Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2009, 13:16
kriss
kriss is offline
Ik heb harde lenzen, met een sterkte van - 0, nogwat en -1, nogwat.
Ik draag ze eigenlijk niet zovaak, omdat ik ook zonder lenzen gewoon goed kan zien, alleen van veraf niet.
Ik kan bijvoorbeeld niet zo goed de ondertiteling lezen als ik tv zit te kijken op de bank.
Wat ik me afvraag is; Kunnen mijn ogen slechter worden als ik m'n lenzen niet elke dag draag?
Ik draag ze soms wel meer dan een week niet namelijk.
En als ik ze dan weer in doe na een week ofzo, dan moeten m'n ogen best wel weer wennen aan m'n lenzen.
Hopelijk kan iemand me helpen!
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 16:35
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
volgens mij is het enige wat je daar van op kan lopen hoofdpijn en vermoeide ogen. want je ogen kunnen ook slechter worden als je wel je bril of lenzen draagt. maar ik heb er geen verstand van dus ik zou gewoon even de opticien bellen als ik jou was...
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 18:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het in jouw geval dan niet verstandiger om een bril te dragen die je even snel op en af zet als het nodig is?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 12:22
kriss
kriss is offline
Ik heb donderdag ee afspraak gemaakt bij de opticien, en ik zal het navragen
Ik heb geen last van hoofdpijn ofzo als ik ze niet draag, gelukkig.
In elk geval bedankt voor jullie reactie's!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 13:55
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
uuhm ze gaan juist achteruit als je ze draagt want dan worden je ogen luier fzo iets naja ik heb ze ook maar bij mij is het een tikkie erger (allebij -3)
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 16:55
kriss
kriss is offline
Je ogen gaan achteruit als je juist wel lenzen draagt?
Hmm, dat heb ik nog nooit gehoord xD
Maar draag jij ze altijd?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 01:10
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
ja altijd
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 12:05
light fighter
light fighter is offline
Hoe kom je daarbij? In principe zou een bril dragen dan ook slecht moeten zijn en mijn ogen zijn met bril alleen maar beter geworden (de sterkte is afgenomen).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 14:35
Alyssia
Alyssia is offline
Wat JasperJD zegt is waar tot op zeker hoogte, op het begin gaan je ogen achteruit omdat ze luier worden, maar op een gegeven moment stopt dat gewoon. Het is overigens maar een heel klein beetje dat ze achteruit gaan hoor, maar vaak lijkt het meer omdat je vaak een bril/lenzen krijgt in de puberteit en dan groeit alles nog. Ook je ogen gaan dan sneller achteruit dan wanneer je ouder bent en je krijgt een bril/lenzen.

Maar lenzen bij een sterkte van nog geeneens min 1? Dat vind ik eigenlijk wel apart, verschillende opticiens waarbij ik geweest ben, zeggen dat een bril nog niet eens nodig is bij een afwijking van nog geen 1 (zowel min als plus).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 14:49
light fighter
light fighter is offline
een sterkte van -1 of plus 1 kan een heel verschil uitmaken zeker als er ook sprake is van een cilinder afwijking. Dan is het vooral die cilinder die het verschil maakt
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 15:47
Alyssia
Alyssia is offline
Dat zal het verschil dan wel zijn, dat mijn moeder bij -0.75 en -0.5 nog geen bril hoefde.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 18:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Klopt ja, een cilinder kan heel veel uitmaken. Daar naast maakt het uit waarom je een bril draagt. Ik heb zelf ook maar +0,75 en +0,5 maar zonder bril kijk ik maar met een oog omdat dat oog net iets beter is dan het andere. Door in m'n bril dat oog net wat minder sterkte te geven dan m'n andere oog gaat die ook meekijken en kijk ik wel met twee ogen en ga ik niet scheel kijken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wennen aan harde lenzen
Knots
5 19-10-2009 10:40
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen
Verwijderd
6 05-06-2008 10:01
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen: Hoe lang inhouden?
Hayden
15 13-03-2005 14:58
Lichaam & Gezondheid Aan de Harde-lenzen-drager.
Dreamerfly
28 17-11-2004 19:27
Lifestyle Harde lenzen probleem
Passenger
18 16-08-2004 14:25
Lichaam & Gezondheid [Lenzen] Harde lenzen "droog"?
Martin
12 11-05-2004 16:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.