Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2011, 23:55
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
Hoe kun je het best een hoog cijfer halen voor biologie? (Havo 5)
Ik haal namelijk altijd tussen de 5 en de 6 in, wat ik er ook voor doe.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik hoger haal?
Iemand nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2011, 04:55
studyy
beter opletten in de les, dan begrijp je het beter, en studeren doe je dan thuis
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 09:37
Verwijderd
Goed opletten idd en ook mogelijke practica zorgvuldig maken (voorbereiden, uitvoeren en samenvatten). Verder ook goed de begrippen leren en oefeningen maken. Verschilt een beetje per onderwerp hoe je het beste kan leren
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 12:01
chiara_
Avatar van chiara_
chiara_ is offline
Wat hierboven al is gezegd idd. En verder kun je misschien ook oude examens maken, om te oefenen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 06:31
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Al je huiswerk maken. Niet denken van "ow, dit is onbelangrijke en ken ik al wel". Je zult je verbazen hoeveel sommen en opdrachten die de docenten in hun proefwerk doen in grote mate gebaseerd zijn op (oefen)opgaven in het boek.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 09:53
Verwijderd
Bij biologie is het inderdaad belangrijk om je huiswerk te maken aangezien je snel door de stof gaat. Vaak is het ook nodig om het begin heel goed te doen, omdat de latere stof (van een hoofdstuk bijvoorbeeld) op de voorgaande stof verder gaat. Ook helpt het bij mij om bij lastige opgaves alle gegevens om te schrijven zodat je een net overzicht hebt. Of bepaalde dingen, zoals de werking van hormonen en welke hormonen er voor iets nodig zijn, tekenen. Met tekenen ben ik altijd extra actief met de stof bezig waardoor ik het beter kan onthouden.

Ook helpt het bij mij om oefentoetsen te maken. Ik heb biologie van jou en via digitaal leren kan ik proeftoetsen maken op een site. Soms komen er vragen van die oefentoets, of van de diagnostische toets uit het boek, in mijn toets en doordat ik die al een keer gemaakt heb heb ik die sowieso goed.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 17:07
Siron
Siron is offline
Voor biologie komt het voornamelijk aan op grondig en gedetailleerd te studeren, over het algemeen moet je niet heel veel zaken echt begrijpen (zoals bijvoorbeeld bij wiskunde wel het geval is). Probeer dus 'alles' grondig te leren en probeer ook in staat te zijn om dit te kunnen reproduceren op een test/examen (een mooi geheel te reproduceren en geen losse stukken die niet aan elkaar hangen). Misschien kan het ook handig zijn om eens met je leerkracht te overleggen wat je beter kan doen, hij/zij evalueert je immers.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 17:22
nightrise
nightrise is offline
Zoals hierboven al gezegd is let op en maak je huiswerk en controleer het ook.
Maak een samenvatting en kijk of je hem kan vergelijken met een samenvatting van hier.
Maak de diagnostische toets of een andere proeftoets.

In jou geval zou ik ook de fouten van je vorige proefwerk(en) analyseren en kijken waardoor het komt want hier kan je aan gaan werken. Als je daar niet uitkomt kan je ook altijd naar je docenten stappen die willen je meestal wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 20:04
Verwijderd
Onze proefwerken bestaan vaak voor 90% uit examenopgaven. Probeer die eens een keer te oefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 11:12
Algemene schoolzaken Hoe haal ik hoge cijfers?
Keffoo
14 12-12-2010 11:32
Studeren HAVO, verplicht moeten slagen voor Nederlands/Maatschappijleer om diploma te halen?
Raven1987
12 08-11-2010 16:00
Software & Hardware Alle 3DMark scores!
1234remco
163 11-02-2003 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.