Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2011, 09:12
kaketoe
Avatar van kaketoe
kaketoe is offline
ik heb eergisteren een van de moeilijkste sommen van mijn hele leven voorgeschoteld gekregen. de hoek van een driehoek met de zijden 80, 64 en 36. die moet je vermenigdvuldigen met vierkant qwer en daar moet je de oppervlakte van berekenen.
alvast hartelijk dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2011, 18:28
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Wat is de letterlijke tekst van de opgave?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:07
the economist
the economist is offline
Citaat:
ik heb eergisteren een van de moeilijkste sommen van mijn hele leven voorgeschoteld gekregen. de hoek van een driehoek met de zijden 80, 64 en 36. die moet je vermenigdvuldigen met vierkant qwer en daar moet je de oppervlakte van berekenen.
alvast hartelijk dank!
Zo snappen wij er ook niks van. Maar als je de zijden 80.64 en 36 hebt, is de gehele driehoek bekend. Je kunt dan met sinus/cosinus de hoeken berekenen,
Vervolgens kun je een loodlijntje laten zakken uit punt C. loodrecht op tegenoverliggende zijde
De hoogte van deze zijde is de hoogte van de driehoek. En dan 1/2 x basis x hoogte.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 17:20
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
The Economist.. Dat klopt niet. Er is geen enkele hoek gegeven, en je kunt dus geen sinus(regel) toepassen. De sinus waar jij het over hebt geldt alleen voor rechthoekige driehoeken.
De vraag die kaketoe heeft gesteld lijkt mij onmogelijk op te lossen, zoals hij hem gesteld heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 17:33
tuxbacca
@gezond verstand : sinus van een hoek is overstaande zijde gedeeld door de schuine zijde dan kun je dus met je rekenmachine de hoek uitrekenen. of cosinus gebruiken of tanges, cotanges is maar wat je liever doet en dit is ook wat the economist zei.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 17:39
tuxbacca
Citaat:
@gezond verstand : sinus van een hoek is overstaande zijde gedeeld door de schuine zijde dan kun je dus met je rekenmachine de hoek uitrekenen. of cosinus gebruiken of tanges, cotanges is maar wat je liever doet en dit is ook wat the economist zei.
oops foutje srry gezond verstand idd alleen als het een rechthoekige driehoek is waar ik vanuit ging. maar dan kun je met : a=(B²+C²-A²)/(2BC) de hoek uitreken (a is de hoek en alle hoofdletters zijn de afstanden van de zijdes en zijdeA ligt tegenover hoek a, zijde B tegenover hoek b enzo...)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 17:43
tuxbacca
****: oke wat je dan uitkomt is de cosinus van a had het mis. srry mensen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 22:20
kaketoe
Avatar van kaketoe
kaketoe is offline
Hartelijk dank voor alle reacties!
Maar kan iemand dan nog even het antwoord berekenen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 00:06
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
De vraag is niet duidelijk.

Als dit de letterlijke tekst uit het boek is zal er vast nog wel een plaatje bij zitten en anders zou het handig zijn als je de letterlijke tekst even zou posten

Sowieso is het nogal vaag zoals het er staat want ik word er eerlijk gezegd niet wijzer van als je een driehoek met een vierkant wilt vermenigvuldigen.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 20:15
the economist
the economist is offline
c^2 = a^2 + b^2 -2abcosgamma. aka. de cosinusregel.
Omdat a, b en c gegeven zijn, kun je de hoek uitrekenen.
Ook van mensen die hier nog niet zijn bij wiskunde (en wel commentaar he), moet dat toch duidelijk zijn:
Als je drie latjes hebt, van resp 80, 64 en 36 lang, kun je er maar één driehoek van maken. De hoeken staan dan dus ook vast. Hoe groot die hoeken dan zijn, kun je uiterekenen met (bijv) de cosinusregel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cosinusregel

Vervolgens kun je een paar vragen verzinnen.
De term 'vierkant qwer' leverde niks op via goolge, buiten dan de link naar bovenstaande vraag.
Het lijkt mij mogelijk de vraag dat je de opp van de driehoek te berekenen.
Zie daarvoor eerdere post
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 10:04
kaketoe
Avatar van kaketoe
kaketoe is offline
jaa heel erg bedankt, maar ik heb er nog een.
een vierkant met 4,5 zijden van 56 cm lang. hier de oppervlakte van. dan moet je berekenen hoeveel knikkers in deze kubus passen. de knikkers varieren van bonken(doorsnede 2,65cm) tot kijzers(doorsnede 4,12cm). maar het aantal moet percies uitkomen, en dan moet de kubus 2,7 kg wegen, en de lege kubus is 0,65kg, wat is de dichtheid nu? het was iets geloof ik met volume : massa = ro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze wiskunde A
Droppiex
5 17-06-2013 21:13
Studeren Van wiskunde A naar wiskunde B?
xSanne_S
8 31-01-2012 16:13
Studeren WISKUNDE A of WISKUNDE B?
EmilyDing
12 30-06-2009 09:16
Algemene schoolzaken Help wiskunde belgie
NickyPWS
1 08-12-2008 18:27
Studeren Wiskunde D?
liwei
28 11-12-2007 15:19
Algemene schoolzaken Voor het 2e jaar waarschijnlijk geen wiskunde meer na 1 feb.
Verwijderd
14 27-11-2003 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.