Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2015, 17:49
studentje16
studentje16 is offline
Hallo,

Dit bericht kan misschien arrogant overkomen, maar ik zal zeggen wat ik er werkelijk allemaal van vind.

Ik werk nu al 3,5 jaar bij een restaurant. Ik ben de 3na langst werkend persoon. Ondanks me 3,5 jaar lange werkervaring en me loyaliteit bij dit restaurant krijg ik totaal geen erkenning. Wat bedoel ik met erkenning? Misschien een beetje leidinggevende rol, verantwoordelijke taken etc. mensen die minder lang werken dan ik krijgen dit namelijk wel.. Bij ons in de restaurant mag niet iedereen afrekenen. Toch zie ik nieuwelingen die niet eens een jaartje in dienst zijn dit geleerd krijgen. Ik werk hier al 3,5 jaar en mij is het nog nooit geleerd. Verder hebben de me twee andere collegas die langer werken dan ik codes gekregen om bepaalde handelingen op de computer uit te voeren. Mij zijn deze codes ook nooit verteld.

Verder zie ik dat mensen die pas een jaartje werken nieuwe werknemers inwerken, ik wordt hiervoor ook nooit gevraagd. Daarnaast zie ik soms de fulltimer (de leidinggevende) soms met andere collegas drukke avonden discussiëren, zoeken naar oplossing mbt tafels, problemen oplossen etcetcetc. Ik word hier nooit bij betrekt.

Het klinkt misschien arrogant, maar van alle mensen die daar werken ben ik de enige die op de universiteit zit. Het is niet zo dat ik niet slim of iets dergelijks ben waardoor ik nooit als beter wordt beschouwd in de team. Door al dit kan ik het ook echt niet trekken wanneer iemand die niet langer dan ik werk taken aan mij gaat geven. Ik trek dat gewoon om 1 of andere reden niet.

Het is niet zo dat ik ook niet goed werk. Er is meerdere malen aan mij op drukke avonden verteld dat ik goed werk en dat ze mij niet kwijt willen.

Me plezier in werken is hierdoor echt sterk verdwenen, terwijl ik het juist altijd leuk vond om hier te werken.

Jullie gedachtes hierover?

mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2015, 17:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je al eens voorzichtig aangeven dat jij bepaalde dingen ook wil leren?

Daarnaast kan het natuurlijk dat ze gewoon tevreden zijn over wat je nu doet, ze zien dat je hard werk, maar ze zien niet de potentie in jou om je bewust nieuwe dingen te leren. Zo had ik op mijn werk vroeger ook een collega die echt alleen achter en als vuller mocht werken, en nooit verkoop mocht doen. Dat betekent niet dat hij geen goede vuller was, maar vooral dat mijn baas in hem niet de potentie zag om die andere taken te doen. Andere jongens mochten wel vullen en verkopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 21:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat dacht je van initiatief tonen? Je kunt toch zelf aangeven dat je een oplossing weet over dat ene probleem? Of vragen of je extra taken kunt krijgen?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 23:32
studentje16
studentje16 is offline
Citaat:
Wat dacht je van initiatief tonen? Je kunt toch zelf aangeven dat je een oplossing weet over dat ene probleem? Of vragen of je extra taken kunt krijgen?
Dat heb ik wel eens gedaan. Kreeg dan het gevoel dat ik soort van genegeerd werd. Ook een keer kwam ik met een oplossing toen een tafel dubbel gereserveerd was. Kreeg toen naar me hoofd geslingerd dat mijn oplossin niet mogelijk was van degene die die avond over de tafels ging. Uiteindelijk had ik hem genegeerd en het toch gedaan. Liep allemaal goed. Vervolgens hoorde ik toen de manager tegen diegene zeggen: jij gaat over de tafels he, je hoeft niet naar hem te luisteren. Ook toen was ik zo kwaad geworden. Had ik die avond tegen ze moeten zeggen hoe ik er werkelijk over dacht?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2015, 08:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Had ik die avond tegen ze moeten zeggen hoe ik er werkelijk over dacht?
Ja, of op een later moment. Jij wil dat er iets verandert, dan zul je het toch echt zelf moeten aanzwengelen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2015, 08:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zelf aangeven, gesprek aangaan of ander werk zoeken waar je wel gewaardeerd kunt worden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2015, 06:35
feniks
feniks is offline
Heel simpel, niet zeuren, maar ander werk zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2015, 15:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als je het consequent niet aangeboden krijgt en anderen wel, zelfs als je het specifiek vraagt, is daar waarschijnlijk een reden voor. En er is een kans aanwezig dat die bij jezelf ligt. Heb je er al eens over nagedacht waarom ze je blijkbaar niet dit soort verantwoordelijkheden geven? Heb je het al eens gevraagd?

Citaat:
Uiteindelijk had ik hem genegeerd en het toch gedaan.
En dit is echt een geweldige manier om je ontzettend onpopulair te maken bij iedereen. Vooral zo doorgaan.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.