Oud 29-10-2016, 18:49
Vraagoverduits
Vraagoverduits is offline
Voor mijn aankomend examen moet ik 2 duitse brieven schrijven.
Ik wilde vragen of iemand mijn sollicatiebrief zou kunnen nakijken op grammaticafouten.
Daarnaast heb ik een vraagje over de uitgangen van het bijvoegelijk naamwoord. Als er der/die/das voor staat heeft het bijvoegelijk naamwoord een andere uitgang dan wanneer er ein(e) voor staat. Maar hoe gaat het dan als er diese(r) voor staat?

Alvast heel erg bedankt!

Betreff:Bewerbung um eine Stelle als Begleiter

Sehr geehrte Damen und Herren,

in der Zeitung vom 8. Oktober dieses Jahres habe ich Ihre Stellenanzeige wegen einer Stelle als Begleiter für das Umerziehunglager gelesen. Hiermit möchte ich mich gerne um diese Stelle bewerben.

Ich heisse Sara und ich bin siebzehn Jahre alt. Ich bin Niederländerin und wohne in Amsterdam. Jetzt gehe ich in die fünfte Klasse der Havo und nächstes Jahr werde ich studieren an der Fachhochschule.

Ich spreche fließend Deutsch, Englisch und Niederländisch. Ich verfüge über die erwünschen Kenntnisse. Der Umgang mit Jugendliche gefallt mir fleckenlos. Als ich zwölf Jahre war, hatte ich auch Freunden mit Verhaltensprobleme. Ich habe ihnen geholfen mit ihren Hausafgaben und Wohnsituation. Arbeiten in eine Umgebung mit Kindern macht mir großen Spaß.

Die Reise nach Deutschland gefallt mir sehr. Auf dieser Weise kann ich meine Deutsche Sprachkenntnisse vergrößern und genießen von dieser schöner Arbeit.

Ich würde mich über einen Termin für ein persönliches Vorstellungsgespräch freuen und wäre Ihnen für eine baldige Antwort dankbar.

Mit freudlichen Grüßen

Sara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2016, 20:06
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
In het Duits is het havo niet bekend. Je kunt in plaats daarvan Realschule als vertaling gebruiken. Mit heeft de derde naamval, dus Jugendliche krijgt vanwege het meervoud een extra -n. Freunde is hier lijdend voorwerp en krijgt dus geen extra -n. In heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "Arbeiten in einer Umgebung".Schön is een bijvoeglijk naamwoord dat vanwege de derde naamval de verbuigingsuitgang -n krijgt. Verder ziet je brief er goed uit.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 29-10-2016, 20:35
Vraagoverduits
Vraagoverduits is offline
Citaat:
In het Duits is het havo niet bekend. Je kunt in plaats daarvan Realschule als vertaling gebruiken. Mit heeft de derde naamval, dus Jugendliche krijgt vanwege het meervoud een extra -n. Freunde is hier lijdend voorwerp en krijgt dus geen extra -n. In heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "Arbeiten in einer Umgebung".Schön is een bijvoeglijk naamwoord dat vanwege de derde naamval de verbuigingsuitgang -n krijgt. Verder ziet je brief er goed uit.

Dankjewel voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 10:45
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dankjewel voor je hulp
Graag gedaan.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duitse brief
jordi22071995
10 11-09-2022 01:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brief nakijken
Nadia-
3 01-03-2009 11:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brief
XxEllen
4 18-12-2008 11:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brief nakijken?
abcde123
2 22-03-2007 17:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse Brief Nakijken
Verwijderd
4 30-10-2006 21:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie wil mijn Duitse briefje nakijken?
Sanneke1983
2 03-11-2003 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.