Oud 26-03-2014, 16:25
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Goede uitsmijter aan het eind van het betoog over Nelson Mandela die eigenlijk helemaal geen goed mens was.
Dit is het laatste stukje van mn betoog en ik kan er maar niet op komen
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2014, 16:33
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Goede uitsmijter aan het eind van het betoog over Nelson Mandela die eigenlijk helemaal geen goed mens was.
Dit is het laatste stukje van mn betoog en ik kan er maar niet op komen
Is je stelling werkelijk dat Nelson Mandela ''geen goed mens'' was? Ben benieuwd hoeveel mensen je kan overtuigen...

Als ik toch meega in je stelling, kan je afsluiten met onzin als: ''[samenvatting kern]....en daarom is er tegenwoordig een verdraaid beeld over Nelson Mandela. De werkelijkheid komt niet overeen met de mythe die er nu heerst over Mandela. Ik hoop dat ik u met mijn betoog heb overtuigd van de werkelijkheid. Prik de ballon door en word wakker. Sprookjes bestaan niet. Mandela was geen goed mens. Dank u wel."



Heb je echt als stelling dat Mandela een slecht mens is? Had je niet wat beters kunnen bedenken? .
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:55
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Hier een sympathisant van je: http://www.dagelijksestandaard.nl/20...us-te-ontnemen
In dat artikel wordt getracht de ''godenstatus'' te nuanceren c.q. te ontnemen. Kort gezegd beargumenteert de artikelschrijver dat we als makke schapen meneer Mandela verafgoden, terwijl hij eigenlijk maar ''één van de vele zwarte intellectuelen is die zich afzet tegen het apartheidsbeleid van de Nasionale Party". Je kan ongetwijfeld nog wat inspiratie putten uit dat artikel. De schrijver concludeert overigens niet dat Mandela ''een slecht mens'' is. Als je je betoog grotendeels wil handhaven, zou ik de stelling nuanceren tot iets als ''de heldenstatus van Mandela is overdreven". Of heb je argumenten waaruit we kunnen concluderen dat Mandela door en door slecht is? In dat laatste geval kan je je standpunt wel zo laten staan.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:56
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
tegenargumenten bedenken is een stuk leuker dan al die domme voorargumenten want hij had meer dan 50 mensen vermoord, was verantwoordelijk voor het abusen van zn vrouw en martelde een witte landbouwer zonder enige reden nou wss omdat ie wit was
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:58
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
tegenargumenten bedenken is een stuk leuker dan al die domme voorargumenten want hij had meer dan 50 mensen vermoord, was verantwoordelijk voor het abusen van zn vrouw en martelde een witte landbouwer zonder enige reden nou wss omdat ie wit was
Het is een betoog. Jij hoeft niet met tegenargumenten te komen. Dat is de taak van je publiek. Je moet natuurlijk wel in staat zijn om die tegenargumenten te pareren.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 17:04
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Nee, dit is een schriftelijk betoog.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:10
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Goed of fout is natuurlijk relatief (ik ben een bijzonder slecht mens voor muggen), maar publieke opinie kan veranderen. Zie bijvoorbeeld http://nl.scribd.com/doc/149652668/D...Nelson-Mandela
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.