Oud 23-01-2007, 23:44
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Ik maak gebruik van het TJ biljet over 2006.

Ik verwacht deze week de laatste jaaropgaaf, en dan kan hij de deur uit. In totaal krijg ik zo rond de 500 euro terug. Maar mijn vraag... als ik dat begin februari opstuur, wanneer kan ik dan zo ongeveer geld verwachten? Hoe snel gaat dat? Alvast bedankt!

Chaucus: Bij dezen is dit topic benoemd tot het centrale belastingtopic 2007. Hier kun je al je vragen en antwoorden kwijt voor de belastingaangifte over het afgelopen jaar. (en vast ook nog wel wat andere dingen)

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 22:26.
Advertentie
Oud 24-01-2007, 00:44
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hallo dan...
ik geloof dat je dat ongeveer in mei / juni terug krijgt..

ff een andere vraag over de belastingteruggave..
hoe hoog is de belastingvrije voet voor een 21 jarige student? als ik het allemaal goed ingevuld zou hebben, krijg ik van de 1500 die ik ongeveer ingeleverd heb aan loonheffing, maar ong. 400 euro terug...
als iemand hier een andere reden voor weet hoor ik dat natuurlijk ook graag...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 25-01-2007, 00:01
June bug
June bug is offline
Ja ik heb ook even een vraagje
Ik heb dit jaar tot halverwege de maand mei ergens gewerkt en rond november/december nog een maand (ongeveer) ergens anders. Krijg ik nu van alletwee de werkgevers nog een jaaropgaaf? Zo ja, wanneer zou ik die ongeveer/uiterlijk moeten krijgen?
__________________
Shake your body like the dance//
Oud 25-01-2007, 16:44
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
vaf 1 april en voor 1 juli , moet je geld er zijn.

Vorig jaar had ik het ergens in mei dacht ik.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 25-01-2007, 16:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
June bug schreef op 25-01-2007 @ 00:01 :
Ja ik heb ook even een vraagje
Ik heb dit jaar tot halverwege de maand mei ergens gewerkt en rond november/december nog een maand (ongeveer) ergens anders. Krijg ik nu van alletwee de werkgevers nog een jaaropgaaf? Zo ja, wanneer zou ik die ongeveer/uiterlijk moeten krijgen?
je krijgt er van allebei 1, die 2 kun je samen optellen alszijnde 1.

Wanneer die komt? geen idee, zal binnenkort wel zijn, hopelijk voor 1 april, je moet het nl daarvoor aanvragen als je iets terug denkt te kunnen krijgen van de belasting.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 26-01-2007, 14:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tiño schreef op 25-01-2007 @ 16:46 :
je krijgt er van allebei 1, die 2 kun je samen optellen alszijnde 1.

Wanneer die komt? geen idee, zal binnenkort wel zijn, hopelijk voor 1 april, je moet het nl daarvoor aanvragen als je iets terug denkt te kunnen krijgen van de belasting.
Huh, dat is toch niet waar? Je kan ook altijd nog van de jaren hiervoor aangifte doen. En als ik me niet vergis heb ik zelf vorig jaar ook pas in april aangifte gedaan.

Alleen krijg je het dan natuurlijk later, omdat je het ook later terugvraagt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-01-2007, 19:27
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
mja, je kan het altijd opsturen,maar er wordt volgens mij uitdrukkelijk gevraagd voor 1 april in te sturen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 26-01-2007, 23:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-01-2007 @ 19:27 :
mja, je kan het altijd opsturen,maar er wordt volgens mij uitdrukkelijk gevraagd voor 1 april in te sturen.
Ja voor je eigen bestwil, anders krijg je je geld pas later
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 27-01-2007, 19:55
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik heb ook een paar vraagjes..

-Wanneer mag je Tj-biljet invullen? Ik doe al jaren alleen deze, maar mag dit wel? (ik ben 20 & studente)

-Ik geloof dat je zaken als studiekosten (boeken etc) en zorgkosten (wat je zelf bijv aan tandheelkundekosten moet betalen) mag aftrekken... maar altijd als ik Tj-biljet invul, krijg ik sowieso alles terug. Dus heeft het wel zin om al die dingen zoals boekenkosten etc te vermelden?

-Mag je de belastingaangifte dan ook doen met de loonstrookjes die je hebt?
Oud 27-01-2007, 22:23
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Ik heb ook een vraag,

Tot welk bedrag aan inkomen hoef je geen belasting te betalen. Ik heb op de belastingsite ooit is gelezen dat dit iets van 1800 euro aan loonheffingskorting was, en een vriendin zei eens tegen me dat als je onder de € 7000 verdient in een jaar dat je over dat bedrag geen loonbelasting betaald. Klopt dit?

Groetjes
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !
Oud 27-01-2007, 23:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 27-01-2007 @ 19:55 :
Ik heb ook een paar vraagjes..

1. Wanneer mag je Tj-biljet invullen? Ik doe al jaren alleen deze, maar mag dit wel? (ik ben 20 & studente)

2. Ik geloof dat je zaken als studiekosten (boeken etc) en zorgkosten (wat je zelf bijv aan tandheelkundekosten moet betalen) mag aftrekken... maar altijd als ik Tj-biljet invul, krijg ik sowieso alles terug. Dus heeft het wel zin om al die dingen zoals boekenkosten etc te vermelden?

3. Mag je de belastingaangifte dan ook doen met de loonstrookjes die je hebt?
1. Kan ik altijd belasting terugvragen via een Tj-biljet?
Nee, je kunt via het Tj-biljet geen teruggaaf aanvragen als je in het jaar waarover je de teruggaaf aanvraagt:
- getrouwd was;
- langer dan 6 maanden samenwoonde;
- een eigen huis of andere aftrekposten had (zoals ziektekosten of studiekosten).
Je kunt dan wel op een andere manier een belastingteruggaaf aanvragen (via het aangifteprogramma of een ander biljet)

3. Ik zag in je vorige topic dat je dat wil doen omdat je je jaaropgaves nog niet binnen hebt. Dat is heel normaal hoor. Dus wacht nog even af. Ik heb zelf ook nog maar 1 van de 3 binnen.



Ik heb zelf ook nog even een vraag. M'n eerste jaaropgave is binnen en ik ben benieuwd of ik buiten de ingehouden loonheffing nog meer terug kan krijgen. De volgende termen staan ook onder 'loongegevens' op m'n jaaropgaaf, kan iemand d'r wat mee?
- Verr. arbeidskorting
- Ingehouden bijdrage zvw
- Dagen svw
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-01-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-01-2007 @ 23:03 :
- Verr. arbeidskorting
- Ingehouden bijdrage zvw
- Dagen svw
arbeidskorting... geen idee
zvw heeft volgens mij met de premie zorgverzekering van je werkgever te maken en svw dagen zijn ziekte dagen
Oud 27-01-2007, 23:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 27-01-2007 @ 23:08 :
arbeidskorting... geen idee
zvw heeft volgens mij met de premie zorgverzekering van je werkgever te maken en svw dagen zijn ziekte dagen
Ja dat snap ik wel, maar de vraag is of ik daar wat van terug krijgt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-01-2007, 00:55
Verwijderd
oke dit word een feest, k heb op 3 plekken gewerkt afgelopen jaar en mag dus alles op gaan tellen?
blegh
Oud 28-01-2007, 10:55
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
koekjes schreef op 28-01-2007 @ 00:55 :
oke dit word een feest, k heb op 3 plekken gewerkt afgelopen jaar en mag dus alles op gaan tellen?
blegh
Ik 5. Kan volgens mij laaang wachten tot ik alle jaaropgaves binnen heb.
Oud 28-01-2007, 10:59
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-01-2007 @ 23:03 :
1. Kan ik altijd belasting terugvragen via een Tj-biljet?
Nee, je kunt via het Tj-biljet geen teruggaaf aanvragen als je in het jaar waarover je de teruggaaf aanvraagt:
- getrouwd was;
- langer dan 6 maanden samenwoonde;
- een eigen huis of andere aftrekposten had (zoals ziektekosten of studiekosten).
Je kunt dan wel op een andere manier een belastingteruggaaf aanvragen (via het aangifteprogramma of een ander biljet)

3. Ik zag in je vorige topic dat je dat wil doen omdat je je jaaropgaves nog niet binnen hebt. Dat is heel normaal hoor. Dus wacht nog even af. Ik heb zelf ook nog maar 1 van de 3 binnen.

Ja ik heb ziektekosten (de kosten die zelf moet betalen aan tandartskosten horen daar toch ook bij?) en studiekosten (studieboeken, excursies ed), maar wat heeft het voor nut om dan een T-biljet in te vullen? Is het niet zo dat als je een T-biljet invult, je dan meer terug zou kunnen krijgen (van wat er max is ingehouden)? Ik krijg al alles terug, dus heeft het wel zin?

Je mag dus niet met loonstrookjes werken? Want ik heb dus zoals ik in vorige bericht ook al zei, op 5 plaatsen gewerkt.
Oud 28-01-2007, 11:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 28-01-2007 @ 10:55 :
Ik 5. Kan volgens mij laaang wachten tot ik alle jaaropgaves binnen heb.
Dat is helemaal geen probleem. Je kan het beste via de computer aangifte doen. Dan hoef je alleen maar van die 5 baantjes wat dingen over te nemen (loon, loonheffing, verr. arbeidskorting etc.) en hij rekent het zo voor je uit! Ik had vorig jaar ook 5 baantjes gehad en dit jaar 3, maar het is echt simpel hoor.

En waarom denk je dat je lang zal moeten wachten op je jaaropgaves? Bedrijven geven gewoon in januari of februari een jaaropgave aan alle werknemers van het afgelopen jaar, dus of je d'r nou 10 maanden terug hebt gewerkt of pas 2 weken terug, je krijgt hem toch wel. Gewoon niet zo'n haast hebben, je hebt tot 1 april de tijd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-01-2007, 11:19
Go
Avatar van Go
Go is offline
Tot 1 april de tijd? Ik kwam er laatst achter dat ik nog wat terug kon krijgen van de Belastingdienst. Ik kreeg per saldo geld terug, alhoewel ik een klein beetje belasting nog moest betalen. Ik heb via de computer aangifte gedaan (over 2005), maar dat was vanzelfsprekend ver na 1 april 2006. Krijg ik hier nu ook problemen mee?
Ads door Google
Oud 28-01-2007, 11:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Go schreef op 28-01-2007 @ 11:19 :
Tot 1 april de tijd? Ik kwam er laatst achter dat ik nog wat terug kon krijgen van de Belastingdienst. Ik kreeg per saldo geld terug, alhoewel ik een klein beetje belasting nog moest betalen. Ik heb via de computer aangifte gedaan (over 2005), maar dat was vanzelfsprekend ver na 1 april 2006. Krijg ik hier nu ook problemen mee?
Nee hoor, je mag zelfs tot een paar jaar terug belastingaangifte doen! Alleen uit Shadina's post leid ik af dat ze een beetje haast heeft, dus misschien wil ze d'r geld zo snel mogelijk terug krijgen.
En dan geldt de regel: lever het voor 1 april in, dan krijg je het ook zo snel mogelijk (rond juni) terug
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-01-2007, 12:05
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-01-2007 @ 11:36 :
Nee hoor, je mag zelfs tot een paar jaar terug belastingaangifte doen! Alleen uit Shadina's post leid ik af dat ze een beetje haast heeft, dus misschien wil ze d'r geld zo snel mogelijk terug krijgen.
En dan geldt de regel: lever het voor 1 april in, dan krijg je het ook zo snel mogelijk (rond juni) terug
Zelfs als je het na 1 april inlevert krijg je het nog rond juni Althans, ik wel vorig jaar

Ik had gebeld naar de belastingtelefoon of ik nou voor 1 april aangifte moest doen. Dat is helemaal niet het geval. Die termijn geldt alleen als jij een aanslag van de belastingdienst krijgt! (De gevreesde blauw envelop)
__________________
<):o)
Oud 28-01-2007, 14:10
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
koekjes schreef op 28-01-2007 @ 00:55 :
oke dit word een feest, k heb op 3 plekken gewerkt afgelopen jaar en mag dus alles op gaan tellen?
blegh
Leve de computerprogramma's die t wel voor je optellen
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 28-01-2007, 14:11
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-01-2007 @ 23:34 :
Ja dat snap ik wel, maar de vraag is of ik daar wat van terug krijgt
Arbeidskorting is al verrekend, dus dat recht heb je al gehad en van de rest krijg je niets terug
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 28-01-2007, 14:12
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Shadina schreef op 28-01-2007 @ 10:59 :
Ja ik heb ziektekosten (de kosten die zelf moet betalen aan tandartskosten horen daar toch ook bij?) en studiekosten (studieboeken, excursies ed), maar wat heeft het voor nut om dan een T-biljet in te vullen? Is het niet zo dat als je een T-biljet invult, je dan meer terug zou kunnen krijgen (van wat er max is ingehouden)? Ik krijg al alles terug, dus heeft het wel zin?

Je mag dus niet met loonstrookjes werken? Want ik heb dus zoals ik in vorige bericht ook al zei, op 5 plaatsen gewerkt.
Als je alles al terugkrijgt dan heeft t geen zin

Als t goed is sturen al je werkgevers een jaaropgave En anders bel je ze toch even?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 28-01-2007, 15:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 28-01-2007 @ 00:55 :
oke dit word een feest, k heb op 3 plekken gewerkt afgelopen jaar en mag dus alles op gaan tellen?
blegh
Je kan ook gewoon via een T-biljet online aangifte doen erg makkelijk en simpel en je hoeft niet zo veel meer te doen als bij een TJ-biljet.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-01-2007, 15:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-01-2007 @ 23:03 :
1. Kan ik altijd belasting terugvragen via een Tj-biljet?
Nee, je kunt via het Tj-biljet geen teruggaaf aanvragen als je in het jaar waarover je de teruggaaf aanvraagt:
- getrouwd was;
- langer dan 6 maanden samenwoonde;
- een eigen huis of andere aftrekposten had (zoals ziektekosten of studiekosten).
Je kunt dan wel op een andere manier een belastingteruggaaf aanvragen (via het aangifteprogramma of een ander biljet)
Als je toch alles al terug krijgt dan kan je gewoon een TJ-biljt invullen hoor.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 28-01-2007, 16:26
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 24-01-2007 @ 07:44 :
hallo dan...
ik geloof dat je dat ongeveer in mei / juni terug krijgt..

ff een andere vraag over de belastingteruggave..
hoe hoog is de belastingvrije voet voor een 21 jarige student? als ik het allemaal goed ingevuld zou hebben, krijg ik van de 1500 die ik ongeveer ingeleverd heb aan loonheffing, maar ong. 400 euro terug...
als iemand hier een andere reden voor weet hoor ik dat natuurlijk ook graag...
anyone??
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 28-01-2007, 16:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 24-01-2007 @ 00:44 :
hallo dan...
ik geloof dat je dat ongeveer in mei / juni terug krijgt..

ff een andere vraag over de belastingteruggave..
hoe hoog is de belastingvrije voet voor een 21 jarige student? als ik het allemaal goed ingevuld zou hebben, krijg ik van de 1500 die ik ongeveer ingeleverd heb aan loonheffing, maar ong. 400 euro terug...
als iemand hier een andere reden voor weet hoor ik dat natuurlijk ook graag...
ongeveer 4500 euro. Geef even wat meer gegevens dan kan ik wel nagaan of het een beetje klopt.

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-01-2007, 16:44
Verwijderd
Hallo,
ik heb via de site van de belastingdienst zo'n ding gedownload, en alles netjes ingevult enzo.
Alles helemaal goed, alleen wil hij niet verzenden.
DigID gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, maar bij het verzenden krijg ik een foutmelding (ik dacht 7035) Bij help staat dat de verbinding is verbroken en ik het later opnieuw moet proberen.
Maar ik probeer het nu al 3 dagen, meerdere keren per dag.
Moet ik gewoon meer gedult hebben? Of weet iemand een andere oplossing?
Oud 29-01-2007, 00:25
Verwijderd
yay thanks voor de tip, nou nog die jaaropgaaf dingen zien te onderscheppen, morgen ff de vedior bellen...
Oud 29-01-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-01-2007 @ 23:34 :
Ja dat snap ik wel, maar de vraag is of ik daar wat van terug krijgt
nee dus..
Oud 29-01-2007, 21:31
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb in 2006 over januari tm april zorgtoeslag gekregen, 130 euro oid in totaal. Terwijl ik pas in mei 18 werd en er dus toen recht op had. De belastingdienst heeft er nog steeds niets aan gevraagd, ik heb het nog steeds gewoon op mn rekening dus.
Wanneer zouden ze dat terugvorderen?

(zelfde ook voor mn moeder die veel te veel huurtoeslag had gekregen, zijn ze ook nog steeds niet achteraan gegaan)
Oud 29-01-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 29-01-2007 @ 00:25 :
yay thanks voor de tip, nou nog die jaaropgaaf dingen zien te onderscheppen, morgen ff de vedior bellen...
Vedior stuurt geen jaaropgaves op papier, die komen gewoon op internet te staan, op Mijn Vedior (bij je loonstrookjes). Is bij mij tenminste zo, misschien doen ze dat aan de andere kant van 't land anders
Oud 29-01-2007, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 29-01-2007 @ 21:42 :
Vedior stuurt geen jaaropgaves op papier, die komen gewoon op internet te staan, op Mijn Vedior (bij je loonstrookjes). Is bij mij tenminste zo, misschien doen ze dat aan de andere kant van 't land anders
oh ja klopt....
ff mn inlogzooi zoeken
Oud 30-01-2007, 17:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-01-2007 @ 21:31 :
Vraagje:
Ik heb in 2006 over januari tm april zorgtoeslag gekregen, 130 euro oid in totaal. Terwijl ik pas in mei 18 werd en er dus toen recht op had. De belastingdienst heeft er nog steeds niets aan gevraagd, ik heb het nog steeds gewoon op mn rekening dus.
Wanneer zouden ze dat terugvorderen?

(zelfde ook voor mn moeder die veel te veel huurtoeslag had gekregen, zijn ze ook nog steeds niet achteraan gegaan)
Dat kan morgen zijn, maar ook volgend jaar. De kans is heel groot dat ze er een keer op terugkomen en dan het geld ook terug willen zien.
Nu je je er bewust van bent en het geld nog hebt, kun je het beste de Belastingdienst inlichten. Vertel ze hoe het zit, laat het ze nazoeken, blijf jij ook niet met geld zitten dat je niet hoort te hebben.
Oud 30-01-2007, 22:31
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
zo, morgen gaat mn tj-biljet 2006 de deur uit. Als het goed is krijg ik tegen de 600 euro terug.

Met insturen ben ik dus keurig op tijd. Houdt dit dan ook in, dat ik eerder bericht krijg? (Wat voor ervaringen hebben jullie daarmee, als je het zo vroeg instuurt en niet wacht tot 1 april?). En is "bericht krijgen" hetzelfde als uitbetaald krijgen?
Oud 31-01-2007, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Adore schreef op 30-01-2007 @ 17:18 :
Dat kan morgen zijn, maar ook volgend jaar. De kans is heel groot dat ze er een keer op terugkomen en dan het geld ook terug willen zien.
Nu je je er bewust van bent en het geld nog hebt, kun je het beste de Belastingdienst inlichten. Vertel ze hoe het zit, laat het ze nazoeken, blijf jij ook niet met geld zitten dat je niet hoort te hebben.
Ik heb het sowieso op mn spaarrekening gezet, maar vroeg me gewoon af of het misschien met mn loonbelasting die ik nog terug krijg van ze verrekend wordt.
Ads door Google
Oud 31-01-2007, 20:53
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-01-2007 @ 19:24 :
Ik heb het sowieso op mn spaarrekening gezet, maar vroeg me gewoon af of het misschien met mn loonbelasting die ik nog terug krijg van ze verrekend wordt.
Ik zou het mooi op je spaarrekening laten staan en de Belastingdienst niet inlichten. Misschien vergeten ze het wel en heb jij een leuk voordeeltje.
Oud 31-01-2007, 23:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-01-2007 @ 19:24 :
Ik heb het sowieso op mn spaarrekening gezet, maar vroeg me gewoon af of het misschien met mn loonbelasting die ik nog terug krijg van ze verrekend wordt.
Nee, de belastingdienst verrekent zelf geen bedragen. Ook als ze er zelf van op de hoogte zijn, moet je dat alsnog zelf regelen. Dus: als jij aangifte doet en je krijgt een bepaald bedrag op je rekening gestort, moet je zelf daarmee het bedrag terugstorten dat zij van jou nog van de zorgtoeslag verwachten.
Ze doen dit verrekenen niet, omdat er met verschillende jaartallen gewerkt wordt. Je kunt tegenwoordig aangifte doen, terug tot 2001. Het wordt voor hen een te groot 'gedoe' om bedragen over verschillende jaren zelf te gaan verrekenen.

Ik zou het geld in ieder geval niet opmaken. De BD is misschien niet zo snel, maar ze kunnen veel inzien of nazoeken. Ik zie cliënten die nu nog een herziening van hun aangifte 2004 krijgen, omdat ze hebben onderzocht dat het verzamelinkomen van dat jaar anders lag dan was opgegeven. Bijvoorbeeld.
Oud 01-02-2007, 22:20
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Vraagje over reiskosten:

Vorig jaar stond er 0 euro bij de reiskosten op mn jaaropgave en heb ik dat dus opgegeven. Hoewel mn werkgever mn treinkaartjes wel vergoed heeft (buiten de loonstrookjes om).
Dit jaar staat er überhaupt niets op over reiskosten., terwijl ik ook nu weer het geld steeds heb gehad.

Wat zou ik daarmee moeten doen??
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 02-02-2007, 16:24
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
En hier nog een vraagje.

Ik heb in 2006 een vast bijbaantje gehad, daarnaast ook via een uitzendbureau gewerkt (loonheffingskorting bij vast bijbaantje), daarna ging heb ik stage gelopen en dat vaste bijbaantje nog een aantal weken gehad (loonheffingskorting om laten zetten naar stage).
Is het nu zo dat ik de teveel betaalde loonheffing bij het uitzendbaantje naast mijn vaste bijbaantje ook terug kan vorderen omdat ik student ben (21 jaar) en ook nog de teveel betaalde loonheffing van mijn vaste bijbaantje tijdens mijn stage?

En ik hoorde ook dat je collegegeld en kosten voor schoolboeken enzo af kunt trekken maar ik zit nu al in het 3e jaar van de HBO en ik heb zoiets nog nooit in kunnen vullen ergens. Vorig jaar kreeg ik niks terug.

Mijn vriend heeft zijn aangifte van 2006 van de belastingdienst automatisch ontvangen vorige week en hij krijgt niks terug. Krijgt iedereen dit automatisch, uitgezocht en wel? Of moet ik wachten op mijn jaaropgaven en dan alsnog een Tj-biljet invullen?

Ingewikkeld, al die belastingtoestanden..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 02-02-2007, 17:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 02-02-2007 @ 16:24 :
En hier nog een vraagje.

Ik heb in 2006 een vast bijbaantje gehad, daarnaast ook via een uitzendbureau gewerkt (loonheffingskorting bij vast bijbaantje), daarna ging heb ik stage gelopen en dat vaste bijbaantje nog een aantal weken gehad (loonheffingskorting om laten zetten naar stage).
Is het nu zo dat ik de teveel betaalde loonheffing bij het uitzendbaantje naast mijn vaste bijbaantje ook terug kan vorderen omdat ik student ben (21 jaar) en ook nog de teveel betaalde loonheffing van mijn vaste bijbaantje tijdens mijn stage?

En ik hoorde ook dat je collegegeld en kosten voor schoolboeken enzo af kunt trekken maar ik zit nu al in het 3e jaar van de HBO en ik heb zoiets nog nooit in kunnen vullen ergens. Vorig jaar kreeg ik niks terug.

Mijn vriend heeft zijn aangifte van 2006 van de belastingdienst automatisch ontvangen vorige week en hij krijgt niks terug. Krijgt iedereen dit automatisch, uitgezocht en wel? Of moet ik wachten op mijn jaaropgaven en dan alsnog een Tj-biljet invullen?

Ingewikkeld, al die belastingtoestanden..
Als je teveel loonheffing hebt betaald, maakt het niet uit of dat nou over 1 baantje is geweest of over 3 baantjes. Oftewel, vul al je gegevens in van al je baantjes. Waarschijnlijk krijg je van allemaal je loonheffing terug ja, tenzij je teveel verdient hebt.

En je vriend heeft waarschijnlijk zijn voorlopige aangifte gehad. Dat is een schatting op basis van gegevens van voorgaande jaren. Als zijn inkomen sterk is veranderd, dan zal hij alsnog een T(j)-biljet in moeten vullen. En dat moet jij dus ook.


Geloof ik
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-02-2007, 17:29
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 17:20 :
Als je teveel loonheffing hebt betaald, maakt het niet uit of dat nou over 1 baantje is geweest of over 3 baantjes. Oftewel, vul al je gegevens in van al je baantjes. Waarschijnlijk krijg je van allemaal je loonheffing terug ja, tenzij je teveel verdient hebt.

En je vriend heeft waarschijnlijk zijn voorlopige aangifte gehad. Dat is een schatting op basis van gegevens van voorgaande jaren. Als zijn inkomen sterk is veranderd, dan zal hij alsnog een T(j)-biljet in moeten vullen. En dat moet jij dus ook.


Geloof ik
OK, dan wacht ik gewoon op mijn jaaropgaven (heb er nog geen een gehad) en vul ik t alsnog in.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 02-02-2007, 22:11
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Nog een vraagje.. Op je Tj-biljet kun je maar voor 4 werkgevers de gegevens invullen, maar ik heb bij 5 bedrijven gewerkt. Hoe moet dat dan? Kan ik die er gewoon bij zetten?
Oud 02-02-2007, 22:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-02-2007 @ 22:11 :
Nog een vraagje.. Op je Tj-biljet kun je maar voor 4 werkgevers de gegevens invullen, maar ik heb bij 5 bedrijven gewerkt. Hoe moet dat dan? Kan ik die er gewoon bij zetten?
Als je het met dat computerprogramma doet dan kun je er wel 5 invoeren. Ik had vorig jaar hetzelfde probleem.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-02-2007, 01:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-02-2007 @ 22:11 :
Nog een vraagje.. Op je Tj-biljet kun je maar voor 4 werkgevers de gegevens invullen, maar ik heb bij 5 bedrijven gewerkt. Hoe moet dat dan? Kan ik die er gewoon bij zetten?
In het programma kon je dacht ik aangeven dat je meer regels wilt invullen.

Anders: de eerste drie werkgevers invullen zoals wordt gevraagd, dan in de laatste rij een optelsom van de laatste twee bedrijven. Het gaat de Belastingdienst meer om wat je per jaar totaal hebt verdiend / belasting hebt betaald, dan om wat precies je werkgever is geweest.
Oud 06-02-2007, 19:05
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 01-02-2007 @ 22:20 :
Vraagje over reiskosten:

Vorig jaar stond er 0 euro bij de reiskosten op mn jaaropgave en heb ik dat dus opgegeven. Hoewel mn werkgever mn treinkaartjes wel vergoed heeft (buiten de loonstrookjes om).
Dit jaar staat er überhaupt niets op over reiskosten., terwijl ik ook nu weer het geld steeds heb gehad.

Wat zou ik daarmee moeten doen??
*upt vraag schaamteloos*
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 07-02-2007, 12:40
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Help, ik snap er niks van?? Kan ik ook wat van de belasting terugkrijgen dan??

er staat op mijn jaaropgaaf;

verrekende arbeidskorting; 13
en
ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet; 39

kan ik hier ook iets mee??
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Oud 07-02-2007, 17:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Fay schreef op 07-02-2007 @ 12:40 :
Help, ik snap er niks van?? Kan ik ook wat van de belasting terugkrijgen dan??

er staat op mijn jaaropgaaf;

verrekende arbeidskorting; 13
en
ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet; 39

kan ik hier ook iets mee??
mocht je belasting hebben betaald kan jje de arbeidskorting invullen onder het daarvoor bestemde kopje. En krijg je iets meer terug. Anders heb je er echt niks aan

groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 08-02-2007, 00:31
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Fay schreef op 07-02-2007 @ 12:40 :
Help, ik snap er niks van?? Kan ik ook wat van de belasting terugkrijgen dan??

er staat op mijn jaaropgaaf;

verrekende arbeidskorting; 13
en
ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet; 39

kan ik hier ook iets mee??
Beiden zijn wel op te geven in het programma. Als je belasting hebt betaald (lijkt me vrij normaal) en verder nog wat aftrek voor ziektekosten hebt gehad (dus: medicijnen, verzorging o.i.d dat niet is vergoed), dan heb je wel kans op teruggave. Maar als deze bedragen allemaal niet hoog zijn, zal het met bovenstaande bedragen ook geen hoge teruggave worden bij mijn weten (zeer kort gewerkt?)
Oud 08-02-2007, 11:31
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
Adore schreef op 08-02-2007 @ 00:31 :
Beiden zijn wel op te geven in het programma. Als je belasting hebt betaald (lijkt me vrij normaal) en verder nog wat aftrek voor ziektekosten hebt gehad (dus: medicijnen, verzorging o.i.d dat niet is vergoed), dan heb je wel kans op teruggave. Maar als deze bedragen allemaal niet hoog zijn, zal het met bovenstaande bedragen ook geen hoge teruggave worden bij mijn weten (zeer kort gewerkt?)
Jah, heb zeer kort gewerkt, en werk niet heel erg veel ofsow
maar bij loonheffing stond iig; 0

Mjaa,, nooit geschoten is altijd mis, dus ik kan het altijd ff proberen
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 14:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zijn die Belgen gek geworden??
sjaakiesjoffel
60 19-06-2007 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.