Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2018, 18:01
Verwijderd
Kunnen jullie allemaal even lekker oprotten? Jullie verpesten het voor ons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2018, 18:14
Verwijderd
Voorbeelden!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 20:33
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vind mansplaining echt een hele nare term.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 21:01
Verwijderd
Ik vind het vooral opvallend dat sommige vrouwen daar ontzettend veel last van hebben. Ik vind het ook een nare term en heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 23:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb er niet 'ontzettend veel' last van, maar ik heb het wel meegemaakt. Dudes die mij even gaan uitleggen hoe ik m'n werk moet doen of ervan uitgaan dat ik van een onderwerp geen verstand heb. Dat is rete irritant.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 00:33
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Vrouwen kunnen omgekeerd echt net zo zijn tegen mannen. Mansplaining is een slechte uitvinding van Vrouwen die zich feministen noemen en graag huiliehuilie doen ipv hun bek open te trekken tegenover vervelende mannen en te onzeker zijn om op hun werk een gelijkwaardig loon te vragen en meer van dat soort fratsen. ik ben echt helemaal voor gelijke rechten, maar vrouwen kunnen echt hun bek wel wat meer opentrekken.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 07:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik begrijp niet waarom jij je aangevallen voelt door door term, zoef?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 08:29
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik voel me niet aangevallen door de term. Ik vind m naar. En hoe hij over het algemeen gebruikt wordt ook.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 10:32
Verwijderd
Ik ben het eens met Zoef.

Ik heb ook wel eens gehad dat iemand me belerend en irritant iets ging uitleggen, maar dan gaf ik hem een grote bek terug. Heb dat nooit uitgelegd als mansplaining, maar die vent is gewoon een klootzak.

Zolang je mannen beticht van mansplaining, zal het er ook altijd zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 10:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:

Zolang je mannen beticht van mansplaining, zal het er ook altijd zijn.
Amen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 11:38
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik begrijp niet waarom jij je aangevallen voelt door door term, zoef?
Hahahaha, dit is gewoon een typische zoef-rant. Zoals ze die zo veel heeft.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 14:25
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Hahahaha, dit is gewoon een typische zoef-rant. Zoals ze die zo veel heeft.
Nou klinkt het een beetje alsof ik graag rant tegen dingen om het ranten
Overigens zat er ten tijden van dat bericht wel een fles gin in het Zoefje, maar dat doet niet af aan het feit dat ik wel achter mijn vaak ietwat ongenuanceerde rants sta.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 14:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben gek op de autosport en rij regelmatig wedstrijden. Ik blijf het bijzonder vinden dat mannen regelmatig vragen of ze even voor me moeten starten of mijn band moeten wisselen. Ja ik ben een vrouw, en ja ik weet hoe ik in MIJN auto moet rijden. Maar Thanks for asking
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 17:44
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Nou klinkt het een beetje alsof ik graag rant tegen dingen om het ranten
Overigens zat er ten tijden van dat bericht wel een fles gin in het Zoefje, maar dat doet niet af aan het feit dat ik wel achter mijn vaak ietwat ongenuanceerde rants sta.
Ik hou van je rants!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gek op de autosport en rij regelmatig wedstrijden. Ik blijf het bijzonder vinden dat mannen regelmatig vragen of ze even voor me moeten starten of mijn band moeten wisselen. Ja ik ben een vrouw, en ja ik weet hoe ik in MIJN auto moet rijden. Maar Thanks for asking
Band wisselen is toch gewoon hoffelijkheid? Dat zou ik bij iedereen aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Band wisselen is toch gewoon hoffelijkheid? Dat zou ik bij iedereen aanbieden.
Idd, dat denk ik ook. Ik train ook wel eens met mannen en dan leggen ze me iets uit. Zojuist nog en toen dacht ik ook van haha ja bro dat weet ik maar het lukt me nu ff niet. Maar dan denk ik meer jezus waarom lukt me dit niet nu. godverdomme (en eigenlijk weet ik wel het antwoord natuurlijk). Niet van ja jezus ik train al wat langer en je bent een man en nu leg je me dit uit OMDAT ik een vrouw ben.

En ik heb genoeg negatieve ervaringen met mannen om dit wel te denken. Dat vind ik zo typerend, ik vind het vaak echt gejank om niks.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 21:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Band wisselen is toch gewoon hoffelijkheid? Dat zou ik bij iedereen aanbieden.
Ja das waar, maar opmerkingen als 'heb je wel een krik dan'', of "als ik klaar ben wil ik jou ook wel krikken" of "kijk, eerst draai je de bouten los", zijn dan weer een beetje jammer. Maar ik snap uiteraard dat het goed bedoeld is en misschien ben ik wat dat betreft te feministisch doordat de vooroordelen echt fixed lijken te zijn. Verder ben ik niet zo'n heel feministisch kutwijf hoor 😅.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 22:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Idd, dat denk ik ook. Ik train ook wel eens met mannen en dan leggen ze me iets uit. Zojuist nog en toen dacht ik ook van haha ja bro dat weet ik maar het lukt me nu ff niet. Maar dan denk ik meer jezus waarom lukt me dit niet nu. godverdomme (en eigenlijk weet ik wel het antwoord natuurlijk). Niet van ja jezus ik train al wat langer en je bent een man en nu leg je me dit uit OMDAT ik een vrouw ben.

En ik heb genoeg negatieve ervaringen met mannen om dit wel te denken. Dat vind ik zo typerend, ik vind het vaak echt gejank om niks.
Ik probeerde laatst een meid uit te leggen hoe ze een fatsoenlijke trap moest doen maar ze keek me aan alsof het Chinees was en ging gewoon stug haar eigen gang door. Nou, dan niet he, verneuk dan maar lekker je heup, zo kan je nog geen peuter z'n kop er af schuppen. #succes #fightgirl
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2018, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik probeerde laatst een meid uit te leggen hoe ze een fatsoenlijke trap moest doen maar ze keek me aan alsof het Chinees was en ging gewoon stug haar eigen gang door. Nou, dan niet he, verneuk dan maar lekker je heup, zo kan je nog geen peuter z'n kop er af schuppen. #succes #fightgirl
Maar dit is ook gewoon waar en geen mansplaining.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 09:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik was laatst met NL Doet op ons tuinencomplex bezig en was met de beheerder oud ijzer aan het wegbrengen. Toen hij vroed of hij de kruiwagen moest rijden en ik reageerde met iets van 'neuh, lukt wel,' riep hij uit: 'Die feministische vrouwen van tegenwoordig toch ook!' Dat vond ik wel grappig.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 09:08
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Vrouwen kunnen omgekeerd echt net zo zijn tegen mannen. Mansplaining is een slechte uitvinding van Vrouwen die zich feministen noemen en graag huiliehuilie doen ipv hun bek open te trekken tegenover vervelende mannen en te onzeker zijn om op hun werk een gelijkwaardig loon te vragen en meer van dat soort fratsen. ik ben echt helemaal voor gelijke rechten, maar vrouwen kunnen echt hun bek wel wat meer opentrekken.
Citaat:
Ik begrijp niet waarom jij je aangevallen voelt door door term, zoef?
Wat is dit nou weer voor vraag? Waar maak jij uit op dat Zoef zich aangevallen voelt door een term? Waarom heb jij altijd van dit soort ogenschijnlijk random posts/vragen over dit soort onderwerpen, waarbij je nadien niet meer reageert?

//
Ik heb het wel gezien, iets wat ik onder 'mansplaining' zou scharen, in serieuze debatten met wetenschappelijke zwaargewichten (in dit specifieke geval vrouwen) waarbij de host schaamteloos dingen simplified ging uitleggen. Pijnlijk. Het publiek ging zich er ook mee bemoeien door 'Let her speak!' te scanderen. Geheel terecht.

Desalniettemin; je de kaas van het brood laten eten heb je ook zelf een beetje in de hand; ongeacht sekse. Dus eens met Zoef.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 09:39
Verwijderd
Tja, in de titel staat ook "onterecht"...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 10:06
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ja, dat is ook zo. Het leek me wel een goed idee een terechte casus aan te halen, alleen al om de priesteres met haar discipelen een beetje de wind uit de zeilen te nemen als het gaat om meer kwaad dan goed doen
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 11:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat is dit nou weer voor vraag? Waar maak jij uit op dat Zoef zich aangevallen voelt door een term? Waarom heb jij altijd van dit soort ogenschijnlijk random posts/vragen over dit soort onderwerpen, waarbij je nadien niet meer reageert?

//
Ik heb het wel gezien, iets wat ik onder 'mansplaining' zou scharen, in serieuze debatten met wetenschappelijke zwaargewichten (in dit specifieke geval vrouwen) waarbij de host schaamteloos dingen simplified ging uitleggen. Pijnlijk. Het publiek ging zich er ook mee bemoeien door 'Let her speak!' te scanderen. Geheel terecht.

Desalniettemin; je de kaas van het brood laten eten heb je ook zelf een beetje in de hand; ongeacht sekse. Dus eens met Zoef.
Maar mansplaining gaat ook precies over situaties zoals jij beschrijft, niet over iemand die 309 mensen voor laat gaan bij de kassa en dan huilt dat iedereen voordringt. Ik vind het nogal gek dat er gezegd lijkt te worden dat dat tweede mansplaining is en dan te roepen dat mansplaining een slechte term is/niet bestaat/vrouwen gewoon hun bek moeten opentrekken. Want dat is geen mansplaining.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 11:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap nu ook dat het topic precies gaat over dat wat ik hierboven zeg, mea culpa.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2018, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Maar mansplaining gaat ook precies over situaties zoals jij beschrijft, niet over iemand die 309 mensen voor laat gaan bij de kassa en dan huilt dat iedereen voordringt. Ik vind het nogal gek dat er gezegd lijkt te worden dat dat tweede mansplaining is en dan te roepen dat mansplaining een slechte term is/niet bestaat/vrouwen gewoon hun bek moeten opentrekken. Want dat is geen mansplaining.
Moet ik mansplainen dat de mening van de een de mening van de ander niet is?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 11:41
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Maar mansplaining gaat ook precies over situaties zoals jij beschrijft, niet over iemand die 309 mensen voor laat gaan bij de kassa en dan huilt dat iedereen voordringt. Ik vind het nogal gek dat er gezegd lijkt te worden dat dat tweede mansplaining is en dan te roepen dat mansplaining een slechte term is/niet bestaat/vrouwen gewoon hun bek moeten opentrekken. Want dat is geen mansplaining.
De definitie van dat soort situaties wisselt nogal en dát is het probleem; de groep "extremisten" die te vaak ten onrechte met opgeheven vingertje situaties uitlegt als 'mansplaining' waardoor het concept aan inflatie onderhevig is.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-03-2018, 11:48
Verwijderd
Citaat:
De definitie van dat soort situaties wisselt nogal en dát is het probleem; de groep "extremisten" die te vaak ten onrechte met opgeheven vingertje situaties uitlegt als 'mansplaining' waardoor het concept aan inflatie onderhevig is.
Ik wil het nog wel simpeler maken, ik kan niet voor een ander praten, maar stel nou dat zoef ook dit geen "mansplaining" zou vinden maar gewoon "irritant etter-gezever". In dat geval gaat het gewoon om meerdere meningen van meerdere mensen, jij hebt een voorbeeld en schaart dat onder 1, zoef schaart het onder 2. Is verder ook niet zo relevant maar het lijkt wel alsof fizzle denkt dat tegenstanders van het woord het massaal onwrikbaar met elkaar eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2018, 12:21
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ja das waar, maar opmerkingen als 'heb je wel een krik dan'', of "als ik klaar ben wil ik jou ook wel krikken" of "kijk, eerst draai je de bouten los", zijn dan weer een beetje jammer. Maar ik snap uiteraard dat het goed bedoeld is en misschien ben ik wat dat betreft te feministisch doordat de vooroordelen echt fixed lijken te zijn. Verder ben ik niet zo'n heel feministisch kutwijf hoor 😅.
Moet ik even de feministische heks uithangen, zodat jij gelijk heel redelijk lijkt?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2018, 14:07
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
@deadlock

Ik weet dat je me op je negeerlijst hebt, maar ik ga toch op een post van jou reageren. Je zegt namelijk wel vaak waardevolle of slimme dingen, of dingen waar ik over heb nagedacht. Als je graag wil dat ik voortaan al je posts negeer, dan kun je me dat zeggen, en dan zal ik dat proberen te doen.

Citaat:
Ik wil het nog wel simpeler maken, ik kan niet voor een ander praten, maar stel nou dat zoef ook dit geen "mansplaining" zou vinden maar gewoon "irritant etter-gezever". In dat geval gaat het gewoon om meerdere meningen van meerdere mensen, jij hebt een voorbeeld en schaart dat onder 1, zoef schaart het onder 2.
Geen idee wat Fizzle vindt, maar ik ben 't met je eens!

Sommige mensen noemen het mansplaining, andere mensen noemen het irritant gezever. Ik heb (uiteraard) geen problemen met dat mensen dit gedrag op verschillende manieren omschrijven, en eigen manieren hebben van ermee omgaan. Dat is normaal.

Maar het gedrag blijft wel hetzelfde: mannen die (opvallend vaak) vrouwelijke autoriteit in twijfel trekken, en dan onnodig uitleg of commentaar geven.

Dat betekent niet dat vrouwen altijd gelijk hebben, dat mannen geen waardevolle expertise kunnen bieden, dat vrouwen nooit domme bemoeials zijn, dat uitleg altijd ongewenst is, etc. Het betekent hooguit dat dominante groepen zich vaak zo opstellen naar gemarginaliseerde groepen. Witte vrouwen doen bijvoorbeeld ook zo richting zwarte mensen ('whitesplaining'), gezonde mensen doen het richting mensen die gezondheidsproblemen hebben, rijken doen het richting armen, etc. Het is een machtsprobleem, niet per se een mannenprobleem. Maar omdat mannen als groep veel macht hebben, en gewend zijn om zich in controle te voelen, is het ook een mannenprobleem. Daarom noemen feministen het mansplaining.

Zelf vermijd ik de term liever, ik vind hem onnodig polariserend.

Citaat:
het lijkt wel alsof fizzle denkt dat tegenstanders van het woord het massaal onwrikbaar met elkaar eens zijn.
Die onwrikbaarheid wordt ook wel geďmpliceerd door de 'onterecht betichten' en 'jullie verpesten het voor ons'.

Citaat:
Ik probeerde laatst een meid uit te leggen hoe ze een fatsoenlijke trap moest doen maar ze keek me aan alsof het Chinees was en ging gewoon stug haar eigen gang door. Nou, dan niet he, verneuk dan maar lekker je heup, zo kan je nog geen peuter z'n kop er af schuppen. #succes #fightgirl
Ik was er niet bij, en weet niet hoe het ging.

Maar soms heb je helemaal gelijk, en willen mensen niet luisteren omdat je klinkt als een betweter. Heb ik ook weleens last van.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2018, 17:29
Verwijderd
Citaat:
@deadlock

Ik weet dat je me op je negeerlijst hebt, maar ik ga toch op een post van jou reageren. Je zegt namelijk wel vaak waardevolle of slimme dingen, of dingen waar ik over heb nagedacht. Als je graag wil dat ik voortaan al je posts negeer, dan kun je me dat zeggen, en dan zal ik dat proberen te doen.

Geen idee wat Fizzle vindt, maar ik ben 't met je eens!

Sommige mensen noemen het mansplaining, andere mensen noemen het irritant gezever. Ik heb (uiteraard) geen problemen met dat mensen dit gedrag op verschillende manieren omschrijven, en eigen manieren hebben van ermee omgaan. Dat is normaal.

Maar het gedrag blijft wel hetzelfde: mannen die (opvallend vaak) vrouwelijke autoriteit in twijfel trekken, en dan onnodig uitleg of commentaar geven.

Dat betekent niet dat vrouwen altijd gelijk hebben, dat mannen geen waardevolle expertise kunnen bieden, dat vrouwen nooit domme bemoeials zijn, dat uitleg altijd ongewenst is, etc. Het betekent hooguit dat dominante groepen zich vaak zo opstellen naar gemarginaliseerde groepen. Witte vrouwen doen bijvoorbeeld ook zo richting zwarte mensen ('whitesplaining'), gezonde mensen doen het richting mensen die gezondheidsproblemen hebben, rijken doen het richting armen, etc. Het is een machtsprobleem, niet per se een mannenprobleem. Maar omdat mannen als groep veel macht hebben, en gewend zijn om zich in controle te voelen, is het ook een mannenprobleem. Daarom noemen feministen het mansplaining.

Zelf vermijd ik de term liever, ik vind hem onnodig polariserend.

Die onwrikbaarheid wordt ook wel geďmpliceerd door de 'onterecht betichten' en 'jullie verpesten het voor ons'.

Ik was er niet bij, en weet niet hoe het ging.

Maar soms heb je helemaal gelijk, en willen mensen niet luisteren omdat je klinkt als een betweter. Heb ik ook weleens last van.
Het is voor mij altijd irritant gezever, geen mansplaining, maar ik ben gewend om uitleg en opdrachten te krijgen van mannen. Maar die mannen hebben wel veel respect voor vrouwen, en er is verder totaal geen verschil tussen mannen en vrouwen. En nee ook financieel niet. En als er iemand een grote bek ofzo tegen me hebt, wordt het ook heel normaal gevonden dat ik er tegen in ga, man of vrouw. Wat dat betreft is mansplaining echt not done in mijn veld.

Kun jij voorbeelden geven betreft:

Citaat:
Witte vrouwen doen bijvoorbeeld ook zo richting zwarte mensen ('whitesplaining'), gezonde mensen doen het richting mensen die gezondheidsproblemen hebben, rijken doen het richting armen, etc
Ja onterecht betichten ja en ja jullie verpesten het voor ons ja. Zoals ik al zei: zolang wij vrouwen over elkaar oordelen, zullen mannen dat ook doen. En; zolang vrouwen mannen betichten van mansplaining zal het ook altijd blijven bestaan.

Wat betreft dat verhaal van Carn, tja dat is gewoon een dom wijf die niet nadenkt over blessures.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2018, 17:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Zelf vermijd ik de term liever, ik vind hem onnodig polariserend.
qft.

Maar dat is dan ook precies wat de rest hier ook al riep.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 01:47
Verwijderd
Dat mannen beter zijn dan vrouwen weet iedereen al lang. Dat we dingen proberen uit te leggen aan ze is dan weer fout. Rare wereld.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 11:35
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Dat mannen beter zijn dan vrouwen weet iedereen al lang. Dat we dingen proberen uit te leggen aan ze is dan weer fout. Rare wereld.
Sense of entitlement is sowieso iets dat Nederlanders zich heel erg eigen hebben gemaakt vind ik. Veel kritiek op elkaar. Vinden dat jij het de ander wel eens eventjes zal vertellen. Hinderlijk!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Sense of entitlement is sowieso iets dat Nederlanders zich heel erg eigen hebben gemaakt vind ik. Veel kritiek op elkaar. Vinden dat jij het de ander wel eens eventjes zal vertellen. Hinderlijk!
Grotendeels niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2018, 00:21
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Grotendeels niet mee eens.
Vertel! Of note ik het nuanceren en is dat in de randstad zo. Daar ben ik best tot bereid.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2018, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Vertel! Of note ik het nuanceren en is dat in de randstad zo. Daar ben ik best tot bereid.
Daar is het misschien wel ietsje meer. Maargoed zoveel mensen ken ik niet in de randstad.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2018, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Vertel! Of note ik het nuanceren en is dat in de randstad zo. Daar ben ik best tot bereid.
Je eerste zin kan best waar zijn maar ik ervaar dat totaal niet zo in het dagelijks leven. Wel met bepaalde individuen maar niet door de bank genomen.
Tweede zin voor wat betreft kritiek, die is waar maar ik denk vanwege andere redenen dan je bedoelt. Komt volgens mij voort uit de cultuur van relatieve openheid. Ik vind het hier ook veel democratischer en de afspraken zijn duidelijker dan in het buitenland. Je laatste zin is denk ik half waar maar weet niet of het zo slecht is. Nederlanders zijn heel erg slecht in het leren van fouten die een ander maakt. Het lijkt wel alsof ze denken dat de methode bij hen wel gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2018, 08:28
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Je eerste zin kan best waar zijn maar ik ervaar dat totaal niet zo in het dagelijks leven. Wel met bepaalde individuen maar niet door de bank genomen.
Tweede zin voor wat betreft kritiek, die is waar maar ik denk vanwege andere redenen dan je bedoelt. Komt volgens mij voort uit de cultuur van relatieve openheid. Ik vind het hier ook veel democratischer en de afspraken zijn duidelijker dan in het buitenland. Je laatste zin is denk ik half waar maar weet niet of het zo slecht is. Nederlanders zijn heel erg slecht in het leren van fouten die een ander maakt. Het lijkt wel alsof ze denken dat de methode bij hen wel gaat werken.
Fair enough. Ik denk dat mijn allergie voor dergelijk gedrag maakt dat ik het wat heftiger ervaar.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.