Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2002, 14:08
Verwijderd
iedereen kent de feiten onderhand wel, en de steun van Prins Bernhard aan het tweetal.
wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 14:13
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
iedereen kent de feiten onderhand wel, en de steun van Prins Bernhard aan het tweetal.
wat vinden jullie ervan?
ik ken de feiten niet precies. wat hebben ze dan precies bij hem gedaan? alleen in een houdgreep genomen, echt klappen gegeven of zelfs impotent geschopt?

ik vind dat je een winkeldief hard aan mag pakken zeker als probeert weg te rennen of zelf geweld gebruikte. Zo vastpakken dat hij geen mes meer kan gebruiken of weglopen.
Maar iemands armen verbrijzelen gaat bijvoorbeeld weer te ver.
Ook aan zelfverdediging zit een grens.

verder vind ik dat prins Bernhard een mening mag hebben maar die hoeft niet in de krant. Hij kan zich er beter niet mee bemoeien vind ik.

Wordt die winkeldief zelf trouwens ook nog vervolgd?
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
ik ken de feiten niet precies. wat hebben ze dan precies bij hem gedaan? alleen in een houdgreep genomen, echt klappen gegeven of zelfs impotent geschopt?

ik vind dat je een winkeldief hard aan mag pakken. Zo vastpakken dat hij niks kan doen.
Maar iemands arm breken gaat te ver.

verder vind ik dat prins Bernhard een mening mag hebben maar die hoeft niet in de krant. Hij kan zich er beter niet mee bemoeien vind ik.
de man had een kassierre met een mes bedreigd en toen ze hem na een achtervolging overmeesterden stak hij om zich heen.
in het geweld dat volgde brak hij zn neus.

en ik vind het een geweldige actie van P.B., die mensen verdienen alle steun in deze omgekeerde wereld
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:21
Verwijderd
Ik vind het jammer dat ze vervolgd worden.
Die man die de kassičre heeft bedreigd kan van mij part in de strond zakken met zijn aanklacht. Als je iemand met een mes bedreigd, dan vraag je er ook om geslagen te worden. Eigen schuld, dikke bult.
Volgende keer dat iemand bedreigd wordt, dan denken anderen: laat hem maar lekker, ik ga niet in grijpen, straks ben ik de lul, omdat ik het slachtoffer help. En dat lijkt me een slechte ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:22
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
iemand zijn neus breken lijkt me een rare vorm van zelfverdediging.
maar om iemand in de bak te gooien vanwege een gebroken neus, klopt ook niet.
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
iemand zijn neus breken lijkt me een rare vorm van zelfverdediging.
wat zal jij doen als ik je met een mes probeer te steken, voor mijn part hadden ze die gast helemaal lens getrapt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
iemand zijn neus breken lijkt me een rare vorm van zelfverdediging.
maar om iemand in de bak te gooien vanwege een gebroken neus, klopt ook niet.

Dr. Oetker, die volgend jaar rechten wil gaan studeren
Tja, als je iemand, die met een mes zwaait, moet tegenhouden, kan je niet helemaal gaan oppassen, dat hij geen pijn krijgt en niks breekt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:27
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
wat zal jij doen als ik je met een mes probeer te steken?
als ik samen met iemand anders zou zijn zou ik toch proberen je te pakken
in mn eentje zou ik vrij weinig actief doen denk ik

ik vind het wel zwak dat hij aangifte deed hiervan, hij was zelf begonnen
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:39
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Wat ik niet snap is hoe de overvaller het in zijn bolle hoofd durft te halen om die 2 jongens aan te klagen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:41
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Tja, als je iemand, die met een mes zwaait, moet tegenhouden, kan je niet helemaal gaan oppassen, dat hij geen pijn krijgt en niks breekt.
Citaat:
De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt", verklaart de OM-woordvoerster.
nadat ze hem hadden gepakt hebben ze hem dus die gebroken neus geslagen.
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:05
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Als je er al op wordt aangsproken dat je iets goed is, is het goed mis met Nederland. Mensen die dingen die ze niet mogen moeten dat bekopen, en moeten gestraft worden. Natuurlijk moet niet iedereen eigen rechtertje gaan spelen; maar er zijn gewoon dingen die niet kunnen en dat moeten de geweldplegers ook duidelijk voor hun kiezen krijgen, zoals de kasgraaier, zoals de betreffende dief zo mooi werd genoemd in het programma Barend & Van Dorp (en waar Jan Mulder erg om moest lachen)

Als je wat zegt van 2 jongens die bijna een oma aanrijden wordt een jongen doodgetrapt, en 2 medewerkers die een dief iewat hard te pakken nemen worden gestraft...

Fijn land, dat Nederland...maar we zijn als we zo doorgaan een beetje ziek aan het worden met z'n allen. Dit is echt bezopen en kan niet zo langer.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nog leuker:

"Prins Bernhard woest over vervolging AH-medewerkers"

http://www.nu.nl/news.jsp?n=72020&c=13

Go Bernie!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Overvaller eist 2000 euro schadevergoeding:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=72300&c=13

Tegenwoordig is criminaliteit bijzonder lukratief. Lukt het je niet iemand te beroven, kun je 'em altijd nog daarna aanklagen...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:35
Verwijderd
helemaal terecht dat ze worden vervolgd, Prins Bernard moet gewoon zijn mond dicht houden die heeft geen prullenbak van de wet begrepen....Je mag gewoon alleen iemand vasthouden en je verweren als diegene jou aanvalt, maar je mag hem gewoon niet slaan en als je dat dan toch doet, geef dit tenmiste dan niet toe aan de politie....kunnen die er ook geen zaak van maken, want er zijn geen getuigen.....die gasten van de AH zijn gewoon harstikke dom geweest! En trouwens je gaat toch niet iemand achterna rennen die alleen geld uit de kas heeft gegraaid, boeien kom je als Ah zijnde echt wel weer overheen...... het is het niet waard om je leven daarvoor op het spel te zetten! Die vent had een mes, ga je iemand toch niet achterna zitten..............!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Overvaller eist 2000 euro schadevergoeding:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=72300&c=13

Tegenwoordig is criminaliteit bijzonder lukratief. Lukt het je niet iemand te beroven, kun je 'em altijd nog daarna aanklagen...
en terecht! hadden ze hem maar niet zwaar moeten mishandelen (want dit is de aanklacht als jij iets breekt bij iemand), als iemand een misdaad pleegt, geeft dit jou nog niet het recht om hem verrot te slaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:56
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
jellerd schreef:
helemaal terecht dat ze worden vervolgd, Prins Bernard moet gewoon zijn mond dicht houden die heeft geen prullenbak van de wet begrepen....Je mag gewoon alleen iemand vasthouden en je verweren als diegene jou aanvalt, maar je mag hem gewoon niet slaan en als je dat dan toch doet, geef dit tenmiste dan niet toe aan de politie....kunnen die er ook geen zaak van maken, want er zijn geen getuigen.....die gasten van de AH zijn gewoon harstikke dom geweest! En trouwens je gaat toch niet iemand achterna rennen die alleen geld uit de kas heeft gegraaid, boeien kom je als Ah zijnde echt wel weer overheen...... het is het niet waard om je leven daarvoor op het spel te zetten! Die vent had een mes, ga je iemand toch niet achterna zitten..............!
ik snap best dat ze achter zon man aanrent, hij bedreigde een van hun collega's.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:03
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik ben het wel gedeeltelijk met jellerd eens, het hangt af van in hoeverre de dader zich al had overgegeven...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
helemaal terecht dat ze worden vervolgd, Prins Bernard moet gewoon zijn mond dicht houden die heeft geen prullenbak van de wet begrepen....Je mag gewoon alleen iemand vasthouden en je verweren als diegene jou aanvalt, maar je mag hem gewoon niet slaan en als je dat dan toch doet, geef dit tenmiste dan niet toe aan de politie....kunnen die er ook geen zaak van maken, want er zijn geen getuigen.....die gasten van de AH zijn gewoon harstikke dom geweest!

Ze zijn inderdaad misschien iets te ver gegaan, als ze hem nog hebben geslagen, nadat hij in de houtgreep lag, maar dat komt ook door de emoties op het moment van gebeuren.
Citaat:
En trouwens je gaat toch niet iemand achterna rennen die alleen geld uit de kas heeft gegraaid, boeien kom je als Ah zijnde echt wel weer overheen...... het is het niet waard om je leven daarvoor op het spel te zetten! Die vent had een mes, ga je iemand toch niet achterna zitten..............!
Dat ga jij toch niet bepalen? Ik vind het goed dat ze de dader direct hebben gepakt. Anders wordt hij misschien niet meer gepakt, omdat hij onvindbaar is of omdat de politie niet te veel tijd en moeite in de zaak gaat steken. Het lijkt hier wel dat jij het niet zo erg vind dat iemand geld steelt. (je gaat toch niet iemand achterna rennen die alleen geld uit de kas heeft gegraaid, boeien kom je als Ah zijnde echt wel weer overheen) De AH zal die 300 euro waarschijnlijk niet veel kunnen schelen, maar het gaat hier vooral om het principe. Vinden we het normaal dat iemand een overval pleegt? Nou ik en vele andere niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2002, 16:07
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
er was sprake van excessief geweld, nadat de politie was gearriveerd probeerden de AH-hooligans de overvaller nog te schoppen...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:10
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Ze zijn inderdaad misschien iets te ver gegaan, als ze hem nog hebben geslagen, nadat hij in de houtgreep lag, maar dat komt ook door de emoties op het moment van gebeuren.

en das dus echt GEEN goed arugument
waarom lijkt me wel duidelijk...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:11
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
nadat hij in de houtgreep lag, [/B]
Mag ik vragen wat jij onder houtgreep verstaat?

[/mierenneuk]
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
en das dus echt GEEN goed arugument
waarom lijkt me wel duidelijk...
juist, maar wel begrijpelijk.
Citaat:
Mag ik vragen wat jij onder houtgreep verstaat?

[/mierenneuk]

Zoiets ?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:20
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik vind het echt schandaaaalig. die jongens zouden een medaille moeten krijgen. Mijn part hadden ze hem invalide geslagen. Die vent had al tig winkels overvallen. Zou mooi zijn als ie invalide was geslagen want dan kon ik ook geen winkels meer overvallen .

Maar ff 2 the point:
wij bespraken dit onderwerp ook onder het eten. Toen zei mijn vader het volgende: " die cassiere moet aangifte doen tegen die overvallen omdat hij haar met een mes bedreigde en zeggen dat ze hiervan trauma's / angst / psychische schade aan heeft overgehouden. En dan moet ze 5000 euro van die man eisen. Want als de rechter de dader in het gelijk stelt (kan het me echt moeilijk voorstellen) dan moet hij die cassiere ook in het gelijk stellen en haar ook de schadevergoeding geven. Hier moet echt werk van gemaakt worden. Het is dat ik die cassiere niet ken anders had ik haar dit echt aangeraden. Dit moet echt gebeuren.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:34
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef:
wij bespraken dit onderwerp ook onder het eten. Toen zei mijn vader het volgende: " die cassiere moet aangifte doen tegen die overvallen omdat hij haar met een mes bedreigde en zeggen dat ze hiervan trauma's / angst / psychische schade aan heeft overgehouden. En dan moet ze 5000 euro van die man eisen. Want als de rechter de dader in het gelijk stelt (kan het me echt moeilijk voorstellen) dan moet hij die cassiere ook in het gelijk stellen en haar ook de schadevergoeding geven. Hier moet echt werk van gemaakt worden. Het is dat ik die cassiere niet ken anders had ik haar dit echt aangeraden. Dit moet echt gebeuren.
goed idee

ik heb het idee dat heel veel mensen niet begrijpen wat het met je doet als iemand met een mes je probeert te vermoorden.
misschien moet ik jellerd maar s opzoeken en kijken hoe hij reageert daarop.

ik wens overigens iedereen die tegen de twee helden is een flink portie zinloos geweld toe
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:54
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
wat zal jij doen als ik je met een mes probeer te steken, voor mijn part hadden ze die gast helemaal lens getrapt
Citaat:
always good schreef:
Mijn part hadden ze hem invalide geslagen. Die vent had al tig winkels overvallen. Zou mooi zijn als ie invalide was geslagen want dan kon ik ook geen winkels meer overvallen.
hmm wat verstaan jullie dan onder zinloos geweld?
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
hmm wat verstaan jullie dan onder zinloos geweld?
alles wat niet zinvol geweld is
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:20
mocrodealer
mocrodealer is offline
eeh luister is die sukkel die 500 euro had gestolen had het nooit gedaan en ze hadden hem niet moet beuken (gebroken neus) dat was te ver en prins c moet ook niet overdrijven klaar
__________________
wafa
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:14
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Rationeel gezien hadden ze dat idd niet mogen doen. Maar ja, als net een medewerker/collega van je een mes onder de neus gehad heeft...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 20:50
alwaysgood
alwaysgood is offline
oja nog iets,
nadat die jongen in venlo was neergeslagen, nadat hij iets had gezegd van die asociale jongens, was iedereen verbaasd waarom er niet werd ingegrepen, terwijl de jongens hem in elkaar sloegen.

Nu bij deze overval, werd er dus wel ingegrepen. Gevolg, de dief is ingerekend, maar degene die ingrepen worden ook vervolgd.

Dus stel dat er iemand in Venlo had ingegrepen, en die had bv. die marrokaan een paar keer geslagen. Dit moet wel, omdat hij uit alle macht zou proberen te vluchten, dus zal je wel hard moeten slaan. Stel dat iemand dat zou hebben gedaan, dan zouden de mensen achteraf gezegd hebben, dat was niet nodig om die marrokaan zo hard te slaan. En de marrokaan klaagt degene aan die heeft ingegrepen.
Dit klopt toch niet hier in nederland. Ze moeten degene die DURFEN in te grijpen juist belonen. We moeten juist trots zijn op zulke mensen, want die zijn er niet veel.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:08
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
zijn jullie nou echt niet in staat onderscheid te maken ?
net ook bij barend en witteman ofzoiets een verschrikkelijke kerel gezien die die ah-gasten maar aan het verdedigen was...

tuurlijk is het fantastisch dat die 2 gasten die overvaller hebben overmeesterd en dat ze er het lef voor hadden,daarvoor verdienen ze zeker een pluim!
ware het niet dat ze hierbij excessief geweld gebruikt hebben! het verhaal van de agenten is dat de 2 de overvaller hebben blijven proberen te schoppen/slaan toen de politie hem al in de boeien had... dit is toch echt het plegen van een strafbaar feit nadat de "heldendaad" was verricht. als de overvaller zich had verweerd/terug had gevochten/zijn mes bleef gebruiken was er GEEN sprake geweest van een strafbaar feit en had het OM niet eens tot een vervolging besloten. aangezien er in dit geval geen sprake was van noodweer of noodweer-exces kom ik tot de volgende conclusie:

IN PRINCIPE PLEGEN DE 2 AH MEDEWERKERS ZINLOOS GEWELD !!!
(als de verklaring van de agenten strookt met de werkelijkheid, waar ik voor het gemak maar even van uit ga)

hopelijk spreekt de rechter een eerlijk vonnis uit!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
nounou wat zijn we weer aardig maar ik zij al vind het niet kunnen die vervolleging (misschioen omdat het natuurlijk niet zo ver van me vandaan is gebeurd woon in amstelveen en werk ook in een AH.

VENLO
inderdaad alwaysgood heeft gelijk met nadat die jongen in venlo was neergeslagen, nadat hij iets had gezegd van die asociale jongens, was iedereen verbaasd waarom er niet werd ingegrepen, terwijl de jongens hem in elkaar sloegen.

DEN BOSCH
Het gerechtshof in Den Bosch heeft een man (34) tot 16 jaar celstraf veroordeeld,wegens het doodschieten van een juwelier in Roosendaal.Die ging hem op straat achterna na een roofoverval. Het hof verlaagde de straf met vier jaar,omdat hij in paniek had geschoten.

En dat vinden jullie wel normaal en zie wta die maar krijgt!!
Nee sorry AHers hebben heel normaal gehandeld. en ach man die overvaller steld zich aan laat ie blij zijn met alleen een gebroken neus want het had veel erger gekund. Ik vind dat wie de wet overtreed in ruime maten, overval,diefstal, moord etc zware delicten dus. Zijn rechten op bepaald gebied verspeeld

GRTZ
ivo
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:49
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
oja nog iets,
nadat die jongen in venlo was neergeslagen, nadat hij iets had gezegd van die asociale jongens, was iedereen verbaasd waarom er niet werd ingegrepen, terwijl de jongens hem in elkaar sloegen.

Nu bij deze overval, werd er dus wel ingegrepen. Gevolg, de dief is ingerekend, maar degene die ingrepen worden ook vervolgd.

Dus stel dat er iemand in Venlo had ingegrepen, en die had bv. die marrokaan een paar keer geslagen. Dit moet wel, omdat hij uit alle macht zou proberen te vluchten, dus zal je wel hard moeten slaan. Stel dat iemand dat zou hebben gedaan, dan zouden de mensen achteraf gezegd hebben, dat was niet nodig om die marrokaan zo hard te slaan. En de marrokaan klaagt degene aan die heeft ingegrepen.
Dit klopt toch niet hier in nederland. Ze moeten degene die DURVEN in te grijpen juist belonen. We moeten juist trots zijn op zulke mensen, want die zijn er niet veel.
je snapt zelf denk ik ook wel dat dit twee dingen zijn die op dat vlak onvergelijkbaar zijn.
Iemand tegen de grond rammen is niet de enige manier om iemand die probeert te vluchten. En het is zeker niet de beste manier. Maat het zou, als het op dat moment de enige manier is, toch de goede manier zijn omdat je er echt iets mee bereikt. Maar eerst iemand tegenhouden, hem wapenloos maken en hem dan een gebroken neus slaan, slaat nergens op en is gewoon mishandeling vind ik. Je maakt op dat moment misbruik van de situatie dat hij weerloos is.

Ingrijpen bij een vechtpartij is iets heel anders dan mee gaan vechten. Iedereen keihard op zn bek slaan die vecht (zoals jij dat zou doen ) lijkt me ook raar
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 01:07
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Rationeel gezien hadden ze dat idd niet mogen doen. Maar ja, als net een medewerker/collega van je een mes onder de neus gehad heeft...
dat is altijd het stomme. Als je overvallen wordt of je hebt te maken met bedreiging dan handel je dus niet rationeel en kan je iemand helemaal lam slaan. Ik denk echter dat het indienen van een schadeclaim dor de overvaller te brutaal voor woorden is. Maarja. Als je bereid bent mensen te bedreigen enkel en alleen voor een beetje geld dan ben je, naar mijn mening, zo diep gezonken dat dat er ook nog wel bij kan. Ik vraag me af waarom we dat soort zaken nog steeds tot de mensen rekenen.

Volgens mij bestaan er nog landen waar de crime passionel een reden voor strafvermindering is, ik ben ergens wel blij dat dit soort zaken net worden meegenomen.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 01:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Tegenwoordig is criminaliteit bijzonder lukratief. Lukt het je niet iemand te beroven, kun je 'em altijd nog daarna aanklagen...
Drogreden. Uit z'n verband gerukte uitspraak. Degenen die zijn aangeklaagt worden ervan verdacht een strafbaar feit gepleegd te hebben. Aangezien iedereen in Nederland gelijk is volgens de wet heeft de overvaller ook recht op een behandeling volgens de wet, niet een die daar buiten gaat. Dat iemand een strafbaar feit pleegt betekend nog niet meteen dat jij er ook 1 mag plegen. Je kunt zeuren wat je wilt je hebt elkaar in waarde te laten en niet op zo'n manier te reageren. Als je dat wel doet dan moet je daarvan de gevolgen ook accepteren. Laten we de zaak omdraaien: vanuit het perspectief van de overvaller is dit zinloos geweld geweest (naar zijn woorden, that is)

Bernard heeft een voorbeeld functie als lid van het koninklijk huis. Wat doe je dan: je blaat -omdat je boos bent dus je handelt op emotie- tegen de Telegraaf dat je graag de boete wilt dokken van 2 personen die ervan verdacht worden een strafbaar feit gepleegd te hebben. Watbenjedan.com ik kom hier werkelijk niet (van) bij. Het komt vast ook wel weer ten goede voor de populaireit van het koningshuis aangezien het volk emotioneel gezien het hier mee oneens is.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 07:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Drogreden. Uit z'n verband gerukte uitspraak. Degenen die zijn aangeklaagt worden ervan verdacht een strafbaar feit gepleegd te hebben. Aangezien iedereen in Nederland gelijk is volgens de wet heeft de overvaller ook recht op een behandeling volgens de wet, niet een die daar buiten gaat. Dat iemand een strafbaar feit pleegt betekend nog niet meteen dat jij er ook 1 mag plegen. Je kunt zeuren wat je wilt je hebt elkaar in waarde te laten en niet op zo'n manier te reageren. Als je dat wel doet dan moet je daarvan de gevolgen ook accepteren. Laten we de zaak omdraaien: vanuit het perspectief van de overvaller is dit zinloos geweld geweest (naar zijn woorden, that is)
Ja, vette pech! Als je zo nodig een cassiere met een mes wil bedreigen, moet je ook mans genoeg zijn om om te kunnen gaan met personen die je dit ernstig kwalijk gaan nemen.

Die meid loopt voorlopig nog wel ff met een trauma rond (trust me, bedreigd worden is alles behalve prettig), dus ik vind dit geweld allesbehalve excassief. Laten we blij zijn dat iemand tegenwoordig nog het lef heeft iemand op z'n gedrag aan te spreken.

Tippelaars, drugs en zwervers worden door justitie gedoogd, maar een crimineel even alle hoeken van de kamer laten zien is ernstig foei. Sorry hoor, maar ik vind dit echt weer typisch nederlands.

Trouwens, Jeroen: Dat stuk waar jij op reageert was puur cynisme. Dit ff ter info, omdat je kennelijk niet altijd onderscheid kunt maken tussen cynisme en een serieus stuk tekst.

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 07:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:

IN PRINCIPE PLEGEN DE 2 AH MEDEWERKERS ZINLOOS GEWELD !!!
Persoonlijk kan ik me geen beter voorbeeld van zinVOL geweld bedenken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2002, 08:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik snap niet hoe mensen nou woest kunnen worden om dat gedoe in venlo en geheel achter die AH'ers kunnen staan :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:01
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
die twee AH medewerkers dienden de goede zaak en die twee misdadigers in Venlo hebben iemand voor niets doodgeslagen.

Bovendien had die overvaller alleen een gebroken neus, dat is wat anders dan iemand doodslaan.

Zo moeilijk is het dus niet te begrijpen dat iedereen die AH medewerkers steunt en niet die gestoorde marokkaan uit Venlo.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het is maar de vraag of er door de AH'ers geen excessief, en dus zinloos geweld is gebruikt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:05
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het is maar de vraag of er door de AH'ers geen excessief, en dus zinloos geweld is gebruikt.
een crimineel een pak rammel geven is per defenitie zinvol
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het is maar de vraag of er door de AH'ers geen excessief, en dus zinloos geweld is gebruikt.
Arme crimineel!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
een crimineel een pak rammel geven is per defenitie zinvol
waarom denk je dat dan weer?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Arme crimineel!
wat ben je meelevend
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 09:51
Violet15
Violet15 is offline
Die 2000 euro schade vergoeding is zeker het geld dat hij eerst wilde jatten???
Ik werk ook in een winkel, en zou dit zeker niet gedaan hebben. Hebben ze trouwens die werknemers betrapt op geweld of heeft die overvaller dat gezegd??? Als hij het gezegd kan hebben, dan kan het zo zijn dat hij dat doet om de werknemers terug te pakken, kan toch??? Of heb ik te veel fantasie?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 10:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Violet15 schreef:
Die 2000 euro schade vergoeding is zeker het geld dat hij eerst wilde jatten???
Ik werk ook in een winkel, en zou dit zeker niet gedaan hebben. Hebben ze trouwens die werknemers betrapt op geweld of heeft die overvaller dat gezegd??? Als hij het gezegd kan hebben, dan kan het zo zijn dat hij dat doet om de werknemers terug te pakken, kan toch??? Of heb ik te veel fantasie?
lijkt me sterk. Hij's midden in een park opgepakt, dus zullen wel genoeg omstanders & getuigen zijn .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:20
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Goede zaak dat ze zijn neus gebroken hebben. Zijn verdiende straf. Misschien niet handig om die overvaller nog te gaan trappen als de politie er is, maar ik weet nu iedergeval 1 ding zeker: die overvaller blijft voortaan wel uit de buurt van die winkel, dus in dat opzicht is het wel erg effectief natuurlijk.
Dat tegenover een aanhouding van een politieagent, waarna de overvaller na een paar weken cel weer hetzelde gaat flikken.

Verder hoop ik nog dat die cassiere een stevig geld bedrag gaat eisen tegen die overvaller ter compensatie van het leed dat haar is aangedaan!
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
shiver inside schreef:
Goede zaak dat ze zijn neus gebroken hebben. Zijn verdiende straf. Misschien niet handig om die overvaller nog te gaan trappen als de politie er is, maar ik weet nu iedergeval 1 ding zeker: die overvaller blijft voortaan wel uit de buurt van die winkel, dus in dat opzicht is het wel erg effectief natuurlijk.
Dat tegenover een aanhouding van een politieagent, waarna de overvaller na een paar weken cel weer hetzelde gaat flikken.
Bah, straffen daar is de rechter voor

Verder weet ik niet genoeg van de feiten om te kunnen oordelen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:49
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
begin steeds meer te twijvelen, opzich is het wel goed natuurlijk wat ze gedaan hebben, maar stel je voor iedereen gaat zn eigen rechter spelen, dan wordt het wel een zooitje.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:57
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Bah, straffen daar is de rechter voor

Verder weet ik niet genoeg van de feiten om te kunnen oordelen.
Klopt, maar straffen worden gegeven om mensen iets te leren cq afleren. Het lijkt me hier duidelijk dat die overvaller hier iets heeft afgeleerd. Denk jij dat die overvaller ook iets afleerd na 2 weken tv kijken in een cel en een paar middagjes bladeren vegen.
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 12:41
Violet15
Violet15 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
lijkt me sterk. Hij's midden in een park opgepakt, dus zullen wel genoeg omstanders & getuigen zijn .
Hebben ze al getuigen verhoord dan??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.