Oud 10-02-2004, 22:36
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Ik denk dat jullie het wel snappen; bij ons thuis is er een regeling getroffen; Als je tot je 18e niet rookt krijg je je rijbewijs.
Ik heb een jaar/ 1,5 jaar gerookt.... en dus verdien ik mijn rijbewijs niet. Inmiddels ben ik wel gestopt (al een half jaar ) en ook niet meer van plan te beginnen....

Maar nu het dilemma; Hoe ga ik dit in godsnaam aan mijn vader vertellen... Ik ben bijna 18 en dan zal het toch alsnog uitkomen, want ik wil niet liegen over zoiets groots. Ik wil het dus vertellen maar heb de moed niet! Hellup!

Hoe zouden jullie het brengen, want ik zie er echt als een berg tegenop en er is steeds maar geen goed moment om het te zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 22:51
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Poeh, moeilijk.

Weet je eigenlijk wel echt zeker dat je ouders niet weten dat je heb gerookt? Zoiets ruik je toch altijd lijkt me, ja tenzij ze zelf ook beide zware rokers zijn waarschijnlijk.

Ik denk dat je gewoon het beste kunt zeggen dat je iets te vertellen hebt, omdat je graag eerlijk wilt zijn en vervolgend vertellen dat je tot een half jaar geleden rookte. Misschien kun je er ook bij vertellen waarom je rookte. Onder invloed van vrienden, of omdat je nieuwsgierig was en voor je het wist verslaafd was. Je weet maar nooit of het sympathie opwekt.

Succes in ieder geval
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:22
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
oke dus hun weten niet dat je hebt gerookt..

je bent gestopt EN je wilt niet meer beginnen.

ik zou zeggen; bek dicht en genieten van je rijbewijs halen.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:25
Faery
Faery is offline
Gewoon je ouders voor een eurootje of duizend oplichten. Wat zegt een schuldgevoel nou? Dan hadden ze je maar niet moeten vertrouwen.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:37
Verwijderd
Citaat:
In_stilte schreef op 10-02-2004 @ 23:36:
Ik denk dat jullie het wel snappen; bij ons thuis is er een regeling getroffen; Als je tot je 18e niet rookt krijg je je rijbewijs.
Ik heb een jaar/ 1,5 jaar gerookt.... en dus verdien ik mijn rijbewijs niet. Inmiddels ben ik wel gestopt (al een half jaar ) en ook niet meer van plan te beginnen....

Maar nu het dilemma; Hoe ga ik dit in godsnaam aan mijn vader vertellen... Ik ben bijna 18 en dan zal het toch alsnog uitkomen, want ik wil niet liegen over zoiets groots. Ik wil het dus vertellen maar heb de moed niet! Hellup!

Hoe zouden jullie het brengen, want ik zie er echt als een berg tegenop en er is steeds maar geen goed moment om het te zeggen...
En als je het als iets kleins gaat beschouwen, dan kun je wel liegen

Als je verstandig bent vertel je ze gewoon de waarheid
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 05:58
*Madel*
Avatar van *Madel*
*Madel* is offline
Weten ze dan niet dat je hebt gerookt? Het zal wel lastig zijn, dat geloof ik best, maar er zit volgens mij echt niets anders op dan het onderwerp gewoon aan te kaarten en het hem te vertellen. Want liegen over zo'n onderwerp is inderdaad niets
__________________
*Amegi de Floko*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 06:50
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
grappig dat er mensen zijn die zeggen; "gewoon liegen!! wat kan jou dat schuld gevoel nou schelen?!".
en mensen die het idd niet vinden kunnen om te gaan liegen.

Ik vind het iig heel goed van je dat je het ze wil vertellen. Ik denk zelfs dat ze misschien uiteindelijk nog wel bereid zijn om een deel te betalen omdat je zo eerlijk bent geweest. Want ja....dat je zo eerlijk bent mag JUIST wel aangemoedigd worden

Ik zou het gewoon recht voor zijn raap zeggen. Als je erom heen gaat draaien maak je het alleen maar dramatischer. Zo gaan je ouders het ook ervaren. Gewoon 1 keer zeggen en klaar. En dan de reactie afwachten.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 08:01
Verwijderd
Ik ben het helemaal met G.T.C. eens..
Gewoon doen. Ze vinden het vast al goed van je dat je ook weer gestopt bent.
Nog even @ miekmuis: dit hoef je niet te ruiken. Mijn moeder rookte vroeger, vandaar dat ze niet rook dat mijn zusje rookte. Nu is mijn moeder gestopt, maar mijn zusje rookt nog steeds, maarja, ze heeft een vriend die rookt en ze staat in de pauzes op school altijd bij rokende mensen.. Ja, dat excuus is er ook altijd nog.. Dus dan kunnen ze het nog wel opmerken, maar daar kun je je altijd onderuit lullen..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 08:12
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Wel vertellen aan je ouders
Ik ben voor eerlijkheid.
En als je goede ouders hebt, zijn ze blij dat je gestopt bent, en blij voor je eerlijkheid...en krijg je hem alsnog
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:39
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
gewoon zeggen dat je gerookt hebt. k vind t gemeen om dat te verzwijgen.
Ze belonen je tenslotte omdat je niet hebt gerookt, en je hebt best kans dat ze t alsnog betalen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:58
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Ach, een verzwijginkje.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 10:26
Verwijderd
Mijn ouders hebben diezelfde regel.
Ik heb een jaar of 3 gerookt dus voor mij ging dat niet op.
Maar een paar maanden voor mijn 18e verjaardag zeiden ze dat ik het zou krijgen als ik zou stoppen.
Uiteindelijk gelukt en nu heb ik hem al.
Mijn broer rookte netjes niet tot zijn 18e, maar erna ineens wel.
Dan vraag ik me af wat beter is?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:16
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou slim zijn en lekker mn mond houden. Als je jezelf maar beloofd om vanaf nu NOOOOOIT meer te roken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:04
Nuck
Nuck is offline
Zo'n regeling hadden wij ook, maar mijn broer rookt al 3 jaar en krijgt toch zijn rijbewijs. Nou ja, ik kan me er niet al te druk om maken, ik rook niet omdat ik dat wil, niet om zo mijn rijbewijs binnen te slepen...krijg ik toch wel
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:12
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Tja dat moet je zelf bepalen. Ik denk niet dat je ouders er 'achteraf' nog achter zullen komen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 12:16:
Ik zou slim zijn en lekker mn mond houden. Als je jezelf maar beloofd om vanaf nu NOOOOOIT meer te roken
ja en om NOOOOOOIT meer te liegen zeker?

Ik zou al dat geld dat het kost nooit kunnen aannemen op zo'n moment. Dan gaat mijn schuldgevoel echt opspelen. Zou het dan nog liever zelf betalen. En hoe je het moet brengen? "Mam, pap. Ik wil graag eerlijk zijn. Binnenkort word ik 18 en we hebben die regel dat ik m'n rijbewijs krijg als ik niet rook, maar ik heb tot een halfjaar terug gerookt. Sorry dat ik het niet eerder verteld heb, maar ik wil niet meer tegen jullie liegen daarover, daarom vertel ik het nu."
Zoiets zou ik doen, denk ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:19
Verwijderd
*is met Balance eens*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 11-02-2004 @ 00:25:
Gewoon je ouders voor een eurootje of duizend oplichten. Wat zegt een schuldgevoel nou? Dan hadden ze je maar niet moeten vertrouwen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2004, 14:35
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
"De Waarheid" bestaat niet... Dat je gerookt hebt is niet de waarheid, maar een feit... Met dit feit in je achterhoofd leer je dat "De Waarheid" zoals jij dat ziet buigzaam is...

Ik neem aan dat je twee doelstellingen hebt:
1. Niet liegen.
2. Je rijbewijs krijgen van je ouders.

Je kan natuurlijk het feit zodanig presenteren dat je er je voordeel uithaalt.. Trefwoorden als "onzeker", "puber", "acceptatie door vrienden" e.d. doen het altijd goed... En natuurlijk dat je ontzettend veel moeite hebt gedaan om er mee te stoppen, speciaal om je ouders niet teleur te stellen.... Kortom... niet liegen en toch scoren...
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:53
The0
The0 is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 11-02-2004 @ 15:35:
"De Waarheid" bestaat niet...
This sounds like the best option to me.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:24
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Het stomste is dat het me eigenlijk nu niet zoveel interesseerd dat rijbewijs, ik ga toch studeren; OV-studentenkaart...
Dus zo hard heb ik het rijbewijs niet nodig. Alleen is het zo en ik weet dat t ontzettend hypocriet is, mijn vader rookte af en toe, en ik zat altijd te zeuren dat hij maar eens moest stoppen.

Veel van mijn vrienden rookte inderdaad en ook in de kroeg is het rokerig genoeg om te kunnen zeggen; "ik heb niet gerookt"

Alleen zowel mijn zus en mijn broer hebben nooit gerookt en altijd lopen preken dat ik het echt niet moest doen en ik wil gewoon niet dat ze het weten. Ik heb echt geen zin in al het gezeik dat erbij komt. Maar ik denk dat ik het toch maar moet gaan opbiegten *zucht* eerlijk duurt t langst...

Wat zopuden jullie zelf doen;
Vertellen of niet ?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:45
Simone_lilo
Avatar van Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Tja, is inderdaad een beetje lastig

Zelf zou ik het gewoon zeggen, anders kan het zijn dat je over een jaartje een schuldgevoel krijgt, misschien heb je het nu al.

Vertel het gewoon, zeg wat je ervan vind. Misschien heb je er spijt van, zeg dat dan ook.

Probeer het in ieder geval op een rustig moment te doen, lok geen ruzie of een heftig gesprek uit, dat maakt het alleen maar moeilijk.

De keuze is aan jou natuurlijk
__________________
Worry looks around, Sorrow looks back, Faith looks up, Keep the faith May all your days Be bright and sunny
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 11-02-2004 @ 17:24:
Wat zopuden jullie zelf doen;
Vertellen of niet ?
uit je eerste post begreep ik dat je het wilde vertellen, maar uit deze blijkt dat je het nog niet zeker weet?

Ik zelf zou het vertellen. Ik krijg nou eenmaal een gigantisch schuldgevoel bij zoiets. Ik ken mezelf en vind het dus erger om met dat schuldgevoel rond te lopen dan het m'n ouders eerlijk te vertellen. Je rijbewijs is nou eenmaal iets dat zo'n 1500 tot 2000 euro kost en ik wil dat niet hebben als ik er geen recht op heb.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:59
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
^^

en daarbij: ik zou me van het gezeik niets aantrekken, je zegt er toch bij dat je het nu niet meer doet en ook nooit meer zal doen??
dan hebben ze niks te zeuren vind ik
ik zou wel eerlijk zijn dus tegen mn ouders.
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:03
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Gwenniej schreef op 11-02-2004 @ 09:12:
Wel vertellen aan je ouders
Ik ben voor eerlijkheid.
En als je goede ouders hebt, zijn ze blij dat je gestopt bent, en blij voor je eerlijkheid...en krijg je hem alsnog
Inderdaad. Ik ben ook voor eerlijkheid. Als de de 'regel' hebt overtreden, moet je er ook gewoon eerlijk voor uit moeten komen. Anders had je het niet moeten doen
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 17:06
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Stel dat je het niet verteld en je ouders wisten al stiekem dat je anderhalf jaar gerookt hebt ?
Stel dat ze je willen testen, kijken of je eerlijk tegen hun bent. Als je gaat liegen zullen ze dat niet fijn vinden.
Dan heb je geen rijbewijs en waarschijnlijk zullen ze je niet meer 100% vertrouwen. Als je eerlijk bent zullen ze misschien de helft betalen omdat je de waarheid verteld hebt.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:16
Verwijderd
Niet vertellen, duh. Alsof het uitmaakt dat je stiekem hebt gerookt. Dat doen zoveel mensen. Wat niet weet, wat niet deert
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:56
Verwijderd
*edit* dat was toch niet zo aardig van mezelf

opbiechten, en als ze je t toch niet willen geven, dat is het je eigen domme schuld
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:39
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 18:16:
Niet vertellen, duh. Alsof het uitmaakt dat je stiekem hebt gerookt. Dat doen zoveel mensen. Wat niet weet, wat niet deert
Inderdaad. Je bent nu ook al netjes gestopt en dat is ook een hele prestatie! Tenzij je ouders expliciet vragen of je rookt(e). Of je moet een hele goede leugenaar zijn, .
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Gewoon eerlijk vertellen. Eerlijk duurt altijd het langst. En als je daardoor niet je rijbewijs krijgt, ik dat toch echt je eigen schuld. Je wist wat er zou gebeuren als je zou gaan roken.

Maar wie weet zijn je ouders wel zo blij dat je er uiteindelijk toch mee gestopt bent, dat ze het alsnog voor je betalen. En anders, tsja, dan zul je er voor moeten werken, net als ik heb gedaan (en oh oh wat was ik jaloers op al die mensen die hun rijbewijs kregen als ze niet rookten. Ik heb nooit gerookt, maar daar ook nooit iets voor gekregen. Mijn ouders zeiden altijd 'Roken moet je laten omdat het ongezond is, en niet omdat je er je rijbewijs voor krijgt!'. En stiekem hebben ze wel gelijk, maar ik was toch erg jaloers ).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:18
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Ik ben ook zeker van plan het te vertellen, vroeg me alleen af of die mensen die zeggen dat ze het niet zouden vertellen het ook niet zouden vertellen als het hun eigen familie zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:22
Verwijderd
Rijbewijs gaat ze veel kosten, en ze zullen denken dat ze je belonen... ik zou me te verrot voelen. Zeg het ze gewoon, misschien krijg je het dan alsnog omdat je gestopt bent en eerlijk bent geweest.. Of misschien betalen ze dan alsnog een deel mee...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
In_stilte schreef op 11-02-2004 @ 21:18:
Ik ben ook zeker van plan het te vertellen, vroeg me alleen af of die mensen die zeggen dat ze het niet zouden vertellen het ook niet zouden vertellen als het hun eigen familie zou zijn...
Ik heb vijf jaar gerookt zonder dat mijn ouders het wisten. Heb ik geen enkel probleem mee.

Een constructie met 'als je X niet doet voor je achttiende krijg je dit of dat' is bijzonder fraudegevoelig, want wie controleert het? Dat je ouders je zo'n gift in het vooruitzicht stellen geeft maar aan hoe goed ze je vertrouwen, hoor

Nu we het toch over mijn familie hebben: mijn ouders hebben me altijd gezegd dat ik een zelfstandig persoon was en dat ze me dus niet hoefden te stimuleren door giften in het vooruitzicht te stellen. Dat is kinderachtig en betuttelend. Maar goed, als jij jezelf tweeënhalf duizend euro door de neus wilt boren, het is jouw feestje.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:55
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 21:30:
Ik heb vijf jaar gerookt zonder dat mijn ouders het wisten. Heb ik geen enkel probleem mee.

Een constructie met 'als je X niet doet voor je achttiende krijg je dit of dat' is bijzonder fraudegevoelig, want wie controleert het? Dat je ouders je zo'n gift in het vooruitzicht stellen geeft maar aan hoe goed ze je vertrouwen, hoor

Nu we het toch over mijn familie hebben: mijn ouders hebben me altijd gezegd dat ik een zelfstandig persoon was en dat ze me dus niet hoefden te stimuleren door giften in het vooruitzicht te stellen. Dat is kinderachtig en betuttelend. Maar goed, als jij jezelf tweeënhalf duizend euro door de neus wilt boren, het is jouw feestje.
Het verschil is als je er wel een beloning op zet er ook een verantwoordelijkheid bijkomt; het feit dat ze je vertrouwen.
Hierdoor krijg je dus een erger schuldgevoel omdat het dus of uitkomt of je keihard moet liegen. Het werkt alleen niet altijd; neem mij nou
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:39
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Kennelijk was mijn advies niet goed genoeg.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 18:16:
Niet vertellen, duh. Alsof het uitmaakt dat je stiekem hebt gerookt. Dat doen zoveel mensen. Wat niet weet, wat niet deert
Sommige mensen krijgen dan last van schuldgevoelens, dan kun je beter eerlijk zijn en hopen dat je je rijbewijs betaald krijgt omdat je zo eerlijk bent

Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 21:30:
Ik heb vijf jaar gerookt zonder dat mijn ouders het wisten. Heb ik geen enkel probleem mee.

Een constructie met 'als je X niet doet voor je achttiende krijg je dit of dat' is bijzonder fraudegevoelig, want wie controleert het? Dat je ouders je zo'n gift in het vooruitzicht stellen geeft maar aan hoe goed ze je vertrouwen, hoor

Nu we het toch over mijn familie hebben: mijn ouders hebben me altijd gezegd dat ik een zelfstandig persoon was en dat ze me dus niet hoefden te stimuleren door giften in het vooruitzicht te stellen. Dat is kinderachtig en betuttelend. Maar goed, als jij jezelf tweeënhalf duizend euro door de neus wilt boren, het is jouw feestje.
het is inderdaad zeer kinderachtig om je kind zulke dingen te beloven, en ik vind het opvoedkundig gezien ook niet bepaald goed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2004, 07:24
load_harmony
load_harmony is offline
ze kunnen moeilijk boos worden. je bespaard hun een fortuintje en je laat zien dat je volwassen bent om te stoppen

you go
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 07:57
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 12-02-2004 @ 08:24:
ze kunnen moeilijk boos worden. je bespaard hun een fortuintje en je laat zien dat je volwassen bent om te stoppen

you go
plus dat je ouders dat misschien wel dapper en eerlijk genoeg van je vinden, zodat je alsnog je rijbewijs krijgt

(maar dan gaan je broer en zus weer zeuren, misschien)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 08:22
Gordijn
Gordijn is offline
Ik heb zelf zo´n twee jaar gerookt en dit voor mijn ouders verborgen weten te houden, maar op een gegeven moment zat ik met zo´n huge schuldgevoel, toen heb ik het gezegd .( en uiteraard dat ik ook aan het stoppen was)
En weetje, dat lucht eigenlijk best op. Mijn ma ging helemaal niet brullen ofzo, was alleen maar blij dat ik het had vertelt

Dus ik zou het maar gewoon vertellen, je hebt echt wel kans dat ze het je nog geven, en anders, klinkt leuk hoor, zo´n beetje een 1000 euro van je ouders gebruiken, maar das wel jatten.
En jatten van mijn ouders zou IK niet graag doen.
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:44
snoodaard
Avatar van snoodaard
snoodaard is offline
Boeiend, alsof je ouders niet constant liegen.

Sterker nog je hóórt gewoon te liegen, dat verwachten ze van je. Het is een test! Als jij nu meldt dat je rookt krijg je in der daad je rijbewijs niet vergoed, dan weten ze dat ze gefaalt hebben als ouders en een watje de echte wereld in sturen.

Doe wat goed is, lieg.
__________________
op een lege maag geen revolutie
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:01
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 12-02-2004 @ 13:44:
Doe wat goed is, lieg.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:33
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
ik zou ook me rijbewijs krijgen als ik niet ging roken, maar dat doe ik dus toch. Ik heb het ze eerlijk verteld.

Wil je gewoon graag dat je je rijbewijs krijgt of ben je gewoon bang voor de reactie?
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:07
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
ZerO schreef op 11-02-2004 @ 18:06:
Stel dat je het niet verteld en je ouders wisten al stiekem dat je anderhalf jaar gerookt hebt ?
Stel dat ze je willen testen, kijken of je eerlijk tegen hun bent. Als je gaat liegen zullen ze dat niet fijn vinden.
Dan heb je geen rijbewijs en waarschijnlijk zullen ze je niet meer 100% vertrouwen. Als je eerlijk bent zullen ze misschien de helft betalen omdat je de waarheid verteld hebt.
beetje te veel films gekeken? of gewoon weinig vertrouwen in mensen....
__________________
zo, ik heb een sig
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:53
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
wees alsjeblieft eerlijk tegen ze.
als je het ze gewoon rustig vertelt zullen ze meer geduld met je hebben dan wanneer ze er stiekem achter komen

denk aan:

"wij hebben onze dochters rijbewijs betaald, want ze heeft tot dr achtiende niet gerookt"

"nou bep, ik zag haar vorig jaar nog met een sigaret staan!"

dan baal je echt........
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:44
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 21:30:
Ik heb vijf jaar gerookt zonder dat mijn ouders het wisten. Heb ik geen enkel probleem mee.

Een constructie met 'als je X niet doet voor je achttiende krijg je dit of dat' is bijzonder fraudegevoelig, want wie controleert het? Dat je ouders je zo'n gift in het vooruitzicht stellen geeft maar aan hoe goed ze je vertrouwen, hoor

Nu we het toch over mijn familie hebben: mijn ouders hebben me altijd gezegd dat ik een zelfstandig persoon was en dat ze me dus niet hoefden te stimuleren door giften in het vooruitzicht te stellen. Dat is kinderachtig en betuttelend. Maar goed, als jij jezelf tweeënhalf duizend euro door de neus wilt boren, het is jouw feestje.
In vredesnaam...waarom studeer je Recht als je geweten het in zo'n geval al laat afweten
Het gaat er niet om wat jij van de afspraak vind als je m niet kan nakomen, maar om het feit dat je m niet nagekomen bent. Je hebt er zelf mee ingestemd dan dien je daarvan ook de consequenties te nemen hoe geldbelust men ook is.

Echt zo'n typische menselijke wanhoopsgedraging om in zo'n geval dan maar de afspraak te bekritiseren terwijl beide partijen toch echt ten tijde van het maken ervan het ermee eens waren...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:24
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
bleeh ik vind dat altijd zo'n flauwe regeling..
het is zo chanterend.. Als je dit niet doet dan krijg je dat..
Net alsof je een kleuter bent, als je nu even luistert krijg je straks een snoepje..

Maarja, jouw situatie..
Ik heb uit je posts al gemerkt dat jij het maar beter kunt gaan vertellen, want anders blijf je toch zitten met een schuldgevoel.
Heb je wel kans dat je dat rijbewijs kan vergeten en het zelf mag gaan dokken, maarja that's the deal..
Om er misschien toch nog wat uit te slepen in jouw voordeel kun je ze natuurlijk vertellen dat je alweer een tijd gestopt bent, dat je er geen behoefte meer aan hebt, uitleggen hoe het kwam dat je ermee begonnen was. (puberteit, erbij willen horen.. ik weet niet waarom jij bent gaan roken natuurlijk, maar zulke dingen roepen misschien een beetje begrip op bij ouders..)

En je zou het gewoon niet kunnen vertellen, heb jij lekker je rijbewijs, scheelt jou een hoop geld, en als ik jouw posts zo lees heb je dan ook best wel een schuldgevoel..

Wat vind je belangrijker? Je rijbewijs of dat je echt helemaal eerlijk bent tegenover je ouders...?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 16:03
michieldewit
Avatar van michieldewit
michieldewit is offline
Ik zou zeggen, biecht het netjes op en benadruk vooral je dilemma. Goede kans dat je ouders die eerlijkheid waarderen.
__________________
Nee dank u, het gaat zo wel | www.michieldewit.nl
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:08
Verwijderd
Hoi......zolang je ouders niet weten dat je hebt gerookt EN JE ROOKT ZELF OOK NIET MEER...... zou ik niks zeggen.
Ik ken de regeling, ben gesnapt .....wat mij m'n rijbewijs kostte (kut).

Als je het dan toch wil zeggen moet je het als een groot understatement brengen: lieve pappa en mamma, ik moet jullie iets vertellen: ik heb een tijdje gerookt.


Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wat heeft dit met Liefde en Relatie te maken?

Goede regeling van je ouders trouwens.
Heel logisch en terecht dat jij nu geen gratis rijbewijs krijgt.

Je had geld om sigaretten te kopen, dan heb je ook wel geld om zelf een rijbewijs (d.w.z. rijlessen) te betalen.

Je ouders verbieden je niet rijles te nemen, ze betalen het alleen niet voor je.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-02-2004 @ 23:06:
Je had geld om sigaretten te kopen, dan heb je ook wel geld om zelf een rijbewijs (d.w.z. rijlessen) te betalen.
sinds wanneer zijn sigaretten even duur als rijlessen?

maar met de regeling op zich heb ik niet zo veel problemen. Het heeft bij mij wel gewerkt, al heb ik het 'niet-roken' niet gedaan om wille van dat rijbewijs. Als ik had willen roken had zo'n afspraakje me echt niet tegen gehouden. Toch is het achteraf gezien wel een mooie beloning.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Wat zou jij doen met 1000 euro?
RiRi95
66 10-10-2011 17:01
Lichaam & Gezondheid rook je?
Barone
173 05-04-2007 12:50
Drugs & Alcohol wat te doen als je ouders erachter komen?
big_my
82 16-03-2005 19:10
Drugs & Alcohol Is blowen hetzelfde als roken
®ee
37 03-08-2003 00:09
De Kantine rijbewijs als je niet rookt
Elisaaa
61 17-12-2002 06:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.