Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 09:19
the tourist
the tourist is offline
Ik heb het laatste jaar heel erge last van spierpijn, en het wordt eigenlijk alleen maar erger. Ik heb woensdag bijvoorbeeld gym gehad, en toen heb ik eigenlijk heel weinig gedaan, alleen een paar pogingen tot borstvaartsom Maar ik heb nu dus al 3 dagen heel erge spierpijn daarvan, en ik ben echt de enige van de klas. Ik heb dit dus heel vaak, ik hoef alleen maar heel even een beweging te maken die ik niet dagelijks doe, en ik heb gelijk al weer 4 dagen spierpijn. Ik heb dit dus altijd na gym, en dat komt er op neer dat ik vaker spierpijn heb dan dat ik het niet heb.

Weet iemand wat je hier tegen kan doen en wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 09:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat het kan zijn weet ik niet,
misn dat je je spieren eerst
heel goed moet opwarmen..
Tijgerbalsem helpt bij mij vrij goed,
en uhm.. *kijkt in kastje*
Allgäuer Latschen Riefer
helpt ook goed,
als ik gemasseerd word
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 10:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Ik heb het laatste jaar heel erge last van spierpijn, en het wordt eigenlijk alleen maar erger. Ik heb woensdag bijvoorbeeld gym gehad, en toen heb ik eigenlijk heel weinig gedaan, alleen een paar pogingen tot borstvaartsom Maar ik heb nu dus al 3 dagen heel erge spierpijn daarvan, en ik ben echt de enige van de klas. Ik heb dit dus heel vaak, ik hoef alleen maar heel even een beweging te maken die ik niet dagelijks doe, en ik heb gelijk al weer 4 dagen spierpijn. Ik heb dit dus altijd na gym, en dat komt er op neer dat ik vaker spierpijn heb dan dat ik het niet heb.

Weet iemand wat je hier tegen kan doen en wat het kan zijn?
Dat heb ik al jaren en ik heb geen idee hoe het komt. Ik zit alleen een beetje los in mijn gewrichten, maar verder is er niks.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 12:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Meer bewegen heeft misschien zin...
Was dat maar waar. Bij mij help dat niet. Ik train nu 2 keer per week en rij daarnaast ook nog een uur paard en ik heb de hele week spierpijn...
In mijn 8 jaar dat ik al iedere week paardrij heb ik er altijd nog veel last van...
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 23:52
bloffan
bloffan is offline
In principe is het wel zo dat als je veel aan lichaamsbeweging doet (waarna je dus spierpijn krijgt), je op den duur sneller herstelt van die spierpijn. Natuurlijk verschilt dit van persoon tot persoon, zoals bij ieke. Maar in principe dus wel, en ik moet zeggen bij mezelf merk ik dit ook heel duidelijk. Ik doe aan fitness en als ik echt veel train dan ben ik in 2 dagen helemaal hersteld (qua spierpijn), maar als ik even een paar weekjes rust dan ben ik na 4 dagen soms nog niet helemaal hersteld.
In het algemeen geldt dat je van spierpijn toch wel binnen 3 dagen bent hersteld (een ongetraind persoon), en bij zware inspanningen kan dat nog wat oplopen.
Verder zou ik adviseren om gewoon goed en gezond te eten, vooral na zo'n gymles. Probeer genoeg eiwitten binnen te krijgen. Als je bv. vegetarier bent zou het daar aan kunnen liggen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
fizzle-fluffy
8 08-09-2016 14:16
Vrije tijd Rekken en strekken slecht bij spierpijn?
Verwijderd
12 15-11-2011 15:53
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
Verwijderd
5 22-09-2011 14:29
Lichaam & Gezondheid Spierpijn: hoe kom je eraan? En vooral, hoe kom je er weer vanaf?
Verwijderd
20 01-09-2011 18:06
Lichaam & Gezondheid ALTIJD spierpijn na training!?
Bruut
32 22-02-2004 15:57
Lichaam & Gezondheid blaren doorprikken? hoe gaat mijn spierpijn weg??
slimmieslak
5 10-05-2003 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.