Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 17:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het enorm moeilijk om te beslissen wat voor studie ik ga doen. Ik ben erg handig met computers en zoek dus waarschijnlijk wel iets in die richting, maar wat en hoe?

Informatica op de uni is volgens de meeste mensen meer wiskunde dan informatica, maar wat sluit dan wel meer aan bij wat ik wil? En is het wel zoveel wiskunde?

Ik wil later dus wel iets met computers gaan doen, misschien zelfs wel gericht op het lesgeven in een algemene richting (geen cursussen ed), want het met mensen werken en lesgeven in het algemeen vind ik best interessant.

Wat raden jullie aan? En bij welke studie ga je echt meer aan de slag met de computer opzich (misschien wel in zowel hardware als software). Misschien doet er iemand wel een studie die hij kan aanraden! En waarom raad je hem aan?

Veel dank!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 17:14
Verwijderd
Als je na zit te denken over informatica en het niet op de uni wil doen, kun je ook altijd nog naar HBO. Het HBO is (vaak) een stuk praktischer dan de uni, dus je hebt waarschijnlijk meer met computers. Ik weet niet wat je vooropleiding is, maar als dat VWO is, zou ik het HBO niet zomaar afschrijven. Bij informatica hoort sowieso wel wat wiskunde, maar ik kan het me inderdaad voorstellen dat er op de uni veel wiskunde bijzit.
Verder kan ik je niks anders aanraden dan er gewoon naar te vragen bij verschillende instellingen of op de sites van de verschillende uni's en hogescholen te kijken. Daar staat ook veel info. Dat lesgeven kun je daar vast ook wel vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik snap dat je wel wat wiskunde moet kennen en kunnen en ik vind het ook geen probleem (hee, ik doe niet voor niets B2), maar een informaticastudie met voornamelijk wiskunde vind ik toch minder.

Misschien kan iemand me vertellen wat ik van de uni informaticastudie kan verwachten? Want op de websites is het allemaal iets te genuanceerd naar mijn mening
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik doe technische informatie op de tu/e...ik spreek je wel op msn
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-12-2003 @ 18:59:
ik doe technische informatie op de tu/e...ik spreek je wel op msn
dat had ik kunnen weten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn broer doet Informatica en Management op de Universiteit Utrecht.
Hij is veel bezig met de computertaal en applicaties maken enz.
Wat hij allemaal precies doet weet ik verder niet, maar misschien zou dat wel wat voor jou zijn.

Hij zit overigens wel in het laatste jaar zonder BaMa structuur, dus of de opleiding anders is geworden met die structuur weet ik niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 16:23
Ingel
Avatar van Ingel
Ingel is offline
De studie Informatiekunde aan de Rijksuniversiteit Groningen is misschien wel wat voor jou!

Kijk hier voor meer informatie
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ingel schreef op 07-12-2003 @ 17:23:
De studie Informatiekunde aan de Rijksuniversiteit Groningen is misschien wel wat voor jou!

Kijk hier voor meer informatie
"Je bent geïnteresseerd in taal, literatuur, geschiedenis, kunst of archeologie"

Nou, nee

Opzich niks mis met de studie, maar het komt minder in de buurt van mijn interesses dan informatica of zelfs gewone informatiekunde (dit is namelijk net iets anders dan gewone informatiekunde)...

Kan iemand trouwens vertellen wat het concrete verschil is tussen informatica en technische informatica? Als de benaming niet anders was, was me het verschil nl. niet opgevallen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:24
NN
NN is offline
Eeen vriend van me deed uni-informatica en kwam in zijn P-jaar er achter dat het enkel moeilijke wiskunde was. hij doet nu kunstmatige intelligentie, iets wat ook veel met computers van doen heeft, maar wat minder wiskundig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Richting de Media
Jordy!
3 11-11-2011 15:31
Studeren Creatieve Therapie richting Drama Amersfoort
Yvieliefie
3 17-03-2011 22:54
Studeren Creatieve Therapie richting Drama
Yvieliefie
0 17-03-2011 22:48
Studeren Gezondheid gerelateerde studie?
lol_nl
9 12-03-2010 14:39
Studeren Internationaal gerichte opleidingen
Goldfish
32 15-08-2007 12:56
Studeren Studie/opleidings richting vraag (PDB - MBA - SPD)
APRILIA RS
15 19-01-2007 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.