Oud 03-02-2006, 15:42
telefooncel
telefooncel is offline
Als je nog twijfelt over wat je wilt gaan studeren, is een jaar naar het buitenland een echte aanrader! Je komt in aanraking met andere culturen en talen. Je wordt zelfstandig en doet ongelooflijk veel ervaring op! Een jaar werken in het buitenland heef ook nog als voordeel, dat alvast wat geld hebt vóór je gaat studeren!

Ik werk momenteel zelf een jaar op het 'eiland van Schoonheid' (Corsica), op een vakantiepark. Het is echt een hele positieve ervaring, waar ik later veel aan zal hebben. Bovendien heb ik meer tijd om te beslissen welke studie ik ga doen.

Volgend jaar ga ik weer studeren, ze zoeken nog iemand om mij op te volgen! Kijk voor meer informatie op de site: http://www.serenamore.com/vacatures.htm, als je verder nog vragen hebt kun je me uiteraard een mailtje sturen!

groetjes,

Manon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2006, 19:59
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik geloof daar niet zo in, natuurlijk is het leuk en leerzaam om een jaar weg te gaan maar ik denk niet dat je dan aan het eind van het jaar weet wat je wilt gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 20:04
Verwijderd
Ga dan tenminste rondreizen, en niet op een vakantiepark werken. Dan leer je jezelf pas kennen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 11:12
telefooncel
telefooncel is offline
Ik heb geen ervaring met rondreizen, misschien is het nuttiger...
Ik ben persoonlijk heel tevreden, je leert veel mensen kennen uit verschillende landen/culturen en ik verdien nog geld ook!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:44
Verwijderd
Een nicht van mij is ook verteld 'dat ze zichzelf maar moest tegenkomen' dus is ze in een hotel in Frankrijk gaan werken. Haar ervaring: als je met jezelf in de knoop zit, of als je echt serieuze twijfels hebt over je studiekeuze (dan hebben we het even niet over 'ik weet niet wat ik leuk vind' maar over serieuze existentiële vragen ) dan helpt buitenlandervaring daar echt niet bij, zeker niet na de middelbare school.

Het probleem van veel jongeren is helemaal niet dat ze geen studie kunnen kiezen. Het probleem is dat ze geen studie wíllen kiezen, omdat ze panisch zijn een verkeerde keuze te maken, en dat komt omdat ze tegenwoordig overal wordt aangepraat dat alles 'leuk' moet zijn. Kies een studie die je niet vreselijk vind, maak hem af, bekwaam je ergens in. Anders blijf je tot in lengte van dagen een twijfelkont.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:52
Verwijderd
Je moet het ook kunnen betalen he
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 15:54
telefooncel
telefooncel is offline
Ik denk dat deze ervaring wél helpt bij de studiekeuze. Je ontmoet zoveel mensen met verschillende beroepen. En je hebt iets minder druk, omdat je er een jaar over na kunt denken.
Wat ik zelf ook een voordeel vind, is dat je voor je gaat studeren een aardige bankrekening hebt!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 21:05
Krynn
Krynn is offline
Nou als íets me weer tot studeren heeft aangezet is het wel dat ik niet tot in de lengte van dagen de kutbaantjes wil moeten blijven doen die ik vlak na het halen van m'n VWO had...in dat opzicht was dat een heel leerzame tijd...studeren MOET......leerde ook mensen van allerlei opleidingsniveaus en gezindten kennen...maar daarvoor hoefde ik niet per sé naar het buitenland?

Heb het wel gedaan trouwens, in het buitenland werken, en ik kan nou niet zeggen dat ik een vette bankrekening had na afloop...wat ik verdiende kon ik aftrekken van de reis- en bemiddelkosten, met het weinige dat overbleef ben ik nog iets van het land gaan zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #127!
Verwijderd
497 03-05-2008 00:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.