Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 22:45
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
ik erger me aan veel verpakkingsmateriaal en megaporties fruit en groente, verder aan het feit dat overal wat anders bij door zit. Wil ik bv gewoon alleen ranja met perensmaak, zit er ook bijvoorbeeld druif doorheen, en dat mag ik niet eten dus mag ik meteen helemaal geen ranja meer.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2007, 05:38
Verwijderd
Oh ik erger me ook aan het feit dat er geen yoghurtdrink met suiker te koop is in de supermarkt bij mijn ouders in de buurt het is allemaal met zoetstof en dat is niet echt lekker en ik kan er niet goed tegen en ik vind het sowieso stom. Ik wil gewoon suiker.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 15-05-2007 @ 20:49 :
nee dat zeg ik ook niet
maar jullie zitten zo van 'nee die is niet bij de ah te koop want ik was bij de ah en daar was hij niet' en 'wel die is wel bij de ah te koop want ik was bij de ah en daar was hij wel'. Lijkt mij duidelijk dat het er dan wel is bij sommige ah's (de meeste volgens mij, ook bij de super de boer trouwens) en bij andere niet
Nou goed, dan pas ik mijn ergernis wel aan in: Ik vind het irritant dat in de gróótste AH van Maastricht géén Max Havelaar te koop is. (en ze hebben het écht niet, anders had die juffrouw wel gezegd dat het gewoon even op was.)

En inderdaad, overal die zoetstoffen in is echt vies en onzinnig. Suiker of helemaal niks ajb, maar niet die chemische zooi.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:50
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-05-2007 @ 06:38 :
Oh ik erger me ook aan het feit dat er geen yoghurtdrink met suiker te koop is in de supermarkt bij mijn ouders in de buurt het is allemaal met zoetstof en dat is niet echt lekker en ik kan er niet goed tegen en ik vind het sowieso stom. Ik wil gewoon suiker.
Citaat:
Quis schreef op 16-05-2007 @ 10:01 :

En inderdaad, overal die zoetstoffen in is echt vies en onzinnig. Suiker of helemaal niks ajb, maar niet die chemische zooi.
oooh hier sluit ik me bij aan! Ik hoef niet perse suiker in mn drinken, maar liever suiker dan die gore en giftige zoetstof.
Sarah, bij aldi en lidl verkopen ze heerlijke halfvolle yohurtdrank zonder zoetstof. Er bestaat ook 1 A-merk(met van die lekkere limoensmaak), maar die is helaas niet in elke super verkrijgbaar
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat alles wat je kant en klaar koopt vol zit met onnodige toevoegingen. Met geur kleur en smaakstoffen. Met vulmiddelen zodat het goedkoop lekker veel wordt.

Waarom zit er water en suiker of zoetstof in drinkyoghurt? Waarom niet gewoon sap? Lekkerder en gezonder.

Ik kan nooit eens ergens iets eten of drinken, want ook de gemiddelde horecagelegenheid koopt zijn spullen kant en klaar of als halffabrikaat in.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:08
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik snap nooit waarom ze suiker bij tomatensoep gooien..
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
QP schreef op 15-05-2007 @ 15:58 :
als we echt vervelend waren konden we er nog een schep bij krijgen.
Dat vind ik dan wel weer slecht. Dan gebruik je eten als chantagemiddel of manier om te straffen en dat lijkt me dan ook weer niet de beste manier om je kinderen te leren met eten om te gaan.

Maar eten wat de pot schaft of honger lijden vind ik nog niet eens zo slecht. Ik denk ook dat het kinderen helpt om zelf te gaan koken. Dan kijk je toch weer anders tegen eten aan. Ik merk het ook wel aan mijn vriend: die heeft nooit iets hoeven eten wat hij niet wilde en hij lustte eerst vrij weinig, maar hij eet nu steeds meer sinds hij op zichzelf woont.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 23:31
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
snoopy schreef op 15-05-2007 @ 10:55 :
De ranzige spiertjes, adertjes, vetjes etc. aan kipfilet
.... en aan andere soorten vlees
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 23:51
Verwijderd
voorverpakt fruit en bedorven fruit (aardbeien en druiven), gerechten in de trend van: als we nou gewoon en vlees en vis en groente en fruit en de rest erin gooien is het vast wel te vreten, prefab pindasaus (ieuw), mensen die beweren dat ze gekookt hebben terwijl alles uit een pot/blik komt enzo, en blikfruit en diepvries groente en vlees en gehakt cordon bleu's, wie verzint dat... oh en alles opeens met minder suiker, gatver.

nou stop ik want ik ga naar bed
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 01:18
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Thuis: voer uit blik etc, vers is de trend!

Uit eten:
bijvoorbeeld een Saté die de hele dag in de au-bain mairie heeft staan garen.
Daarnaast alles wat niet vers / a-la-minute wordt gemaakt (vaak droog enzo)

Maar met uit eten erger ik me eerder aan de bediening, ander verhaal
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 09:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-05-2007 @ 17:07 :
Uhm je bent je er wel van bewust dat een kipfilet de borstspier van een kip is he, dus dat het nogal lastig wordt om de spier weg te halen aangezien je dan niets meer overhoudt. (aan dit soort onwetendheid ergert Jamie Oliver zich )
Ja, dat weet ik wel. Maar snap je nou echt niet wat ik bedoel?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 09:14
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 17-05-2007 @ 10:02 :
Ja, dat weet ik wel. Maar snap je nou echt niet wat ik bedoel?
je zegt dat je je ergert aan spiertjes, maar als je de spiertjes weg doet, gooi je de hele filet weg . Maar ik neem aan dat je peesjes bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 10:40
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Aan het feit dat 'vroeger' in breaker van friese vlag overal pitjes in zaten en nu alleen nog maar in de perziksmaak. Ik wil ook andere smaken met pitjes!
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 16:07
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
aan mensen die geen sausjes pakjes willen eten, omdat het niet gezond en vers is, maar vervolgens wel andere ongezonde meuk met nog minder verse herkomst eten. (cola, kroketten uit de muur etc.).
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ann schreef op 17-05-2007 @ 11:40 :
Aan het feit dat 'vroeger' in breaker van friese vlag overal pitjes in zaten en nu alleen nog maar in de perziksmaak. Ik wil ook andere smaken met pitjes!
Ik haal nog regelmatig die met kers en pitjes... ?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 13:28
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Er zijn echt 100 verschillende vormen van witte pasta's, voor de volkoren moet ik me meestal helemaal te pletter zoeken. Meestal hebben ze alleen de penne in volkoren en die vind ik veel te groot en irritant om te eten.

Verder vind ik het gewoon stom dat alles wat ik lekker vind soms stervensduur is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 13:41
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Ik wordt GEK van mensen die zich niet eventjes eroverheen kunnen zetten als ze iets niet lusten... (tuurlijk, allergieen zijn een ander verhaal, maar dat gaat inderdaad niet over lusten) Ik heb geleerd altijd mn bord leeg te eten en als ik iets vies vind is het hap slik weg, neus dicht, hoppa..

Oh en wat ik misschien wel het meest irritant vind: mensen die ZELF opscheppen, en dan hun bord niet leeg eten.......... en al helemaal als het dan wordt weggegooid.

Sowieso, eten weggooien.. denk dan eerst na bij wat (en hoeveel) je koopt/klaarmaakt.

Oh, en als laatste: broodbeleg terugdoen in potten waar ook andere mensen uit moeten eten en het teveel aan beleg afvegen aan de rand van je bord
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 14:54
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 18-05-2007 @ 14:41 :
Oh, en als laatste: broodbeleg terugdoen in potten waar ook andere mensen uit moeten eten en het teveel aan beleg afvegen aan de rand van je bord
Hu, ja. Dat is zo vies. Vooral als je bij anderen brood eet en er is geen kruimelloos stukje boter over in het kuipje. Bij jam enzo kan je het niet zo goed zien maar kruimels in het boterkuipje, brrr.

Verder heb je ook gelijk: mensen die zelf opscheppen en dan hun bord niet leeg eten zijn vervelend. Helemaal als ze dan vrolijk gaan stapelen als iedereen uitgegeten is. Ik zie de afwas dan al voor me met verrassingseten ertussen, blegh.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 18:31
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Dingen als 'not guilty'. Alsof je noooooit een chipje mag eten, die hype om producten te verkopen als: 'Deze mag wel! en als je chips eet ben je heel heel heel slecht!'
Dit maakt voor mij het moeilijk om een keer wel te mogen snoepen van mezelf, omdat ik toch een normaal eetpatroon heb en dat daarbij óók wel eens een 'zonde' hoort! (zondigen, ook zo'n afschuwelijk woord als het gebruikt wordt bij het nuttigen van een stukje taart).

En verder mensen die eten weggooien na 1 maaltijd als het nog goed bewaarbaar en eetbaar is voor herhaling, mensen die alles door elkaar gooien, mensen die dingen alleen op hun eigen manier lusten, mensen die overal tomatensaus bij gooien wat het ook is, mensen die geen recept kunnen bedenken zónder dierlijke producten erin, mensen die hun bord niet leegeten (en een keertje is niet erg en in een restaurant kan het ook nog want je kan beter niet meer eten dan goed is) maar wel als ze het elke keer doen, dus gewoon telkens teveel opscheppen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 18-05-2007 @ 15:54 :
Hu, ja. Dat is zo vies. Vooral als je bij anderen brood eet en er is geen kruimelloos stukje boter over in het kuipje. Bij jam enzo kan je het niet zo goed zien maar kruimels in het boterkuipje, brrr.
Ook in die richting: mensen die geen kaas kunnen schaven, of het in elk geval niet fatsoenlijk proberen, zodat je kaas helemaal hol en kapot is.
En laatst de aarbeien die naar water smaakten, bah.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-05-2007 @ 10:14 :
je zegt dat je je ergert aan spiertjes, maar als je de spiertjes weg doet, gooi je de hele filet weg . Maar ik neem aan dat je peesjes bedoelde.
Dat bedoelde ik inderdaad. En ik kon me niet voorstellen dat ze dat niet snapte, maar goed.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 22:07
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2007 @ 17:39 :
Ik haal nog regelmatig die met kers en pitjes... ?
Bij ons in de super hebben ze die niet
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 15:13
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Iedereen miept tegenwoordig over suiker maar ik vind die zoetstoftroep ook niets inderdaad. Waar ik me aan erger is dat sommige mensen gerechten zoals lasagna te simper vinden met alleen saus en er dan dingen zoals wortels en courgette door gaan gooien. Dat eet helemaal niet lekker en het hoort niet.

Oh, over je bord leegeten. Ik ben niet iemand die bijna niets lust, maar als ik iets echt gewoon vies vind, dan vind ik het ook echt vies. Als iemand mij een bord lever voorzet, het spijt me zeer, maar dat krijg ik echt niet weg. Kijk, spitskool en spruitjes vind ik ook niet lekker, maar daar gooi ik wel saus overheen. Maar lever, bah. Dat zou ik zelfs weigeren als ik bij de president aan het eten ben.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Nobucta schreef op 18-05-2007 @ 14:28 :
Er zijn echt 100 verschillende vormen van witte pasta's, voor de volkoren moet ik me meestal helemaal te pletter zoeken. Meestal hebben ze alleen de penne in volkoren en die vind ik veel te groot en irritant om te eten.

Verder vind ik het gewoon stom dat alles wat ik lekker vind soms stervensduur is.
Of maispasta, die is ook veel duurder dan de 'gewone' witte pasta .
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 17:36
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Dat ik vandaag bij 3 supermarkten ben geweest, maar geen vegetarische kaas kon vinden. Dus als iemand tips heeft dan zijn deze meer dan welkom... (en dan voor 'gewone plakken kaas dus, geen mozarella/geitenkaas/smeerkaas oid)
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 18:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
C1000, van de Groene Koe
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 18:02
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb er een hekel aan als mensen komen eten, dat ze zeggen 'o nee dat eet ik niet want dat mag niet van mn dieet'. Zoals mn zusje en mijn moeder die willen afvallen en nu geen aardappelen/rijst/pasta meer eten. Of: 'nee dat drink ik niet, want daar zit suiker in. ik drink alleen light.' Dat soort dingen kan ik me echt aan ergeren als je je hebt uitgesloofd voor je bezoek. Doe toch gewoon normaal.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 18:32
dennis018
dennis018 is offline
Ik erger me eraan dat macdonalds tegenwoordig de calorieen op de verpakkingen zet, alsof dat helpt nadat mensen iets besteld hebben..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 19-05-2007 @ 19:32 :
Ik erger me eraan dat macdonalds tegenwoordig de calorieen op de verpakkingen zet, alsof dat helpt nadat mensen iets besteld hebben..
Bedoel je dat ze het er helemaal niet op moeten zetten? Of juist op die menuborden, zodat je het vóór je bestelling al ziet?

Ik vind het opzich wel goed omdat mensen zich bewust worden van wat ze binnenkrijgen, dit ivm het toenemende aantal mensen met overgewicht.

Maar voor mensen met een eetprobleem werkt het misschien averechts? Bedoel je dat?


OT: Mijn ergernis: dat bij de jumbo alles goedkoop is, behalve groente en fruit. Dat is daar echt belachelijk duur .
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 19:03
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 19-05-2007 @ 20:01 :
Bedoel je dat ze het er helemaal niet op moeten zetten? Of juist op die menuborden, zodat je het vóór je bestelling al ziet?

Ik vind het opzich wel goed omdat mensen zich bewust worden van wat ze binnenkrijgen, dit ivm het toenemende aantal mensen met overgewicht.

Maar voor mensen met een eetprobleem werkt het misschien averechts? Bedoel je dat?


OT: Mijn ergernis: dat bij de jumbo alles goedkoop is, behalve groente en fruit. Dat is daar echt belachelijk duur .
zet het idd duidelijk op een menukaart, en laat mensen na het bestellen gewoon lekker genietne (nja genieten, mac donalds is niet te vreten )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 19:11
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 19-05-2007 @ 20:03 :
zet het idd duidelijk op een menukaart, en laat mensen na het bestellen gewoon lekker genietne (nja genieten, mac donalds is niet te vreten )
als je naar de mac gaat en op calorieen let ben je echt een extreme debiel.

oh en mensen die gaan varieren met eten en de meest debiele combos maken en mensen die nog steeds denken dat bami en spaghetti hetzelfde zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 21:56
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 19-05-2007 @ 20:01 :
Bedoel je dat ze het er helemaal niet op moeten zetten? Of juist op die menuborden, zodat je het vóór je bestelling al ziet?

Ik vind het opzich wel goed omdat mensen zich bewust worden van wat ze binnenkrijgen, dit ivm het toenemende aantal mensen met overgewicht.

Maar voor mensen met een eetprobleem werkt het misschien averechts? Bedoel je dat?
Als je bewust wil eten ga je toch niet naar de MacDonalds? Inderdaad ergerlijk dat ze nu net doen alsof het het walhalla van lekker en gezond eten is. En daarnaast zijn al die calorie-aantallen toch Chinees voor mij, dus ikzelf heb er alvast niks aan (c:
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 22:29
PV
PV is offline
Wat een irritant topic, ik erger me juist aan een heleboel 'zeikerds' hier boven me waar mensen zich al niet aan kunnen ergeren

Maar om zelf even vrolijk mee te doen (a)
Ik erger me aan korte openingstijden van supermarkten, ze moeten gewoon van 6 u 's morgens tot 24 u 's avonds open zijn... daar is de tijd wel rijp voor lijkt me.

Ik erger me aan mensen die voedsel weggooien. Of het nu restjes zijn, of teveel gekocht eten wat niet wordt bereid en bederft, of een product wat allang over de datum is... koop het dan niet! Eet het alsnog op of let beter op je inkopen en wat je al in de kast hebt liggen.

En ik erger me ook aan alle gezeik over calorietjes tellen en zoveel cijfertjes per dag eten blabla, alsof je zelf niet zou kunnen inschatten wat ongeveer gezond zou zijn. Nee 100 gram vlees per dag en niet meer!

Ohja en ik erger me aan vegetariers. Beperkt je veel te veel in je eten dus ik eet daar niet meer mee samen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 22:43
dennis018
dennis018 is offline
Als 100gram vlees per dag de richtlijn is,
Waarom houden supermarkten daar dan geen rekening mee, maar verpakken bijna AL hun stukken vlees in porties van ronde de 130 tot 170 gram (hamburgers, biefstukken etc etc) en sommige zelfs 200gram (kipfilet, kalkoenfilet)

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 23:11
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
PV schreef op 19-05-2007 @ 23:29 :
Ohja en ik erger me aan vegetariers. Beperkt je veel te veel in je eten dus ik eet daar niet meer mee samen.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 23:44
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
PV schreef op 19-05-2007 @ 23:29 :
Ohja en ik erger me aan vegetariers. Beperkt je veel te veel in je eten dus ik eet daar niet meer mee samen.
Hmm Het enige dat ik niet eet is vlees en vis en dingen die daarmee zijn klaargemaakt. Zo lastig is dat toch niet? Je kunt toch altijd op het eind er nog vlees door heen gooien als het zo'n noodzaak is.
Ik erger me altijd half dood aan mensen die aan een dieet doen (en vooral diegenen die dan soms spijbeldagjes hebben... alsof het dan nog zin heeft), maar vervolgens wel 'light' chips en cola light en dat soort troep eten.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 16:43
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 19-05-2007 @ 23:43 :
Als 100gram vlees per dag de richtlijn is,
Waarom houden supermarkten daar dan geen rekening mee, maar verpakken bijna AL hun stukken vlees in porties van ronde de 130 tot 170 gram (hamburgers, biefstukken etc etc) en sommige zelfs 200gram (kipfilet, kalkoenfilet)
Omdat niet iedereen 24/7 met z'n eten en z'n dieet bezig is zoals jij. En als je een kipfilet van 200 gram hebt, dan zou dat toch precies goed zijn voor 2 personen.
Je zal echt niet dood gaan of 50 kilo aankomen als je 130 gram vlees ipv 100 gram eet.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 17:14
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 19-05-2007 @ 23:29 :
Ohja en ik erger me aan vegetariers. Beperkt je veel te veel in je eten dus ik eet daar niet meer mee samen.
Zo, hé, lekker generaliserend zeg. Ik voel me bijna beledigd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 18:18
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Breg schreef op 20-05-2007 @ 17:43 :
Omdat niet iedereen 24/7 met z'n eten en z'n dieet bezig is zoals jij. En als je een kipfilet van 200 gram hebt, dan zou dat toch precies goed zijn voor 2 personen.
Je zal echt niet dood gaan of 50 kilo aankomen als je 130 gram vlees ipv 100 gram eet.
Nee, maar het is niet goed voor je om altijd teveel vlees te eten. En ik kan me er ook aan ergeren dat je wordt aangepraat dat grote hoeveelheden vlees normaal zijn.
Offtopic: Desalniettemin ben ik het wel met je eerste opmerking eens.

Edit: en ik kan me ergeren aan vegetariërs die bij je komen eten en dan vervolgens de hele tijd op lopen te letten bij het koken of je niet per ongeluk vlees of vleesbouillon of gelatine of iets dergelijks gebruikt. Als ik beloof vegetarisch te koken dan doe ik dat ook

Heerlijk, zo'n zeiktopic.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 18:26
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Neiu schreef op 20-05-2007 @ 19:18 :
Edit: en ik kan me ergeren aan vegetariërs die bij je komen eten en dan vervolgens de hele tijd op lopen te letten bij het koken of je niet per ongeluk vlees of vleesbouillon of gelatine of iets dergelijks gebruikt. Als ik beloof vegetarisch te koken dan doe ik dat ook

Heerlijk, zo'n zeiktopic.
Zoals al eerder gezegd; ik erger me aan mensen die voor het gemak even "vergeten" dat vegetariers geen gelatine eten en het overal door gooien.
Offtopic: Desalniettemin ben ik het wel met je laatste opmerking eens.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 18:32
Verwijderd
ik erger me aan restaurants die vegetarisch eten met kroepoek serveren, beetje dom
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 19:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik erger me niet zo snel aan andermans eetmanieren, omdat dat gewoon mijn zaken niet zijn. Lekker boeiend dat iemand overal mayo of zout op zijn/haar eten strooit.

Wat ik zelf wel irritant vind, is dat er bij veel producten lactose inzit.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 21:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ken echt geen mensen die overal gelatine in mikken...

Maar veel te veel vlees door maaltijden vind ik wel vervelend. Ik ben geen vegetariër, maar ik vind wel dat vlees niet de overhand moet hebben in bijvoorbeeld pastagerechten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 21:10
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-05-2007 @ 22:04 :
Ik ken echt geen mensen die overal gelatine in mikken...

Maar veel te veel vlees door maaltijden vind ik wel vervelend. Ik ben geen vegetariër, maar ik vind wel dat vlees niet de overhand moet hebben in bijvoorbeeld pastagerechten.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 21:14
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-05-2007 @ 19:32 :
ik erger me aan restaurants die vegetarisch eten met kroepoek serveren, beetje dom
Je hebt ook kroepoek die niet gemaakt is van garnalen
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 21:56
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-05-2007 @ 19:32 :
ik erger me aan restaurants die vegetarisch eten met kroepoek serveren, beetje dom
sommige mensen bestellen ook iets vegetarisch omdat ze het lekker vinden, niet omdat ze vegetariër zijn?
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ann schreef op 20-05-2007 @ 22:14 :
Je hebt ook kroepoek die niet gemaakt is van garnalen
ja klopt maar die ze bij restaurants zijn zijn bijna nooit vegetarisch en ikkebenikke t ging mij meer om de mensen die vegetarisch zijn en dan dus alsnog garnalen krijgen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 15:50
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-05-2007 @ 20:03 :


Wat ik zelf wel irritant vind, is dat er bij veel producten lactose inzit.
Idd!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 18:42
Experiment
Experiment is offline
Ik erger me juist aan mensen die per se vlees willen eten. Als er vegetariers bij mij komen eten, nou dan kook ik iets vegetariers. Maar ik ging een keer met mijn hele klas bij iemand eten, wilden sommigen (jongens ) per sé vlees eten, dus moesten er 2 dingen gemaakt worden. Echt onzin vind ik dat.

Verder mensen die een hele categorie eten niet lusten (bijvoorbeeld groenten, of Italiaans). Ik vind dat dat niet kan

Mensen die altijd zeuren over wat ze te eten krijgen

Mensen die overal zout of Maggi op gooien

Mensen die heel vele opscheppen en dan hun bord niet leegeten
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 19:06
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Nou, ik heb een recept van de AH meegenomen, een "vegetarisch hoofdgerecht voor 4 personen" (paprikarisotto met gegrilde stukjes). En in de ingrediëntenlijst staat 5 en een halve deciliter kippenbouillon
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.