Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2002, 09:48
Field
Field is offline
Hey,

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb met m'n grote bek gezegt tegen me ouders (en zus) dat ik vannavond wel ff zal koken. ik kook dus nooit.
Maar tja er zit niets anders op......dus wil ik iets aparts koken, niet gewoon aardappelen vlees en groente maar echt iets lekkers en speciaals. heeft iemand een idee/recept voor mij of weet iemand waar ik dat ken vinden?

alvast bedankt,
Ivo
__________________
You can save everything on alcohol, except secrets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2002, 11:23
pienie
SPAGHETTI ALLA 'PIENIE...

benodigdheden:

1,5 pak spaghetti

blikje ananas ( in blokjes met vocht )

ongeveer 500gr. kipfilet

zo'n klein blikje tomaten purree

3 eetlepels bloem

oregano

basilicum

bereidingswijze:

zet een pan water met olijfolie op voor de spaghetti...

pak een diepe koekenpan en doe er wat olijfolie in ( zonnebloem mag ook ) de kip in is in blokjes gesneden en je hebt er lichtelijk wat zout en peper op gedaan, dat gaat nu de pan in...

Je wacht tot de kip wit ziet en doet er wat oregano en basilicum op gewoon een theelepel ongeveer...

Je roert de kip even door elkaar en dan doe je het blikje tomatenpurree erdoor, daarna schep je 3 lepels bloem erdoor ( wel goed blijven roeren) en giet ondertussen het sap van de ananas erbij, je blijft roeren en zorgt dat er geen klontjes ontstaan, doe er nog ongeveer 1,5 beker water bij en blijf goed roeren...

Hierna doe je de ananas erbij, deksel op de pan en het water zal onderhand goed zijn om de spaghetti erin te doen...

laat de spaghetti 9 minuten koken daarna giet je het af en spoel het over met koudwater, let wel, laat de spaghetti nooit in het koude water staan want dan word het plakkerig!...
Doe dan nog wat olie in de pan van de spaghetti deksel erop en schudden...

laat de pannen nog effe staan, van de saus onder een klein vuurtje en de pan van de spaghetti onder GEEN vuur gewoon laten staan, ondertussen heb je nog heel effe tijd om kaas te raspen...

en tadaaa KLAAR!!!!!!!!!!!!!!...

wil je er nog groente bij dan raad ik komkommer aan of broccoli...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik raad je aan om zo'n Conimex-pak te kopen, sukiyaki of cashew chicken is heel lekker.

Daar zit saus in, moet je er vlees en groenten door heen roerbakken, en rijst koken.

Heel erg makkelijk, heel erg lekker.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:25
pienie
Citaat:
rosi schreef:
Ik raad je aan om zo'n Conimex-pak te kopen, sukiyaki of cashew chicken is heel lekker.

Daar zit saus in, moet je er vlees en groenten door heen roerbakken, en rijst koken.

Heel erg makkelijk, heel erg lekker.
maar die pakken zijn zo fantasie loos...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:33
pienie
Citaat:
terror koe schreef:
men neme een frituur pan

en men deponeert enkele frieten in de pan

enkele minuten wachten

en voila, een heerlijke maaltijd
...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Of men belt een Pizza bezorg dingus...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:39
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
voor 0,67 euro maak in een maaltijd voor je klaar (inclusief bezorgkosten)
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:41
Black Bird
Black Bird is offline
Ik ga vanavond pannenkoeken bakken (had ook een grote mond) en die zijn zeker weten echt heel speciaal. Het is het enige wat ik goed kan, maar dat kan ik dan ook echt goed, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:56
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Haal patat, maak een pizza.. of chinees.. ofzo

eh sorry.. had niet gelezen dat je iets speciaals wilde.. ...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:50
euro
Avatar van euro
euro is offline
zal nu wel te laat zijn...maar gewoon iets opzoeken op internet? Buitenlandse gerechten zijn altijd wel speciaal! (oosters / mexicaans ofzo! Of taco's mmm....!(sorry ik dwaal af )
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:59
machine_gun
Avatar van machine_gun
machine_gun is offline
LASAGNA MAKEN!!! mmmm das echt lekker!!!!! ga ik ook eten zodadelijk ..
__________________
No Comment
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
pienie schreef:
maar die pakken zijn zo fantasie loos...

Tja, ik kan ook wel aankomen met allerlei familie-recepten, maar ik raad het aan om eerst met zoiets te beginnen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:49
badkoei
badkoei is offline
jan en jop zijn 2 groene olifanten, die niet weten waar ze heen gaan, maar het toch doen, ze zagen een politieuniform lopen en wouden hem om een ji-n-t vragen.
maar toen ze bij het uniform kwamen zagen ze dat een ook nog een ambtenaar in zat, dus vroegen ze niet.


the end
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:08
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
badkoei schreef:
jan en jop zijn 2 groene olifanten, die niet weten waar ze heen gaan, maar het toch doen, ze zagen een politieuniform lopen en wouden hem om een ji-n-t vragen.
maar toen ze bij het uniform kwamen zagen ze dat een ook nog een ambtenaar in zat, dus vroegen ze niet.


the end
ga naar onzin ofzo

je begint me flink de strot uit te komen!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:01
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De pizzalijn bellen
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:35
pienie
Citaat:
rosi schreef:



Tja, ik kan ook wel aankomen met allerlei familie-recepten, maar ik raad het aan om eerst met zoiets te beginnen
naja als je begint met koken kun je beter eerst met koekjes enzo beginnen......
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:25
Florine
Avatar van Florine
Florine is offline
je kunt met "normaal" avondeten ook vanalles doen om het speciaal te maken.

Kip kun je heerlijk smoren in oosterse kruiden
sperzieboontjes in basilicumolie even aanbakken, spekjes erbij, uitje misschien, beetje nootmuskaat
aardappels in frietjes snijden en de schil er omheen laten zitten geeft ook een aparte uitstraling en is erg smaakvol (wel eerst aardappel goed afwassen natuurlijk )

Wil je nou iets aparts, maak dan bijv. gefrituurde witlof in een krokant jasje (dus deeg eromheen), jammer alleen dat weinig jongeren daar van houden. Wel leuk om voor je ouders te maken!
Je kunt ook spinazierolletjes maken (bladspinazie in stukjes snijden en spek eromheen wikkelen). Van aarappels kun je heerlijke overschotels maken met kaas (en ook tomaat, kruiden(kaas), beetje slagroom, ei.
Groententaartjes zijn ook lekker en zien er speciaal uit als je wat let op de kleurcontrasten (bijv. broccoli (groen), ei (geel), tomaat of paprika (rood) enz.)
Wraps zijn ook leuk, met kip, salade of tapenade. Makkelijk, maar toch anders dan de normale hollandse keuken. (kan natuurlijk ook met taco's)

Nu heb ik geen zin meer nog meer te noemen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:41
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Wat ik altijd doe is een pakje knorr wereldgerechten (of een soortgelijk idee) uitzoeken en daar de ingrediënten voor bij elkaar zoeken. En pak dan niet precies wat er op dat pakje staat, maar bedenk wat leuke variaties, geef er een persoonlijk tintje aan.
Succes
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.