Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2001, 17:00
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
uit de Volkskrant:

Citaat:
De jacht op zeehonden dreigt in Noorwegen een toeristische attractie te worden. De Noorse minister van Visserij Ludvigsen wil jachtvergunningen verkopen aan amateur-jagers. Verschillende organisaties hebben zich tegen het voorstel uitgesproken.






In Noorwegen is commotie ontstaan door het initiatief van de slechts enkele weken geleden aangetreden Noorse minister van Visserij Ludvigsen, om aan liefhebbers van de jacht vergunningen voor het afschieten van zeehonden te verkopen. Verscheidene dieren- en milieuorganisaties noemden het idee 'achterlijk' en beschuldigden Ludvigsen van 'cowboy-gedachten'.

Zelfs de Noorse visserij-branche, die in principe voorstander is van de jacht op de visvretende zeehond, heeft zich tegen de maatregel van de minister uitgesproken. Volgens de vissers kan de zeehondenjacht door toeristen snel uit de hand lopen en staat de Noorse jachtcultuur dan weer als 'barbaars' te boek.

Maar Ludvigsen zegt geen verschil te zien tussen de jacht op zeehonden, zalm of herten en ziet alleen maar voordelen van zijn beleid. Volgens hem halen professionele jagers het quotum van 1244 zeehonden die per jaar mogen worden afgeschoten bij lange na niet, en brengt de verkoop van vergunningen alleen maar geld op.
bron: http://www.volkskrant.nl/nieuws/inte...230264895.html

Ik vind dit dus absoluut niet kunnen. Het gaat al heel slecht met de zeehondenpopulatie, en dan doen ze dit er ook nog eens bij

Wat vinden jullie?

__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Advertentie
Oud 08-11-2001, 18:02
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
dat de jacht op Ludvigsen met ingang van vandaag geopend is.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Oud 08-11-2001, 18:04
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
t Is niet zo'n goed plan van em, want toeristen heb je (zoals de visserij-branche al zegt) nauwelijks in de hand. Ik zou als ik hem was de jacht toch beperken tot de Noorse jagers, en niet ineens allerlei wilde jacht-taferelen creëren door zo'n maatregel.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 08-11-2001, 18:07
dwars
dwars is offline
Werkelijk belachelijk!

Dat mensen dat kunnen verzinnen! Daar kan ik echt niet bij. Het valt me nog mee dat ze niet speciaal op de jonge zeehonden gaan jagen voor het bont en ze dan doodknuppelen...

Het gaat idd niet fantastisch met de zeehond. (hoewel het aantal zeehonden in de waddenzee geloof ik enorm is gestegen)
En zo'n quotum zou eigenlijk al verboden moeten worden. Maar als er dan zo'n quotum is moeten er zeker geen vergunningen worden verstrekt aan amateurs. Dan nog beter professionele jagers. Die weten tenminste nog een beetje wat ze doen, zodat die dieren niet verschrikkelijk hoeven te lijden.
__________________
oorlog is stom
Oud 08-11-2001, 21:48
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
dat de jacht op Ludvigsen met ingang van vandaag geopend is.
dat vind ik ook, hoe verzint ie dit???
hoop dat dat er niet doorkomt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 09-11-2001, 08:27
^Duke^
^Duke^ is offline
Citaat:
Volgens hem halen professionele jagers het quotum van 1244 zeehonden die per jaar mogen worden afgeschoten bij lange na niet, en brengt de verkoop van vergunningen alleen maar geld op.
Vanuit een objectief oogpunt lijkt het me een hele goede beslissing.

Vanuit een subjectief oogpunt gezien vindt ik jagen zowiezo al barbaars en nutteloos.

Mzzl
Oud 09-11-2001, 12:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
dat de jacht op Ludvigsen met ingang van vandaag geopend is.
Oud 09-11-2001, 12:17
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
waar is dat quoteum voor ingesteld?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 09-11-2001, 14:21
PrackaH
PrackaH is offline
Hele foute boel...waarom zouden mensen voor de fun op zeehonden gaan jagen, als je dan zo graag levende wezens afschiet, dan kan ik verwijzen naar het ruime assortiment aan schietspellen die overal en voor elk systeem verkrijgbaar zijn...
Tegenwoordig moet overal geld uitgehaald worden...slaat nergens op...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Oud 09-11-2001, 15:42
drama
Avatar van drama
drama is offline
Ach ja, gebeurd al jaaaaaaren in GB en Amerika, jachtvakanties. Alleen dan op beren en herten.

En, met de zeehonden gaat het niet zo slecht meer btw. Wat niet wil zeggen dat er dan best wat afgeknalt kunnen worden...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 11-11-2001, 15:11
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Citaat:
drama schreef:
Ach ja, gebeurd al jaaaaaaren in GB en Amerika, jachtvakanties. Alleen dan op beren en herten.

En, met de zeehonden gaat het niet zo slecht meer btw. Wat niet wil zeggen dat er dan best wat afgeknalt kunnen worden...
mee eens! ik vind het niet kunne hoor..
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Oud 12-11-2001, 17:25
elsbizkit
elsbizkit is offline
ik vind het:
1- belachelijk
2- wreed
3- doelloos
4- dierenmishandeling
5- volstrekt onnodig
6- niet te begrijpen dat mensen dit als een vorm van recreatie zien
Oud 12-11-2001, 22:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Tampert schreef:
waar is dat quoteum voor ingesteld?

nergens voor....alleen een slap excuus om te kunnen jagen...."Anders komen er te veel zeehonden en dan is er te weinig voedsel en sterven ze uit en blablablablablablablablabla"

"Hunters must die!"
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 13-11-2001, 11:48
^Duke^
^Duke^ is offline
Citaat:
D@mien schreef:
*knip* BLAAT */knip*
Misschien moeten ze eens zo'n quotum voor mensen instellen?

Ik zou gelijk mijn jachtgeweer poetsen

"Er mogen dit jaar 1200 jagers neergeschoten worden. Er zijn er teveel en ze vormen een gevaar voor de dierenpopulatie" aldus hoofd van de politie Dhr. Knor (ook wel Big Knor genoemd vanwege zijn grote krulstaart)

Mzzl

[Dit bericht is aangepast door ^Duke^ (13-11-2001).]
Oud 13-11-2001, 11:51
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
ze zouden die ludvigsen eens moeten droppen tussen een groep vechtende mannetjes zeehonden, als ie er levend uit komt wordt zn voorstel aangenomen.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Oud 13-11-2001, 12:12
Light
Light is offline
Citaat:
D@mien schreef:
"Hunters must die!"
zoals die kloothommel Willem-Alexander met zijn maximale bitch.
__________________
Voor iedereen die het nog niet weet:Ik ben mannelijk.
Oud 14-11-2001, 13:51
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ziek! Het enige woord wat ik er voor heb! Moordenaars, geld verdienen aan iemand anders zijn leven!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Oud 25-02-2002, 01:37
marla85
marla85 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
uit de Volkskrant:

bron: http://www.volkskrant.nl/nieuws/inte...230264895.html

Ik vind dit dus absoluut niet kunnen. Het gaat al heel slecht met de zeehondenpopulatie, en dan doen ze dit er ook nog eens bij

Wat vinden jullie?
OH MIJN GOD
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Ads door Google
Oud 25-02-2002, 11:43
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
marla85 schreef:
OH MIJN GOD
het uppen van oude topics zonder een nuttige bijdrage te leveren is heel irritant --> slotje.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.