Oud 19-05-2008, 12:22
Verwijderd
Sorry, ik ben noob hier. Waar staan die antwoorden?

Oja, en ik vond het examen ook wel aan de makkelijke kant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2008, 12:29
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik zit tussen 6.1 en 8.1 (of tussen 6.3 en 8.3)
Dus de 8.4 voor de 8.5 gemiddeld heb ik niet gehaald, maar dat had ik ook niet verwacht. Hoop dat ik wel een 6.4 heb, anders is die 8 ook mijn neus voorbij gegaan en dat wil ik niet.

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 12:30
tonio
tonio is offline
Heb trouwens wel streng nagekeken, want zit nu nog te twijfelen bij vraag 9 en 14 van de tekst of ik die nou wel goed heb of niet.. Mmm.. lastig anders is me cijfer tussen 6.5 en 8.5
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 12:32
Verwijderd
ik zit tussen 7,7 en 9,3.

Moet een 7,1 halen voor 8 gem dus als het goed is zit dat er wel in.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 12:42
Verwijderd
Ik vond het rot en ik heb een heleboel examens geoefend Ik ga niet nakijken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 12:51
tonio
tonio is offline
Citaat:
Sorry, ik ben noob hier. Waar staan die antwoorden?

Oja, en ik vond het examen ook wel aan de makkelijke kant.
http://www.eindexamen.nu/eindexamens...derlands/1303/
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:06
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Pfff ben ik nou zo dom?

Vraag 17: Citeer uit tekstfragment 1 de hele zin ....

Heb ik de hele zin op geschreven ^o). Hebben jullie wel allemaal geciteerd ? Waarom ben ik zo dom.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Pfff ben ik nou zo dom?

Vraag 17: Citeer uit tekstfragment 1 de hele zin ....

Heb ik de hele zin op geschreven ^o). Hebben jullie wel allemaal geciteerd ? Waarom ben ik zo dom.
Maakt dat uit? De hele zin is dan toch ook goed?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:15
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hoe bereken je je cijfer?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:16
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Naja. Bij mij op school leren ze je van die 'handige' trucjes. Dus ik d8 die pas ik eens toe (6)!

Trucje: Als je een zin moet overschijven uit de tekst zijn het NOOIT meer dan 15 woorden.
En ik dacht dus dat je de hele zin moest opschrijven Heb ik dus een kortere zin gezocht (dom)

DomDomDom als ik gewoon snapte dat ik moest citeren ! Gelukkig is het maar 1 puntje
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:17
marco_nogwat
Avatar van marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Hij ging best kut bij mij, laten we hopen op een voldoende D:
het eerste deel ging wel oke, maar die samenvatting heb ik echt slecht gemaakt:/
__________________
Piggymoo.com - watch band of brothers - Stargate - Futurama - AlloAllo - Death note - Fma - Fmp - Kanon - Inuyasha - hellsing - Shana & more
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:18
Maarten.
Maarten. is offline
Weet iemand waar ik de opgaven kan vinden? Ben namelijk vergeten wat vraag + mogelijkheden van 13 15 en 16 waren
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Daar moest ik ook over nadenken! Maar ik dacht uiteindelijk dat ze bedoelden dat je niet een stukje uit die zin moest geven, maar de hele zin waar dat stukje instond. Vond het ook vaag geformuleerd.

Bij mij ging het eerste gedeelte bijna perfect, had alleen vraag 15 fout. Dus 24 vd 25 punten van het tekstverklaren.
Die samenvatting: geeeeeeeen idee hoe die ging. Maar mn voldoende is sowieso binnen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:20
marco_nogwat
Avatar van marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Weet iemand waar ik de opgaven kan vinden? Ben namelijk vergeten wat vraag + mogelijkheden van 13 15 en 16 waren
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...t=vg41h1h4i9qe
__________________
Piggymoo.com - watch band of brothers - Stargate - Futurama - AlloAllo - Death note - Fma - Fmp - Kanon - Inuyasha - hellsing - Shana & more
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Opgaven staan in een link onderaan de antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:25
tonio
tonio is offline
Citaat:
Hoe bereken je je cijfer?
http://normering.eindexamen.nu/einde...rlands/2008/1/
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hmm. Ik had achteraf hem liever niet nagekeken. Ik heb hem onwijs streng nageken, maar alle open vragen fout gerekend. En dan heb ik tussen de 4.7 en de 6.7. Dus ik hoop dat m'n leraar wat relaxter is. Het zal vast wel meevallen als m'n leraar het nakijkt. Ik had 1 meerkeuzevraag fout, dus op zich wel aardig. Maar ik heb ook geen flauw idee hoe m'n samenvatting is gegaan. Ach, NOOIT MEER NL! WOEHOE!

Edit: tussen 4.8 en 6.8. Toch weer een 10de omhoog.

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:27
tonio
tonio is offline
Citaat:
Maakt dat uit? De hele zin is dan toch ook goed?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit dan..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:28
tonio
tonio is offline
Citaat:
Bij mij ging het eerste gedeelte bijna perfect, had alleen vraag 15 fout. Dus 24 vd 25 punten van het tekstverklaren.
Die samenvatting: geeeeeeeen idee hoe die ging. Maar mn voldoende is sowieso binnen!
Dat is best wel... GOED!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:29
tonio
tonio is offline
Bij sommige meerkeuzevragen zat ik echt zo te twijfelen en tot 3 keer aan toe de verkeerde gekozen Echt stom, maarja in ieder geval een voldoende en daar gaat het bij mij om
Op naar Natuurkunde
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:35
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Vraag 14 kan je overigens op 2 manieren opvatten. Je kan de nadruk leggen op het woord enige of juist de hele zin. Ik vond dat echt een rare vraag. Voor de rest vond ik hem niet zo moeilijk, samenvatting vond ik wel wat lastiger. Verder heb ik wel een voldoende denk ik.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:47
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ging prima, fijne tekstjes, grootste deel al nagekeken.

Maar hoe reken ik nou uit waar mn cijfer tussenin zit, wat de zojuist genoemde link geeft "Mededeling

* De lengte van het examen is (nog) niet bekend. Het is (nu) niet mogelijk om een cijfer uit te rekenen."
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:02
Verwijderd
Ging redelijk, net ff snel de antwoorden gekeken, heb denk ik iets tussen de 5.6 en de 6.7
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:04
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ging prima, fijne tekstjes, grootste deel al nagekeken.

Maar hoe reken ik nou uit waar mn cijfer tussenin zit, wat de zojuist genoemde link geeft "Mededeling

* De lengte van het examen is (nog) niet bekend. Het is (nu) niet mogelijk om een cijfer uit te rekenen."
http://www.examen.nl/index.html?url=...ml&h=4500&mw=0

Dan vwo, nederlands, en dan bij de antwoorden helemaal onderaan staat cijfer berekenen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:06
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Ik heb ongeveer een 6.9-7.5 dus ik ben wel tevreden

Vond de eerste tekst ook wel leuk om te lezen, en niet zo moeilijk.. toch heb ik daar best veel domme fouten mee gemaakt Samenvatting ging wel redelijk, maar daar ben ik nooit zo goed in.
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:11
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
http://www.examen.nl/index.html?url=...ml&h=4500&mw=0

Dan vwo, nederlands, en dan bij de antwoorden helemaal onderaan staat cijfer berekenen
Dankje!
"Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 5.7 en 7.7. "

Streng nagekeken, dat wel.
__________________
Chaos unleashed..

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 14:12. Reden: kwoothaakjes vergeten!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:11
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Citaat:

Bij mij ging het eerste gedeelte bijna perfect, had alleen vraag 15 fout. Dus 24 vd 25 punten van het tekstverklaren.
Die samenvatting: geeeeeeeen idee hoe die ging. Maar mn voldoende is sowieso binnen!
Vond vraag 15 juist een van de makkelijkere

maar voor je resultaat! Ik ben jaloers
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:15
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik word helemaal zenuwachtig van dat nakijken, dat ga ik dus echt niet meer doen. Ik weet dat ik het wel gehaald heb, alleen als ik niet zeker weet of ik het goed heb, dan ga ik twijfelen en dan zie ik me al als gezakte op Nederlands . Maar dat praat ik mezelf nogal aan.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:21
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik vind het wel lastig om open vragen te beoordelen. Zoals bij vraag 9: "De kennis (bij politieke partijen en overheid) over kunst schiet tekort/ Over kunst bestaan allerlei misvattingen"

Waar ik dan heb: "Er is onvoldoende begrip en kennis van zaken wat betreft kunst"

__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:22
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Ik vind het wel lastig om open vragen te beoordelen. Zoals bij vraag 9: "De kennis (bij politieke partijen en overheid) over kunst schiet tekort/ Over kunst bestaan allerlei misvattingen"

Waar ik dan heb: "Er is onvoldoende begrip en kennis van zaken wat betreft kunst"

Ja zoiets heb ik ook geloof ik. Van sommige open vragen weet ik zelfs niet meer wat ik op heb geschreven
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:23
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Nee, ik weet het ook niet echt meer allemaal, ik zit bijna elke keer wel in de goede richting, maar ik weet niet hoe streng ze zijn wat betreft formulering..
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:26
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
^ Mijn leraar is wel chill met de formulering; het gaat het meestal om de intentie en hij rekent veel meer goed dan ik. Hij zou jouw antwoord goed rekenen denk ik, maar daar heb je maar weinig aan.

En @ Flyaway: Supergoed, wat knap!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:29
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ja zoiets heb ik ook geloof ik. Van sommige open vragen weet ik zelfs niet meer wat ik op heb geschreven
Oh mijn leraar had aangeraden eerst klad op te schrijven bij open vragen en dat heb ik dus gedaan. Dus ik heb mijn antwoorden wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:30
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Wij mochten kladblaadjes niet eens meenemen. En de opgaven ook niet.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:32
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wij wel ik heb het nog speciaal nagevraagd..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:33
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
^ Mijn leraar is wel chill met de formulering; het gaat het meestal om de intentie en hij rekent veel meer goed dan ik. Hij zou jouw antwoord goed rekenen denk ik, maar daar heb je maar weinig aan.

En @ Flyaway: Supergoed, wat knap!
Hihi, ja nee daar word ik niet echt door geholpen

Maar hey, d'r is ook nog zoiets als een tweede corrector hè, dus het kan zijn dat die antwoorden dan alsnog fout gerekend worden..
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel lastig om open vragen te beoordelen. Zoals bij vraag 9: "De kennis (bij politieke partijen en overheid) over kunst schiet tekort/ Over kunst bestaan allerlei misvattingen"

Waar ik dan heb: "Er is onvoldoende begrip en kennis van zaken wat betreft kunst"

Ik had daar: De brede consensus betreffende kunst wordt tenietgedaan door (mis)interpretaties en misverstanden.

Dat reken ik wel goed dan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:07
tonio
tonio is offline
Ik had iets van; De overheid weet niet waar ze het over hebben, ze roepen maar wat zonder enig bewijs..

De kern van het antwoord is dus eigenlijk dat ze geen kennis hebben over kunst, maarja of dat goed gerekend gaat worden..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:09
tonio
tonio is offline
http://www.eindexamen.nu/laks/stats/

Al 126 klachten
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:17
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Die zullen wel allemaal gaan over 'citeer de hele zin'XD
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:23
tonio
tonio is offline
Ik snap niet wat er raar is aan; citeer de hele zin
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:30
tonio
tonio is offline
In de opgaven bij de eerste tekst in het eindexamen vwo Nederlands is een spelfout gevonden.

De eerste spelfout staat in opgave 7 van tekst 1. De opgave luid als volgt: “Welke verband bestaat er tussen alinea 3 enerzijds en alinea 4 anderzijds?” Het woord ‘welke’, had ‘welk’ moeten zijn. De tweede spelfout staat in tekst 1. In regel 244 staat het woord ‘menszijn’. Dit had ‘mens-zijn’ moeten zijn. Deze spelfouten hebben geen gevolgen voor de geldigheid van het examen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:31
tonio
tonio is offline
Vele klachten over opgave 14 VWO Nederlands.

Bij de eindexamenklachtenlijn zijn inmiddels vele klachten binnengekomen over opgave 14 uit het VWO examen Nederlands. Deze klachten zijn inmiddels in behandeling en we hopen hier zo snel mogelijk meer over te kunnen melden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:32
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
14 was ook wel maf voor zo'n examen
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:38
Verwijderd
Ja zo'n tegenargument, daar keek ik ook vreemd van op.

Er staat overigens nog een fout in het examen. Tweede tekst alinea tien, ik citeer: "(...) met diepe frustraties over het feit dat hun beroep hun is ontnomen." Die tweede hun moet volgens mij een hen zijn. MAARJA. boeiend.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:40
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ja zo'n tegenargument, daar keek ik ook vreemd van op.

Er staat overigens nog een fout in het examen. Tweede tekst alinea tien, ik citeer: "(...) met diepe frustraties over het feit dat hun beroep hun is ontnomen." Die tweede hun moet volgens mij een hen zijn. MAARJA. boeiend.
Dat dacht ik idd ook, had dat stukje namelijk in me samenvatting overgenomen en gewoon hun laten staan. Als het daar fout staat, kunnen ze het moeilijk mij aanrekenen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:58
Verwijderd
Citaat:
14 was ook wel maf voor zo'n examen
Ja.. ik heb daar echt een verschil genoemd (mensen gebruiken taal), maar het antwoord moest dus zijn dat er nog meer verschillen zijn.
Is mijn antwoord nu goed of fout?

Ja ik heb toch gekeken. Ben niet blij met mezelf maar vooruit
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 16:03
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk. Zoals de vraag + antwoord er nu staat is het alsof ze eigenlijk al het antwoord geven, ik he inderdaad zelf ook een verschil genoemd. (mens heeft zelfbewustzijn)

Het is nu zo van:
"Geef een eigen argument waarmee de aanname dat piet gister alleen naar de stad is gegaan weerlegd kan worden"
Antwoord:
"Piet is met een groepje mensen de stad in gegaan"
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ja.. ik heb daar echt een verschil genoemd (mensen gebruiken taal), maar het antwoord moest dus zijn dat er nog meer verschillen zijn.
Is mijn antwoord nu goed of fout?

Ja ik heb toch gekeken. Ben niet blij met mezelf maar vooruit
Precies dat had ik ook, dat de mens een breed scala aan communicatieve vaardigheden ondersteunt, itt andere wezens.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 16:11
tonio
tonio is offline
Citaat:
Precies dat had ik ook, dat de mens een breed scala aan communicatieve vaardigheden ondersteunt, itt andere wezens.
Ik ook zoiets dergelijks, komt op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland!
evelienevdboer
42 01-06-2016 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland belastingparadijs?
Love & Peace
15 08-05-2009 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 18-05-2008 00:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Betoog over monarchie/republiek.
OceanEye
3 02-12-2004 21:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [betoog] Verdient Nederland wel beter???
b-z
23 22-10-2004 14:36
Vrije tijd Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal!
Martjin
44 24-04-2004 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.