Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2001, 05:39
Verwijderd
Hoe je er aan komt weet ik wel, ik heb nu immers alweer spierpijn. Mijn vraag is dan ook: hoe kom je er weer van af? Dan kun je zeggen 'afwachten', maar dan duurt het vrij lang, niemand speciale tips oid? Midalgan (zo'n zalfje dat je huid/spieren verwarmt zodat het afneemt) is geen oplossing, want daar ben ik allergisch voor (hoe krijg ik het weer voor mekaar? ). Warm bad helpt niet echt. Paracetamol is ook niet echt geweldig, pijn is een teken datj e uit moet kijken, paracetamol verdoofde de pijn en je gaat er dwars doorheen, extra kans op blessures dan, lijkt me, maar ibuprofen (waar ik volgens mij ook allergisch voor ben dat rijmt btw ) werkt weer spierverslappend...

Iemand misschien ook heel snel en heel vaak spierpijn? Ik heb het minstens 1 keer per week echt en verder dan niet zo dat het echt echt storend is. Nu in m'n kuiten, maar voel het ook in m'n knie, enkel en voet, lopen is nog best moeilijk zo. En dinsdag/woensdag/donderdag had ik ook al spierpijn, zo extreem dat het leek of m'n benen van binnenuit afbranden en er echt niemand aan m'n benen moest zitten vanwege de pijn.

Zo, dat was weer een nutteloze zeiktopic. Maar misschien toch iemand tips, ervaring, ...?
Oud 06-10-2001, 08:15
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Spierpijn komt oa door het gebruiken van spieren die je normaal gesproken niet gebruikt, je spieren zijn dan niet gewend aan die belasting. Het is namelijk zo dat als je je spieren belast dat ze korter worden, en als je ze na een lange tijd ineens belast dan worden ze dus een flink stuk korter waardoor spierspijn ontstaat. De kans als je dan gewoon vrolijk verder gaat met wat je doet dat het een en ander kan gaan scheuren.
Hoe je er van af kan komen is dus rekken enne hier vind je nog wat meer over spierpijn : http://www.runnersweb.nl/show?id=9637 is toch geen reclame he???

Maarre ff je enkels et is nietr gebruikelijk dat je daar spierpijn hebt, is et zo dat je nog al zwakke enkels hebt en er snel door heen gaat, dus snel omklappen. Als je dan pijn hebt dan zijn die spieren gewoon mega erg uitgerekt, ze kunnen hier ook afscheuren jammie jammie wat is dat een lekker gevoel NOT. Wat je er tegen kan doen zijn enkelversterkende oefeningen en/of je enkel strak intapen.
Je voet is waarschijnlik niet echt spierpijn maar ik denk zelf eerder aan overbelasting, dus die ff rust gunnen en dan gaat et wel, en als je hardloopt ofzo een schoen met goede dempng helpt je waarschijnlijk ook van je kuit af, dat is namelijk overbelasting.
Enne je knie is dat voor of achterkant van je knie, achterkant is het je kapselspanning die heel hoogstaat, dat is een kwestie van weg laten masseren of rust gunnen. Maar de voorkant tjaa daar is zoveel mogelijk, van groeiziektes tot ontstoken slijmbeurzen en weet ik veel wat ... groeiziekte is het meest voor de hand liggende als je de laatste tijd veel gegroeid bent en veel heb gesport maar ja ....

hopelijk kun je er wat mee ben ook maar een persoontje wat hardloopt en zo nu en dan wat hoort dus wat ik zeg kan misschien best wel niet kloppen voor jou maar ja misschien ook wel

Grtzzz
__________________
*stuiter*
Oud 06-10-2001, 08:43
Verwijderd
Ik heb al van alles aan m'n knie gehad, dachten ze dan, tis iig al van alles geweest, ook groeiziekte, maar ik ben 19, dus 'k zal niet meer zo hard groeien, plus dat ik amper kan sporten, dus dat doe ik ook niet zo veel. Tnx voor je reply iig, denk wel dat ik er iets aan heb, tis iig duidelijk.
Oud 06-10-2001, 09:19
Marc S
Marc S is offline
Ik doe meestal rekoefeningen om het allemaal een beetje los te gooien

En ik heb bijna elke dag spierpijn, maar dat heeft met mijn sport (Taekwondo) te maken, ghehe
Oud 06-10-2001, 09:56
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Je kan het voorkomen door van e voren voordat je wat intensiefs gaat doen een goede warming up doen, en tot slot een goede cooling down..
Als ik spierpijn heb doe ik er niets aan en laat ik het vanzelf weggaan..
Oud 06-10-2001, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
Je kan het voorkomen door van e voren voordat je wat intensiefs gaat doen een goede warming up doen, en tot slot een goede cooling down..
Als ik spierpijn heb doe ik er niets aan en laat ik het vanzelf weggaan..
Dat doe ik beiden, helpt alleen helemaal niks.
Oud 06-10-2001, 10:46
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Ik kreeg toevallig twee dagen geleden een tip van iemand omdat ik zei dat mijn hele arm, schouder en nek vastzaten (verkeerdgezette injectie, voelt als spierpijn)
Zij zei dat ik srl-gelei eens moest proberen. Dat is zo'n soort warmmaakspul, maar dan homeopatisch. Schijnt wel duur te zijn, maar misschien kun je daar wel tegen...?

Verder kun je misschien warm-koude wisseldouche nemen. Dit is niet aangenaam, maar bevordert wel de bloeddoorstroming en dus de afvoer van afvalstoffen...

Ik hoop dat je er iets mee kunt...sterkte!
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Oud 06-10-2001, 19:06
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Sannetje schreef:

Zij zei dat ik srl-gelei eens moest proberen. Dat is zo'n soort warmmaakspul, maar dan homeopatisch. Schijnt wel duur te zijn, maar misschien kun je daar wel tegen...?
Ja die werkt is Spiroflor SRL gelei van VSM ... wat ook super goed helpt (bij mij dan he) is Born Muscle Relax (volgens mij nr4) enne de prijzen vallen wel mee ... maar ja mijn ouders betalen dan ook nog alles he


------------------
<< I like you, you are a wondurful person. I'm full of entusiasm. I'm going places. I'll be happy to help you. >>

[Dit bericht is aangepast door ~*Mad^Athlete*~ (06-10-2001).]
__________________
*stuiter*
Oud 06-10-2001, 20:24
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Spiroflor SRL gelei van VSM ...

Ja die wou ik dus ook net zeggen Ik heb ook veel spierpijn in m'n nek altijd... Een goeie massage helpt sowiezo maar Spiroflor werkt ook heel goed bij mij

Oud 07-10-2001, 08:38
Raymond S
Raymond S is offline
Je kan het ook verstevigen met nekspieroefenigen te gaan doen dan ben je er voor eens en altijd vanaf .
Oud 07-10-2001, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Raymond S schreef:
Je kan het ook verstevigen met nekspieroefenigen te gaan doen dan ben je er voor eens en altijd vanaf .
Van spierpijn in m'n benen.
Lijkt me niet dat je dat bedoeld. het is bij mij niet alleen m'n nek, het is bij mij m'n hele lijf, dus met nekspieroefeningen alleen schiet ik niks op, anderen misschien wel.

Oud 07-10-2001, 10:59
feline
feline is offline
Hoe kom je eraan: door spieren te gebruiken die je normaal niet gebruikt, of door te forceren.

Hoe kom je eraf: zelfde spieren te rekken. Eigenlijk gewoon hetzelfde doen waardoor het kwam.
__________________
I'm a good girl, I am...
Oud 07-10-2001, 11:12
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
zie ook dat grote Etosboekje (de "Idee")

staat best veel over spierpijn e.d. in..

Succes ermee!
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Oud 08-10-2001, 09:01
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb ook veel en vaak spierpijn. Zeker als ik paard gereden heb. Ik neem dan een warm bad, maar het helpt niet. Ik zo verder niet weten wat je er aan kan doen. Ik weet alleen dat als je zwakke banden hebt je sneller spierpijn kan krijgen. Ook als je lenig bent krijg je sneller spierpijn. En ik heb dat allebij.

Sucses!

__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-10-2001, 12:17
Verwijderd
Citaat:
feline schreef:
Hoe kom je eraf: zelfde spieren te rekken. Eigenlijk gewoon hetzelfde doen waardoor het kwam.
Heb ik al gedaan, dacht nl ook dat dat wel zou helpen...niet dus...heb nog steeds een kei harde kuit (één kant)...

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-10-2001).]
Oud 08-10-2001, 12:19
laula
Avatar van laula
laula is offline
Citaat:
Sannetje schreef:

Zij zei dat ik srl-gelei eens moest proberen. Dat is zo'n soort warmmaakspul, maar dan homeopatisch. Schijnt wel duur te zijn, maar misschien kun je daar wel tegen...?

Werkt inderdaad goed, had aan het begin van de vakantie veel spierpijn in mijn pols (dienblaadjes dragen met vakanbtiewerk), en als ik er dan 's avonds srl-gelei opsmeerde was het 's ochtens alweer zo goed als weg. Omdat het homeopathisch is, is de kans groter dat je er wel tegenkan. Het maakt trouwens je spieren juist niet warmer, zoals midalgan, maar wat het precies wel doet weet ik ook niet (heb de voor de etos verplichte drogistenopleiding nooi gedaan, vonden ze niet nodig ofzo).

Nou ja, srl dus maar ns proberen
Oud 08-10-2001, 15:17
Angel*Instinct
Angel*Instinct is offline
Spierpijn is niks ergs, het geefd alleen maar aan dat je lichaam sterker of leniger word, laat het gewoon zitten en je bent er in een dag vanaf,kan je geen dag wachten?koop dan gewoon een zalfje bij de drogist,
__________________
@}-`-,---
Oud 08-10-2001, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Angel*Instinct schreef:
Spierpijn is niks ergs, het geefd alleen maar aan dat je lichaam sterker of leniger word, laat het gewoon zitten en je bent er in een dag vanaf,kan je geen dag wachten?koop dan gewoon een zalfje bij de drogist,
Euh...'k heb er nu al 4 dagen last van anders... En 'k ben er nooit met een dag van af, altijd minstens twee (wouw, wat een tijd ) dagen en soms dus langer.

Oud 01-09-2011, 14:33
Shirley4
Shirley4 is offline
Voordat ik begin met sporten doe ik ook vaak eerst wat rekoefeningen. Hierdoor heb ik wel veel minder spierpijn! Wat ik ook wel is geprobeerd heb is het opsmeren van Tiger Balm, voordat ik begon met sporten en na het sporten.
Oud 01-09-2011, 14:52
Verwijderd
Kick van 10 jaar. Lekker.
Oud 01-09-2011, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kon me al niet voorstellen dat Leonoor dit nu postte
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.