Oud 08-04-2009, 23:22
Verwijderd
'Nederlandse xtc-markt ernstig vervuild'

Uitgegeven: 8 april 2009 15:00
Laatst gewijzigd: 8 april 2009 16:18

UTRECHT - De xtc-markt in Nederland is ernstig vervuild. De helft van de pillen bevat andere stoffen dan het werkzame MDMA dat erin zou moeten zitten, zo stelt het Trimbos Instituut.

Vervuilde xtc brengt grote risico's met zich mee, waarschuwt een woordvoerder van het Trimbos instituut. ''Mensen stappen naar verwachting over op andere middelen.''

In steeds meer pillen heeft het instituut sinds eind vorig jaar de stof MCPP ontdekt.

Van deze stof zijn veel nare bijwerkingen bekend. Zo kan een gebruiker er misselijk van worden of ervan gaan hallucineren.

Alarmklok

Het Trimbos luidt daarom de alarmklok. Het is voor het eerst in tien jaar dat de xtc-markt een dip heeft. De markt was voorheen redelijk zuiver.''

In voorgaande jaren was ongeveer 90 procent van de xtc zuiver. Mogelijk is de markt halverwege 2008 gaan verschuiven door een tekort aan grondstoffen.

Het instituut is bang dat gebruikers andere drugs als GHB en amfetamine gaan nemen. ''Welke weten we niet, maar de risico's van die middelen kunnen veel groter zijn.'' Zo zijn GHB en speed volgens het Trimbos sterk verslavend.

Testlocaties

De testcentra van drugs hebben het de laatste tijd enorm druk en kunnen de vraag nauwelijks aan. Het Trimbos verzoekt gebruikers om niet massaal hun drugs te laten testen. Ook minister Ab Klink (Volksgezondheid) wil dat niet.

De minister ziet bovendien geen aanleiding om het aantal testlocaties te vergroten. Vorig jaar testten de centra bijna vierduizend pillen.

In Nederland gebruiken tienduizenden mensen xtc. Klink benadrukt dat het gebruik van de systhetische drug nooit geheel zonder risico is. bron
---
Ja, echt zwaar klote. Laatste half jaar eigenlijk is het duidelijk te merken. Kon ik afgelopen zomer nog makkelijk wat knallers van rond de 150 mg vinden, nu moet je echt geluk hebben dat iemand een vergeten zakje ergens diep in een lade gevonden heeft. Laatste tijd zijn er echt gewoon geen goede van boven de 120 mg bijgekomen. Slechte zaak, des te vervelender wordt het dat we hier in Zeeland geen testcentrum hebben.

En wss zal Klink nu wel weer met zoiets komen als kijk maar hoe slecht en vervuild die drugs allemaal zijn!!!1!11 Ik had het idee dat het de afgelopen jaren toch vrij goed ging met xtcgebruik...

Volgens mij zitten er hier niet zoveel die hard pillenvreters, maar merken jullie er wat van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2009, 18:55
Verwijderd
Ik merk wel dat het lastiger is om aan goede pillen/mdma te komen, maar wát ik heb gevonden was wel goed... En ik ben niet zon die hard inderdaad dus ;x
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 19:29
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Haha, over de verslavende effecten van GHB is nog veels te weinig benkend, Trimbos toch

En ik kan toch heel moeilijk medeleiden hebben met mensen die omdat er geen pillen zijn maar speed gaan scheppen

En tja, sowieso al vanaf zomer vorig jaar dalende lijn, en nog geen verbetering in te zien, maja, heb zelf geen probleem (of het moet zijn dat de dtm markt maar niet van de grond lijkt te komen)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 20:01
Verwijderd
Citaat:
heb zelf geen probleem
neuh ik ook niet en tegelijkertijd natuurlijk een goede reden om even rustig aan te doen en te wachten tot betere tijden zijn aangebroken
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 21:30
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb deze even een eigen topic gegeven omdat hier een aantal hele goede discussiepunten in zitten.

Ga jij hierom nu minder XTC gebruiken?
Minister Klink wil niet dat XTC getest wordt. Wat vind je hiervan?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 21:34
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zelf slik niet veel XTC en zal hier de volgende keer ook niet huiveriger door worden om het te gaan doen. Mocht ik er hallucinaties van krijgen vind ik het zelfs dikke prima en met een keer kotsen oid heb ik ook niet zo veel problemen moet ik zeggen. Weet iemand toevallig hoe schadelijk MCPP verder is?

Ik vind het trouwens belachelijk dat Klink tegen het testen van XTC is. Het lijkt mij een goede manier om de schadelijke gevolgen te minimaliseren (uitroeien van XTC gebruik gaat hem toch niet worden) en ik zie niet in wat er op tegen is.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:48
Verwijderd
Waaaaarom zou je tégen testen zijn. Soms voel ik me heel dom of naief, maar daar kan ik echt niet bij. Waarom zou je drugsgebruik ook veiliger maken. :/ Ahem.

Ik ga er niet meer of minder XTC van gebruiken, wát ik heb, heb ik van vrienden - op 3 pillen na, maar die ga ik dus duidelijk laten testen want hallo dingen van vreemden slik ik niet zomaar.

Moet wel zeggen, Wammus, dat ik stiekem moet grinniken om je houding tov MCPP, volgens mij kun je er wel wat zieker van worden dan wat jij nu zegt - maar dat weet ik niet zeker. Drugsinfo.nl zegt zelfs dat sommige mensen het effect te vergelijken vinden met het effect van XTC. Dat is nieuw voor me.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 23:02
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik had er om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord en als het puur en alleen om hallucinaties en misselijkheid gaat heb ik er zoals gezegd niet zo veel moeit mee maar ik lees op de website van het Trimbos instituut dat misselijkheid, duizeligheid, angsten, hallucinaties, onrust, rillingen en hoofdpijn er het gevolg van kunnen zijn en dat lijkt me toch een stuk minder.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 23:14
Verwijderd
Jaaa, en als misselijheid je hele avond verneukt.. Das ook niks natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 00:04
Verwijderd
Nee, ik ga er niet nóg minder xtc door gebruiken. De laatste tijd gebruik ik bijna niets meer, laatste keren waren half oktober en eind januari, en dat is voor mij weinig. ;p Ik heb nog een aantal pillen liggen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn, dus ik hoef me over goede xtc in ieder geval geen zorgen te maken. Ik kan nog wel 2/3 feestjes, en dus een paar maanden, vooruit. Zo af en toe kom ik weer eens wat pillen tegen en dan koop ik ze, gewoon om een voorraadje te hebben, zodat ik nooit zonder zit. Een berg mensen hebben dan ook al gevraagd om wat over te nemen maar ik verkoop ze voor geen goud. ;p
Opvallend is wel dat alles een stuk duurder geworden is. Driekwart jaar geleden kon ik meestal nog wel mitsubishi's krijgen voor 2-4 euro, nu moet ik 3.50 betalen voor pillen die maar de helft zo sterk zijn...

Minister Klink mag van mij wat betreft zijn uitspraken over het testen van drugs opflikkeren. Belachelijk dat hij dat niet wilt. Zoals ik al zei, ik heb het idee dat het de laatste jaren vrij goed ging met xtcgebruik. Juist nu in deze barre tijden zouden gebruikers gemotiveerd moeten worden om hun drugs te laten testen zodat er zo veilig mogelijk gebruikt wordt.

Ik heb zelf gelukkig nog nooit mCPP op. Over het algemeen pas ik ook wel op met pillen en doe ik eerst navraag bij bekenden. Maar moet ook zeggen dat ik er bekenden nog nooit over gehoord heb...geluk gehad denk ik. Maar wat ik er altijd over lees, Wammus, is dat het je avond wel wat meer verneukt dan wat hallucinaties en een beetje misselijkheid. Op pf zie ik regelmatig verhalen voorbijkomen van, inderdaad, angsten, onrust, hoofdpijn, hartkloppingen...niet wat je wilt hebben op een feest.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 16:43
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ga jij hierom nu minder XTC gebruiken?
Nee, maar ik wil sowieso alleen nog maar blauwe driehoekjes.
Citaat:
Minister Klink wil niet dat XTC getest wordt. Wat vind je hiervan?
Hetzelfde als van minister Klink: dom. Nu is er vanuit de markt toch een bepaalde vraag naar goede pillen, als niemand ze nog kan testen dan kan iedereen erin stoppen wat ze willen en krijg je nog meer rotzooi.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar ik wil sowieso alleen nog maar blauwe driehoekjes.
ik gok dat het niet lang meer zal duren voordat ook jouw beste contacten die niet meer hebben tenzij je zelf nog een zooi hebt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 13:58
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Nee, maar ik wil sowieso alleen nog maar blauwe driehoekjes.
overrated crap

en mCPP, tja, ik weet het niet. Volgens mij heeft het wel iets te maken met wat je lijf kan hebben enzo, en hoeveel je tikt natuurlijk. Maja, niet veel verstand van, maar wel kwalijk dat ik een instituut als het trimbos door niet zuivere berichtgeving niet 1,2,3 meer vertrouw

en minder, nee, en slecht van die controles, tja, we kunnen hier wel stoer gaan doen met onze argumenten, maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, is gewoon het politieke klimaat, en wat hun beeld op een maatschappij is, doen een paar argumenten echt niets aan hoor

Laatst gewijzigd op 12-04-2009 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 15:23
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
overrated crap

en mCPP, tja, ik weet het niet. Volgens mij heeft het wel iets te maken met wat je lijf kan hebben enzo, en hoeveel je tikt natuurlijk. Maja, niet veel verstand van, maar wel kwalijk dat ik een instituut als het trimbos door niet zuivere berichtgeving niet 1,2,3 meer vertrouw

en minder, nee, en slecht van die controles, tja, we kunnen hier wel stoer gaan doen met onze argumenten, maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, is gewoon het politieke klimaat, en wat hun beeld op een maatschappij is, doen een paar argumenten echt niets aan hoor
Dit is een discussieforum en ik heb de hoop dat er nog iemand langs komt die het wel met Klink eens is zodat we er discussie over kunnen voeren. Misschien wat naïef maar beter dan niets doen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
overrated crap
waarom?
Citaat:
en mCPP, tja, ik weet het niet. Volgens mij heeft het wel iets te maken met wat je lijf kan hebben enzo, en hoeveel je tikt natuurlijk. Maja, niet veel verstand van, maar wel kwalijk dat ik een instituut als het trimbos door niet zuivere berichtgeving niet 1,2,3 meer vertrouw
neem maar van mij aan dat je avond met wat mcpp echt wel verneukt is hoor behalve als je een van de gelukkig bent die er lekker op kan gaan natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 17:37
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
waarom?


neem maar van mij aan dat je avond met wat mcpp echt wel verneukt is hoor behalve als je een van de gelukkig bent die er lekker op kan gaan natuurlijk
waarom, omdat ik ze niet chill vind, de energieboost overstemd de m boost, je gaat er gewoon iets te strak op, en das totaal niet mijn ding


ik ga op alles lekker, los van speed
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 18:15
Verwijderd
je moet daarvan ook geen hele in één keer nemen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand toevallig hoe schadelijk MCPP verder is?
In het DIMS jaarbericht 2008 is te lezen dat mcpp niet neurotoxisch is. Mdma wel. Er staat een publicatie over mcpp vermeld maar die is op het internet niet publiekelijk toegankelijk en kan ik dus niet lezen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2009, 15:52
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Waarschuwing! Gevaarlijke XTC pillen in de omloop!
Prospect
38 18-12-2016 16:04
Drugs & Alcohol XTC discussietopic
Prospect
7 19-09-2013 22:12
Drugs & Alcohol Xtc
Redlabel22
36 10-01-2013 10:29
Drugs & Alcohol mdma; partydrug?
Verwijderd
83 09-03-2006 14:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap legaliseren XTC
little nemo
83 22-10-2003 15:38
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.