Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2001, 22:13
Me2u
Me2u is offline
Ik ben de laatste tijd telkens moe, heb nergens zin in en heb snel last van spierpijn. Normaal ben ik wel goed in gym enzo en kan ik hard rennen, deze keer tijdens gym kwam ik niet vooruit, mijn knieen wiegerde gewoon te buigen, het ging wel maar toch. Ik ben moe en heb nergens echt zin in, ik zit nu midden in een proefwerk week en het eerste schoolexamen heb ik volgens mij al verprutst, nu valt dat misschien nog wel mee (is gewoon mijn onzekerheid, denk altijd dat het slecht gaat bij proefwerken) maar daar zit ik dan telkens aan te denken en dan gaat het leren van het volgende proefwerk ook weer slecht.
Wat kan ik er aan doen, dat ik wat minder moe ben en minder last van mijn spieren en zo?? (of ben ik gewoon super overwerkt??)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 22:39
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Begin eens met 22:30 in je bed te liggen...dat scheelt al een heel stuk...

Er is een oude regel die zegt: een dag is 8 uur werken, 8 uur ontspanning, 8 uur slaap..

Je hebt minstens 8 uur slaap nodig en het liefste nog wat meer...

Dit zal al een boel schelen...

Ik zou je probleem niet direct psychologisch zoeken...ben wel benieuwd waarom je dit op Psychologie post, want ik zie er geen extra reden bij...daarom denk ik dat dit meer iets is voor L&R

Vertel eens iets meer over jezelf, dus heb je genoeg slaap...hoe lang ben je met je schoolwerk bezig...en wat doe je in je vrije tijd, want door veel achter een beeldbuis (tv, computer) te zitten, kun je ook vermoeid raken...

Groetjes,
Doc
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 05:47
Verwijderd
Citaat:
Doc schreef:

Er is een oude regel die zegt: een dag is 8 uur werken, 8 uur ontspanning, 8 uur slaap..

Je hebt minstens 8 uur slaap nodig en het liefste nog wat meer...
Sommige mensen hebben aan 6 uur voldoende, anderen zijn na 10 uur nog moe. Dat verschilt per persoon, maar 8 uur is geloof ik idd zo ongeveer het gemiddelde.

Citaat:

Ik zou je probleem niet direct psychologisch zoeken...ben wel benieuwd waarom je dit op Psychologie post, want ik zie er geen extra reden bij...daarom denk ik dat dit meer iets is voor L&R
Dat vroeg ik me ook af. Of het op L&R hoort denk ik niet, maar ik denk dat je je ook vergist hebt en dat je L&G bedoeld. Als Me2u even reageert waarom deze topic hier gepost is ipv daar zal ik ff kijken of ie kan blijven staan, anders verplaats ik hem vanavond ofzo naar L&G.

Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 05:48
Verwijderd
Het kan ook dat je een griepje onder de lede hebt. Daar wordt je ook moe en stijf enzo van. Het kan idd te weinig slaap zijn. Of de stess voor de proefwerk week en het schooltentamen, of voor wat anders. Het kan zoveel zijn, dat valt niet zo 1 2 3 te zeggen.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (01-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 07:53
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat vroeg ik me ook af. Of het op L&R hoort denk ik niet, maar ik denk dat je je ook vergist hebt en dat je L&G bedoeld. Als Me2u even reageert waarom deze topic hier gepost is ipv daar zal ik ff kijken of ie kan blijven staan, anders verplaats ik hem vanavond ofzo naar L&G.

Ja sorry dat bedoelde ik Lettertje fout chaam:
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 10:36
Me2u
Me2u is offline
Ben ik weer, een beetje uitgeslapen het gaat nu wel weer iets beter. Oke even een verklaring warom het hier staat en niet bij L&G. Oke ik was bezig en had iets in mijn hoofd om het neer te zetten, alleen veranderde dat een beetje toen ik bezig was. Ook had ik eerst iets staan wat wel met psychologie te maken had, maar omdat ik het (volgens mij) erg krom had neergezet had ik het weer weggehaalt. Toen ik het verzonden had en het over las, had ik eigenlijk ook van.. hmmz is dit eigenlijk niet iets voor L&G maar ik was te moe en had niet echt zin om te zeggen verplaats het maar. Is het nog een beetje te volgen???

Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Me2u schreef:
Is het nog een beetje te volgen???

Niet echt, maar uit
Citaat:

hmmz is dit eigenlijk niet iets voor L&G maar ik was te moe en had niet echt zin om te zeggen verplaats het maar.
Begrijp ik dat je er eventueel ook aan denkt dat het daar hoort...'k ben er niet van overtuigd dat het hier hoort, want je verhaal is niet echt duidelijk, omdat het grotendeels om het moe gaan enz gaat verplaats ik hem naar L&G.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 12:46
Citaat:
Doc schreef:
Begin eens met 22:30 in je bed te liggen...dat scheelt al een heel stuk...
Daar gaat je avond

Ik heb bijvoorbeeld weinig slaap nodig. Als ik ziek ben of ik moet enorm vroeg op, ga ik om 12 uur naar bed... ik weet van mezelf dat ik met 6 uur slaap kompleet uitgerust ben en met minder kom ik ook de dag makkelijk door

Je moet goed naar je lichaam luisteren. Als je je slap voelt enzo, ga eens kijken wat je nou eigenlijk nodig hebt; slaap, voedsel...?

Spierpijn heb ik vaak voordat ik griep krijg; ik kan daaraan dus voelen dat ik rustiger aan moet doen. Wie weet is dat bij jou oowk wel zo.
Met oververmoeidheid moet je enorm uitkijken; ik heb het 1 keer gehad en je moet egt behoorlijk de tijd nemen om weer tot rust te komen. Ik had wekenlang maar 3 uur per nacht geslapen, en veelteveel stress op mn dak gehad... meteen afgeleerd

Cat (praat vandaag teveel)


Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 13:15
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Je moet misschien proberen om wat minder snoep te eten, daar krijg je ineens een stoot energie van die weeer 'wegdaalt' daardoor kun je moe worden. Slaap verder veel en eet meer psta en rijst. Als het echt nie helpt, zou ik naar de dokter gaan.
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 20:26
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ja, jullie hebben ook weinig slaap nodig ik ben ook vaak moe maar ik denk toch dat dat komt omdat ik dan te weinig slaap ik slaap altijd 10 uurtjes maar als ik uit school kom en ik lig tv te kijken, ben ik zo moe dat ik meestal in slaap val.
Ik weet ook niet of er nou iets is of dat ik gewoon veel slaap nodig heb.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.