Ik ga alle maanden maar even af.. en geef meteen een cijfer:
Jan (cijfer: 5): Dat was een rotmaand voor me. M'n beste vriendin liet me vallen. Of nou ja, ze schoof me aan de kant voor haar vriend. Op school voelde ik me ook niet prettig, tussen mijn klasgenoten.
Feb (cijfer: 3): De slechtste maand van 't jaar. Vooral carnaval was heel erg klote. Ik heb me ontzettend rot gevoeld. Ook op school. Bovendien had ik 3 weken geen contact met m'n beste vriendin.
Maart (cijfer: 7): Na 3 weken geen contact te hebben gehad met m'n beste vriendin, hebben we 't weer bijgelegd. Ik was blij dat ze inzag dat ze fout zat. Verder was maand heel erg bijzonder omdat ik 'n jongen leerde kennen, die inmiddels m'n beste vriend is en waarmee ik ontzettend veel omga!
Apr (cijfer: 6,5): Een maand van veel twijfel. M'n (toen nog niet) beste vriend en ik wisten niet goed wat we met elkaar aanmoesten. De maand erna kwam duidelijkheid.
Mei (cijfer: 7): Van de ene kant was 't moeilijk om besloten te hebben vrienden te blijven, maar achteraf gezien is 't misschien maar goed. Ik heb me heel opgelucht gevoeld in ieder geval. Op 't einde van de maand naar 'n concert geweest, was echt geweldig was!
Juni (cijfer: 8,5): Een maand zonder zorgen. Door mijn goede resultaten op school wist ik zeker dat ik over zou gaan. Een presentatie die ik moest houden was een van mijn hoogtepunten. Ik had 't hoogste cijfer van de klas, terwijl ik me nauwelijks had voorbereid. Ook 't uitgaan in deze maand was geweldig, ik heb me heel erg geamuseerd! Ik denk er nog vaak aan terug.
Juli (cijfer: 8): Ook een hele leuke maand. Op die ene terugslag in het begin na. Het einde van de maand was ook geweldig; op vakantie met m'n beste vriend. Ik heb het echt ontzettend leuk gehad.
Aug (cijfer: 7,5): Net zo leuk als augustus, mede dankzij de andere helft van mijn vakantie. Helaas ging 't niet goed met m'n oma, wat 't maandcijfer omlaag haalt.
Sept (cijfer: 5,5): Ik hoopte een leuke klas te krijgen, wat helaas is tegengevallen. M'n klas werd zelfs nog slechter als 't jaar ervoor

Gelukkig wel bij een goede vriendin in de klas. Dieptepunt; m'n oma overleed. Hoogtepunten: Een keer naar een discotheek wat geweldig was, en een geweldig concert.
Okt (cijfer 6,5): Niet echt een bijzondere maand. Wel een maand waarin ik veel heb nagedacht, en me regelmatig slecht heb gevoeld. Gelukkig ook leuke momenten.
Nov (cijfer 6): Ik heb me rot gevoeld. Over heel veel dingen getwijfeld. Een verschrikkelijke tijd. Ook 2 hoogtepunten; weekendje weg en die ene keer naar dat concert, wat 'n beetje anders gelopen is...
Dec: (cijfer: 9,5): De beste maand van 't jaar! M'n feest wordt vast het hoogtepunt van 't jaar. Ik heb verder alles weer op 'n rijtje, en weet waar ik aan toe ben. Ook 'n leuke jongen leren kennen, waarmee het klikt. Leuke afsluiting van 't jaar eigenlijk!
Studie-technisch (cijfer: 9): perfect jaar! Alleen maar hoge cijfers.
Liefde (cijfer: 7): In 't begin van 't jaar heel erg laag. Nu heel erg hoog.. gemiddeld ongeveer een 7 dus.
Gezondheid (cijfer 8): Geen noemenswaardige klachten.
Vrienden (cijfer 7,5): Ik ben erachter gekomen wie m'n echte vrienden zijn. Ook weer 1 nieuwe vriend erbij, wat dit cijfer toch wel omhoog haalt.
Familie (cijfer: 7): Ik heb geen geweldige band met m'n familie, maar over 't algemeen heb ik niet te klagen.
Totaal cijfer 2005: 7,0
Ik heb veel over mezelf geleerd. Het was een nuttig jaar, ondanks de dieptepunten. Over 't algemeen gezien ben ik me dit jaar in ieder geval beter gaan voelen