Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 21:26
ivo171985
ivo171985 is offline
Het lijkt wel een sprookje aan het worden. Met een gemiddelde van 7,1 de examens in. Het klinkt misschien negatief, maar ik heb sterk het gevoel dat ik niet meer ga slagen. Voor Engels moest ik een 4,5 halen. wat blijkt nu? Ik heb maar 10 punten gehaald. Vervolgens gs: daar mocht ik een 5,5 voor halen. Op zich ook niks aan de hand, maar laat ik hier nu slechts 30 punten voor gehaald hebben. Dan ak:voor dit vak mocht ik een 4,7 halen, maar ook hier haal ik niet meer dan 30 punten. Krijg sterk het gevoel dat er hier iets mis is. Het maakt kennelijk niet uit hoe goed je tentamencijfers zijn. Het gevolg zal nu zijn dat ik voor alle vakken een 7 gemiddeld sta en nog twee keer een acht en vervolgens voor 2 vakken in het profieldeel een 5. Gezakt dus. Deze manier van slagingsnormen vind ik asoluut abnormaal. Het gevolg zal nu zijn dat ik volgend jaar weer de hele rit zal moeten doen en kennelijk moet hopen op een makkelijker examen. Mijn complimenten aan het CITO: het is ze gelukt.

Ivo
Advertentie
Oud 23-05-2003, 21:30
Verwijderd
Op die manier zullen er altijd mensen zakken...was 'vroeger' ook zo, je kon 6 tienen en één 3 hebben, dan was je ook gezakt... 't is oneerlijk ed, maar ja, ergens moet een grens zijn.
Oud 23-05-2003, 21:32
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Even een vraag: vond je de examens zoveel moeilijker dan de SE's? Als je er eerst zo goed voor stond, kun je toch moeilijk nu ineens veel lager halen?
Heb je al rekening gehouden met eventuele verandering van norm enzo? Wel erg kut voor je, als je nu zou zakken
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 23-05-2003, 21:33
Verwijderd
gelukkig bestaat er nog een herexamen.
dus als je daar je best op doet, ben je alsnog geslaagd.
Oud 23-05-2003, 21:36
ivo171985
ivo171985 is offline
Vond de examens op zich niet veel moeilijker, maar de vraagstelling vaak erg onduidelijk. Heb met ophogingen wel rekening gehouden, maar ze gaan niet verder dan N=2 en dat gebeurt ook zelden. Jammer, heb altijd al wat tegen het Cito gehad.

IVO

Citaat:
Lynn schreef op 23-05-2003 @ 22:32:
Even een vraag: vond je de examens zoveel moeilijker dan de SE's? Als je er eerst zo goed voor stond, kun je toch moeilijk nu ineens veel lager halen?
Heb je al rekening gehouden met eventuele verandering van norm enzo? Wel erg kut voor je, als je nu zou zakken
Oud 23-05-2003, 21:37
Verwijderd
eerst nog ff reactie op de nieuwe thread. dat heb ik dus ook!!!

Citaat:
Lynn schreef op 23-05-2003 @ 22:32:
Even een vraag: vond je de examens zoveel moeilijker dan de SE's? Als je er eerst zo goed voor stond, kun je toch moeilijk nu ineens veel lager halen?
Heb je al rekening gehouden met eventuele verandering van norm enzo? Wel erg kut voor je, als je nu zou zakken

hoewel de vraag niet aan mij gesteld is...
nou antw op de vraag: ik stond er ook goed voor maar haal nu veel lager. dat heeft te maken met dat het op de schoolexamens meer feitelijke kennis is dan inzicht. nu is het meer inzicht dan feitelijke kennis.

en ik ben niet zo goed in dat 'vaag' denken over dat het toevallig is dat die vogeltjes niet in dat gebied vliegen omdat er een rode auto staat geparkeerd bwvs (onzinnig of course) maar ja life's unfair!! we've got to live or die with it
Oud 23-05-2003, 21:39
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
misschien moet je aan het niveau van je school gaan twijfelen

maar wel kut voor je!!!! heel kut!!!
Oud 23-05-2003, 22:43
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
als je dan toch zakt, zou ik het gaan herkansen op de avondschool, dan hoef je alleen de gezakte vakken te herkansen...
Maar het zou erg lullig zijn. Ik heb ook wel mijn twijfels erover. Ik ben vorig jaar gezakt, en ga nu met goede cijfers erin... Ik hoop maar dat het allemaal 6jes worden... Zo niet, dan ga ik gillen...
__________________
Lief zijn!
Oud 24-05-2003, 01:04
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Als je ook voor engels zo laag hebt, heb je 3 onvoldoendes
maarja het is nu eenmaal zo. Ik heb ook twee 5en die toevallig in me profieldeel staan, maar tot 13juni maak ik me daar geen zorgen over
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Oud 24-05-2003, 08:19
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
simple creed schreef op 23-05-2003 @ 22:39:
misschien moet je aan het niveau van je school gaan twijfelen

maar wel kut voor je!!!! heel kut!!!
Niks met mis het niveau van de school hoor

Btw, het slagveld wordt nog groter dan gevreesd....

Moppie
Oud 24-05-2003, 08:34
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
ivo171985 schreef op 23-05-2003 @ 22:26:
Het gevolg zal nu zijn dat ik voor alle vakken een 7 gemiddeld sta en nog twee keer een acht en vervolgens voor 2 vakken in het profieldeel een 5. Gezakt dus. Deze manier van slagingsnormen vind ik asoluut abnormaal.
Opzich vind ik het wel logisch dat je met twee 5'en in je profiel zakt
Dat zijn toch je belangrijkste vakken
Oud 24-05-2003, 08:44
Iwein
Iwein is offline
met schoolexamens zou je het in theorie gecompenseerd moeten kunnen hebben;

anders kun je altijd nog herren
Oud 24-05-2003, 09:13
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
ik vind zelf het systeem van het hele examengebeuren ook niet eerlijk. 3 jaar lang(of 2 voor de havo) werk je hard om een zo goed mogelijk schoolexamencijfer te krijgen. Sta je vervolgens allemaal goede punten, komt dat examen om de hoek kijken!
Daar gaan al je mooie achten en zevens, omgezet in zessen! En inderdaad kunnen het ook vijven worden. Dat is zwaar klote en niet eerlijk....maar jah...beter dan vroeger toen ALLEEN je examencijfers telden! Als dat zo nou nog was....zou 3/4 of meer zakken!
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 24-05-2003, 09:15
Missy_shy
Missy_shy is offline
Ja cito is er dit jaar bij mij ook in geslaagd een 5 voor ak en tussen een 4 en 4,5 voro wis....
Dus zakkings percentage is nogal erg groot bij mij

Normaal haal ik voor ak altijd een 8 zelfs vaak hoger...
Wis is meestal net aan 6,5 - 7

Maar goed probleem bij mij is ik heb geen tentame cijfers omdat ik staatsexamen doe

Iig heel veel succes aan topicstarter gewenst...Hopelijk haal je het!
__________________
Al heel vroeg in me leven was het te laat
Oud 24-05-2003, 10:04
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Ik hoor altijd van iedereen dat de cijfers veel hoger uitvielen dan ze zelf hadden verwacht. Leraren doen er alles aan om het maximale puntenaantal uit jouw examen te halen, en als je zelf nakijkt dan ben je ook vaak te streng voor jezelf. Ik denk dat je er niet zo over in hoeft te zitten.
Oud 24-05-2003, 11:08
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Mijn wiskunde lerares zei ooit eens, dat het cijfer dat je voor je examen haalt, vaak rond het gemiddelde ligt dat je al had. Tot nu toen klopt dat bij mij aardig, maar vorig jaar stond ik heel erg slecht voor natuurkunde, en dit jaar erg goed! wat zou mijn cijfer dan zijn?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 24-05-2003, 12:49
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Het is wel klote, maar het is ook eerlijk. Er moet wel wat blijven hangen, zeker van je profielvakken. Anders moet je maar herren of nog een keer overdoen.

Such is life
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Oud 24-05-2003, 13:05
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 24-05-2003 @ 09:34:
Opzich vind ik het wel logisch dat je met twee 5'en in je profiel zakt
Dat zijn toch je belangrijkste vakken
Maar als je C&M doet kun je je profiel grotendeels zelf samenstellen, en in de meeste gevallen berust dat gewoon op toeval. Ik ken bijv. een meisje die vorig jaar drie onvoldoendes in haar profieldeel (c&m) had gehaald, maar de school had gezegd dat ze waarschijnlijk een vak kon omruilen met een uit haar vrije deel, dan kon ze een andere herkansen en zou ze nog maar een onvoldoende in haar profieldeel staan. Dus zij blij, feestje gevierd, bla bla bla. Belt de school weer op dat t toch niet kon. Kon ze dus mooi een jaar extra gaan doen.
__________________
Hela världen är så underbar
Ads door Google
Oud 24-05-2003, 13:34
YBBED
YBBED is offline
Bij mij is de situatie zo:

Ik doe C&M, met wiskunde A2 in het vrije deel (wiskunde A1 zit in profiel). Nu sta ik (na examens) waarschijnlijk een 5 voor Frans1,2 (profielvak) en waarschijnlijk ook een 5 voor wiskunde (dat examen moet nog komen, maar voor een 6 moet ik een 5.6 halen en dat lukt denk ik niet).

Nou is mijn vraag of iemand weet of Wiskunde A1,2 binnen of buiten je profiel telt? want de helft zit dus in het profiel en de andere helft erbuiten.......
Oud 24-05-2003, 14:08
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
ik heb altijd SE's gehad die moeilijker waren dan de examens die ik heb gehad. (behalve economie, maar dat kan ik ook nie)

en
Citaat:
Vervolgens gs: daar mocht ik een 5,5 voor halen. Op zich ook niks aan de hand, maar laat ik hier nu slechts 30 punten voor gehaald hebben.
hoe kan je nou weten hoeveel puntenje hebt voor vraag 11 (die stelopdracht)? daar kon je in totaal 13 punten voor halen. In de antwoordmodel staat alleen wat erin moet staan en dat stond ook in je opdracht. dus hoe weet je nou hoeveel punten je daar voor hebt?

maar idd. Het is een gewoon een kutsysteem met dat profiel enzo. Bij mij komt het zo uit, dat, van de 6 examens die ik doe, 3 in m'n profiel vallen en 1 extra vak, waarvan ik dus niet weet of ze dat bij je profiel rekenen op m'n school. Wat dus betekent dat ik een 5 moet halen voor frans, omdat ik m'n economie verkloot heb. Maar dan heb ik wel weer een 9 voor engels. achterlijk eigenlijk.
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 24-05-2003, 14:51
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 24-05-2003 @ 09:34:
Opzich vind ik het wel logisch dat je met twee 5'en in je profiel zakt
Dat zijn toch je belangrijkste vakken
Ja dat vind ik ook, maar ik vind het wel raar dat de profieldelen niet uit evenveel vakken bestaan. Ik doe N&G en ik heb dus 4 profielvakken, als je N&T doet heb je er 3. Ik weet wel dat die 3 vakken van N&T heel zwaar zijn maar je hebt wel een vak minder waar je onvoldoende op kan halen.
Oud 24-05-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
ivo171985 schreef op 23-05-2003 @ 22:26:
Het lijkt wel een sprookje aan het worden. Met een gemiddelde van 7,1 de examens in. Het klinkt misschien negatief, maar ik heb sterk het gevoel dat ik niet meer ga slagen. Voor Engels moest ik een 4,5 halen. wat blijkt nu? Ik heb maar 10 punten gehaald. Vervolgens gs: daar mocht ik een 5,5 voor halen. Op zich ook niks aan de hand, maar laat ik hier nu slechts 30 punten voor gehaald hebben. Dan ak:voor dit vak mocht ik een 4,7 halen, maar ook hier haal ik niet meer dan 30 punten. Krijg sterk het gevoel dat er hier iets mis is. Het maakt kennelijk niet uit hoe goed je tentamencijfers zijn. Het gevolg zal nu zijn dat ik voor alle vakken een 7 gemiddeld sta en nog twee keer een acht en vervolgens voor 2 vakken in het profieldeel een 5. Gezakt dus. Deze manier van slagingsnormen vind ik asoluut abnormaal. Het gevolg zal nu zijn dat ik volgend jaar weer de hele rit zal moeten doen en kennelijk moet hopen op een makkelijker examen. Mijn complimenten aan het CITO: het is ze gelukt.

Ivo
maar als je een van die twee vijven ophaalt met een her ben je alsnog geslaagd!
succes!
Oud 24-05-2003, 16:07
ivo171985
ivo171985 is offline
Op zich heb ik er niks tegen om te herkansen, maar op die manier is het niet overtuigend genoeg vind ik. voor de studie die ik wil ga doen heb ik voor wiskunde minstens een 7 nodig en daar kon ik ook vanuit gaan. Maar dan komt er ineens zo'n examen, waar er meer snelheid dan inzicht wordt gevraagd en meer begrijpend lezen. Mocht ik het toch halen via herkansingen, dan houd ik er toch een slecht gevoel aan over. Tot 12 juni houd ik me rustig en kan ik alleen maar hopen op het besten. Wie weet lukt het nog wel en ben ik veel te negatief. Jullie horen het dan nog wel.

Ivo
Citaat:
joekeldoekel schreef op 24-05-2003 @ 15:51:
Ja dat vind ik ook, maar ik vind het wel raar dat de profieldelen niet uit evenveel vakken bestaan. Ik doe N&G en ik heb dus 4 profielvakken, als je N&T doet heb je er 3. Ik weet wel dat die 3 vakken van N&T heel zwaar zijn maar je hebt wel een vak minder waar je onvoldoende op kan halen.
Oud 24-05-2003, 20:10
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik ging met 6'en het examen en ik heb 8'en gehaald, zonder te leren.

Zal het misschien aan jouw school liggen? Geeft jouw school wel goed les?
Oud 25-05-2003, 03:48
JJzD
JJzD is offline
die examens zijn heerlijk

2 weken waarin je werkelijk getest word op stressbestendigheid, inzicht en snelheid.
precies zoals het er in het werkelijke leven aan toegaat

haalde dan ook standaard 2 punten hoger
__________________
-|-
Advertentie
Oud 25-05-2003, 07:15
Verwijderd
Ik ging me examen in en mocht alles tussen de 3,2 en 3,9 halen, maar kweenie of ik zelfs dat al gehaald heb

Ik vind de examens echt raar, allemaal onbelangrijke dingen die er gevraagd werden. Met de SE's hoefde je alleen maar te leren en dat uit je hoofd te dreunen
Maar met het examen moet je het weer met weet ik veel wat allemaal combineren

Ow ja, en het heeft bij mij totaal niets met stressbestendigheid te maken, want voor de vakken waar ik het meest nerveus voor was heb ik waarschijnlijk het hoogste cijfer en voor de vakken waar ik relaxed onder bleef was het bijna niet te doen
Oud 25-05-2003, 10:32
~EeF~
Avatar van ~EeF~
~EeF~ is offline
Citaat:
shaya schreef op 24-05-2003 @ 15:08:
ik heb altijd SE's gehad die moeilijker waren dan de examens die ik heb gehad. (behalve economie, maar dat kan ik ook nie)

en

hoe kan je nou weten hoeveel puntenje hebt voor vraag 11 (die stelopdracht)? daar kon je in totaal 13 punten voor halen. In de antwoordmodel staat alleen wat erin moet staan en dat stond ook in je opdracht. dus hoe weet je nou hoeveel punten je daar voor hebt?

als je wat naar onderen had gescrollt ..dan had je daar de antwoordengezien van die stelopdracht..ik d8 nl. eerst ook dat de antwoorden er niet bij stonden maar toen ik voor de 2e x goed keek bleek dat ze een eindje later wle stonde..dus je kan het op zich wel nakijke..maar gs nakijken is gewoon haast niet doen..
__________________
_______________________
Oud 25-05-2003, 15:33
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 24-05-2003 @ 21:10:
Ik ging met 6'en het examen en ik heb 8'en gehaald, zonder te leren.

Zal het misschien aan jouw school liggen? Geeft jouw school wel goed les?
Andere jaren slaagde bijna iedereen...dit wordt het een slagveld...
Wij zijn de domste generatie ooit..

Moppie
Oud 25-05-2003, 15:43
Whitey
Whitey is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 25-05-2003 @ 16:33:
Andere jaren slaagde bijna iedereen...dit wordt het een slagveld...
Wij zijn de domste generatie ooit..

Moppie
Ik zou zeggen; spreek voor jezelf

Sorry hoor, maar volgens mij stellen jullie je hier behoorlijk aan! Stress is in examentijd normaal, maar dit is wel erg overdreven. Ik ga het waarschijnlijk ook maar net halen, maar ik heb dan ook niet zoveel gedaan en ik had geen zin om meer te doen dan nodig was. Blijf relaxed, maak het examen zo goed als je kan; heb je dan nog een voldoende, dan moet je eens gaan twijfelen of het niveau waar je nu op zit niet te hoog gegrepen is voor je. In je vervolgstudie zijn de examenproblemen namelijk aan de orde van de dag, en dat is waar de middelbare school je op dient voor te bereiden.
Oud 26-05-2003, 10:07
Stephanie19
Stephanie19 is offline
Ik ben echt blij, want mij vielen de examens echt heel erg mee. Geschiedenis enzo was bij het CE echt 10X makkelijker dan bij de SE`s, maar wij hebben dan ook vage leraar die ons VWO-examens ging geven toen enzo.

Alleen engels en Frans waren n beetje moeilijker dan verwacht, maar ook niet echt mateloos vervelend ofzo.
__________________
Does the noise in my head bother you?
Oud 26-05-2003, 10:23
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
YBBED schreef op 24-05-2003 @ 14:34:
Bij mij is de situatie zo:

Ik doe C&M, met wiskunde A2 in het vrije deel (wiskunde A1 zit in profiel). Nu sta ik (na examens) waarschijnlijk een 5 voor Frans1,2 (profielvak) en waarschijnlijk ook een 5 voor wiskunde (dat examen moet nog komen, maar voor een 6 moet ik een 5.6 halen en dat lukt denk ik niet).

Nou is mijn vraag of iemand weet of Wiskunde A1,2 binnen of buiten je profiel telt? want de helft zit dus in het profiel en de andere helft erbuiten.......
Ik denk dat deze situatie wel vergelijkbaar is met die van een vriendin van mij. Zij heeft NG-profiel, en dan Scheikunde 2 er bij gekozen. (Scheikunde 1 heeft ze er dus inzitten en Scheikunde 2 erbuiten) Het examen heeft ze helemaal verknald, als ze zakt, zakt ze op Scheikunde want het wordt bij haar gewoon als een vak BINNEN haar profiel gerekend. Best lullig aan de ene kant, maar hoe zouden ze het anders op moeten lossen?!
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 26-05-2003, 10:24
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Wat dat betreft ben ik blij dat wij echt hele moeilijke SE's hebben. Wel jammer dat je daardoor niet zulke hoge gemiddeldes hebt, maar nu zijn de examens wel echt heel goed te doen.
__________________
Terug in NL!
Oud 26-05-2003, 10:25
Knoop
Knoop is offline
dat is waar. je moet gwoon zorgen dat je er goed voorstaat en dan kan je er ook wat relaxter aan beginnne

en vergeef me ff off-topic:
Esmee wat een prachtige naam!
Oud 26-05-2003, 10:31
Muad'dib
Muad'dib is offline
Bij ons waren de school examens super moeilijk en daarom stond ik er niet zo goed voor. Nu ik examen heb gedaan kom ik er denk ik een stuk beter voor te staan ik heb voor het grootste deel goeie punten voor me examens gehaald, dus bij kij gaat het wel lukken.
__________________
vini vidi vichi
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Kortverhaal] "Nooit meer vakantie"
clubje
4 02-06-2006 17:38
Verhalen & Gedichten "Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek"
Valentijn
5 19-10-2004 14:17
Verhalen & Gedichten [verhaal] "Io" commentaar, graag :)
Poziomka
12 16-09-2003 19:42
Verhalen & Gedichten "Het zomert in appartementstad"
Gleipnur
10 20-07-2003 22:42
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.