Oud 01-10-2003, 18:16
Verwijderd
PLANTEN

Je kent ze vast wel; allerlei soorten planten sieren al sinds duizenden jaren onze woningen en werkruimten. Kamerplanten, hangplanten, vetplanten, cannabisplanten, hashplanten; in Nederland kan het niet op. Maar wordt er wel goed gezorgd voor al deze planten? De cannabisplantjes zitten er in ieder geval warmpjes bij, maar hoe zit het met de rest?

Water geven
Staan jouw planten niet te lang droog? Geef je ze wel genoeg water? Zo ja, wat voor gieter gebruik je daar dan bij (vermeld dingen als inhoud, lengte schenktuit, et cetera), doe je ook pokon door je water? Of pak je het liever groots aan en besproei je ze met je installatie met duizenden liters water met 'krachtvoer' tegelijk? Hoe vaak geef je ze dan water, is dat op vaste tijdstippen op speciale dagen van de week, of is het sporadisch; hoe doe je dat eigenlijk als je op vakantie gaat?

Aandacht geven
Krijgen jouw planten wel genoeg aandacht? Voer je weleens diepgewortelde conversaties met je plant(en)? Met ‘diepgewortelde conversaties’ bedoel ik gesprekken met onderwerpen als ‘Wat is de zin van het leven,’of ‘Wat vind jij van het koningshuis’, diepgaander dan bijvoorbeeld ‘Heb je nog iets gedaan vandaag’ (sowieso een lullige vraag voor een plant). Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld nog een interessant discussie gevoerd met mijn geraniums, over de ontkerkeling.
Pep je je planten ook op als ze chagrijnig of down zijn en het hoofdje laten hangen? (Mijn cactus bijvoorbeeld benader ik altijd heel vriendelijk en voorzichtig omdat hij soms een beetje prikkelbaar is.) Geef je je planten wel genoeg liefde en warmte? Zonder genoeg warmte doet je wiet het immers niet echt goed. Wat doe je eigenlijk als je weg gaat? Zet je dan de tv voor ze aan, laat je iets van Mozart horen, draai je blije tirolenmuziek, of zet je een Oostenrijkse heideneukfilm voor ze op?

Educatie en vrijetijdsbesteding
Leren jouw planten eigenlijk wel iets? Laat je ze kranten lezen of naar het nieuws kijken om ze iets over andere mogelijke vertakkingen van het leven te laten zien?

Grootte
‘Hoge bomen vangen veel wind,’ zeg men wel eens. Zijn jouw buren jaloers op de lengte of grootte van jouw plant(en)? Of houd je ze liever klein?

Ruimte
Heeft jouw plant voldoende ruimte om zich te ontplooien? Kan jouw plant altijd helemaal zichzelf zijn? Verpot je ze vaak?

Kortom, is jouw plant (letterlijk en figuurlijk) een kasplantje, of laat je het in het sap gaar koken?

perseus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 18:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Heel goed, ze hebben een zware survival cursus gehad. Ze krijgen nu 1 x in de 2 maand wat water en ze doen het prima, al 5 jaar
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:27
zwoesj
zwoesj is offline
Ik heb geen planten. Ik zorg er dus ook niet voor.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:31
Deurknop
Deurknop is offline
planten? die heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:33
elfje16
Avatar van elfje16
elfje16 is offline
tja ik heb vleesetende plantjes en die zuipen echt veel water.
moet ze elke dag een schotel water geven.

en aangezien het vleeseters zijn, laat ik ze regelmatig de film hannibal zien

en muziek? tja ze krijgen haast dagelijks rock enzo te horen
en praten? nee dat doe ik alleen tegen mijn kat.
__________________
Audi et alteram partem

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:37
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik knuffel iedere boom die ik op mijn weg tegenkom, met als gevolg dat ik altijd te laat op colleges ben...

oh nee wacht, dat is mijn smoes voor natuurliefhebbende docenten
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:39
Verwijderd
whahahahaha
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:51
Verwijderd
Ik heb 1 plantje, een vetplantje. En de laatste x dat ik het water gaf is 14 dagen geleden...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:57
wissie
wissie is offline
Ik heb geen planten, omdat ze altijd dood gaan omdat ik vergeet dat ik ze heb Ik zet een plant ergens neer en vergeet ze water te geven. Niet af en toe, planten krijgen bij mij nooit water, vandaar dat ze zo snel dood zijn. Ze hebben dus niet zo'n prettig bestaan bij mij, om over de het gebrek aan educatie en vrijetijdsbesteding maar te zwijgen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:02
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Ik vergeet ze altijd water te geven en ik praat ook niet tegen ze ofzo. Dus ze gaan meestal vrij snel dood.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:04
Verwijderd
hate to admit it,
maar ik ben echt slecht voor mijn planten
is dat niet een soort afmeting van hoe goed ik ben voor mijn vrienden? misschien zou het ook wel goed zijn als ik eens met mijn plant zou praten...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:12
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Welke planten?
Ik begin er niet aan, vroeger moest mijn broer de mijne ook altijd water geven omdat ik het nooit deed..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:13
Verwijderd
ik heb geen planten

ik heb wel een plastic cactus
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:21
BBEM
BBEM is offline
ik verzorg ze zeer goed anders heb ik niets te roken de komende maanden.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:26
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Hij leefde 2 weken. Toen begon ie verdacht veel te krimpen en te verkleuren... Ik vermoed dat te weinig water en aandacht de doodsoorzaak was
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:28
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 01-10-2003 @ 18:27:
Ik heb geen planten. Ik zorg er dus ook niet voor.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 01-10-2003 @ 19:21:
ik verzorg ze zeer goed anders heb ik niets te roken de komende maanden.
dude. daar wil ik echt alles over weten. ik wil graag iemand een stekje cadeau geven. wat kost een goed stekje en welke kan ik het beste halen? hij rookt altijd white widow maar da's heel duur en moeilijk geloof ik. naja. als je me wilt pm'en ben ik blij.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:32
Noínden
Avatar van Noínden
Noínden is offline
Ik heb alleen nepbloemen. Zorgen voor echte planten heb ik opgegeven, bloemen kregen te weinig water, cactussen teveel. Ik ben een ramp met planten. Behalve als ze in de tuin staan. Maar dan zorgt de regen wel voor ze. Of m'n vader.
__________________
Let me take you by the hand and lead you through the streets of London|*LiveWed-getrouwd met Morgan Le Fay
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2003, 19:33
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik kan zelfs cactussen vermoorden en cactussen kunnen lang zonder water hoor
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:34
Butterbell
Butterbell is offline
ik heb ooit, in een donker verleden, planten op mn kamer gehad...
wanhopige pogingen ze te reanimeren heeft niet gebaat...
ik vond ze op zich wel mooi, zo zwart.
Maar volgens mn moeder waren ze dood...
snik...
__________________
bladiebladiebla
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:34
the tourist
the tourist is offline
Ik heb ze niet meer, want ik verzorgde ze niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:18
Verwijderd
Het is echt triest gesteld met de plantengezondheidszorg in Nederland, die bezuinigingen ook. Ik stel mezelf kandidaat als lijsttrekker voor LPZ (Lijst Planten Zorg).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:25
wissie
wissie is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-10-2003 @ 21:18:
Het is echt triest gesteld met de plantengezondheidszorg in Nederland, die bezuinigingen ook. Ik stel mezelf kandidaat als lijsttrekker voor LPZ (Lijst Planten Zorg).
Voer jij ook diepzinnige gesprekken met je plantjes, nadat je ze voorzien hebt van de nodige educatie en vrijestijdsbesteding?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:42
Verwijderd
Mnou, niet heel goed.. heb *telt* 9 planten, allemaal vetplantjes anders gaan ze dood
en nu nog geeft mn moeder ze elke keer water.. dus tja..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef op 01-10-2003 @ 21:25:
Voer jij ook diepzinnige gesprekken met je plantjes, nadat je ze voorzien hebt van de nodige educatie en vrijestijdsbesteding?
Uiteraard; ik ben die idioot die dit topic heeft gestart en die tekst heeft geschreven .

[edit]

Mag dit niet op DK?

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 22:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 21:51
wissie
wissie is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-10-2003 @ 21:48:
Uiteraard; ik ben die idioot die dit topic heeft gestart en die tekst heeft geschreven .
Oei, dat is inderdaad ernstig
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik lag echt dubbel om die bovenste post

maargoed, ik doe zelf dus niks voor mijn plant
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 23:24
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
ik heb niet voor niets geen planten
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 07:01
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik doe niet aan planten.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
MUTS123 schreef op 02-10-2003 @ 07:01:
Ik doe niet aan planten.
Je hoeft ze niet zelf te planten, het is ook mogelijk ze kant en klaar te kopen .
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 19:54
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
ik ben slecht voor mijn planten,ze staan tussen alle troep en ze mogen blij zijn als ze eens per maand water krijgen (zijn vetplanten)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 12:57
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Ik vergeet soms mijn planten 2, 3 maanden water te geven, daarna kon ik de helft weggooien, daarom heb ik nu 2 cactussen.

En met het leren zal het ook wel goed gaan al het stampwerk, leer ik vaak door het hardop opzeggen en herhalen, dus moeten mijn planten dat ook aanhoren, maar mijn planten wijgeren na zoveel stampwerk nog steeds om te gaan praten. Niet in het Engels, niet in het Frans en ook niet in het Nederlands. Volgens mij hebben zij hun tong ingeslikt.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Einherjar schreef op 03-10-2003 @ 12:57:
Ik vergeet soms mijn planten 2, 3 maanden water te geven, daarna kon ik de helft weggooien, daarom heb ik nu 2 cactussen.

En met het leren zal het ook wel goed gaan al het stampwerk, leer ik vaak door het hardop opzeggen en herhalen, dus moeten mijn planten dat ook aanhoren, maar mijn planten wijgeren na zoveel stampwerk nog steeds om te gaan praten. Niet in het Engels, niet in het Frans en ook niet in het Nederlands. Volgens mij hebben zij hun tong ingeslikt.
Tja, het blijven cacti hè... Ik raad je toch aan om ze eens iets voorzichtiger te benaderen; zorg dat ze zich thuis voelen, maak een zandbak met mooi woestijnzand in je kamer met een straalkachel eronder, geef ze een paar druppels water per dag (gespreid voeden ) en geef ze veel licht.
Verder kun je het dan net zo aanpakken als bij andere planten, gewoon eens een gesprekje aanknopen over bijvoorbeeld 'Jeep de Hoop-shiever', dat vinden cacti altijd wel hilarisch.

Succes.

[edit]

Als ze geen Nederlands terug praten kan je het eens in het Egyptisch proberen.

Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Hoe goed ik voor planten ben? Ik eet ze regelmatig op, zaag, maai en schoffel ze regelmatig om. Spuit ze dood met round-up, maar verder ben ik wel goed voor de planten .
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 00:23
Verwijderd
Je laat ze toch niet lang lijden hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef op 03-10-2003 @ 20:12:
Hoe goed ik voor planten ben? Ik eet ze regelmatig op, zaag, maai en schoffel ze regelmatig om. Spuit ze dood met round-up, maar verder ben ik wel goed voor de planten .
Ik ook, al moet ik toegeven dat de planten in m'n eigen kamer het ook niet overleefd heben, maar die in de tuin en de kas verzorg ik over het algemeen wel redelijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2003, 21:47
de befmädel
Avatar van de befmädel
de befmädel is offline
fhdgfisdrughis
__________________
www.omapervers.nl
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
de befmädel schreef op 04-10-2003 @ 21:47:
fhdgfisdrughis
Ah, jij hebt wietplantjes?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:27
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Water geven
ze krijgen genoeg water. Alst vakantie is laat ik de buren ze water geven

Aandacht geven
nee sorry ik voer geen conversaties met de planten.

Educatie en vrijetijdsbesteding
oh ja ik laat ze altijd het journaal zien en lees ze voor uit de kijk

Grootte
normaal

Ruimte
nja ze hebben genoeg ruimte hoor
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 05-10-2003 @ 16:27:
Aandacht geven
nee sorry ik voer geen conversaties met de planten.
Waarom niet? Voel je je dan nooit alleen?
Citaat:
Educatie en vrijetijdsbesteding
oh ja ik laat ze altijd het journaal zien en lees ze voor uit de kijk
Ik zie eigenlijk niet in wat daar zo vreemd aan is; naarmate je je planten langer in huis hebt ga je ze toch een beetje als je kinderen beschouwen (nou ja, ik dan), en moet je dus zorg dragen voor een brede algemene ontwikkeling (ook geestelijk).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 19:23
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-10-2003 @ 21:44:
Ik ook, al moet ik toegeven dat de planten in m'n eigen kamer het ook niet overleefd heben, maar die in de tuin en de kas verzorg ik over het algemeen wel redelijk.
Ik heb ook geen planten op mijn kamer, want ik vergeet ze idd ook water te geven.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:29
Verwijderd
Meestal vergeet men de planten gewoon water te geven? Oh my god, hoe triest kun je zijn! Men vergeet gewoon even water te geven terwijl de planten langzaam wegkwijnen. Hoe egocentrisch! Hoe asociaal!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 00:37
elfje16
Avatar van elfje16
elfje16 is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-10-2003 @ 20:29:
Meestal vergeet men de planten gewoon water te geven? Oh my god, hoe triest kun je zijn! Men vergeet gewoon even water te geven terwijl de planten langzaam wegkwijnen. Hoe egocentrisch! Hoe asociaal!
maar dat is toch hetzelfde als elke dag je kamer op te moeten ruimen.
dat "vergeet" je toch ook wel eens.....
__________________
Audi et alteram partem
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 11:53
miro
Avatar van miro
miro is offline
Bij mij hoef je geen plant neer te zetten, die zijn binnen een aantal dagen dood. Bij mij staan dr dan ook geen..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
elfje16 schreef op 06-10-2003 @ 00:37:
maar dat is toch hetzelfde als elke dag je kamer op te moeten ruimen.
dat "vergeet" je toch ook wel eens.....
Die vergelijking slaat echt als een als een lul op een genetisch gemodificeerde appeltaart! We hebben het hier toevallig wel over plantenlevens!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:08
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
planten zijn gaaf. Ik geef ze alleen niet zo regelmatig water, wat er toe heeft geleid dat alleen de echte die-hard planten het nog doen bij mij.
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Doe er nix aan, gaat ook moeilijk als je geen planten hebt
En de planten die er zijn in huis, verzorgt mijn ma wel
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 15:44
Verwijderd
Waarom laat niet iedereen dit door zijn/haar moeder doen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 08:14
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-10-2003 @ 13:49:
Die vergelijking slaat echt als een als een lul op een genetisch gemodificeerde appeltaart! We hebben het hier toevallig wel over plantenlevens!
Dus we kunnen het van jou verwachten dat je op een dag de groentewinkel binnen loopt met een geweer en vervolgens in het rond gaat vuren?
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef op 14-10-2003 @ 08:14:
Dus we kunnen het van jou verwachten dat je op een dag de groentewinkel binnen loopt met een geweer en vervolgens in het rond gaat vuren?
Dat is inderdaad niet ondenkbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom'
Verwijderd
233 14-06-2010 23:20
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschap in de Bijbel
~> Eilidh <~
253 28-06-2008 14:25
Levensbeschouwing & Filosofie hemel en hel, ieders vrije keuze
Donderzoon
10 03-12-2006 21:54
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: En dan niets meer....
Ieke
0 15-02-2004 17:02
Verhalen & Gedichten geheime liefde
joosje
10 29-06-2003 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.