Oud 24-04-2005, 20:29
exphy
exphy is offline
Voor maatschapijleer moet ik een PO maken over maatschappelijke problemen en ik had voor moslimfundamentalisme gekozen. Maar toen ging ik zoeken naar cijfers om te kijken of het populairder/minder populair is geworden maar die kan ik niet vinden. Ik heb gezocht op groei moslimfundamentalisme/ growth of muslim fundamentalism. Alleen kan ik niets vinden. Het meeste gaat over de groei van de Islam in het algemeen. Dus als jullie me een beetje zouden kunnen helpen zou dat heel erg fijn zijn

Zelf denk ik dat het opzich niet veel populairder is geworden, alleen wordt er door de media wordt het veel meer uitvergroot dan het probleem daadwerkelijk is. Volgens cijfers is ongeveer 10% van de Moslims fundamentalistisch(dat wilt niet zeggen dat ze er geweldadige gedachtes op na houden). Maar is het zo dan dat er meer mensen fundamentalistsich zijn geworden? In mijn ogen niet, eerder minder. Dat denk ik omdat veel mensen die ik ken bij mij op school zitten redelijk liberale gedachten hebben zelfs al woon ik in het deel van Amsterdam met de meeste "fundamentalisten". In mijn ogen is de media ervoor verantwoordelijk dat veel mensen denken dat fundamentalisme populairder is dan altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 20:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
definieer fundamentalisme. Als je bijvoorbeeld Wahhabisme en Salafisme tot fundamentalisme rekent (wat op zich niet gek is gezien het gedachtengoed) kom je heel wat hoger uit dan alleen actieve geweldadige extremisten meetellen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:48
exphy
exphy is offline
gewoon alle soorten van fundamentalisme,zoals hier staat beschreven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimfundamentalisme
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:58
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-04-2005 @ 20:44 :
definieer fundamentalisme. Als je bijvoorbeeld Wahhabisme en Salafisme tot fundamentalisme rekent (wat op zich niet gek is gezien het gedachtengoed) kom je heel wat hoger uit dan alleen actieve geweldadige extremisten meetellen.
Wat is er mis met het salafisme?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 02:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-04-2005 @ 22:58 :
Wat is er mis met het salafisme?
Moet ik het uberhaupt uitleggen?

"Salafijjia of Salafisme of Selefie is een stroming binnen de islam. Het woord is afgeleid van salaf (Arabisch سلف), dat "voorouders" of "vroegere generatie" betekent.

De beweging is geïnspireerd op de eerste generatie moslims uit de begintijd van de islam. Alleen de Koran zelf en de uitspraken van Mohammed en de eerste vier Kaliefen worden door hen als gezaghebbend beschouwd. De stroming is puriteins, dat wil zeggen dat het een vrij strikte naleving van deze periode voor ogen heeft.

Het wahhabisme in Saoedi-Arabië is een soortgelijke stroming."



Ach, en daarna nog wat andere zaken:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...e_moslims.html

Onze grote vriend Mohamed B is bijvoorbeeld een overtuigd Salafist, en hij werd gemotiveerd door zijn religieuze denkbeelden. juistem, 1+1=2

De AIVD is het hier in ieder gevaal mee eens, anders zouden ze ze niet per definitie observeren:
http://www.regering.nl/actueel/nieuw...1_42-44375.jsp


http://www.planet.nl/planet/show/id=...4162/sc=9e140a
Strijden voor een pure groep, jaja, dat soort denkbeelden hebben we al eerder in actie gezien, nee dank u.





Afijn, wat is er dus allemaal mis met Salafisme: puriteins, extreem conservatief, neerbuigend tegen buitenstaanders, self-suprematie denken, goedkeuren van geweld, het hele rataplan, dat is er allemaal mis met Salafisme.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik snap dat moslimjongeren zich willen afzetten tegen de uitwassen van de in hun ogen verdorven westerse samenleving, maar kunnen ze niet gewoon hippie worden, net als in de sixties? Die deden tenminste niemand kwaad.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 25-04-2005 @ 11:30 :
Ik snap dat moslimjongeren zich willen afzetten tegen de uitwassen van de in hun ogen verdorven westerse samenleving, maar kunnen ze niet gewoon hippie worden, net als in de sixties? Die deden tenminste niemand kwaad.
Samir A. spreekt zeker namens alle moslimjongeren hier in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 24-04-2005 @ 22:58 :
Wat is er mis met het salafisme?
Helemaal niets. Ik reken mezelf ook tot de het Salafisme. (Sunnah)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2005 @ 11:32 :
Samir A. spreekt zeker namens alle moslimjongeren hier in Nederland.
Ik zeg nergens dat alle moslimjongeren extremistisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 25-04-2005 @ 11:42 :
Ik zeg nergens dat alle moslimjongeren extremistisch zijn.
waarom moeten dan moslimjongeren hippie worden?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Waar extremistische moslims zich tegen afzetten, namelijk de verdorvenheid van het westen, en dan met name het kapitalistische egoisme, is precies waar de hippies zich ook tegen afzettten. Maar die versierden zichzelf met bloemenkransen en predikten Love and Peace, inplaats van haat en vernietiging.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-04-2005 @ 12:04 :
Waar extremistische moslims zich tegen afzetten, namelijk de verdorvenheid van het westen,
Is dat zo?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:20
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niet dan? Waar anders dan tegen?

Tegen de nobelprijs voor de vrede? tegen wetenschappelijk kankeronderzoek?

Maar wel tegen de kapitalistische globalistische consumptiemaatschappij en de losse sexuele moraal en de algehele goddeloosheid.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:24
Verwijderd
Nee, je hebt ook extremistische moslims die gewoon hun ding willen doen. Hun dagelijkse verplichtingen als moslimzijnde willen kunnen uitvoeren. Je hoeft het Westen niet verdorven te vinden. Dat is helemaal niet vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
exphy schreef op 24-04-2005 @ 20:29 :
Zelf denk ik dat het opzich niet veel populairder is geworden, alleen wordt er door de media wordt het veel meer uitvergroot dan het probleem daadwerkelijk is. Volgens cijfers is ongeveer 10% van de Moslims fundamentalistisch(dat wilt niet zeggen dat ze er geweldadige gedachtes op na houden). Maar is het zo dan dat er meer mensen fundamentalistsich zijn geworden? In mijn ogen niet, eerder minder. Dat denk ik omdat veel mensen die ik ken bij mij op school zitten redelijk liberale gedachten hebben zelfs al woon ik in het deel van Amsterdam met de meeste "fundamentalisten". In mijn ogen is de media ervoor verantwoordelijk dat veel mensen denken dat fundamentalisme populairder is dan altijd.
Da's inderdaad een belangrijk punt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 14:39
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 11:39 :
Helemaal niets. Ik reken mezelf ook tot de het Salafisme. (Sunnah)
Citaat:
T_ID schreef op 25-04-2005 @ 02:06 :
Moet ik het uberhaupt uitleggen?

"Salafijjia of Salafisme of Selefie is een stroming binnen de islam. Het woord is afgeleid van salaf (Arabisch سلف), dat "voorouders" of "vroegere generatie" betekent.

De beweging is geïnspireerd op de eerste generatie moslims uit de begintijd van de islam. Alleen de Koran zelf en de uitspraken van Mohammed en de eerste vier Kaliefen worden door hen als gezaghebbend beschouwd. De stroming is puriteins, dat wil zeggen dat het een vrij strikte naleving van deze periode voor ogen heeft.

Het wahhabisme in Saoedi-Arabië is een soortgelijke stroming."



Ach, en daarna nog wat andere zaken:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...e_moslims.html

Onze grote vriend Mohamed B is bijvoorbeeld een overtuigd Salafist, en hij werd gemotiveerd door zijn religieuze denkbeelden. juistem, 1+1=2

De AIVD is het hier in ieder gevaal mee eens, anders zouden ze ze niet per definitie observeren:
http://www.regering.nl/actueel/nieuw...1_42-44375.jsp


http://www.planet.nl/planet/show/id=...4162/sc=9e140a
Strijden voor een pure groep, jaja, dat soort denkbeelden hebben we al eerder in actie gezien, nee dank u.





Afijn, wat is er dus allemaal mis met Salafisme: puriteins, extreem conservatief, neerbuigend tegen buitenstaanders, self-suprematie denken, goedkeuren van geweld, het hele rataplan, dat is er allemaal mis met Salafisme.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 14:39 :
Ja?

Overigens klopt die conclusie van geen kant.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:21
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 14:43 :
Ja?
Zie je niet in wat daar verkeerd aan is?
__________________
.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:21 :
Zie je niet in wat daar verkeerd aan is?
Jawel. Nogmaals: Zijn conclusie is verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 16:25 :
Jawel. Nogmaals: Zijn conclusie is verkeerd.
omdat...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-04-2005 @ 16:30 :
omdat...
Citaat:
Afijn, wat is er dus allemaal mis met Salafisme: puriteins, extreem conservatief, neerbuigend tegen buitenstaanders, self-suprematie denken, goedkeuren van geweld, het hele rataplan, dat is er allemaal mis met Salafisme.
Salafisten keuren helemaal geen geweld tegen buitenstaanders goed en ook zijn ze niet neerbuigend tov buitenstaanders. Juíst niet, zou ik zeggen.
Ook vinden zij zichzelf niet superieur tegenover anderen. Etc.

Allemaal verkeerde aannames. Maar dat T_ID daarmee komt, verbaasd me helemaal niets. No offense.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:43
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 16:25 :
Jawel. Nogmaals: Zijn conclusie is verkeerd.
Dit wel?
Citaat:
Salafisten:
Is in feiten niets meer of minder het islamitische geloof waarbij men terug wil keren naar de tijd van de Profeet Mohammed en de Kalief.
Salafisme is echter niet zomaar een stroming.

De meest linkse Salafisten zijn het beste te vergelijken met de strikt gereformeerde christenen. De uiterst rechtse tak is met niets te vergelijken. En juist daar, aan die zeer rechter kant zit het netwerk van Al Qaeda. Gebaseerd op de ideologie van Al Zawahiri met als meest gevreesde onderdeel de Takfir Wal Hijra.
Sommige noemen deze vorm van Islam ook wel het Islamisme of de Politieke Islam.

Voor de Salafiem is slechts één doel van belang: Het vestigen van een wereldstaat waarin de superieure religie van Mohammed strikt wordt nageleefd. Er is geen plaats voor joden, christenen, Hindoes, ongelovigen en gematigde islamieten

Het laatste is misschien vreemd, maar niet onbekend. De gematigde moslims verzetten zich dan wellicht tegen diepe integratie en keren zich af van westerse normen en waarden.

De Salafisten zijn veel steviger in deze retoriek. Ze weigeren werk, leven van uitkeringen, criminaliteit, steun aan verzet en terreurbewegingen, openlijke haatzaaiing, en daadwerkelijke terreur.

Het Salafisme vind dat de moslims het slachtoffer zijn van een wereldwijd complot van de VS, Israël en de westerse landen.
Aanslagen, moord, criminaliteit worden alle door de Koran verplicht waar het gaat om het handhaven van het Salafisme, aldus hun voorgangers.


Bij aanslagen komen vele mensen om, van vaak evenzoveel verschillende etniciteit en religieuze overtuiging.

Daarmee is de Salafiem een even groot gevaar voor de niet moslims als voor de gematigde moslims.

In Nederland is het Salafisme zeer diep geworteld in de samenleving. Volgens de AIVD gaat het daarbij om enkele honderden die geweld tegen het westen niet verafschuwen.
Men maakt gebruik van moskeeën, woonhuizen, verenigingen, stichtingen, internet en de Takfir.

Op de achtergrond speelt de GSPC (Salafistische groep voor prediking en strijd) uit Algerije een zeer belangrijke rol. Deze is voortgekomen uit de GIA. De meest gruwelijke terreurorganisatie die ooit op de wereld heeft geheerst. Hele plattelandsdorpen werden door hen gewoonweg uitgemoord.
Het vetgedrukte deel vind ik jammer genoeg bij veel moslims terug, zowel op het forum als op school.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
Dit wel?
Het vetgedrukte deel vind ik jammer genoeg bij veel moslims terug, zowel op het forum als op school.
Whahaha, ik heb me rotgelachen.

En nee, abslouut niet waar. Gatverdamme. Waar haal je al die idiote beschuldigingen vandaan zeg.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
Salafisten:
Is in feiten niets meer of minder het islamitische geloof waarbij men terug wil keren naar de tijd van de Profeet Mohammed en de Kalief.
Salafisme is echter niet zomaar een stroming.
Dat eerste klopt. Haddieth en Koran dienen nooit en te nimmer verandert/aangepast te worden. Iets waar 'we' ons tegen verzetten. Lijkt me logisch, aan het woord van God dient niemand te komen.
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
De meest linkse Salafisten zijn het beste te vergelijken met de strikt gereformeerde christenen. De uiterst rechtse tak is met niets te vergelijken. En juist daar, aan die zeer rechter kant zit het netwerk van Al Qaeda. Gebaseerd op de ideologie van Al Zawahiri met als meest gevreesde onderdeel de Takfir Wal Hijra.
Sommige noemen deze vorm van Islam ook wel het Islamisme of de Politieke Islam.
Nee, er bestaat geen Islamisme, en ook geen Politieke Islam. Al-Qaida is een wahabistische stroming. Beide liggen inderdaad dicht bijelkaar. Het wahabisme is een ietwat extremere stroming.
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
Voor de Salafiem is slechts één doel van belang: Het vestigen van een wereldstaat waarin de superieure religie van Mohammed strikt wordt nageleefd. Er is geen plaats voor joden, christenen, Hindoes, ongelovigen en gematigde islamieten
Nee, geen religie van Mohammed (saws). Religie van God. Mohammed (saws) was slechts Zijn Boodschapper. De term "Mohammeddaan" verwerp ik dan ook ten zeerste. En dat klopt van geen kant. Een Salafist is voor een Islamitische staat. Maar alleen als het volk wil. Iets wat onmogelijk is als de meerderheid niet-Islamitisch is. En bovendien horen moslims en niet-moslims naast elkaar te leven in een eventuele Islamitische staat. Voor niet-moslims gelden eigen wetten en regels, voor moslims evenzo. Dit is iets wat onze profeet Mohammed (saws) ons heeft opgedragen. Geen enkele moslim kan hier omheen.
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
Het laatste is misschien vreemd, maar niet onbekend. De gematigde moslims verzetten zich dan wellicht tegen diepe integratie en keren zich af van westerse normen en waarden.
Nee, abslouut niet. Moslims mogen elkaar niet beoordelen en/of veroordelen op hun daden/intenties. Dit is de taak van God. Dit moeten wij overlaten aan Allah (swt)
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
De Salafisten zijn veel steviger in deze retoriek. Ze weigeren werk, leven van uitkeringen, criminaliteit, steun aan verzet en terreurbewegingen, openlijke haatzaaiing, en daadwerkelijke terreur.
Weigeren werk? Wat een lachertje! Salafisten proberen juist zoveel mogelijk mee te doen in de maatschappij. Meedoen en juist niet uitsluiten. Hier verzetten zij zich tegen. Ook wat politiek betreft.
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
Het Salafisme vind dat de moslims het slachtoffer zijn van een wereldwijd complot van de VS, Israël en de westerse landen.
Aanslagen, moord, criminaliteit worden alle door de Koran verplicht waar het gaat om het handhaven van het Salafisme, aldus hun voorgangers. Bij aanslagen komen vele mensen om, van vaak evenzoveel verschillende etniciteit en religieuze overtuiging.
Nou nee. De Koran gaat daar helemaal niet van uit. Ik zou wel wat citaten willen zien.
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :
Daarmee is de Salafiem een even groot gevaar voor de niet moslims als voor de gematigde moslims.

Citaat:
SnakeZ schreef op 25-04-2005 @ 16:43 :

In Nederland is het Salafisme zeer diep geworteld in de samenleving. Volgens de AIVD gaat het daarbij om enkele honderden die geweld tegen het westen niet verafschuwen.
Men maakt gebruik van moskeeën, woonhuizen, verenigingen, stichtingen, internet en de Takfir.

Op de achtergrond speelt de GSPC (Salafistische groep voor prediking en strijd) uit Algerije een zeer belangrijke rol. Deze is voortgekomen uit de GIA. De meest gruwelijke terreurorganisatie die ooit op de wereld heeft geheerst. Hele plattelandsdorpen werden door hen gewoonweg uitgemoord.
Die AIVD toch ook..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:07
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 17:05 :
Dat eerste klopt. Haddieth en Koran dienen nooit en te nimmer verandert/aangepast te worden. Iets waar 'we' ons tegen verzetten. Lijkt me logisch, aan het woord van God dient niemand te komen.
Je kunt mij niet wijsmaken dat er nooit met de Koran is geknoeid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 17:07 :
Je kunt mij niet wijsmaken dat er nooit met de Koran is geknoeid.
En toch doe ik daar een poging toe.
De Koran is nooit veranderd.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:11
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 17:08 :
En toch doe ik daar een poging toe.
De Koran is nooit veranderd.
Ignorance is bliss.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 17:11 :
Ignorance is bliss.
Ik meen het.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:13
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 17:12 :
Ik meen het.
Dat geloof ik best. Maar ik acht de kans zeer klein dat de Koran nooit is veranderd en/of gemanipuleerd.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:16
one.
one. is offline
Het was mijn eigen tekst niet, copy/paste van een ander forum. Blij om te zien dat het niet klopt.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-04-2005 @ 17:13 :
Dat geloof ik best. Maar ik acht de kans zeer klein dat de Koran nooit is veranderd en/of gemanipuleerd.
Er zijn Koran's van 1400 jaar geleden terug te vinden. Geen woord is veranderd. Geen woord.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:45
Verwijderd
Zat hier daarnet niet een slotje op?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 17:45 :
Zat hier daarnet niet een slotje op?
Ja en nu kan er normaal verder worden gediscussieerd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 17:05 :

Nee, er bestaat geen Islamisme, en ook geen Politieke Islam.


Het op politiek niveau (met politieke doeleinden) nastreven van een wereld waarin men streeft naar een (over)heersching van de islam, is geen islamisme?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 17:51 :


Het op politiek niveau (met politieke doeleinden) nastreven van een wereld waarin men streeft naar een (over)heersching van de islam, is geen islamisme?
Nee, dat is een verzonnen woord. Je hebt Islam en je hebt moslims. Geen Islamisme.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 17:52 :
Nee, dat is een verzonnen woord. Je hebt Islam en je hebt moslims. Geen Islamisme.
ze moeten aan ieder beestje een naampje geven, dus voor dit fenomeen hebben ze het de naam islamisme gegeven.

Zonder de benaming islamisme, bestond het fenomeen alsnog.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 17:58 :
ze moeten aan ieder beestje een naampje geven, dus voor dit fenomeen hebben ze het de naam islamisme gegeven.

Zonder de benaming islamisme, bestond het fenomeen alsnog.
Nogmaals: het is een loze benaming voor iets dat niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het op politiek niveau (met politieke doeleinden) nastreven van een wereld waarin men streeft naar een (over)heersching van de islam, bestaat niet?

Er is NIEMAND op aarde die dit nastreeft?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:04
Verwijderd
Vast wel. Maar om het te koppelen aan een godsdienst. En er dan een dergelijke benaming voor te geven. Nee, sorry dat gaat er bij mij niet in.
Het is óf Islamitisch, óf niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:04
Verwijderd
Nee, dat bestaat niet. Het is heel simpel. Degenen die het aanhangen kwalificeer je gewoon niet als moslims.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:06
Verwijderd
Ook niet. Degenen die dat nastreven zullen het ook niet onder het woord "Islamisme" scharen.
Zij zullen het De Islam noemen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:04 :
Vast wel.


Dus dan bestaat het en bestaat islamisme ook.

Citaat:
Maar om het te koppelen aan een godsdienst.
dat doen die betreffende gasten, ik niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:09 :


Dus dan bestaat het en bestaat islamisme ook.

dat doen die betreffende gasten, ik niet
Zie mijn vorige post.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:10 :
Zie mijn vorige post.
Er,.. dus de "beweging die streeft naar De Islam"

whatever.

De term zelf (islamisme) bestaat, want ze (en boeit niet zoveel wie) hebben een naampje gegeven aan het fenomeen dat er lui zijn op deze aarde die op politiek niveau trachten de islam te laten (over)heersen.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta=
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:14 :
Er,.. dus de "beweging die streeft naar De Islam"

whatever.

De term zelf (islamisme) bestaat, want ze (en boeit niet zoveel wie) hebben een naampje gegeven aan het fenomeen dat er lui zijn op deze aarde die op politiek niveau trachten de islam te laten (over)heersen.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta=
Leuk en aardig allemaal. Alleen denk ik niet dat je een islamist zult vinden. Vraag je eens af hoeveel mensen zich islamist noemen. Of maakt tegenwoordig een buitenstaander voor iemand uit wat hij/zij is en waarin hij/zij gelooft?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:16 :
Leuk en aardig allemaal. Alleen denk ik niet dat je een islamist zult vinden. Vraag je eens af hoeveel mensen zich islamist noemen. Of maakt tegenwoordig een buitenstaander voor iemand uit wat hij/zij is en waarin hij/zij gelooft?
Men geeft aan iemand/ iets een naampje om er over te kunnen spreken en om het te categorizeren.

En ja, dat is niets nieuws. Als dat niet zo was, dan bestond ADHD en dyslexie ook niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:18 :
Men geeft aan iemand/ iets een naampje om er over te kunnen spreken en om het te categorizeren.
Of om verdeeldheid te zaaien ?
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:18 :
En ja, dat is niets nieuws. Als dat niet zo was, dan bestond ADHD en dyslexie ook niet.
En daar valt religie natuurlijk ook onder
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 18:19 :
Of om verdeeldheid te zaaien ?


categorizeren leidt bijna altijd in de zin van oorzaak-gevolg tot een verdeeldheid. maar ik geloof niet dat het per se met opzet bedoeld is. Eerder uit gemakszucht.

Citaat:

En daar valt religie natuurlijk ook onder
het was een voorbeeld en dat weet je zelf ook best wel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
S. schreef op 25-04-2005 @ 12:24 :
Nee, je hebt ook extremistische moslims die gewoon hun ding willen doen. Hun dagelijkse verplichtingen als moslimzijnde willen kunnen uitvoeren.
Wat is dat dan? "Je ding doen?" of "Dagelijkse verplichtingen?"
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:21 :


categorizeren leidt bijna altijd in de zin van oorzaak-gevolg tot een verdeeldheid. maar ik geloof niet dat het per se met opzet bedoeld is. Eerder uit gemakszucht.
Dan moet je er niet van opkijken dat ik, als moslim, dat hele woord niet erken.

Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2005 @ 18:21 :
het was een voorbeeld en dat weet je zelf ook best wel
Een dooddoener ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.