Advertentie | |
|
04-01-2010, 18:51 | |||
Citaat:
Joan is een haar Je probleem is waarschijnlijk dat je te jong bent nog en je ouders in jouw jeugd al gecomformeerd waren, mij pa liep 30 jaar achter, dat helpt. Citaat:
Als je het nog anders wilt zien kan het zelfs een zelfreflectie van Leo zijn doormiddel van een iconische jongere van toen (hij komt uit 1915 en was destijds dus een jaar of 45 en van de oorlogen, Joan is van 41 en was toen dus pak em beet 20) Zelf zou ik Joan geen lyrisch subject noemen.
04-01-2010, 19:05 | |
Oke bedankt alweer
Strofe 1: Het maakt voor Leo niet uit hoe Joan eruit ziet, het geluid blijft prachtig. Heel strofe 2 slaat dus op een concert van haar. Maar ik begrijp de woorden niet allemaal: 'drie microfoons, een vent,vier volt, een kerel, 14 transistoren en een spiraal, rillend en dun gepend,' waar slaan "een vent" en "een kerel" op? Die andere dingen hebben allemaal met een concert te maken, en "een spiraal rillend en dun gepend" begrijp ik ook niet helemaal hoe je dat moet zien? regel 11: " weent wellicht om elektronica" bedoelt hij daarmee dat hij haar via de radio oid hoort en dus haar via elektronica hoort (niet rechtstreeks) en daardoor ontroert word. En in strofe 4 begrijp ik de vergelijking met winkelhaken niet? bvd alweer! |
04-01-2010, 19:38 | ||||||
Citaat:
Citaat:
\l/ Citaat:
nu veel later hoort hij haar terug, ouder en electronisch versterk, hierom weent (huilt) zijn vroegere geest wellicht maar toch grijpt het hem nog steeds aan, ondanks dat het niet meer "als toen" was. Citaat:
Citaat:
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Gedichtanalyse Middeleeuwen timB | 0 | 17-03-2012 13:34 | |
Gedichtanalyses Bazookar | 10 | 26-03-2007 08:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Bekende dichters info FishBrain | 5 | 18-02-2003 14:36 | |