Oud 29-06-2009, 18:12
easybreezy
easybreezy is offline
Hallo,

De 21 deze maand heb ik een onverwachts avondtuurtje gehad in het bos met een vriend.
Het was niet veilig, de dag er na heb ik pas om 6 uur de morning after pil geslikt.
Ik heb uitgerekend dat het wel in/rond mijn ovulatie plaatsvond. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Voor de details, ik zat op hem. Ik weet niet of standjes nog wat uitmaakt. en hij kwam wel klaar in mij, maar normaal gesproken lekt alles er meteen weer uit, dat was nu niet het geval. Dus ik maak me wel een beetje zorgen. Het komt namelijk heeeel erg ongelegen aangezien in 15 jaar oud ben en de jongen een vriendin heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 18:20
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Enige manier waarop je het zeker weet, is door een test te doen. Als ik het goed heb, kunnen die al vrij snel aangeven of je zwanger bent of niet (sowieso vanaf een dag overtijd).

Verstand van morningafterpillen heb ik niet, dus misschien dat een ander je daar meer over kan vertellen Stond er niet iets in de bijsluiter? Het lijkt me dat daar wel in vermeld staat wanneer zo'n pil ingenomen moet worden en wanneer het sowieso werkt etc.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 18:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
morning after pil moet binnen 72 uur na de seks worden ingenomen. Daar horen ze je trouwens in de apotheek over in te lichten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 09:39
Verwijderd
Als je de morningafterpil hebt ingenomen zoals in de bijsluiter staat, dan is er niets aan de hand. Heb je hem niet goed ingenomen, doe dan voor de zekerheid een test.

En of zijn sperma nu meteen uit je lekt of niet; je kan er altijd zwanger van worden. Dus volgende keer voor een condoom zorgen!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Ik weet niet of standjes nog wat uitmaakt. en hij kwam wel klaar in mij, maar normaal gesproken lekt alles er meteen weer uit, dat was nu niet het geval. Dus ik maak me wel een beetje zorgen. Het komt namelijk heeeel erg ongelegen aangezien in 15 jaar oud ben en de jongen een vriendin heeft.
beetje naief ben je nog wel ja. standje en eventuele uitloop maakt geen *** uit...

als je je écht zorgen maakt kun je ook nog een spiraaltje inbrengen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 11:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je hebt pas de dag erna om zes uur een morningafterpil gehaald. Ik neem aan dat je zes uur 's avonds bedoelt en er dus 24-36 uur verschil zat tussen het klaarkomen en het nemen van de morningafterpil. Volgens de bijsluiter geeft dit dus 0,5-1% (<24 uur) of 2% (24-48 uur) kans op zwangerschap.

Je zegt dat het tijdens je ovulatie heeft plaats gevonden. Dit geeft dan een grotere kans op zwangerschap.
Het innemen van de noodpil na het vrijen stelt een eisprong uit bij de vrouw. Als er geen eitje is om te bevruchten, kan de vrouw natuurlijk niet zwanger worden. Het kan echter zijn dat de eisprong toevallig net heeft plaatsgevonden tussen het vrijen en het slikken van de noodpil. Als dat zo is, dan kan de vrouw toch nog zwanger worden. Als het eitje eenmaal is bevrucht, dan werkt de noodpil niet meer. Het is dus geen abortuspil. Dit betekent dat je de noodpil het beste zo snel mogelijk kunt slikken na de onbeschermde seks. Bron: noodpil.nl

Je bent dus niet aan de pil, verwacht ik. Kijk dan even naar het volgende:
Na het gebruik van de noodpil moet de eerstvolgende menstruatie ongeveer op het normale tijdstip plaatsvinden. Laat de menstruatie vijf dagen langer dan normaal op zich wachten, dan is het verstandig een zwangerschapstest te doen omdat de kans bestaat dat je dan toch zwanger bent. Als de test negatief is en de menstruatie blijft uit, herhaal de test dan na een week. Ook zijn er heel wat vrouwen die juist eerder dan anders gaan menstrueren nadat ze de morning-afterpil hebben geslikt. Dat kan geen kwaad.

Je kunt op het moment dus niets meer doen. Wacht tot je ongesteld bent geworden. Zo niet, doe dan een zwangerschapstest. Mocht je dan toch zwanger zijn, dan zou ik de dokter raadplegen voor advies
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Als je de morningafterpil hebt ingenomen zoals in de bijsluiter staat, dan is er niets aan de hand.
Dat is wat kort door de bocht, want de morningafterpil is maar 95% betrouwbaar (per keer)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet
meisjes 1
9 29-08-2012 11:04
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid snap er geen drol meer van, zwanger of niet?
Anoniems.
8 03-12-2011 21:51
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 14:21
Lichaam & Gezondheid Vriendin twijfelt? Zwanger of niet?
MeKKeR
9 15-03-2005 16:36
Seksualiteit Abortus of niet??????
verlegenmeisje
34 26-01-2002 00:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.