Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 14:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
SugarCoatedSour schreef op 03-05-2006 @ 13:43 :
5 jaar Havo (te makkelijk), 4 jaar HTS (AOT in A'dam), ook te makkelijk. Mezelf wat moeilijker gemaakt door de meest onmogelijke modellen en simulaties te ontwerpen waarbij ik naar de TU moest voor begeleiding. Daarna master Sustainable Development (Energy&Materials) aan UU en een bijna halve master SEPAM (Systems Engineering and Policy Analysis)aan TU Delft. Dat nu allemaal bijna afgerond, dit is allemaal wel uitdagend geweest. Nu eerst maar eens reizen en dan de grotere ingenieursbureaus (DHV, Arcadis, Witteveen&Bos) van NL benaderen en hopen dat ze een post doc voor me willen betalen met een paar jaar.
"dayem bitch!", heavy shit.

Ik doe nogsteeds Mens & Informatica en ben nu aan mijn 5de jaar bezig. Kutopleiding en had er nooit aan moeten beginnen.

Gelukkig ben ik zo-goed-als-aangenomen in het 2de jaar op de HKU bij Music Management .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 06-06-2006 @ 13:22 :
we kunnen samen kaarten ofzo dan
hehe yep we zijn met 4, goed plan

waarom vind je het niet meer tof trouwens? Ik twijfel heel soms ook wel eens maar dat komt omdat het 1e jaar gewoon saai is. hoop ik
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 06-06-2006 @ 13:33 :
Ik studeer Sociaal Cultureel Werk begeleider Kunst, Cultuur en Media net als Scarlett en Olijf en Lady Jane en het is tof. En hierna wil ik Bachelor of Theatre in Theatre and Education - docerend theatermaker doen.

edit: hahaha dat had ik al gezegd
Hoeveel theaterwetenschappers (wo) en dramadocenten (hbo) heb je tegenwoordig niet in Nederland? Ik denk dat een overschot van die mensen banen accepteren op een lager niveau en dat zoiets ten koste gaat van de mensen met een mbodiploma. Ik weet niets van de vraag naar theatermakersrmaar is er überhaupt wel een baangarantie?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik denk dat ik volgend jaar september weer ga studeren. Het is te hopen dat mijn levenstijltje zich w
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:18
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
en toen had je geen zin meer om te typen
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:20
Verwijderd
Aan motivatie geen gebrek hoor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:25
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Dus: Watvoor opleiding doen jullie nu
Ik doe nu CMV, culturele en maatschappelijke vorming. Ik zit in de eerste en ga zoals het nu lijkt wel mijn propedeuse halen.

(en eventueel welke gaan jullie daarna doen)
nou mijn ouders hopen dat dit mij laatste opleiding is, ik ben namelijk tot nu toe nooit verder gekomen dan het eerste jaar van een opleiding (heb hiervoor al 3 andere studie 'geprobeerd')

en hoe moet dat bijdragen aan jullie latere lifestyle.
euhm, de eeuwige student? ik denk dat cmv wel bij mijn lifestyle past eigenlijk, ik weet alleen nog niet waarom en hoe.

Wat doe je er nu aan om later te kunnen leven zoals jij dat wilt.
eigenlijk vrij weinig
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:26
knir
Avatar van knir
knir is offline
Na het gymnasium ben ik Internationale Organisaties en Internationale Betrekkingen gaan studeren, aldaar vergaar ik veel kennis en dat bevalt me prima . In augustus vertrek ik voor een jaar naar Montreal, Canada, om political science en geschiedenis te doen. Wat ik na mijn studie ga doen, geen idee, ik denk nog meer studeren.
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:32
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik doe/deed VWO, net examen gedaan. Ik ben gezakt, maar goed. Ik heb dan ook minstens de helft van de lessen gemist de afgelopen 2/3 jaar, dus dan mag dat.
Volgend jaar ga ik dus waarschijnlijk vavo doen oid. Daarna wil ik geneeskunde doen. Moet ik wel eventjes worden ingeloot enzo.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:37
Verwijderd
Heb vorig jaar zonder onvoldoendes havo eindexamen gedaan en zit nu in vijf vwo met profiel c&m.

(Ahum) Na mijn eindexamen wil ik naar University College in Middelburg of Utrecht, maar Utrecht vond ik een beetje een soort van commune zo op die oude militaire basis en redelijk ver van de stad zelf af.
Ach ja, het is überhaupt maar hopen dat ik aangenomen word en mocht dat niet zo zijn dan ga ik (waarschijnlijk) rechten studeren aan de uvt.


Oh en dit zegt over mijn lifestyle dat ik een nerd ben.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 21:18
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Hoe wil je volgend jaar rechten gaan studeren als je nu in 5 vwo zit?
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 06-06-2006 @ 22:18 :
Hoe wil je volgend jaar rechten gaan studeren als je nu in 5 vwo zit?
Goed punt.

Mijn fout.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 21:33
Verwijderd
eerste jaar communicatie,utrecht.
maar me een beetje vergist in het PLANNEN,dus als ik een beetje pech heb kan ik volgend jaar overnieuw beginnen in amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
heb vorig jaar mn vwo-diploma gehaald, vervolgens bijna 4 maanden gewerkt en 2 weken na mn 18e verjaardag op reis gegaan naar de VS, Fiji en Nieuw-Zeeland. Zit nu alweer bijna 7 maanden in Australie en heb besloten om niet volgende week naar huis te vliegen maar nog 4 maanden langer te blijven. Hierdoor kan ik niet in september aan een studie geschiedenis beginnen, wat ik van plan was, maar heb ik nog een jaar de tijd om te doen wat ik wil. Wat dus waarschijnlijk betekent dat ik voor een paar maanden in de UK (of Ierland) ga wonen om daar te werken of naar Midden-/Zuid-Amerika ga om Spaans te leren, maar het liefst allebei natuurlijk. Daarna ga ik dan eindelijk toch geschiedenis in Amsterdam studeren omdat Internationale betrekkingen alleen in Groningen te studeren is en ik daar niet heen wil.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:35
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Breg schreef op 07-06-2006 @ 11:10 :
Verhaal
Internationale betrekkingen, dat klinkt best interessant
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:43
jimi
Avatar van jimi
jimi is offline
ik ben nu een 2e jaars modestudente aan de kunstacademie en dat past bij mn lifestyle omdat ik een hippe vog0l ben.
en hierna wil ik misschien nog een master gaan doen, misschien in het buitenland, misschien misschien.
en ik zou best in parijs willen wonen.
dat dus.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:56
Crimson
Crimson is offline
ik begin in september in 6 gymnasium, mn 7e jaar
daarna american studies in groningen
eigenlijk wil ik naar amsterdam, maar daar hebben ze dat niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:33
September
Avatar van September
September is offline
ik doe nu de laatste proefwerkweek van 5 gym, hopelijk haal ik dit jaar en dat is het idee dat ik volgend jaar mn diploma haal en daarna of een jaar 'niks' ga doen [in berlijn wonen en werken bijvoorbeeld] of meteen aan een studie begin, hoogstwaarschijnlijk psychologie in utrecht. wat ik natuurlijk fluitend haal en dan word ik heel rijk en gelukkig met het behandelen van tbs'ers danwel kinderen.
__________________
in music the passions enjoy themselves
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 14-06-2006 @ 22:56 :

american studies
damn dat klinkt eng
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:11
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Vorig jaar vwo gehaald, op de vrije school in amsterdam. Daarna gaan werken en voor een paar maanden naar Zuid Amerika vertrokken om te reizen en een beetje spaans te leren.
In september naar de universiteit van Utrecht om culturele antropologie te gaan studeren. Er is moeilijk (leuk) werk mee te vinden maar ik doe geen studie om er rijk van te worden en dit is wat ik wil. Lijkt me superinteressant en later wil ik graag meer van de wereld zien en me vooral in Zuid Amerika verdiepen en hopelijk kan dat met deze studie.
En ik wil ook een jaar in het buitenland studeren maar dat zien we nog wel. EN naar Utrecht verhuizen maar ik moet dan eerst een kamer vinden wat fucking moeilijk is
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:24
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
cut_off schreef op 15-06-2006 @ 12:45 :
damn dat klinkt eng
nee hoor, net zoiets als european studies, maar dan over amerika.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:27
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
that's the point.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:50
Verwijderd
Luna, bieden ze dat niet op de UvA aan? Ik ken iemand en die doet dat volgens mij daar
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:52
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 15-06-2006 @ 12:45 :
damn dat klinkt eng
Citaat:
Crimson schreef op 15-06-2006 @ 13:24 :
nee hoor, net zoiets als european studies, maar dan over amerika.
Mijn opleiding heet 'hogere europese beroepen opleidingen', dat klinkt eigenlijk best wel eng. Gelukkig korten ze het dan af tot HEBO of noemen ze het European Studies maar toch
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:00
tante Bep
Avatar van tante Bep
tante Bep is offline
ik studeer CMV, en ik vind het een flutstudie. Ik zit in het vierde jaar maar ik loop een jaar achter. Volgend jaar ga ik afstuderen, als ik me daar nog toe kan zetten. CMV is namelijk best wel een chaos, de docenten weten zelf nog niet eens wat de afstudeer criteria zijn.
Ik vind het niveau van CMV te laag, en ik ga als ik klaar ben een leukere, uitdagender studie doen. CMV is een aardige basis.
__________________
zijn die patatten in plantaardig vet gebakken?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
tante Bep schreef op 15-06-2006 @ 14:00 :
ik studeer CMV, en ik vind het een flutstudie. Ik zit in het vierde jaar maar ik loop een jaar achter. Volgend jaar ga ik afstuderen, als ik me daar nog toe kan zetten. CMV is namelijk best wel een chaos, de docenten weten zelf nog niet eens wat de afstudeer criteria zijn.
Ik vind het niveau van CMV te laag, en ik ga als ik klaar ben een leukere, uitdagender studie doen. CMV is een aardige basis.
Waar loop je stage?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:03
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
heb je dan al een idee van een leukere studie?
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:13
tante Bep
Avatar van tante Bep
tante Bep is offline
bij een cultuurcentrum als productent van verschillende projecten

misschien een master op de VU voor de centen, of museologie voor de lol en raakvlakken. Of theaterwetenschappen.
__________________
zijn die patatten in plantaardig vet gebakken?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:19
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ik heb probleem- & moeiteloos mijn vwo gehaald waarna ik ben begonnen aan geneeskunde aan de UU, wat me redelijk afgaat, alhoewel ik er toch te weinig aan doe en teveel zuip
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:21
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
White Trash schreef op 15-06-2006 @ 13:50 :
Luna, bieden ze dat niet op de UvA aan? Ik ken iemand en die doet dat volgens mij daar
\ja maar de vakken in utrecht spreken me meer aan plus ik heb mn hele leven in amsterdam gewoond en dat gaat vervelen heh. dusss vandaar
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:35
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Bijna klaar met het eerste jaar docentenopleiding economie...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 18:21
merels
Avatar van merels
merels is offline
ik heb mijn plannen gewijzigd en ik ga ipv zuid-amerika een tijdje reizen door nepal, india, vietnam en thailand. daarvoor ga ik een tijdje naar parijs.
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 22:36
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Na mijn mavo heb ik ervoor gekozen om de opleiding Vormgever Reclame Presentatie en Communicatie te gaan doen. De opleiding stond me niet aan vanwege het commerciële karakter en ben halverwege het 2e jaar gestopt. Toen ben ik begonnen met SPW (ja inderdaad in het kader van: 'ik moet toch iets doen'). Ik heb dat zojuist afgerond en ga in september beginnen aan de lerarenopleiding geschiedenis in Zwolle (Windesheim). Mijn toekomstplannen zijn: misschien volgend jaar toelating doen aan het Conservatorium in Zwolle (richting lichte muziek/jazz) en anders de lerarenopleiding afmaken en misschien daarna een master politicologie ofzo volgen.
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 23:59
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-06-2006 @ 19:15 :
Ik denk dat ik volgend jaar september weer ga studeren. Het is te hopen dat mijn levenstijltje zich w
beste post ooit nominatie
__________________
my achy breaky heart (8)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 23:05
Verwijderd
Ik ga hoeren helpen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 00:40
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
White Trash schreef op 15-06-2006 @ 13:52 :
Mijn opleiding heet 'hogere europese beroepen opleidingen', dat klinkt eigenlijk best wel eng. Gelukkig korten ze het dan af tot HEBO of noemen ze het European Studies maar toch
schijnt een kutstudie te zijn heb ik van mensen op mijn werk gehoord maar goed het is maar een mening !
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 17-06-2006 @ 01:40 :
schijnt een kutstudie te zijn heb ik van mensen op mijn werk gehoord maar goed het is maar een mening !
True. De meningen zijn ook erg verdeeld, de één beweert dat de moeilijkheidsgraad vergeleken met andere hbostudies best wel hoog ligt, de ander zegt dat het echt heel erg makkelijk is. Het lijkt me wel leuk in ieder geval. Ik heb nu een appartementje voor 1 jaar gehuurd dus het plan is wel om minimaal 1 jaar uit te zitten
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:03
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ik heb zin om mijn vakantieperiode te skippen en meteen met mijn opleiding te beginnen, ik kreeg gisteren mijn spullenlijst binnen en er staan echt gave dingen tussen.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:35
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
vorig jaar ben ik geslaagd voor het gymnasium, daarna ben ik verpleegkunde gaan studeren waar ik na 3 maanden ofzo mee gestopt ben. In september ga ik rechten studeren. En wat ik wil worden weet ik niet, maar journalistiek of iets op tv lijkt me wel heel leuk. Een soort Oprah ofzo. En als dat niet lukt advocaat van slachtoffers, niet van daders, of officier van justitie. Anyhow wil ik later veel geld verdienen omdat ik nog veel dingen wil doen in mn leven en een groot gezin krijgen is er 1 van en dan is het wel prettig om goed in de slappe was te zitten.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:12
Electriq
Avatar van Electriq
Electriq is offline
Ik doe nu SPH, dé opleiding voor simpele zielen. Ik loop nu stage bij een tbs-kliniek en dat is tof. Deze zomer ben ik er vakantiekracht en aankomend schooljaar ga ik er mn afstudeerproject maken en ik heb er nu al zin in. Daarna solliciteren
__________________
Antsy in my pantsy.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 22:35
reine claude
reine claude is offline
Ik ben aan het afstuderen, en hopelijk gaat dit het komende half jaar gebeuren waarin ik verder ook van plan ben stage te gaan lopen. Daarna grote reis met mijn vriend en verder studeren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 22:36
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
DNMB schreef op 17-06-2006 @ 13:35 :
vorig jaar ben ik geslaagd voor het gymnasium, daarna ben ik verpleegkunde gaan studeren
LOL.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:14
merels
Avatar van merels
merels is offline
dat dacht ik ook
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:16
reine claude
reine claude is offline
Wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:19
merels
Avatar van merels
merels is offline
Citaat:
reine claude schreef op 19-06-2006 @ 00:16 :
Wat is daar mis mee?
het gaat om het type dat naar haar vwo gezellig verpleegkunde gaat doen
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:21
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
ik studeer bedrijfskunde in almelo en het bevalt me goed alleen moet ik iedere dag 2.5 uur heen en terug reizen want ik woon nog bij mn ouders in monnikendam, zolang ik niet zelf kan koken wil mn moeder niet dat ik op mezelf ga wonen en ik kan opzich wel koken maar mn moeder wil niet dat ik alleen maar pakjes wereldgerechten van knorr klaarmaak maargoed ik heb nu wel een appartementje in almelo-zuid-oost op het oog (met ingebouwde keuken en wastafel) dus ik hoop dat ze het goed gaan vinden..
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:22
reine claude
reine claude is offline
'na haar vwo'

Maar nogmaals; wat is daar mis mee? Beter een paar mensen van het vwo die gemotiveerd verpleegkunde gaan doen, dan hele hordes geslaagde havisten die uit wanhoop dat ze niet weten wat ze moeten gaan doen maar verpleegkunde gaan doen omdat ze dat 'wel leuk lijkt'.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:22
teenager
teenager is offline
je moet toch gewoon doen wat je leuk vindt? ik begon op de mavo en ben uiteindelijk medicijnen gaan doen. Ben daarmee gestopt, maar niet omdat het te moeilijk was. Omgekeerd werkt dat ook, iemand met gym diploma kan ook verpleegkunde doen zonder zich slimmer te voelen dan de rest. Ik ken zoveel gymnasiasten die HBO zijn gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:23
teenager
teenager is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 19-06-2006 @ 00:21 :
ik studeer bedrijfskunde in almelo en het bevalt me goed alleen moet ik iedere dag 2.5 uur heen en terug reizen want ik woon nog bij mn ouders in monnikendam, zolang ik niet zelf kan koken wil mn moeder niet dat ik op mezelf ga wonen en ik kan opzich wel koken maar mn moeder wil niet dat ik alleen maar pakjes wereldgerechten van knorr klaarmaak maargoed ik heb nu wel een appartementje in almelo-zuid-oost op het oog (met ingebouwde keuken en wastafel) dus ik hoop dat ze het goed gaan vinden..
Wat ben jij grappig!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:23
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
medicijnen doen als in drugs dealen bedoel je?
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.