Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 23:26
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Het is bijna november en dat betekent dat NaNoWriMo eraan komt (www.nanowrimo.org). Feest! Wie doet er mee?

Ik heb de afgelopen zes jaar vijf keer meegedaan; drie keer afgemaakt, twee keer niet (de twee keer niet was omdat mijn respectievelijke vriendjes te leuk waren ). Dit jaar wil ik het maar weer eens doen, want het is tof & inspirerend.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2011, 00:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg het klinkt wel heel cool! En eng ik zal er eens over nadenken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 11:30
niña
Avatar van niña
niña is offline
Vorig jaar voor het eerst aan meegedaan en gelijk afgemaakt, boek laten drukken en alles <3 Dit jaar ga ik weer meedoen, in het Nederlands.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 17:11
Verwijderd
Ik denk er zoals gewoonlijk nog even over na, maar het is me na de middelbare school niet meer gelukt om het af te maken; te druk met studies.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 18:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb het nog nooit gedaan, uberhaupt nog nooit echt wat geschreven. Maar ik ga er eens over nadenken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 00:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Al drie jaar lang begin ik elk jaar trouw in November met schrijven. Elk jaar komt er echter ook een drukke periode aan in die tijd, waardoor ik steeds opgeef. Eens kijken of ik er dit jaar verandering in kan brengen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 15:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zie dit nu al jaren, maar ik denk niet dat ik ooit de tijd ga krijgen om iets af te schrijven.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 19:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik ben nog met mijn project van vorig jaar bezig Toen wel gehaald trouwens.

Ik zit het nog te overwegen. En als ik het doe, of ik dan met hetzelfde project verder ga en proberen 50k woorden daaraan toe te voegen, of dat ik dan een nieuw verhaal start wat iets simpele opgezet moet zijn en dan meer gericht op het halen van het aantal woorden.

Al zou ik heel graag een poging van Balance willen zien
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 21:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Al zou ik heel graag een poging van Balance willen zien
Whut, waarom die smiley?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 21:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Whut, waarom die smiley?
Omdat ik A) je de tijd nog wel eens wil zien vrijmaken in je al drukke schema om 50.000 woorden te schrijven en B) dan enorm benieuwd bent naar wat je dan produceert, zeker nadat je zelf gezegd hebt nooit echt wat geschreven te hebben
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 21:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Haha. Beide gaan wel een probleem vormen ja, met name A
Daarom ook de twijfel. En ik moet dan ook wel een plot kunnen bedenken natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 21:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Kies in ieder geval een onderwerp waar je (goed) van op de hoogte bent. Schrijven over wat je weet scheelt altijd al een boel. Verzin ook niet iets wat té ingewikkeld is, je hebt al genoeg tijd nodig om te schrijven laat staan dat je telkens lang moet nadenken waar je nu weer heen wilt. Houd films, tv-shows en ander leeswerk tussen nu en dan in de gaten om ideeën op te doen Kies een stijl die jou ook aanspreekt bij het lezen, dat schrijft makkelijker en desnoods kan je even spieken over hoe het moet als je vast komt te zitten.

Maar let er vooral op dat NaNoWriMo niet is om een bestseller af te leveren. Je werk hoeft ook niet per se af te zijn. Kwaliteit is niet het doel. De bedoeling is vooral creatief bezig te zijn met schrijven om die 50.000 woorden te halen

Als ik weer meedoe maar met een nieuw verhaal doe ik gewoon een rechttoe-rechtaan avonturenverhaal waarin de actie zich snel opvolgt. Nu heb ik het veel te gecompliceerd gemaakt met teveel personages
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 08:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij nano gaat het niet om een plot, Balance. Je moet maar gewoon ergens beginnen schrijven, met een vaag idee en een interessant personage, en dan zie je wel waar je uitkomt.

Ik doe dit jaar niet mee, ben nog te druk met een ander verhaal.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 07:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Elk jaar kriebelt het weer bij mij, maar ik doe het nooit
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 21:58
Verwijderd
Ik vind dat je het eens moet doen Qimm..! Nou ja gewoon proberen, dikke care als het niet lukt, maar het is best wel een kick als het wél lukt. En in principe, als je niet te veel nadenkt bij wat je schrijft en je schrijft een beetje door, dan kun je het in een uur per dag wel doen. En jij schrijft leuk, dan kan ik het lekker lezen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 11:52
niña
Avatar van niña
niña is offline
Het is maar iets van 1700 woorden per dag, dat is echt niet heel moeilijk.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 12:25
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Het is maar iets van 1700 woorden per dag, dat is echt niet heel moeilijk.
Tot je een weekend helemaal niets kan schrijven, en je 3 dagen achterloopt...
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 14:14
niña
Avatar van niña
niña is offline
Ik schreef vaak ook op papier dus ik moest nog overtypen ook. Nou ja, ik vond het in ieder geval erg meevallen en was met vijf dagen wegval toch twee dagen voor de deadline op de 50.000.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2011, 15:30
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Netjes. Misschien ligt het ook gewoon aan mij. NaNoWriMo komt voor mij steeds samen met toetsweken en drukke periodes, waardoor ik op een gegeven moment achterloop op 'schema' en om het weer op te pakken, weer achter te gaan lopen en uiteindelijk maar opgeef. Misschien dit jaar gewoon elke avond/ochtend even een vaste tijd prikken om te schrijven. Ik heb wel een enorm mooi idee, dus wie weet moet ik het maar (weer!) gewoon doen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 18:30
Verwijderd
Het is inderdaad goed te doen; zoals ik zeg haal je dat meestal in een uur wel, omdat je toch niet hoeft te redigeren etcetera. Je moet er gewoon een hele hoop uitgooien zonder er bij na te denken. En achterlopen kun je in een weekend ook best inhalen. Ik heb de enige keer dat ik het gehaald heb, ook in de laatste week nog 20.000 woorden gedaan (vanwege eigen verjaardag en toetsweek achter gaan lopen).

Probleem voor mij is dat ik zo druk ben dat ik mezelf de tijd niet gun. Het zou wel kúnnen, maar het is gewoon nóg een extra deadline die extra stress bezorgt. Daar komt bij dat ik voor mijn werk tekstschrijf; elk uur dat ik zit te schrijven voor mezélf voel ik me alleen maar schuldig dat ik niet zorg dat ik inkomen heb Maar als je 's avonds wél vrij bent en anders een boek pakt of lekker film zou gaan kijken, dan is het niet zo'n extra stress om een uurtje van die tijd te besteden aan schrijven, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 22:44
niña
Avatar van niña
niña is offline
Als het mij lukt, ga ik het tijdens mijn werk doen, zit ik toch achter de pc en als de ene deadline voorbij is, kan de NaNo er wel tussendoor.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 10:45
Verwijderd
Oh als ik op een kantoor zou zitten, zou ik dat stiekem ook doen denk ik Ik zit dus thuis en moet naar alle eerlijkheid mijn uren zelf opgeven.

Maareh, volgens mij heb ik Qimm zo gek gekregen om sámen een nano-project te beginnen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 11:03
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Ik heb nog nooit meegedaan. Eigenlijk wil ik wel heel graag, maar ik heb nu al een dingetje waar ik mee bezig ben, ik heb niet echt tijd en ik weet niet in welke taal ik het dan moet doen. Dit gaat hem dus waarschijnlijk niet worden.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 12:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een tof project Lijkt me hartstikke leuk om eens zoiets te doen. Maar then again, ik ken mijzelf. Vaak begin ik enthousiast aan iets maar maak het vervolgens niet af Bovendien heb ik nou niet direct een geweldig idee voor een verhaal, afgezien van een autobiografische insteek, maar dat is best saai denk ik.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 18:11
Verwijderd
Vrijwel alle Nederlandse literatuur heeft een autobiografische insteek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2011, 22:16
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik bedoel volledig autobiografisch
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Wat een tof project Lijkt me hartstikke leuk om eens zoiets te doen. Maar then again, ik ken mijzelf. Vaak begin ik enthousiast aan iets maar maak het vervolgens niet af Bovendien heb ik nou niet direct een geweldig idee voor een verhaal, afgezien van een autobiografische insteek, maar dat is best saai denk ik.
Dit inderdaad! En ik zie het nu pas voor het eerst en het lijkt me tof.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 09:41
Verwijderd
Ik denk dat ik misschien ook wel mee doe. Is het valsspelen als ik in oktober al een globaal plot bedenk? Het gaat niet om het plot en bla, maar als mijn verhaal bagger is en nergens naartoe gaat, ben ik nooit gemotiveerd om door te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 10:02
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het idee is niet dat je een goed verhaal schrijft met compleet geniaal plot en goed uitgewerkte personages. Het is de bedoeling om gewoon te schrijven, creatief bezig te zijn. En ik vind het niet cheaten om nu al globaal plot te bedenken, al kan ik niet op die manier creatief schrijven. Omdat ik dan zou gaan denken waar ik met elk scenario heen wil en of het wel wat toevoegt en aaaah. Daar liep ik de 1e keer op vast namelijk. Maar als het voor jou werkt, gewoon doen!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 11:34
niña
Avatar van niña
niña is offline
Ik heb al een doc aangemaakt met de verhaallijnen van de karakters (nu ja, dat ga ik straks doen en deed ik vorig jaar ook). Sommigen beginnen al met schrijven en doen gewoon mee voor de 50.000 mark.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Het idee is niet dat je een goed verhaal schrijft met compleet geniaal plot en goed uitgewerkte personages. Het is de bedoeling om gewoon te schrijven, creatief bezig te zijn. En ik vind het niet cheaten om nu al globaal plot te bedenken, al kan ik niet op die manier creatief schrijven. Omdat ik dan zou gaan denken waar ik met elk scenario heen wil en of het wel wat toevoegt en aaaah. Daar liep ik de 1e keer op vast namelijk. Maar als het voor jou werkt, gewoon doen!
Nee dat weet ik, maar schrijven is nogal stom als je verhaal stom is
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 09:10
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
En en en? Wie doen er mee dit jaar?

(en wie wil er buddies worden voor de motivatie? )
__________________
Ik weet niet beter.

Laatst gewijzigd op 31-10-2011 om 09:17.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:02
MVP
Avatar van MVP
MVP is offline
Citaat:
En en en? Wie doen er mee dit jaar?

(en wie wil er buddies worden voor de motivatie? )

Ik ga meedoen
Mijn eerste keer
Btw, mag dat in het nederlands geschreven worden? ;D
__________________
What is necessary to change a person is to change his awareness of himself - Abraham Maslow
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:15
niña
Avatar van niña
niña is offline
Er mag in elke taal geschreven worden en er zijn ook Nederlandse fora (ook al heb ik daar zelf nooit zoveel van gebruikt).

Mijn account daar is frecklerock en ik heb al karakters, relaties en opbouw van het boek neergeschreven
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:23
MVP
Avatar van MVP
MVP is offline
Citaat:
Er mag in elke taal geschreven worden en er zijn ook Nederlandse fora (ook al heb ik daar zelf nooit zoveel van gebruikt).

Mijn account daar is frecklerock en ik heb al karakters, relaties en opbouw van het boek neergeschreven
Hmhm; dan ben je verder dan mij!
Ik ben er nu heel druk aan bezig ;p
Alleen kom ik nog niet echt uit het onderwerp
__________________
What is necessary to change a person is to change his awareness of himself - Abraham Maslow
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 22:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb nog steeds geen helder plot, maar ik ga niet voor NaNo met het verhaal van vorig jaar verder. Dan heb ik het idee dat ik het teveel forceer nadat ik er al veel tijd- en denkwerk in heb gestoken.

Alleen heb ik er minder vertrouwen in dan vorig jaar Vorig jaar had ik toevallig een idee in mijn hoofd wat ik wel wilde uitproberen speciaal voor NaNo, maar nu heb ik het idee dat ik het mij meer verplicht. Meestal neemt mijn interesse dan wel redelijk af
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2011, 22:58
Verwijderd
Qimm en ik hebben een plot, een opzet, en allebei een personage, min of meer Heb er vet zin in, dit wordt een superleuk afleidend project..! Alleen moet ik meteen de eerste week best wel bikkelen om iets te schrijven denk ik; morgen deadline, woensdag bespreking, vrijdag deadline, en vrijdag jarig + zaterdag verjaardagsfeest Maar dat kan desnoods wel ingehaald worden heuj. Leuk om samen iets te doen..!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 10:27
MVP
Avatar van MVP
MVP is offline
Dag 1
Ik heb nu 197 woorden,
dat moeten er nog wel beetje meer worden
__________________
What is necessary to change a person is to change his awareness of himself - Abraham Maslow
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Argh, ik heb nog steeds geen plot! En ik kan niet in het wilde weg gaan schrijven zonder te weten waar ik naar toe wil schrijven en wie mijn karakters zijn. Hmpf, als ik deze week niks weet te verzinnen, dan ga ik toch maar niet mee doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 22:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je kunt eens rondkijken op de NaNo-forums; er zijn hele topics waarin je personages, plots en gebeurtenissen kunt 'lenen' en er zijn op het internet tal van generatoren voor dat soort dingen en plot-twists te vinden.

Begin anders gewoon met één personage en een eenvoudig uitgangspunt, en weet wat je genre is zodat je een beetje de toon kunt zoeken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 22:57
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh jee, het was toch wel weer ambitieus van mezelf om mee te willen doen. Bestuur zijn van mijn studentenvereniging kost zestig uur per week en tussendoor moet ik nog slapen & naar een gala van een bevriende vereniging in Wenen, dus dit wordt 'm niet meer. Misschien moet ik een rustigere maand voor mezelf verzinnen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 08:35
niña
Avatar van niña
niña is offline
Ik ben goed begonnen, sta nu op 3096 maar had bij verschillende verhalen al het gevoel van 'shit vertel ik dit niet te vroeg' dus daar moet ik nog overheen. Voordeel van veel karakters is dat ik dus wel kan wisselen wanneer het mij niet uit komt.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 10:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik merk wel dat ik dit lastiger vind dan vorig jaar Toen had ik wel een redelijk idee wat ik wilde doen en waar ik heen wilde. Nu heb ik een uitgangspunt en wat vagere ideeën, maar waar ik vooral moeite mee heb is ophouden met denken 'dit is niet zo goed/origineel als ik gehoopt had, dit is nu al in het verhaal wel erg onwaarschijnlijk'. Er zit een fatsoenlijke lijn in maar ik heb moeite om de kwaliteit (als die er ooit al was natuurlijk ) te laten varen en vooral voor de wordcount te gaan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 10:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ga het gewoon proberen...
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 11:15
Verwijderd
Ik snap ook nooit waarom ze niet bijvoorbeeld augustus doen of februari ofzo, november is bij mij áltijd heel druk. Maar Qimm heeft een supergaaf stuk geschreven dus zodra ik er voor kan gaan zitten, ga ik hard meedoen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 13:17
MVP
Avatar van MVP
MVP is offline
Lieve help, mijn poging dreigt nu al te mislukken ^^
__________________
What is necessary to change a person is to change his awareness of himself - Abraham Maslow
Met citaat reageren
Oud 04-11-2011, 12:07
niña
Avatar van niña
niña is offline
Citaat:
Ik snap ook nooit waarom ze niet bijvoorbeeld augustus doen of februari ofzo, november is bij mij áltijd heel druk. Maar Qimm heeft een supergaaf stuk geschreven dus zodra ik er voor kan gaan zitten, ga ik hard meedoen.
Omdat augustus zomer of wintervakantie is en februari te kort? Je kan in april meedoen aan het script schrijven anders. Er was zelfs ergens een officiële uitleg, dacht ik.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Omdat augustus zomer of wintervakantie is en februari te kort? Je kan in april meedoen aan het script schrijven anders. Er was zelfs ergens een officiële uitleg, dacht ik.
Is toch juist fijn in de vakantie Dan heb je tenminste tijd. Maar maart of april mag ook hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 23:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
November is gekozen omdat het evenement lokaal was en oorspronkelijk uit San Fransisco komt, en kennelijk is het dan daar niet zo lekker weer
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 08:54
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Oke ik ga vandaag beginnen :') want ik heb eindelijk een plot. Lekker lame, maar goed, dan schrijf ik weer eens
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.