Oud 23-06-2009, 16:14
Dreamer1234
Dreamer1234 is offline
Heey allemaal,
Ik zit echt met iets en kan er elke dag om huilen.. Ik voel me niet meer lekker in me vel en heb het idee dat het leven geen zin meer voor me heeft. Hier mijn verhaal, lezen tot het eind plies:

Ik ben een meisje van 15 jaar en van Marokkaanse afkomst..
Ik ben heel erg behaard op me buik, rug, armen, gezicht(iets minder). Dus ik kan geen tshirts of hempjes aan. Me armen zijn namelijk heel erg. Ik heb een hele bolle vagina dus ik durf bij mensen in de buurt bijvoorbeeld me ook niet om te kleden. In de zomer heb ik ook altijd lange mouwen shirts aan(terwijl andere meiden in hele korte broekjes en hempjes lopen), om me haren te bedekken. Iedereen zit dan: Heb je het niet warm? En ik moet altijd een smoes verzinnen. Of als ik bijvoorbeeld een opdracht op school heb met verf, dan stroopt iedereen ze mouwen op.. Maar ik kan dat natuurlijk niet doen. Ik moet dan weer iets verzinnen om eraan te ontkomen. Met gym heeft iedereen altijd een hempje aan ofzo, maar ik draag dan een vest. Hierdoor kan ik niet goed meegymen, want dan krijg ik het HEEL warm en ga ik zweten waardoor ik dan moet douchen daar, en dan ziet iedereen me lichaam. Wat ik niet wil, want alles is behaard. We gaan ook wel eens zwemmen met gym, maar dan wil ik niet meedoen, dus blijf ik thuis. Terwijl ik HEEL erg van zwemmen hou, en heel fanatiek ben! Het liefst doe ik het elke gymles. Maar ik kan het gewoon niet doen, me behaardheid, opgezwolle buik(ja dat heb ik ook nog), bolle vagina houden me tegen.
Naast deze dingen over me lichaam speelt er nog veel meer af waardoor ik het idee heb dat ik niet leef.
Ik mag bijvoorbeeld heel weinig van me ouders.. Ik mag niet naar het strand, ik mag niet vaak met vriendinnen afspreken, ik mag bijvoorbeeld niet gezellig met een paar vriendinnen een weekendje naar de tante van een vriendin.. ik mag niet bij iemand logeren, ik mag geen korte broeken of rokjes aan, ik mag geen strakke kleding, moet een kleine decoleté. Ik mag totaal niet met jongens omgaan, zelfs niet gezellig met een vriend winkelen, want als ik in de stad gezien word met een jongen, ben ik de lul. Ik mag dus geen vriendje.. en zo kan ik nog eeuwen verder gaan.

Ik ben iemand die best veel kan, en heel graag dingen doet. Bijvoorbeeld dansen. Mijn droom is echt om goed te worden met dansen! Maar ik mag gewoon niet op die sport van me ouders.. Terwijl ik het best goed kan.. en dat is echt niet om eigendunk, maar op school doen we wel eens een dans voor speciale gelegenheden, en iedereen zegt dan; WHO waar heb je dat geleerd enzo. of hoelang dans je al. Terwijl ik helemaal niet aan dansen doe, en het ook nog nooit gedaan heb. Al is het wel mijnn DROOM! Een droom die gewoon nooit waar zal komen..

Ook hou ik heeel erg van zingen.. En zou ik bijvoorbeeld best een keer mee willen doen met zing wedstrijden ofzo, dat vinden me ouders ook niet goed. Ik mag thuis ook niet zingen. Van me moeder wel,maar ik moet echt niet zingen waar me vader bij is.. dan word hij boos. Het doet me zoveel pijn.. want ik weet dat ik best een mooie stem heb, waar ik best ver mee kan komen en dat hoor ik ook vaak van andere. Maar weer kan het nooit uitkomen..

Ik ben echt iemand die van alles houd, en voor alles in is.. Ik wil zooooo veeeeel doen in me leven, maar het kan gewoon ALLEMAAL NIET! het doet me zo veel pijn, ik huil bijna elke dag..

Kan jij je voorstellen dat je altijd in lange mouwen moet lopen en niet gezellig met je vriendinnen naar het strand kan, of leuke kleding kopen wat in de mode is..

ik krijg bijvoorbeeld ook geen zakgeld.. Ik pas wel een op bij de buren, en daar verdien in dan geld mee.. Maar that's it.

Ik ga na de vakantie naar de 4e klas. En in de eerste 2 weken gaan we naar Tsjechië met de hele klas.. Waar ik natuurlijk HEEEEL VEEL ZIN IN HEB, TSJECHIË!! Mooi weer, leuke dingen doen enzovoort. Maar toch heb ik geen zin en ben ik bang.. Want iedereen gaat natuurlijk in korte rokjes lopen en een leuk hempje ofzo. Maar ik moet het doen met lange mouwen.. Iedereen zal me dan natuurlijk aan kijken en het raar vinden..En zeggen: doe je vest uit joh het is warm.. We gaan vast ook zwemmen en dingen doen als bergbeklimmen enzovoort. Hier moet ik ook weer een manier op vinden om aan mee te doen..

Ik mag bij me vader ook geen korte of strakke kleding dragen.. Dus als we op vakantie gaan naar marokko, en we gaan naar het strand, moet ik een broekje tot me knieën aan en een shirtje eroven. STEL JE VOOR DAT JE DAT MOET DOEN!!!, Zou jij ermee kunnen leven?
Je gaat naar marokko 6 weken lang! je wilt natuurlijk lekker van je vakantie genieten, lekker elke dag op het strand liggen in je bikinie, lekker bruin worden, met wat vriendinnen daar naar de stad, leuke jongens ontmoeten.. DAT KAN IK ALLEMAAL NIET DOEN. <Mijn vader is heel streng, en ik mag bijna niets..

Mijn dromen kunnen niet uitkomen, ik kan niet elke dag vollop leven en ik geniet niet van me leven, Ik kan gewoon niet iets doen zonder me zorgen te maken of er bij na te moeten denken. GEWOON lekker LEVEN.. dat kan ik gewoon niet. Het is heel frustrerend en huil er nogmaals elke dag om.. Als ik in me bed lig in de nacht.. heel stil huilen, zodat niemand me hoort..

Het klinkt voor jullie misschien heel raar, maar het is allemaal echt zo..
Ik voel me zo verrot en heb het idee dat leven geen zin voor me heeft..

Uit school ga ik naar huis, en dan zit ik de heledag thuis. Terwijl ik liever gezellig dan met wat vriendin naar de stad ga en gewoon gezzellig met ze alle zijn.. Dat mag ik gewoon niet.. Tenzij het alleen meiden zijn

Moet je je eens voorstellen, dat je niet mag zoenen.. en ook nooit een jongen mee naar huis mag nemen.. Zelfs niet met een jongen afspreken. ik ben een tiener en heb natuurlijk ook zo me behoefte om met jongens te flirten en af te spreken.. Flirten doe ik wel eens als ik in amsterdam ofzo ga winkelen.. Maar ik heb nog nooit met een jongen afgesproken.. en ben ook nog nooit met een jongen gezellig wezen winkelen ofzo...

Ik leef met een rot gevoel in me hart.. Ik kan niet gewoon elke dag genieten van het leven. Life your live is voor mij een droom. GEWOON LEKKER LEVEN! LEKKER GEZELLIG MET VRIENDINNEN NAAR HET STRAND, GEEN ZORGEN MAKEN, daar verlang ik zo naar!

Er is ook een jongen die ik ken via hyves.. een hele leuke jongen en ik ben helemaal gek op hem.. Ik heb hem ook op msn en heb ook ze nummer. We smsen wel eens, en we praten altijd op msn.. Ik ben zo bang dat hij op een gegeven moment gaat vragen: heb je zin om eens wat te drinken..? Dan kan ik natuurlijk niet.. want als ik gezien word door iemand samen met een jongen en het komt bij me ouders terecht dan ben ik echt de pineut..

pfff, het liefst wil ik niet leven. Ik leef eigenlijk ook niet.. ik zit elke dag thuis in me kamer.

ik wou dit heel graag met jullie delen, en ik wil ook graag weten wat jullie hiervan vinden, en misschien nog tips ofzo hebben.

sorry voor het lange verhaal, en julile moeten weten dat ik dit allemaal meen en niets is gelogen.. dat mijn ouders zo streng zijn is ook omdat we moslims zijn (marokkaans) en niet veel mag van het geloof.

heel veel liefs mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2009, 16:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik zet hem op psychologie, ik denk dat je daar meer nuttige reacties krijgt.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 16:54
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
misschien dat forumbaas Kenjirro je kan overtuigen dat het allemaal wel meevalt...

(of maak ik nu toch een beetje een misselijke post? hmm)
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 17:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, een lastige situatie. Ik weet niet zeker of je hier veel mensen zult vinden die je echt goed kunnen begrijpen of het herkennen, maar er zijn ook fora speciaal voor meisjes van Marokkaanse meisjes en zelfs ook tijdschriften (Chebba, weet niet of het nog bestaat, maar wel eens wat over gelezen...) en romans (Zohra Zarouli).
Ik snap dat het allemaal erg vervelend voor je is en ik weet eigenlijk niet goed wat je er aan zou kunnen doen. Het is natuurlijk wat heftig om totaal met je ouders het gevecht aan te gaan of iets dergelijks, dat lijkt me niet echt een optie. Je bent ook pas vijftien en tsja, dat is nu eenmaal een lastige leeftijd. Het enige wat ik je aan kan raden, is om zoveel mogelijk op de leuke dingen te focussen in je leven. Die zijn er namelijk heus wel en misschien is het een idee om elke dag drie dingen te bedenken die leuk waren of goed gingen? Gewoon kleine dingen zoals dat je leuk met iemand hebt gepraat, of dat je iets leuks hebt gezien in een winkel of dat het mooi weer was of dat je op school mocht dansen... Succes hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 17:42
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Als je vind dat je erg behaard bent, kun je je toch scheren? Ik zou me (als ik jou was) mezelf gewoon een grote scheerbeurt geven, dat geeft je sowieso meer zelfvertrouwen. Je kan dan ook meer doen, zoals shirtjes dragen voor de zomer en bij gym, en dan hoeft niemand je te zien. Scheermesjes hoeven niet duur te zijn, wegwerpmesjes werken ook goed, en het schuim is vaak ook niet duur. Doe het alleen niet te vaak, dan krijg je dikke stoppels!
Wat naar dat je geen dansles mag! Maar er bestaan ook danscursussen en instructiefilmpjes op het internet, dus misschien kun je zo je talent ontwikkelen. Voor zingen: zelfde verhaal.
Ik zou ook meer leuke dingen doen met je vriendinnen, dan heb je ook niet zo'n eenzaam, leeg gevoel.
Wat kleren betreft, je kan altijd naar leuke, niet al te dure winkels gaan, met goedkope jeans en t-shirts. Dat is een kwestie van opzoeken.
En wat die jongen betreft, misschien kun je naar zijn huis en lol hebben, onder het voorwendsel dat je bij een vriendin huiswerk gaat maken of even naar de stad, etc...
Ik wens je heel veel succes!
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 22:33
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb zo iets ook meegemaakt. Mocht ook geen jongens zien, na school meteen thuis, niet gaan stappen, geen vriendje, geen zoenen, geen uitgaan, niet blijven logeren en al dat soort dingen.. Wat ik toen heb gedaan is stiekem het meeste toch doen. Maar dit raad ik je af. Toen ze er bij mij thuis achter kwamen ontplofte de boel. En ik heb het gevoel dat het bij jou ook geen pretje zal zijn als ze erachter komen dat je van alles stiekem hebt gedaan. Het enige dat ik je kan aanraden is; zit het even uit. Over een paar jaartjes ben je wat ouder en mag je beslissingen voor jezelf nemen. Op je 15de is het heel moeilijk om hier iets tegen te ondernemen. En dat is heel zuur, echt waar, ik weet het. Het is sowieso al een lastige leeftijd en dat zit jij ook nog eens in een lastige situatie.

Wat betreft het dansen kun je inderdaad filmpjes op internet bekijken e.d. Als je thuis niet mag zingen zing dan op school, onderweg naar school, elk moment dat je niet thuis bent. Probeer je geluk te halen uit de kleine dingen, zoals het dansen, het zingen, de vriendinnen waar je wel af en toe iets mee mag doen. Of laat je vriendinnen op bezoek bij jou komen. Misschien dat als ze vaak over de vloer zijn je iets vaker iets met ze mag doen.

Probeer positief te blijven. Haal kracht uit het kleine om het grote te trotseren.


Oh ja... Waarom onthaar je je niet als je zoveel last hebt van je beharing?

Sterkte en een dikke knuffel
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 22:51
Verwijderd
Eens met Volks opmerking (behalve dat ik toch een aantal dingen wel stiekem zou doen, zij het dan niet te 'erge'). Maar:

Citaat:
Kan jij je voorstellen dat je altijd in lange mouwen moet lopen en niet gezellig met je vriendinnen naar het strand kan, of leuke kleding kopen wat in de mode is..
Dat is natuurlijk gelul, je kunt best korte mouwtjes aan doen en leuke kleding kopen die in de mode is, jij bent zélf degene die bedacht heeft dat dat niet kan. Schijt aan behaarde armen, een vriendin van me heeft ook echt donkere haren op d'r armen en hoewel het inderdaad wel eens voorkomt dat iemand een opmerking maakt, heeft ze zich d'r nog nooit wat van aangetrokken, en het grootste gedeelte van de mensen valt het niet eens op. En over mannelijke aandacht heeft ze niet bepaald te klagen, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

En vind je het wel zo vreselijk dramatisch, blondeer dan de haartjes in je gezicht/op je armen (die zou ik niet scheren, dat wordt meestal lelijker als het weer teruggroeit), scheer de rest, en miep er verder niet zo over? Iedereen heeft minpunten, en jij vindt die van jou nu enorm, maar de rest van de wereld valt het nauwelijks op want die zijn te druk met hun eigen minpunten...

Wat die bolle vagina betreft, heb ik werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt Het enige wat ik kan bedenken is dat je een venusheuvel hebt, maar dat heeft iedereen, dus ik zie niet in wat het probleem is. Die steekt inderdaad ietsje naar voren, dat komt omdat je een vrouwelijk bekken hebt ipv een kinderskelet, en daar is niks mis mee. Net zoals een bol buikje, trouwens, vrijwel alle vrouwen hebben wat vet op hun buik, dat hoort daar. Iig is het geen van beiden een reden om niet te gaan zwemmen, zéker als je zwemmen zo fijn vindt!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 23:50
Verwijderd
Ik vind zachte donshaartjes zien op een vrouw wel sexy eigenlijk. Ik denk echt niet dat jij zo behaard als een beer bent. Verder is het rot voor je om zulke ouders te hebben, maar nu kun je eigenlijk nog vrij weinig doen. Zorg er gewoon voor dat je later gaat studeren in een stad ver van je eigen stad, en ga dan op kamers. Je kunt nu ook wel de confrontatie aangaan, maar ik ben bang dat je nog te jong bent.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Als je vind dat je erg behaard bent, kun je je toch scheren? Ik zou me (als ik jou was) mezelf gewoon een grote scheerbeurt geven, dat geeft je sowieso meer zelfvertrouwen. Je kan dan ook meer doen, zoals shirtjes dragen voor de zomer en bij gym, en dan hoeft niemand je te zien. Scheermesjes hoeven niet duur te zijn, wegwerpmesjes werken ook goed, en het schuim is vaak ook niet duur. Doe het alleen niet te vaak, dan krijg je dikke stoppels!
sorry maar dit is echt t domste advies ever, van scheren krijg je stoppels en dan kan je beter ontharingscreme of haarbleekmiddel gebruiken want stoppels op je armen is echt nog erger dan haar op je armen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 20:22
Verwijderd
Citaat:
sorry maar dit is echt t domste advies ever, van scheren krijg je stoppels en dan kan je beter ontharingscreme of haarbleekmiddel gebruiken want stoppels op je armen is echt nog erger dan haar op je armen

Ik denk ook niet dat ze bedoelt dat ze zich moet gaan scheren op haar armen.
Maar de rest kun je toch wel scheren en/of ontharen. Dan blijft het echt wel een tijd weg hoor En misschien een cursus voor zelfvertrouwen, en stap anders naar je mentor toe om het probleem voor te leggen Succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 15:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Volgens mij is behaardheid nog het best hormonaal aan te pakken.

However; dat lijkt me eigenlijk helemaal niet het probleem; het probleem is dat hier een meisje zit met meer ambitie dan het gemiddelde aankomend voetbaltalent en zo te lezen meer intellect en karakter dan een heel elftal warvan het complete zelfvertrouwen en zin in wat dan ook kapot is geslagen.

Normaal zou een goed advies zijn; ga sporten zoals dansen dat is over het algemeen ook goed voor de hormoonhuishouding en overtollig vet...

Maarja om zekere redenen is dat hier niet van toepassing.

Citaat:
misschien dat forumbaas Kenjirro je kan overtuigen dat het allemaal wel meevalt...
(of maak ik nu toch een beetje een misselijke post? hmm)
Citaat:
Ik vind zachte donshaartjes zien op een vrouw wel sexy eigenlijk. Ik denk echt niet dat jij zo behaard als een beer bent. Verder is het rot voor je om zulke ouders te hebben, maar nu kun je eigenlijk nog vrij weinig doen. Zorg er gewoon voor dat je later gaat studeren in een stad ver van je eigen stad, en ga dan op kamers. Je kunt nu ook wel de confrontatie aangaan, maar ik ben bang dat je nog te jong bent.
wacht en vlucht, dat is je advies...
tja...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 01:00
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@arPos: Doe niet zo raar met je hormoonhuishouding. Sommige mensen hebben gewoon wat meer en donkerdere beharing dan anderen, dat heeft niks te maken met een verstoorde hormoonhuishouding.

@Dreamer: Je klinkt als een gekooide vogel. Ik herken het wel van mijzelf op jouw leeftijd, maar dan in veel mindere mate. Het lijkt me goed om duidelijk te maken dat je aan de ene kant je ouders hebt die je beperken, maar dat aan de andere kant jij jezelf ook beperkt. Door je zo druk te maken over je uiterlijk. Op je ouders kan je misschien moeilijk invloed uitoefenen, maar op je eigen houding kan je dat wel. Als je bijvoorbeeld in Tsjechie bent is er niemand om je te verbieden in bikini op het strand te liggen behalve jijzelf. Dus ook al vind je het misschien eng, doe het toch! Dat is ook onderdeel van LEVEN, dingen doen ondanks dat je ze eng vindt. Als je jezelf niet meer tegenhoudt ben je al een stuk vrijer dan dat je nu bent.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@arPos: Doe niet zo raar met je hormoonhuishouding. Sommige mensen hebben gewoon wat meer en donkerdere beharing dan anderen, dat heeft niks te maken met een verstoorde hormoonhuishouding.
Dat snap ik maar het lijkt me alsnog effectiever om wanneer je denkt dat je te behaard bent dat hormonaal aan te pakken dan door te scheren.

persoonlijk vind ik dat je gewoon jezelf moet leren accepteren, want als jij dat al niet doet hoe ga je het van andere mensen verwachten.

m'n ex heeft ook een klein snorretje

Citaat:
Op je ouders kan je misschien moeilijk invloed uitoefenen, maar op je eigen houding kan je dat wel. Als je bijvoorbeeld in Tsjechie bent is er niemand om je te verbieden in bikini op het strand te liggen behalve jijzelf. Dus ook al vind je het misschien eng, doe het toch! Dat is ook onderdeel van LEVEN, dingen doen ondanks dat je ze eng vindt. Als je jezelf niet meer tegenhoudt ben je al een stuk vrijer dan dat je nu bent.
Mja dit dus, goed advies
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 14:30
Streep
Avatar van Streep
Streep is offline
Dreamer,

Ik denk dat het tijd wordt dat jij jezelf gaat nemen zoals je bent! Onderzoek jezelf eens, probeer te ontdekken wie je werkelijk bent. Verleg je grenzen. En trek je vooral niet teveel aan van de mensen om je heen. Ooit was ik een verlegen meisje(soms nog wel hoor), dat veel nadacht, maar niets durfde. Ik wilde zoveel, maar het leek wel alsof ik niets kon verwerkelijken. Het was allemaal te hoog gegrepen voor mij, dacht ik. Uiteindelijk bleek dit totaal niet zo te zijn! Kom op voor jezelf. Houd jezelf voor dat het je geen biet interesseerd wat anderen van je denken. Jij bent gewoon 'Dreamer' en ze moeten je nemen zoals je bent. Houd jezelf voor dat je een leuke lieve meid bent, met of zonder haar! Dat haar doet er uiteindelijk niet toe. Je persoonlijkheid is het belangrijkste. Presenteer jezelf zoals je wenst, dan wordt het vanzelf verwerkelijkt!! Zet em op meis! En wat betreft je ouders, dat is wel een moeilijk punt. Als jonge meid van 15 kun je niet zoveel tegen je ouders beginnen. Natuurlijk kun je heibel gaan schoppen. Heb ik zelf ook veel gedaan, maar dat zou ik niet aanraden. Ik weet niet of je oudere broers of zussen hebt? Anders zou het wel eens zo kunnen zijn dat jij je ouders op het gebied van 'dingen toelaten' een beetje moet vormen. Is dit niet zo, ben jij in staat om rustig met je ouders(of alleen je vader) te praten over jouw mening? Probeer het eens. Misschien doe je het al vaak genoeg hoor, daar niet van. Ik wens je sterkte!!

Streep
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 22:31
Noraxox
Noraxox is offline
Beste Dreamer1234,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het echt heel knap van je vind hoe je echt alles super goed hebt omschreven. Ik kwam bij dit topic terecht toen ik op google zocht naar "ik mag geen vriendje". Toen ik je verhaal begon te lezen herkende ik heel veel dingen. Ik heb een Marokkaanse vader die erg streng is met jongens en vriendjes. Toch is mijn vader niet zo streng in korte mouwen en rokjes enzovoort. Ik wil gewoon dat je weet dat je echt niet de enigste bent en dat het allemaal goed gaat komen, dat weet ik gewoon zeker. Blijf volhouden en denk aan de toekomst. Stel je gewoon voor hoe jij later op je zelf woont en alles kan doen wat je wilt, daar moet je aan denken. Het is jouw leven en jij bepaalt wat je er mee doet, niet je ouders! (Helaas op dit moment wel). Ik vind het gewoon heel zielig voor je en ik wens je veel sterkte. Stuur me gerust een bericht als je wilt praten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 08:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit is een topic uit 2009, dus dit is inmiddels 7 jaar geleden. Ik hoop dat dreamer inmiddels dit probleem heeft opgelost
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 18:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Inderdaad een oud topic.

Maar er komen wel vaker jongeren met Marokkaanse ouders langs hier, dus wie weet heeft iemand er iets aan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 21:27
Noraxox
Noraxox is offline
Sorry! Ik ben nieuw op deze site dus ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt. Maar ik wou toch nog even een berichtje achterlaten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2016, 19:46
Gerlinee
Gerlinee is offline
Niks van die mensen aantrekken, dans jij graag? ga dat dan doen. Zoek een ruimte en ga daar eens dansen. Lachen mensen je uit omdat je wat haar hebt op je armen? Vraag hun dan maar eens of hun haar hebben op hun armen en laat ze lachen. Doe wat jij wil, jou lichaam is prachtig en uniek. Kortom, trek je niks aan van die mensen, steek die energie in de dingen die je graag doet zoals actief zijn. Kom op meid, je bent prachtig. Ik heb alle vertrouwen in je.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2016, 01:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn huisgenote is moslima. Ik observeer van dichtbij hoe streng en gesloten haar ouders zijn: haar vader praat niet meer tegen haar omdat ze uit huis gegaan is, haar moeder noemde haar en hoer als ze na 21:00 thuiskwam. Het lijkt me niet eenvoudig om in zo'n cultuur je eigen wil ontwikkelen en je eigen weg te volgen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2016, 02:58
Obelise
Obelise is offline
Ik word asosiaal genoemd omdat ik vind dat mensen die liegen bedriegen, en geen moralen hebben, niet wil spreken, zker niet nadat ze 1-5 (figuurlijke) messen in me rug steken.

Waren mensen maar zo "vroom en heilig" en perfect als ze zich voordoen....
Met citaat reageren
Oud 15-11-2016, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn huisgenote is moslima. Ik observeer van dichtbij hoe streng en gesloten haar ouders zijn: haar vader praat niet meer tegen haar omdat ze uit huis gegaan is, haar moeder noemde haar en hoer als ze na 21:00 thuiskwam. Het lijkt me niet eenvoudig om in zo'n cultuur je eigen wil ontwikkelen en je eigen weg te volgen.
Pffff, lijkt me zwaar om jezelf te ontwikkelen in een cultuur waar je op dat soort dingen wordt afgerekend...

Laatst gewijzigd op 15-11-2016 om 09:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [KORT VERHAAL]: Het geval van de sprong
Verwijderd
0 14-03-2008 15:10
Verhalen & Gedichten Zonder zon kan je niet leven.
Flower_4_u
2 19-03-2004 16:35
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 22:12
Verhalen & Gedichten Hoelang hou ik dit nog vol?
Janicha
6 29-03-2002 13:46
Levensbeschouwing & Filosofie Het leven of een droom?
babygirl
6 20-01-2002 22:16
Verhalen & Gedichten Het lijkt wel alsof ik niet meer kan leven
Anne
8 05-01-2002 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.