

Ik denk dat als er betaald moet worden, dat voor extra dingen zal zijn. Een bannervrije msn ofzo.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-08-2003 @ 23:27:
Net zoals die forwardmessages op ICQ: 'We need 1.000.000 autographs to keep ICQ free, please forward to all your buddies!'

En die kreeg ik 4,5 jaar geleden al op ICQ, kennelijk loopt het zo'n vaart dus niet

Maar wanneer ICQ weer terug komt... zal erg leuk zijn (ik hóu van ICQ, maar niemand - ofwel; niemand die ik ken - gebruikt het )
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 11:15
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2003 @ 11:40:
En die kreeg ik 4,5 jaar geleden al op ICQ, kennelijk loopt het zo'n vaart dus niet

Maar wanneer ICQ weer terug komt... zal erg leuk zijn (ik hóu van ICQ, maar niemand - ofwel; niemand die ik ken - gebruikt het )
idd
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Heb ook gehoord dat men voor Outlook Express wilt laten gaan betalen.

Mij best.
Mozilla rules, dus geef ze nog maar meer klanten

(en ja, t zou inderdaad een erg domme zet zijn van MS om voor MSN te laten betalen. Alsof men dat doet. Er zijn genoeg alternatieven, zoals bv. Yahoo messenger).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 13:11
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Dan stap ik vrolijk weer terug op m'n goeie ouwe ICQ. Ik chat toch niet zo vaak.

Boeiuh...
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-08-2003 @ 13:12:
Heb ook gehoord dat men voor Outlook Express wilt laten gaan betalen.
Voor Outlook moet je altijd al betalen, dat is namelijk niet los verkrijgbaar maar zit bij Windows. En voor Windows moet je betalen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2003, 13:55
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Een jaar of wat geleden hadden ze het er ook al over dat je moest betalen voor MSN. Dit is net zoiets als Kazaa wat ze willen stoppen. Komt nix van.
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 13:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2003 @ 14:14:
Voor Outlook moet je altijd al betalen, dat is namelijk niet los verkrijgbaar maar zit bij Windows. En voor Windows moet je betalen
Die krijg je gratis meegeleverd, want als je er voor moest betalen, dan was dit toch niet t geval?

http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-08-2003 @ 14:59:
Die krijg je gratis meegeleverd, want als je er voor moest betalen, dan was dit toch niet t geval?

http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en
Dat is een service pack, die kun je alleen installeren als je al een versie van IE hebt. Je moet dus ooit een keer Windows geïnstalleerd hebben, waar je voor betaald hebt.

Overigens kan ik best begrijpen dat Microsoft mensen wil laten betalen voor Outlook Express, of dat nu eerst gratis was of ook al geld kostte. Zal wel het gevolg zijn van een uitspraak waarbij het meeleveren van gratis browsing- en Emailsoftware (IE en Outlook) bij besturingssystemen als een vorm van oneerlijke mededinging werd geoordeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:07
Verwijderd
YESSS!!!!!!!!!1

EINDELIJK

ik kan voor msn betalen

Yoehoe

goede zet microsoft

<<<<<<Uninstall msn messenger meteen >>>>>>>>>
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ze verdienen wel genoeg aan banners ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:54
Go
Avatar van Go
Go is offline
Klopt het dat ze voor Hotmail straks ook geld gaan vragen? Nu hebben ze al tientallen keren gevraagd of ik ook extra opslagruimte wilde hebben tegen betaling. (via die nieuwsbrieven e.d.).

In het geval ze geld gaan vragen voor MSN ga ik geen cent betalen en stap ik mooi over naar ICQ over andere chatprogramma's.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:36
Thomas
Thomas is offline
Dat zal nooit gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 17:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2003 @ 15:01:
Je moet dus ooit een keer Windows geïnstalleerd hebben, waar je voor betaald hebt.
Aan een vriend ja
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:13
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
er staat zovel in die voorwaarden...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:52
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Tampert schreef op 26-08-2003 @ 20:13:
er staat zovel in die voorwaarden...
Heb jij het ooit gelezen? volgens mij helemaal niemand!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:56
Verwijderd
Als ik voor MSN moet betalen, gaat MSN weg. Maar ik denk niet dat het met zo´n vaart zal lopen...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Binnenkort kunnen gebruikers van andere versies dan de nieuwste niet meer chatten via het programma.
Wil dit zeggen dat andere messenger programma's die wel gebruik maken van het MSN netwerk (bijvoorbeeld Linux msn-klonen als kopete, Gaim, Amsn) dan ook niet meer bruikbaar zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:16
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
gerwin schreef op 26-08-2003 @ 17:54:
Klopt het dat ze voor Hotmail straks ook geld gaan vragen? Nu hebben ze al tientallen keren gevraagd of ik ook extra opslagruimte wilde hebben tegen betaling. (via die nieuwsbrieven e.d.).

In het geval ze geld gaan vragen voor MSN ga ik geen cent betalen en stap ik mooi over naar ICQ over andere chatprogramma's.
Hoezo moet je eigenlijk Hotmail gebruiken, als je internetprovider (bijna iedere provider doet dat) je ook een e-mail adres levert?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:20
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat betalen voor MSN betreft, ik zou het eigenlijk zelfs leuk vinden. MSN zou veel minder gebruikt worden, en mensen zouden alternatieve freeware programma's gaan gebruiken. Dan zal ik ook graag zo'n freeware programma gebruiken, want MSN heb ik alleen geinstalled omdat iedereen die ik ken het heeft.

Dan zal er alleen nog een goede open standaard moeten komen zodat alle freeware programma's met elkaar kunnen communiceren.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:24
Verwijderd
Mensen laten betalen voor MSN zou ongelooflijk dom zijn,en ik denk dat Microsoft dat ook wel weet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:26
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
belachelijk idee maar het maakt mij nix uit,

icq is toch een fijner programma vind ik, maarja iedereen heeft msn
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:52
Verwijderd
Precies. En het succes van een chatprogramma hangt niet af van hoe cool het is , maar van hoeveel mensen het gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 23:37
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
MSN is toch van hotmail? Wat heeft microsoft daarmee te maken? Of is hotmail ook al van microsoft?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2003, 23:40
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Waar denk je dat de M voor staat?
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 00:05
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Als je geld gaat vragen voor messengers dan is heel het nut ervan weg. Want een messenger moet juist zorgen dat je gemakkelijk in contact kan komen met mensen. Tsja en als je er dan geld voor gaat vragen zit je straks in je eentje te msnen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-08-2003 @ 00:37:
MSN is toch van hotmail? Wat heeft microsoft daarmee te maken? Of is hotmail ook al van microsoft?
welcome to the world


ach, hotmail is volgens mij sinds het zo populair is ook al verschillende malen uitgedund in gratis mogelijkheden zoals opslagruimte en tijdsduur voor je account verloopt;

er zullen wel een gratis en een betaal-variant van msn komen, waarbij de gratis versie wordt beperkt (meer banners, kleinere lijsten, enz) of video-msn voor de betalers...

als icq op het juiste moment met de juiste reclame toe slaat, kunnen ze het dan best van msn winnen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ganralph schreef op 27-08-2003 @ 11:50:

ach, hotmail is volgens mij sinds het zo populair is ook al verschillende malen uitgedund in gratis mogelijkheden zoals opslagruimte en tijdsduur voor je account verloopt;


Die luttele 2 MB? Dan liever Yahoo waar je 6 MB gratis krijgt!

En yahoo heeft ook een messenger

Edit: erm,.. ik heb in de eerste instantie over je woord "uitgedund" heen gelezen....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:52
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Alles van microsoft is gewoon slecht. Kwalitatief slecht. Besturingssystemen (bugs, instabiel, teveel onnodige dingen, vollopende registers), hotmail (wat heb ik nu aan 2 mb??), msn messenger (banner+mooie mogelijkheden voor hackers)...
Aangezien micro$oft een monopolie op de softwaremarkt heeft, is het voor hun ook niet echt nodig om kwalitatief betere producten op de markt te zetten. De enige die hier onder lijden zijn wij, als gebruikers/consumenten van de producten van microsoft.

Eigenlijk zou iedereen gewoon linux moeten gaan gebruiken, jammer dat dat niet zo gebruiksvriendelijk is. Maar het kost niks of een fractie van de prijs van een gemiddeld windows os. Het is gewoon beter.

En het mooiste is nog wel:
microsoft heeft zijn eigen servers nu ook op linux lopen, aangezien ze met een win xp server nogal kwetsbaar zijn voor de vele nieuwe virussen die de laatste tijd uitkomen. Hoe ironisch!!!
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:57
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-08-2003 @ 00:40:
Waar denk je dat de M voor staat?
monopoly?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 27-08-2003 @ 12:52:
Alles van microsoft is gewoon slecht. Kwalitatief slecht. Besturingssystemen (bugs, instabiel, teveel onnodige dingen, vollopende registers), hotmail (wat heb ik nu aan 2 mb??), msn messenger (banner+mooie mogelijkheden voor hackers)...
Aangezien micro$oft een monopolie op de softwaremarkt heeft, is het voor hun ook niet echt nodig om kwalitatief betere producten op de markt te zetten. De enige die hier onder lijden zijn wij, als gebruikers/consumenten van de producten van microsoft.

Eigenlijk zou iedereen gewoon linux moeten gaan gebruiken, jammer dat dat niet zo gebruiksvriendelijk is. Maar het kost niks of een fractie van de prijs van een gemiddeld windows os. Het is gewoon beter.

En het mooiste is nog wel:
microsoft heeft zijn eigen servers nu ook op linux lopen, aangezien ze met een win xp server nogal kwetsbaar zijn voor de vele nieuwe virussen die de laatste tijd uitkomen. Hoe ironisch!!!
no offence, maar dat schelden op de grote boze meneer Gates kennen we nu wel; waarom neemt niemand zich de moeite om Linux te verbeteren (tis niet-gebruiksvriendelijk en sowieso niet perfect) zodat er eens echt meerdere partijen op de softwaremarkt komen?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:34
Verwijderd
Als MSN niet meer gratis wordt, dan gaat het hier mooi van het computertje af. Mooi niet dat ik er voor ga dokken
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:16
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ach, je moet tegenwoordig overal voor betalen, clubnet is inmiddels ook niet meer gratis, dus daar ben ik ook vanaf gegaan, en met msn kap ik ook als ze t doen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:27
Rissie
Avatar van Rissie
Rissie is offline
Ja dag! Msn blijft gewoon gratiz. Hoop ik dan. Wat moet je dan doen op de computer?
__________________
!Neej DAH!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:40
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Rissie schreef op 29-08-2003 @ 18:27:
Ja dag! Msn blijft gewoon gratiz. Hoop ik dan. Wat moet je dan doen op de computer?
Educatieve websites bezoeken
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:59
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Lekker laten doen.
Ik houd het wel bij trillian
ICQ, AIM, YAHOO

Zorgen ze gelijk voor dat ze 99.99% van de gebruikers MSN weer uitkotst want denk je werkelijk dat alle puberende gebruikertjes geld gaan neerleggen voor MSN? (of dat ze dat mogen van hun ouders?)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:17
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik vind MSN toch wel wat duidelijker en overzichtelijker dan ICQ. Dat is ook een van de voordelen van MSN geweest samen met het feit dat heel veel mensen al een hotmail account hadden. Ik heb er trouwens nooit wat van gemerkt dat er bugs in MSN zitten, terwijl ik de helft van de keren dat ICQ aan stond de reset knop kon indrukken omdat de computer vast liep.

Het leuke aan ICQ was dat je lekker mensen kon zoeken, en het had veel mogelijkheden.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 26-08-2003 @ 21:26:
belachelijk idee maar het maakt mij nix uit,

icq is toch een fijner programma vind ik, maarja iedereen heeft msn
ik heb icq ook een hele tijd gebruikt.

totdat iederen die ik kende msn had, en icq kon mij dus neit echt meer boeien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het grote Domme Mailtjes-topic!
Cherry Springs
52 12-01-2006 17:04
Software & Hardware Ontwikkeling van MSN Messenger
Hi, I'm Nora
3 06-06-2005 09:10
Algemene schoolzaken Enquete betaalde muziekdownloadsites
Roxy
21 05-05-2005 06:48
Software & Hardware [Algemeen] Betalen voor MSN 7?
DG
18 09-11-2004 01:12
De Kantine Zou jij betalen voor msn?
Doodle!
131 04-06-2004 12:19
De Kantine Moeten betalen voor het gebruik van MSN Messenger (en alle alternatieven).
Conan the Librarian
49 22-05-2003 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.